InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Studentmobiel, webwinkel mobiele telefonie

Studentmobiel, webwinkel mobiele telefonie

Studentmobiel, webwinkel mobiele telefonie Studentmobiel is een onafhankelijke telecomwinkel voor mobiele-telefonie-producten van alle bekende telecomaanbieders. De webwinkel van studentmobiel biedt een ruime keus aan GSM-abonnementen en mobiele telefoons, en richt zich, anders dan de naam Studentmobiel doet vermoeden, niet alleen op studenten. Iedereen is er welkom.

Wie is studentmobiel?

De telecomwinkel Studentmobiel bestaat vanaf 2000 en houdt zich bezig met het aanbieden van GSM-abonnementen en mobiele telefoons via internet. Studentmobiel is aangesloten bij thuiswinkelorganisatie Thuiswinkel.org, een branchevereniging van ondernemers die hun producten via post en internet aan de man brengen. De site Studentmobiel.nl beschikt over het Thuiswinkel Waarborg, een door de Consumentenbond erkend keurmerk voor webwinkels, een label dat garant staat voor betrouwbaar online winkelen.

De telecomwinkel van Studentmobiel staat als uiterst betrouwbaar bekend en onderscheidt zich door een uitmuntende service en zeer concurrerende prijzen.

Welke producten verkoopt Studentmobiel?

Als een van de grootste telecomaanbieders in Nederland houdt Studentmobiel zich voornamelijk bezig met:

Studentmobiel is verkooppunt voor GSM-abonnementen van alle bekende mobiele netwerken in Nederland zoals:
  • KPN;
  • Telfort;
  • Vodafoon;
  • T-mobile.

Daarnaast verkoopt Studentmobiel mobiele telefoons van alle gerenommeerde merken, zoals:
  • Nokia;
  • Sony Ericsson;
  • Samsung;
  • LG;
  • HTC;
  • Blackberry;
  • Motorola;
  • Apple.

Goedkoop bellen met een SIM only abonnement van Studentmobiel

Wie al over een goed werkend toestel beschikt, kan ervoor kiezen om alleen een nieuwe simkaart aan te schaffen en geen nieuw toestel. De korting die normaliter op het toestel zou zijn verleend, wordt dan aangeboden in de vorm van een aantrekkelijke korting op de abonnementskosten. En die korting kan bij een SIM only abonnement oplopen tot meer dan de helft van de gebruikelijke abonnementskosten.

Hoe zijn garantie en reparatie bij Studentmobiel geregeld?

De garantie van alle bij Studentmobiel verkrijgbare mobiele telefoons is gebaseerd op de garantiebepalingen van het betrokken merk. Doorgaans betekent dit een garantieperiode van 2 jaar. Wie meer details wil hebben over de garantiebepalingen van een specifiek toestel (denk aan onderdelen en accessoires) wordt op de site van Studentmobiel doorverwezen naar de servicecenters of de helpdesk van de fabrikant.

De factuurdatum is bepalend voor het ingaan van de standaard garantieperiode. Studentmobiel biedt overigens ook de mogelijkheid om een mobiele telefoon bij aankoop te verzekeren, onder meer tegen waterschade en schade als gevolg van diefstal, vallen en stoten.

Reparatie GSM door eigen servicecenter Dynafix Repair

Overigens kunnen gebruikers met een defecte GSM ook altijd terecht bij het eigen reparatiecentrum van Studentmobiel, Dynafix Repair, gevestigd te Nuth in Limburg. Helaas kunnen daar slechts een aantal met name genoemde merken voor reparatie worden aangeboden, waaronder Nokia, Samsung, Sony Ericsson en Motorola.

Houders van een defect toestel die dit bij Dynafix ter reparatie willen aanbieden dienen dit vergezeld van een kopie van de aankoopfactuur rechtstreeks aan die firma op te sturen. Omdat alle risico's bij verzending voor rekening van de klant zijn, is het aan te bevelen om dit aangetekend te doen.

Het wordt afgeraden om onderdelen en accessoires die niets met het mankement van doen hebben, mee te zenden. Men kan daarbij denken aan zaken als de simkaart en de accu. Op de bijgevoegde kopiefactuur moet overigens een speciaal reparatienummer worden vermeld dat telefonisch bij de klachtenfunctionaris van Studentmobiel kan worden opgevraagd. Na reparatie wordt het toestel weer kostenloos aan de afzender geretourneerd.
Gerelateerde artikelen
Uw kinds eerste mobiele telefoon, wat is verstandig?U kent het wel, uw kind zit in een klas waarin iedereen al een mobiele telefoon heeft, behalve uw eigen kind. Maar vanaf…
Geld voor je oude mobieltjeTegenwoordig wisselen we net zo vaak van onze mobiele telefoon als van onze mobiele abonnementen. Grote kans dus dat je…
Mobiel abonnement: overstappen, opzeggen of verlengen?Mobiel abonnement: overstappen, opzeggen of verlengen?Mobieltjes zijn vandaag de dag niet meer weg te denken. Iedereen heeft wel zijn eigen mobieltje. Wat helaas nog een ondu…
Kinderen en mobiele telefoonsKinderen en mobiele telefoonsKinderen krijgen op steeds jongere leeftijd de beschikking over een mobiele telefoon (gsm). Ze vinden het normaal om alt…
Mooie cadeau's voor bij een mobiele telefoon abonnementMooie cadeau's voor bij een mobiele telefoon abonnementWie een nieuwe mobiele telefoon wil aanschaffen kan bij bepaalde abonnementen kiezen voor een cadeau. Zo kun je bij een…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Studentmobiel, webwinkel mobiele telefonie"

Infoteur: Serkozy
Laatste update: 06-12-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!