InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Root je Android telefoon

Root je Android telefoon

Root je Android telefoon Heb je een HTC Aria, Desire, Droid Eris, Incredible, Supersonic of Wildfire, en wil je de nieuwste android versie draaien? Of wil je simpelweg een andere ROM erop draaien met meer mogelijkheden? Root dan je Android telefoon!

Android

Android is tegenwoordig een van de grote spelers op de markt van mobiele telefoon besturingssystemen (samen met iPhone OS, Blackberry OS en Symbian). Android Inc. is opgericht in 2003 waarna het vervolgens in 2005 is overgenomen door Google. Sinds 2007 valt Android onder de Open Handset Alliance. De Open Handset Alliance is een samenwerkingsverband van o.a.:
ProvidersSoftware bedrijvenTelefoon fabrikanten
China MobileAccessAcer
China UnicomAscender CorporationASUStek
KDDI CorporationeBayDell
NTT DoCoMoGoogleGarmin
SoftbankLivingImageHTC
Sprint NextelMyriadHuawei Technologies
T-MobileNuance CommunicationsLG
Telecom ItaliaNXP SoftwareMotorola
TelefónicaPacketVideoSamsung Electronics
VodafoneSkyPopSony Ericsson
SONiVOXToshiba
SVOXZTE Corporation
VisualOn

Waarom rooten?

Rooten geeft de gebruiker de mogelijkheid om zelf te bepalen wat er voor ROM of besturingssysteem versie er is geïnstalleerd. Nieuwere ROMs geven betere prestaties, meer opties en de nieuwste versie van Android.

Illegaal?

Rooten is niet illegaal, maar je verliest wel de garantie op je toestel. Daarnaast is er de mogelijkheid dat je je toestel beschadigd.

Benodigde bestanden

  • Unrevoked3 (download de juiste versie voor je besturingssysteem)
  • unrEVOked aangepaste USB driver (alleen als je besturingssysteem windows is)

Installeer drivers

Dit is alleen nodig als je Windows als besturingssysteem hebt.
  1. Download de benodigde drivers en pak deze uit. Onthoud deze locatie voor de volgende stap.
  2. Zet je telefoon uit en start deze op in het HBOOT menu door de power knop en volume-omlaag knop ingedrukt te houden.
  3. Selecteer op je telefoon met de volume toetsen HBOOT USB en druk vervolgens kort op de power knop.
  4. Wacht totdat de “SD Checking” berichten zijn voltooid.
  5. Verbind je telefoon met de usb kabel met de pc en wacht tot de telefoon HBOOT USB PLUG weergeeft.
  6. Open Apparatenbeheer. (Start > rechter muisknop Computer > Opties > Apparatenbeheer).
  7. Onder Overige Apparaten, kun je Android 1.0 device zien.
  8. Klik met de rechter muisknop op Android 1.0 en kies Stuurprogramma's bijwerken.
  9. Kies bladeren en selecteer de map waar je zonet de drivers hebt uitgepakt. Kies Volgende.
  10. Na de installatie controleren door te kijken of Android Bootloader Interface wordt weergeven onder Android Phone.

Rooten

  1. Download Unrevoked3.
  2. Als je Windows draait moet je eerst HTC Sync verwijderen van je computer.
  3. Verbind je telefoon met usb. Selecteer op je telefoon Alleen opladen en Onthoud dit.
  4. Zet USB Debugging aan op je telefoon (Menu > Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling).
  5. Start Unrevoked3
  6. Volg de instructies op die Unrevoked3 geeft. Nadat deze stappen zijn uitgevoerd is je telefoon geroot.

Lees verder

© 2011 - 2018 Waarten, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Je Android telefoon rooten: hoe en waarom?Je telefoon rooten. Root access. Super user, SU. Misschien heb je wel eens van deze termen gehoord, of wel eens een app…
Root en SuperUser met Android kitkat 4.4.3Root en SuperUser met Android kitkat 4.4.3Root, superuser toegang en "su" zijn termen die vaak door elkaar worden gebruikt. Zodra je root toegang hebt binnen Andr…
GSM Vergelijking; Htc Desire S vs Galaxy S; Welke is beter?De HTC Desire S en de Samsung Galaxy S. Twee verschillende toestellen met een gelijknamige naam. Beide toestellen zijn g…
Android 4.0, of Android Ice Cream SandwichAndroid 4.0, of Android Ice Cream SandwichGoogle introduceerde op 19 oktober 2011 een nieuwe versie van het mobiele besturingssysteem Android. Versie 4.0, ook wel…
Vergelijking; Samsung Galaxy S vs Desire HD; Welke is beter?Vergelijking; Samsung Galaxy S vs Desire HD; Welke is beter?De HTC Desire HD en de Samsung Galaxy S zijn twee grote concurrenten. Beide toestellen hebben voordelen en nadelen. In d…

Reageer op het artikel "Root je Android telefoon"

Reactie

Kim, 18-06-2012 19:16 #1
En wat als de optie HBOOT USB er niet is en alleen:
Fastboot
recovery
clear storage
simlock

Infoteur: Waarten
Gepubliceerd: 06-03-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Special: Gsm
Reacties: 1
Schrijf mee!