InfoNu.nl > Electronica > Telecom > LG Optimus 3D (Speed)

LG Optimus 3D (Speed)

De LG Optimus 3D (Speed) is een nieuwe telefoon van LG. Deze telefoon beschikt over een scherm waarmee 3D beelden kunnen worden weergegeven. De Optimus 3D is de eerste officiële GSM met een 3D beeldscherm. Ook kan deze telefoon 3D video's en foto's maken. De Optimus 3D telefoon komt in Nederland hoogstwaarschijnlijk uit in juni 2011.

Over de LG Optimus 3D

De LG Optimus 3D (Speed) is de eerste smartphone met een 3D beeldscherm. Deze smartphone is in februari 2011 aangekondigd op het Mobile World Congres. Voor het afspelen van 3D beelden en video's is geen 3D bril nodig. Verder beschikt deze smartphone over allerlei applicaties die men nodig heeft voor social media. Overigens geeft de toevoeging Speed aan dat deze telefoon zal beschikken over een dualcore processor. De processor van de Optimus 3D (Speed) draait op 1GHz en bevat een PowerVR SGX450 grafische processor. Het meegeleverde operating system is Google Android 2.2.

Voordelen ten opzichte van andere smartphones

Het grootste voordeel dat deze smartphone heeft is de weergave in 3D en het opnemen van foto's en video's in 3D. Maar een groot voordeel is het niet aangezien 3D niet altijd veel toevoegt, het kan er zelfs voor zorgen dat het beeld wat wazig wordt. Maar het is wel een doorbraak op het gebied van 3D toepassingen. Ook kan deze telefoon in Full-HD filmen, wat ook een voordeel is. Verder heeft de LG Optimus 3D een sterke processor waardoor het een snelle telefoon is.

Nadelen van de LG Optimus 3D

Deze smartphone heeft wel enkele nadelen. Het beeld kan door het 3D wat wazig overkomen. Verder bevat deze telefoon zoveel mogelijkheden dat, wanneer je te veel wilt doen hij wat slomer wordt of vastloopt. Maar dit is bij normaal gebruik meestal niet het geval.

Eigenschappen

Scherm:

  • TFT 4.3 inch Touchscreen
  • 3D scherm

Camera:

  • 3D foto en video opname functie
  • dual-lens (5-megapixel) camera.
  • Full HD opname (zonder 3D)
  • HD opname (met 3D)

Overige:

  • 1GHz dual-core & dual-channel processor
  • WiFi, DLNA, Bluetooth
  • HDMI
  • 8GB geheugen (uitbreidbaar via microSD tot max. 32GB)
  • Android 2.2 besturingssysteem

Afmetingen en gewicht:

  • Lengte: 12.9 cm
  • Breedte: 6.8 cm
  • Dikte: 1.2 cm
  • Gewicht: 168 gram

Verwachte release

De verwachte release in Nederland is in juni 2011. Tegelijkertijd wordt ook de LG Optimus Pad uitgebracht. Hierover kunt u in een ander artikel meer lezen.

Lees verder

© 2011 - 2017 Schrijver254, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.lg.com
  • www.gsmpedia.nl
  • www.portablegear.nl

Reageer op het artikel "LG Optimus 3D (Speed)"

Infoteur: Schrijver254
Laatste update: 08-06-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!