InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Samsung Galaxy S II

Samsung Galaxy S II

De Samsung Galaxy S II si de opvolger van de Galaxy S. De telefoon beschikt over een 4,3 inch multi-touch screen en heeft een krachtige dual-core 1,2GHz ARM Cortex A9-processor. Deze telefoon werd in januari 2011 gepresenteerd. Sindsdien zijn er al vele Pre-orders (meer dan 3 miljoen).

Galaxy S

De Samsung Galaxy S is de eerste telefoon in de Galaxy S reeks. Deze telefoon heeft een 4 inch multi-touchtouch screen. Deze smartphone heeft verder een super AMOLED-touchscreen. Deze telefoon draait op Android. Samsung heeft met de Galaxy S II voortgebouwd op deze telefoon.

Galaxy S II

De Samsung Galaxy S II heeft een groter scherm dan de Galaxy S, namelijk 4,3 inch. Verder heeft de II super AMOLED plus technologie. Hierdoor kun je onder elke omstandigheid het scherm aflezen, dus ook met zonlicht. Verder is het scherm krasbestendig door stevig Gorilla Glass-materiaal. De proocessor van deze telefoon is een dual-core 1,2GHz ARM Cortex A9. Hierdoor is zeer snel multitasken mogelijk. Ook heeft deze telefoon Swype waardoor het snel invoeren van tekstberichten mogelijk is. Je veegt namelijk met je vinger over het toetsenbord. Verder is er een camera aan zowel de voor- als achterkant. Achter film je en maak je foto's met een 8 megapixel HD camera. Door de 2 megapixel camera aan de voorkant is videobellen mogelijk. Deze telefoon is bij het uitbrengen de dunste smartphone ooit gemaakt.

Voordelen

Samsung Hubs

Met de Galaxy S II komt Samsung voor het eerst met Samsung Hubs. Met behulp van deze Hubs heb je onderandere de volgende mogleijkheden:
  • communictiegeschiedeis en updates uit je social networks zien (Social Hub Premium)
  • Toegang tot vele e-books, kranten en tijdschriften wereldwijd (Readers Hub)
  • Mobiele games downloaden en spelen (Game Hub)
  • Toegang tot meer dan 7 miljoen muziek tracks via 7Digital* (Music Hub)
*Betaalde muziekservice

Samsung Voice Solution

Met behulp van de Samsung Voice Solution kun je makkelijk met je telefoon communieren. Je telefoon herkent namelijk gesproken opdrachten. Daarnaast kan je telefoon berichten en teksten voorlezen en vertalen wanneer je een woord inspreekt, ideaal dus.

Camera

De telefoon heeft een camera aan de voorkant waardoor videobellen mogelijk is. Daarnaast kun je filmen in HD met de camera op de achterkant.

Eigenschappen:

Scherm:

  • AMOLED 4.3 inch Touchscreen

Camera:

  • 8 megapixel camera achterzijde (HD)
  • 2 megapixel camera voorzijde

Overige:

  • dual-core 1,2GHz ARM Cortex A9
  • WiFi, DLNA, Bluetooth 3.0
  • 16 of 32 GB geheugen (uitbreidbaar via microSD tot max. 32GB)
  • Android 2.3 besturingssysteem

Afmetingen en gewicht:

  • Lengte: 12.5 cm
  • Breedte: 6.6 cm
  • Dikte: 8.49 mm
  • Gewicht: 116 gram

Release
De telefoon is in Nederland vanaf mei 2011 verkrijgbaar.
© 2011 - 2017 Schrijver254, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Samsung Galaxy S II"

Infoteur: Schrijver254
Gepubliceerd: 09-05-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!