InfoNu.nl > Electronica > Telecom > BlackBerry Storm 9860

BlackBerry Storm 9860

De BlackBerry Storm 3 9860 is een smartphone uit de “Torch” serie van Research In Motion’s telefoonmerk BlackBerry. Het toestel bevat een 5 megapixel camera, het BlackBerry OS 7 besturingssysteem en heeft een intern geheugen van maar liefst 4GB. De telefoon heeft zowel een touchscreen als qwerty-toetsenbord. Het is de derde versie uit de BlackBerry Storm Serie die op de markt is uitgebracht. Zijn voorgangers zijn de Storm 1 en 2. De BlackBerry Storm 3 bevat het nieuwste besturingssysteem “BlackBerry OS 7”, een systeem dat deze telefoon veel krachtiger maakt dan zijn voorgangers. Ook heeft dit toestel de mogelijkheid om in HD te filmen wat voorgangers niet hadden en is het model gestroomlijnder.

Veranderingen

De BlackBerry Storm 3 9860 heeft zoals elke telefoon uit de Storm series alleen een touchscreen. Het toestel zal gebruik gaan maken van 4G netwerken in plaats van 3G netwerken waar zijn broertjes data via verwerkten. Ook kan er met de Storm 3 in HD kwaliteit gefilmd worden (720p).

Applicaties

Op de BlackBerry Storm 3 9860 kan je applicaties zetten, deze zijn te downloaden via de BlackBerry App World. Op het toestel zelf zijn de applicaties van Twitter, Facebook, Windows live messenger, Google Talk en Yahoo! messenger al standaard geinstalleerd. Via de "Social Feed" applicatie kan je in één overzicht zien wat vrienden en kennssen plaatsen op o.a. Facebook, Twitter en BlackBerry Messenger.

BlackBerry Messenger

Het toestel bevat BlackBerry Messenger, dat is een applicatie waarmee je naar andere BlackBerry gebruikers een 'pin' of chatbericht kan sturen. Via BlackBerry Messenger blijf je dus altijd in contact met andere BlackBerry gebruikers zonder daar een extra bedrag voor te betalen (natuurlijk moet je wel een BlackBerry abonnement of Internet prepay hebben). Mede dankzij BlackBerry Messenger is deze smartphone zo populair geworden.

Specificaties

Het beeldscherm van het toestel heeft een resolutie van 800x480 pixels. De camera van de BlackBerry Storm 9860 heeft een resolutie van 5.0 megapixel en heeft een auto-focus, digitale zoom, gezichtsherkenning een flits functie en de mogelijkheid om te filmen in HD. Met het besturingssysteem BlackBerry OS 7 is het nu ook mogelijk om een social stream te openen die de laatste activiteiten van Twitter, Facebook en Myspace toont. Radio luisteren via een FM ferquentie is niet mogelijk, wel kan je streams beluisteren. Natuurlijk is de 4G verbinding onmisbaar. Met een volle batterij kan er 6 uur lang gebeld worden. Het toestel heeft ook een spraakherkenning optie die zeer goed functioneert. De BlackBerry Storm 9860 heeft een RAM geheugen van 786mb en de mogelijkheid om met een micro-sd card van 8gb het geheugen uit te breiden.
© 2011 - 2017 Stanley, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "BlackBerry Storm 9860"

Infoteur: Stanley
Gepubliceerd: 25-05-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!