InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Tijdelijk abonnement stopzetten Vodafone Time-out

Tijdelijk abonnement stopzetten Vodafone Time-out

Tijdelijk abonnement stopzetten Vodafone Time-out Ga je voor een langere tijd naar het buitenland? Dan is het aan te raden om je abonnement tijdelijk stop te zetten. Bij diverse telecomaanbieders is het mogelijk. Bij Vodafone is het de Vodafone Time-out. Zo kun je ongerust op vakantie gaan, zonder hoge maandelijkse kosten!

Voor wie?

De Vodafone Time-out is voor Vodafone klanten die naar het buitenland reizen. Met name voor de klanten die voor een langere tijd in het buitenland willen verblijven, maar niet betalen willen voor hun abonnement. Er kan vanaf drie maanden tot maximaal negen maanden gebruik van gemaakt worden. Ga je dus een langere tijd naar het buitenland dan is het aan te raden om daar een goedkoper abonnement te nemen om lokaal te kunnen bellen en via internet de rest van de telefonie te gaan doen.

Geen klant van Vodafone?

Informeer dan bij je telecomaanbieder of ze een dergelijke service hebben. De meeste aanbieders hebben voor klanten die naar het buitenland gaan voor een lange tijd wel een regeling. Ga vooral op onderzoek uit, het kan je veel geld besparen.

Hoe kun je het aanvragen?

Via de site van Vodafone kun je het formulier downloaden, invullen en opsturen naar Vodafone. De ingangsdatum van de Time-out moet in de toekomst liggen en minimaal een maand van te voren afgesloten worden. Als het verzoek te laat binnenkomt, gaat het ook een maand later in. De mogelijkheden waar Vodafone uit laat kiezen zijn:
  • Het nummer blokkeren; je kunt niet meer bellen of door anderen gebeld worden
  • Het nummer omzetten naar een abonnement zonder vaste abonnementskosten; je kunt nog wel bellen en gebeld worden door anderen
Bij de laatste optie is het opletten dat je wel kosten moet betalen voor bellen, sms'en en het gebruik van internet. Met name in landen buiten Europa kunnen deze kosten snel en hoog oplopen.

Vodafone Garant Verzekering

Als je gebruikt maakt van een Garant Verzekering dien je daar ook aandacht aan te moeten geven. De Vodafone Time-out geeft een tweetal opties voor deze verzekering:
  • Per eerst mogelijke datum opzeggen
  • Behouden en maandelijks de kosten betalen

Wanneer kan het ingaan?

De Vodafone Time-out gaat in op de eerste van de maand en kan pas stoppen aan het einde van de maand. Het gaat dus alleen in voor volle maanden. Halverwege de maand is het niet mogelijk om gebruik te maken van deze service. Zorg er dus voor dat je een goede overweging maakt wanneer de start gaat beginnen en tot wanneer het gaat eindigen.

Kosten?

De kosten voor de service die Vodafone biedt zijn 20,50. Let dus goed op of je maandelijkse kosten niet lager zijn, anders kun je het beter niet afsluiten. Waar je in het bijzonder op moet letten is het bellen en sms'en vanuit het buitenland als je nummer niet is geblokkeerd. Als je gebruik maakt van acties, promoties en/of kortingen komen die ook te vervallen met het contract. Een sms in het buitenland ontvangen is gratis, maar voor een binnenkomend telefoongesprek betaal je wel kosten.

Hoe verder?

Het uitstellen van de vaste abonnementskosten is van invloed op het einde van je abonnementsperiode. De tijd dat je het abonnement stopzet, wordt aan het einde weer aangevuld. Je contract zal dus later eindigen. Al je weer thuis bent, dan kun je op de eerste van de nieuwe maand weer gebruik maken van je abonnement.

Voordelen Time-out

  • Je betaalt geen abonnementskosten gedurende de periode dat je weg bent
  • Bij blokkering geen onverwachte kosten in het buitenland
  • Smsjes ontvang je gratis, waar je ook bent

Nadelen Time-out

  • Hoge kosten bellen met abonnement zonder abonnementskosten
  • Bij blokkering kun je geheel niet meer gebruik maken van je nummer
  • Kan pas op de eerste van de maand ingaan
  • Alternatieve telefoon of simkaart nodig in het buitenland
Gerelateerde artikelen
Vodafone Scherp, Sim only abonnementVodafone Scherp, Sim only abonnementVodafone Scherp is een sim only abonnement die de aanbieder Vodafone uitgeeft. Het is het meest voordelige Sim Only abon…
Vodafone, het grootste telecombedrijf ter wereldVodafone, het grootste telecombedrijf ter wereldVodafone (Voice data fone) is een Europees bedrijf met een wereldmerk. De Vodafone Group is het grootste telecommunicati…
Mobiele abonnementenEr bestaan verschrikkelijk veel abonnementen bij verschillende providers. Wat hebben deze providers je te bieden?
Bellen met vaste telefoon bij KPN wordt fors duurder in 2011Bellen met vaste telefoon bij KPN wordt fors duurder in 2011Veel Telecombedrijven voeren in 2011 veranderingen door in hun tarieven. Bellen van een vaste telefoon naar een andere v…
Bekende Nederlandse mobiele providersDe Nederlandse mobiele markt wordt gedomineerd door 3 providers: KPN Mobile, Vodafone Nederland en Team Mobile. Hier vin…
Bronnen en referenties
  • www.vodafone.nl

Reageer op het artikel "Tijdelijk abonnement stopzetten Vodafone Time-out"

Infoteur: Annfinance
Laatste update: 25-06-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!