InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Smartphone: HTC ChaCha

Smartphone: HTC ChaCha

Een telefoon kopen doe je niet zomaar. Er is een groot aanbod op de telecommarkt en de concurrentie is hevig. Dit zorgt ervoor dat telefoonaanbieders alles uit de kast halen voor een smartphone gebruiker. Hier een artikel over de beauty HTC ChaCha! Een fijne gebruikstelefoon met een prima prijs-/kwaliteitsverhouding!

HTC ChaCha

De HTC ChaCha is half juni 2011 op de markt gekomen. Oorspronkelijk zou de telefoon op de markt komen met een 600 MHz processor, maar kennelijk vond HTC dit toch nog te traag en is de uiteindelijke versie op de markt gekomen met een processor van 800 MHz. Een telefoon die een prima prijs en kwaliteitverhouding heeft!

Specificaties HTC ChaCha

Algemeen

  • Formaat: 64.6 x 114.4 x 10.7mm
  • Gewicht: 120 gram inclusief batterij
  • Beeldscherm: 2.6-inch touchscreen met 480 x 320 resolutie

Technische specificaties

  • Batterij: Batterij type: Rechargeable Lithium-ion battery
  • Capaciteit batterij: 1250 mAh
  • Processorsnelheid: 800 MHz
  • Besturingssysteem: Android™ met HTC Sense™
  • Geheugen: Intern geheugen: 512 MB, RAM: 512 MB

Multimedia

  • Camera: 5 megapixel
  • Afspelen audio: aac, .amr, .ogg, .mid, .mp3, .wav, .wma
  • Opnemen audio: .amr

Overig

  • Internet Wi-Fi®: IEEE 802.11b/g/n
  • QWERTY toetsenbord
  • Bluetooth
  • Interne GPS antenne
  • G-Sensor
  • Digitaal kompas
  • Nabijheidssensor
  • Lichtsensor

HTC ChaCha en Facebook

Vooral voor de frequente Facebook gebruiker is de HTC ChaCha een ideale telefoon. De telefoon bezit een Facebook knop en op die manier kun je direct al je foto's en flimpjes delen met je Facebook vrienden. Ook kun je met de chat widget je vrienden groeperen en zien wie online is. Continue is het mogelijk om te chatten en te variëren tussen verschillende chats. De telefoon is een absolute must voor een zeer regelmatige Facebook gebruiker!

Het gebruik van internet

Internet met de HTC ChaCha is erg gemakkelijk. Met het surfen op internet kun je meerdere websites tegelijk openen. De tekst past zich automatisch aan aan het scherm en daardoor kun je snel het nieuwste nieuws op een fijne manier lezen. Ook hoef je door de automatische aanpassing niet heen een weer te scrollen met de toetsen. De telefoon is snel op internet en internet kun je eenvoudig gebruiken door Wifi aan te zetten of een abonnement nemen met internet.

Laat je muziekspeler maar thuis!

Met de HTC ChaCha heb je geen MP3 speler of Ipod meer nodig. Via de HTC Chacha kun je gemakkelijk naar je favoriete muziek luisteren. Wil je extra ruimte creëren op je telefoon dan kun je een microSD-kaart kopen en deze voor je telefoon gebruiken. De aansluiting van de telefoon is 3.5 mm stereo audio jack, Standaard micro-USB.

E-mail

Op de HTC ChaCha kun je verschillende emailaccounts bij elkaar voegen, zodat je alle email op dezelfde plek hebt. Je hoeft niet meer te switchen tussen verschillende accounts, mara kunt ze op één plek ontvangen. De emails krijgen een kleurcode mee en zo is in één oogopslag te zien op welke account het mailtje is binnen gekomen. Met deze telefoon heb je alle inkomende en uitgaande mail op één plaats staan.

Accessoires

Voor de HTC ChaCha zijn diverse accessoires te krijgen. De meeste accessoires zoals hoesjes, car kit en adapters zijn te koop bij diverse internetwinkels. Er bestaan diverse webshops die per telefoon de accessoires sorteren, zodat je makkelijk kunt vergelijken en een keuze kunt maken.

Prijzen

De prijzen van een HTC ChaCha kunnen erg variëren, let daarom goed op! Bekijk alle aanbieders op internet voordat je tot aanschaf over gaat. Een goede tip is om de telefoon los te kopen. Het is wel een eenmalige investering, maar met een abonnement ben je op langere termijn veel duurder uit. De prijzen variëren van 285 euro tot over de 300 euro. Dus check vooral diverse aanbieders.

Bij aankoop van een HTC ChaCha is een TopGarantie af te sluiten. Zo zorg je er voor dat je altijd garantie hebt op je HTC telefoon. Ook na de 2 jaar fabrieksgarantie kun je de garantie blijven houden. Ook ongevallen met de telefoon die niet in de fabrieksgarantie vallen, blijven hierdoor gedekt.

Voordelen

  • Touchscreen en Qwerty toetsenbord
  • Scherm past zich aan aan website
  • Zeer geschikt voor Facebook gebruikers
  • Alle mail op één plaats
  • Goede prijs en kwaliteitverhouding

Nadelen

  • Scherm is aan de kleine kant voor een 24/7 internet gebruiker
  • Facebook knop zit er automatisch op, voor niet-Facebook gebruikers een onnodige knop
  • Het Qwerty toetsenbord is voor mensen met smalle vingers, de toetsen staan dicht op elkaar en zijn vrij plat

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Telefoon los kopen of gratis bij een abonnementTelefoon los kopen of gratis bij een abonnementDe mobiele telefoons worden steeds geavanceerder, maar ook duurder. Het is tegenwoordig normaal om een abonnement te slu…
Abonnement v.s. prepaid telefoonAbonnement v.s. prepaid telefoonIedereen heeft tegenwoordig bijna wel een mobiele telefoon. Natuurlijk wil ook iedereen zo voordelig mogelijk kunnen bel…
Prepaid telefoon de beste keus voor kinderenPrepaid telefoon de beste keus voor kinderenKinderen krijgen op steeds jongere leeftijd een telefoon. Ouders kiezen hier voor om de kinderen niet achter te stellen…
Uw kinds eerste mobiele telefoon, wat is verstandig?U kent het wel, uw kind zit in een klas waarin iedereen al een mobiele telefoon heeft, behalve uw eigen kind. Maar vanaf…
Het kopen van een mobiele telefoonBij het kopen van een mobiele telefoon komt tegenwoordig veel kijken. Voordat er overgegaan word tot de aankoop van een…
Bronnen en referenties
  • www.htc.com

Reageer op het artikel "Smartphone: HTC ChaCha"

Infoteur: Annfinance
Laatste update: 15-07-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!