InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Smartphone: Samsung Galaxy Gio S5660

Smartphone: Samsung Galaxy Gio S5660

Smartphone: Samsung Galaxy Gio S5660 De Samsung Galaxy Gio is een smartphone in het goedkopere segment. Toch is het een hele stijlvolle smartphone waar je zeker mee gezien mag worden! Vooral voor de overstap naar een smartphone is dit een mooie optie.

Samsung Galaxy Gio

Een juweeltje van een telefoon, vandaar ook de naam Gio. De telefoon is in het voorjaar van 2011 op de markt gekomen met een advies verkoopprijs van 249 euro. Inmiddels is de prijs op de markt en met name de internet webshops gezakt naar rond de 175 euro. De telefoon is met een abonnement bij diverse aanbieders gratis verkrijgbaar, maar uiteindelijk zijn de kosten hoger dan het los kopen van een toestel. Vandaar is het aan te raden om een koopje op te zoeken en deze te bestellen via internet. Let er wel op dat je de telefoon bij een webshop besteld die goede recencenties heeft. De Samsung Galaxy Gio is alleen te verkrijgen in de kleur zwart.

Technische gegevens

  • Gewicht: 102 gram
  • Afmetingen: 11,10 x 5,80 x 1,20cm
  • Spreektijd: 640 minuten
  • Standbytijd: 610 uur
  • Touchscreen 3,2 inch
  • Swype technologie
  • 800 MHz processor
  • WiFi- en 3G/HSDPA-ondersteuning
  • Bluetooth
  • aGPS
  • 3 megapixel camera
  • 158 MB geheugen, uit te breiden met microSD kaart
  • Videospeler
  • Muziekspeler
  • Luidspreker

Standaard aanwezig

  • Agenda
  • Planning
  • Klok
  • Alarm
  • Rekenmachine
  • Memo's

Swype

Dit toestel bezit de mogelijkheid om met Swype berichten te schrijven. Je hebt nog nooit zo snel een bericht kunnen sturen als met deze technologie! Je veegt als het ware met je vingers over de letters en het gekozen woord verschijnt op het scherm. Het is even oefenen, maar als je het eenmaal onder controle hebt, dan kun je snel berichten maken en versturen. De telefoon heeft een voorbeeld- en oefenfunctie zodat je de kneepjes snel in de vingers hebt. Na twee dagen oefenen wil je echt niet weer anders. Als een woord niet precies is wat jij ervan wilde maken, dan klik je eenvoudig op het woord en verschijnen de andere opties.

Snelle Smartphone

Door de 800 MHz processor is de Samsung Galaxy Gio een snelle smartphone. Dezelfde processor is ook in de Samsung Galaxy Ace te vinden en kent veel mogelijkheden om pagina's naast elkaar te openen en om er spellen op te spelen. De websites worden snel geladen en met het automatisch draaien zijn de teksten nog beter te lezen op de telefoon. Wil je geen abonnement met internet dan kun je heel gemakkelijk Wifi gebruiken door één klik op het scherm.

App's

Via de market kun je diverse app's installeren. Honderden app's zijn te verkrijgen voor de Samsung Galaxy Gio. Voor sommige spellen is het scherm nog wat aan de kleine kant, zoals bijvoorbeeld voor het spel Angry Birds. Diverse App's van multimedia kanalen kunnen worden opgehaald en gebruikt op de telefoon. Met de 3 megapixel camera kun je snel al je video's delen met je vrienden. Met de Samsung Galaxy Gio kun je audio en video bestanden beluisteren en bekijken. Via de Market kun je de meest gedownloade app's zien en zo blijf je altijd goed bij! Op elk moment kun je de populairste app ter wereld downloaden op je telefoon.

Voordelen Samsung Galaxy Gio

  • Uitstekende prijs en kwaliteitverhouding
  • Mooi uiterlijk en ligt fijn in de hand
  • Goede accuduur voor standby en gesprekken
  • Geluid is goed, zowel uitgaand als inkomend
  • Past nog goed in de broekzak, laag gewicht

Nadelen Samsung Galaxy Gio

  • Scherm is voor sommige app's net te klein
  • Het touchscreen toetsenbord is klein en alleen optimaal te gebruiken bij Swype
  • Alleen verkrijgbaar in het zwart in tegenstelling tot de Samsung Galaxy Mini

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.samsung.nl

Reageer op het artikel "Smartphone: Samsung Galaxy Gio S5660"

Infoteur: Annfinance
Gepubliceerd: 15-07-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!