InfoNu.nl > Electronica > Telecom > 3G Watchdog (Android): Hoeveel internet verbruikt u?

3G Watchdog (Android): Hoeveel internet verbruikt u?

3G Watchdog (Android): Hoeveel internet verbruikt u? Bijna alle nieuwe mobiele telefoons die in de winkel liggen hebben internet tot hun beschikking. Internetten op de mobiele telefoon is vaak duur, zeker als u over uw internet bundel heen gaat. Via een simpele App op uw mobiele telefoon kunt u het internet verbruik op uw mobiele telefoon simpel bijhouden.

Internet op uw mobiele telefoon

Internetten op uw mobiele telefoon kan tot nu toe nog onbeperkt voor een vast bedrag. Dit bedrag varieert ongeveer tussen de 10 en 15 euro. Toch krabbelen heel veel providers terug wat betreft het onbeperkt gebruik kunnen maken van internet voor een vast bedrag, dit is niet meer rendabel voor providers. Over enige tijd kunt u dus ook geen onbeperkt internet meer aanschaffen, maar moet u MB's of GB's bij uw abonnement kopen. Om voordeliger gebruik te kunnen maken van internet staat in dit artikel meer beschreven: Voordelig gebruik maken van mobiel internet

Hoeveel MB's of GB's aan mobiel internet verbruikt u?

U wilt natuurlijk graag weten hoeveel MB's of GB's aan mobiel internet u tot nu toe verbruikt. U wilt natuurlijk niet dat u veel minder kunt internetten als u vast zit aan een bepaald aantal MB's of GB's. Het internet verbruik is afhankelijk van wat u allemaal doet op internet met uw mobiele telefoon. Als u veel filmpjes via Youtube.com bekijkt, kost dit veel meer MB's of KB's dan wanneer u simpel het nieuws leest. Ook navigatie kost veel MB's op internet. En als u continu internet heeft aanstaan om e-mails binnen te halen of te kunnen Pingen, kost dit natuurlijk ook meer internet dan alleen simpel af en toe op een website rondneuzen.

Wat zijn Apps? En wat is de Android Market?

Om te meten hoeveel internet u tot nu toe verbruikt kunt u verschillende Apps downloaden, dit is het verkorte woord voor applicaties. Hiervoor heeft u wel een telefoon nodig waar Android op zit, dit is een soort markt waar u spellen en toepassingen van kunt downloaden voor uw mobiele telefoon. Het downloaden van deze spellen of toepassingen is in sommige gevallen gratis, en soms kost het wat geld, dit staat altijd bij het spel of de toepassing vermeld.

Hoe download u een meter voor het mobiele internet verbruik?

U gaat naar de Android Market, dit is een symbool op uw telefoon van tasje, die groen met wit gekleurd is. Als u hierop klikt zit u op de Android Market. Klik vervolgens op het vergrootglas, u gaat nu een toepassing zoeken en kunt nu dus iets intypen wat u zoekt. Typ 'internet verbruik' in en klik op zoeken. Er staan nu verschillende Apps die uw internet verbruik kunnen meten. U kunt zelf kiezen welke u handig lijkt, in dit artikel wordt verder ingegaan op 3G Watchdog, ziet u deze niet staan dan zoekt u op de term '3G Watchdog'.

Hoe werkt 3G Watchdog?

Nu u 3G Watchdog heeft gedownload kunt u deze App openen op uw mobiele telefoon, er is immers een symbool van een hondje in het menu van uw mobiele telefoon opgenomen. Links bovenin het beeldscherm komt een soort batterij te staan, hier hoeft u niet veel waarde aan te hechten, deze kan rood, groen of oranje kleuren. Als u in het menu op het hondje klikt kunt u uw limiet invoeren, bijvoorbeeld 1000 MB per maand. U kunt nu gaan meten hoeveel MB of KB u per dag gebruikt. Als u gebruik gemaakt heeft van internet en u gaat naar het pictogram van 3G Watchdog kunt u kijken hoeveel u verbruikt heeft. Zo kunt u een goede inschatting maken van hoeveel internet u verbruikt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "3G Watchdog (Android): Hoeveel internet verbruikt u?"

Infoteur: Dobel
Gepubliceerd: 10-08-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Special: Telefoon kopen
Schrijf mee!