InfoNu.nl > Electronica > Telecom > 10 populaire gratis apps (voor Android)

10 populaire gratis apps (voor Android)

10 populaire gratis apps (voor Android) App is de veel gebruikte afkorting voor application, oftewel een toepassing, voor smartphones. Voor veel apps moet betaald worden, maar er zijn ook een heleboel gratis apps te downloaden op uw mobiele telefoon. Hier vindt u tien zeer populaire gratis apps voor Android-telefoons. Sommige apps zijn ontzettend handig en anderen vooral erg leuk. Tussen haakjes staat telkens wie de app heeft ontwikkeld. Veel app-plezier!

10 populaire gratis apps (voor Android)

Achtergronden (OGQ)

Met deze app kunt u uw telefoon een persoonlijk en creatief tintje geven. Met de Achtergronden app heeft u namelijk de mogelijkheid om de achtergrond van uw telefoon te wijzigen in één van de vele interessante plaatjes die Achtergronden u aanbiedt. Van de Malediven tot de Himalaya, van Parijs tot Kaapstad, van beroemde personages tot prachtige schilderijen, u kunt het zo gek niet bedenken of deze app biedt u een achtergrond met de gewenste afbeelding.

Google Maps (Google Inc.)

Met deze app weet u altijd precies waar u bent en, misschien nog wel veel belangrijker, hoe u komt waar u naartoe wilt gaan. Met de GPS-functie bepaalt Google Maps uw locatie en vervolgens kunt u een routebeschrijving krijgen die u naar de gewenste eindbestemming loodst. De Google Maps applicatie is zelfs uitgerust met een gesproken route-instructies die u letterlijk vertellen waar u naartoe moet. Daarnaast biedt Google Maps informatie over interessante plaatsen of gebeurtenissen in de buurt. Met Latitude van Google Maps kunt u uw locatie delen met vrienden en zo van elkaar te weten komen waar jullie zijn.

KakaoTalk (kakao)

KakaoTalk is een messenger service op basis van telefoonnummers. Hiermee kan men chatten met contacten overal op de wereld. Er is niet alleen de mogelijkheid om een-op-een te chatten; er zijn ook groepsgesprekken mogelijk. Via Push Alerts wordt u snel en direct op de hoogte gebracht van de berichten die via KakaoTalk verstuurd zijn. Naast tekstberichten is het ook mogelijk om foto's, video's en telefoonnummers te versturen met KakaoTalk.

Facebook (Facebook)

Facebook is razend populair. Het is nu ook mogelijk om via de Facebook app informatie te delen en contact te houden met Facebookvrienden. Met de Facebook app kunt u statusupdates delen, uw nieuwsoverzicht bekijken, het prikbord en gegevens van vrienden bekijken, evenementen bekijken, foto's uploaden, links delen, het postvak met berichten controleren en geplaatste video's bekijken. Zeer handig voor iedereen die Facebookverslaafd is.

Youtube (Google Inc.)

Met de Youtube app voor Android kunt u op uw telefoon video’s bekijken in hoge kwaliteit. Met de zoekfunctie gaat u op zoek naar het gewenste filmpje en met één druk op de knop kunt u binnen enkele seconden genieten van het door u gekozen videofragment. Zeer handig dus!

WhatsApp Messenger (WhatsApp Inc.)

Voor informatie over WhatsApp verwijs ik u naar het artikel Wat is WhatsApp?

Horoscope (Horoscope.fr)

Zoals de naam al doet vermoeden bezorgt deze app u uw horoscoop. De app kan een voorspelling doen voor hoe het u vandaag, morgen of de gehele volgende maand zal vergaan. De horoscopen worden geschreven door astrologen en dagelijks ge-update.

Words of Jesus Daily Bible (RobotiCode Ltd)

Deze applicatie bezorgt u dagelijks een vers uit de Bijbel op uw telefoon. En hoewel deze versen 2000 jaar geleden zijn geschreven bieden zij aan veel mensen ook vandaag nog hoop en inspiratie.

Vaulty Free Hides Pictures (Theron Rogers)

Vaulty Free Hides Pictures is een applicatie die u helpt om foto's en video's te verbergen, deze app zorgt ervoor dat ze niet in de normaal toegankelijke galerij te zien zijn. Heeft u foto's of films op uw telefoon die niet bestemd zijn voor andermans ogen? Verberg ze dan met Vaulty Free Hides Pictures!

Street View in Google Maps (Google Inc.)

Met Street View kunt u het straatbeeld bekijken van een locatie die u eerst aanwijst in Google Maps. Zo kunt u bijvoorbeeld van te voren kijken hoe het adres waar u naartoe gaat eruit ziet, of u kunt kijken hoe een bepaald huis of een bepaalde straat eruit ziet. Dit kan een hele handige app zijn!

Lees verder

© 2011 - 2017 Ikn280, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Gratis beste Android Apps van 2012 - Gratis downloadenGratis beste Android Apps van 2012 - Gratis downloadenHier kun je de beste Adroid apps van 2012 vinden. Zowel gratis Android apps als betaalde apps voor de tablet en de smart…
App of Apps voor iPhone of Android. Wat is een app?App of Apps voor iPhone of Android. Wat is een app?Een app of apps lees je vaak in combinatie van smartphones. Tegenwoordig bestaan er echter al apps voor televisies en al…
Hoe installeer je Androids Apps?Hoe installeer je Androids Apps?Er zijn meerdere manieren om Android apps te installeren op een telefoon of tablet. Je kunt via de Androids ontzettend v…
Apps kopen zonder creditcardJe wilt een bepaalde app kopen in de Google Play store op je Android telefoon. Maar helaas heb je niet de beschikking ov…
Beste e-readers en apps in 2017 voor ebooksDe groeiende populariteit van e-books is niet te stoppen. Er worden dan ook ontzettend veel e-readers uitgebracht. Hier…

Reageer op het artikel "10 populaire gratis apps (voor Android)"

Infoteur: Ikn280
Gepubliceerd: 11-08-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!