InfoNu.nl > Electronica > Telecom > De Samsung Galaxy S2

De Samsung Galaxy S2

De Samsung Galaxy S2 De Samsung Galaxy S2 is het nieuwste model van Samsung en vervangt de Galaxy S als hun vlaggenschip. Het is een mobiele telefoon dat zelfs krachtiger is dan vele netbooks en zelfs een aantal laptops. Het heeft een 1,2 GHZ dual core processor, wat betekent dat deze telefoon met gemak en razendsnel applicaties kan openen zonder enige vertraging.

Het uiterlijk Samsung Galaxy S2

De afmetingen Samsung Galaxy S2 zijn 122.4 x 64.2 x 9.9 mm met een van scherm van ongeveer 4 inch, maar is tegelijkertijd de dunste telefoon ter wereld. Het grote scherm heeft een zwarte rand rond de buitenkant (de zwarte versie. De telefoon is ook verkrijgbaar in wit). De achterkant van de telefoon wordt opgenomen door de accu behuizing en heeft aan de top van de telefoon rechtstreeks in het midden de cameralens en wat knoppen en aansluitingen als een knoptelefoonaansluiting aan de bovenkant, volumeknoppen aan de zijkant, een aan en uit knop en aan de onderkant is de micro- oplader via USB-dock. De buitenkant van de telefoon voelt glad aan en is gemaakt van plastic.

Het besturingssysteem Samsung Galaxy S2

De Samsung Galaxy S2 werkt op het besturingssysteem genaamd Android met TouchWiz 3.0 UI. De Samsung Galaxy S2 komt met een aantal reeds ingebouwd applicaties als Google Mail en Google Maps. Wanneer je je met je Google account aanmeldt worden al je contacten geïmporteerd. Tevens zal je Gmail account worden gesynchroniseerd worden met je telefoon en zul je een melding krijgen van wanneer je een nieuwe e-mail hebt ontvangen. Je hebt ook toegang tot je Gmail account en kun je e-mails versturen.

Mogelijkheden Samsung Galaxy S2

De Samsung Galaxy S2 heeft verschillende mogelijkheden:

Het maken van foto's en films

Zoals de eerste Samsung Galaxy S komt ook deze telefoon met twee camera's. Aan de achterkant van de telefoon zit een 8 megapixel camera waarmee je 2592 x 1944 pixels foto's kunt maken. Dit is een verbetering ten opzichte van de eerste Galaxy welke een 5 megapixel camera heeft. Een andere verbetering is dat deze nieuwe telefoon een flits heeft waardoor je nu ook nachts foto's kunt maken. Aan de voorkant zit tevens een camera wat je de mogelijkheid geeft om te videobellen. De Samsung Galaxy S2 heeft ook 720p HD films op te nemen met een maximale resolutie van 1280 x 720 pixels met 30 fps.

Het afspelen van muziek

De Samsung Galaxy S2 heeft een ingebouwde SRS 5.1 Virtual Surround Technologie en met de meegeleverde stereo koptelefoon kun je muziek luisteren in 5.1. geluidseffect. Met de reeds geïnstalleerde muziekspeler heb je de mogelijkheid om de muziek af te spelen, maar ook afspeellijsten te maken. Tevens kun je geluidseffecten instellen.

Internetverbinding

De Samsung Galaxy S2 heeft beschikking tot WiFi 802.11n, 3G internet, HSDPA en UMTS. Met de reeds geïnstalleerde browser heb je toegang tot het Internet. Je hebt de mogelijkheid om een andere browser te downloaden.

Batterijduur

De batterij van de Samsumg Galaxy S2 heeft een capaciteit van 1.500mAh. Dit betekend dat de telefoon een stand-by heeft van 750 uur en een gesprekstijd van rond de 7 uur bij normaal gebruik. Dit wordt een stuk minder bij hoog gebruik van de multimedia functies als muziekspeler, camera maar ook bij veel gebruik van het Internet.

Applicaties

De Samsung Galaxy S2 met het besturingssysteem Android wordt geleverd met al een aantal vooraf geïnstalleerde applicaties waaronder Android Market. Deze markt geeft de gebruiker toegang tot duizenden applicaties die gratis of tegen betaling te downloaden zijn. Enkele voorbeelden van deze applicaties zijn Twtter en de reisplanner van de NS.
© 2011 - 2017 Misterlak, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De Samsung Galaxy S2"

Infoteur: Misterlak
Gepubliceerd: 07-11-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!