InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Recensie mobiele telefoon: Alcatel OT-710
recensie

Recensie mobiele telefoon: Alcatel OT-710

Recensie mobiele telefoon: Alcatel OT-710 Tegenwoordig zijn er honderden telefoons te koop in de winkel. Maar welke moet je nou kiezen? Moet je wel echt geloven wat de fabrikant zegt over het product? In dit artikel wordt aandacht besteed aan de One Touch 710 van het merk Alcatel.

Het merk Alcatel

Alcatel was een Frans bedrijf, dat zich specialiseerde in het produceren van telecommunicatie-apparatuur. Het bedrijf bestaat nog wel, maar is door een fusie in 2006 met Lucent Technologies Alcatel-Lucent gaan heten. Naast telefoons stond Alcatel ook bekend om hun ADSL-modems, onderzeese transmissie kabels en satellieten. Alcatel werd vooral bekend door de telefoons die ze op de markt brachten. Deze telefoons zouden namelijk net zo goed zijn als de A-merk telefoons, maar dan voor veel goedkoper. Dit bleek helaas bijna nooit het geval te zijn. Zo ook bij de One Touch 710.

De Alcatel OT-710

Behuizing en Hardware

De OT-710 ziet er niet heel slecht uit. De bouwkwaliteit is best redelijk ook al ziet de telefoon er goedkoop uit en voelt hij plastic aan. Ook het design is niet zo veel op aan te merken. De twee knoppen onderin zijn om oproepen te beantwoorden en te beëindigen. Ook is het Led-lampje tussen de twee knoppen best handig. Het lampje gaat knipperen als je bijvoorbeeld een gemiste oproep hebt gehad of een bericht krijgt. Verder zit er nog een 3,5 mm jack-ingang aan de zijkant, wat makkelijk is om muziek te luisteren, een volumetoets en een mini-USB poort om je telefoon op te laden.

Foto en Video

Wat natuurlijk tegenwoordig ook niet mag ontbreken op een telefoon is een camera. Ook op de OT-710 zit een camera met 2 megapixels. De foto's zijn van prima kwaliteit als je ze in het klein op je telefoonscherm bekijkt. Als je de foto's vervolgens overzet op de computer, dan is de foto echt van belabberde kwaliteit. Ook duurt het wel een zo'n 10-20 seconden voordat de foto eindelijk gemaakt is. Ook de videofunctie is niet geweldig. Het opstarten duurt al even en dan is de kwaliteit ook niet echt mooi. Een vreemde eigenschap van deze telefoon is dat je je gemaakt foto's niet als achtergrond in kan stellen, omdat het bestand te groot zou zijn. Echter is er wel de optie om de kwaliteit van de foto nog lager te maken, waardoor de grootte van het bestand kleiner wordt. Dan zijn je gemaakte foto's wel als achtergrond in te stellen.

Functies

Net als elke andere telefoon heeft ook de Alcatel OT-710 een aantal standaard functies:
  • Agenda en notities
  • Alarm, wereldklok en digitale klok
  • Rekenmachine en takenlijst
  • SMS, MMS en tekstberichten te zien in chatstijl
  • FM radio
  • Bluetooth

Conclusie

Ik durf makkelijk te zeggen dat dit één van de slechtste telefoons is die er te vinden is. Het resistieve touchscreen werkt heel slecht en reageert traag, wat heel vervelend is om berichten te schrijven. Als je een bericht schrijft krijg je de beschikking over een virtueel toetsenbord, wat veel minder snel werkt als een QWERTY toetsenbord. De camera valt enorm tegen en ook de applicaties die gebruik van het internet maken vallen tegen. Ze reageren heel traag en vallen vaak uit. De Twitter applicatie werkt zelfs regelmatig niet. Het enigste pluspunt wat ik kan bedenken is de prijs. Vergeleken met andere telefoons dan! De telefoon is tegenwoordig bijna niet meer verkrijgbaar, maar de prijs lag altijd rond de 50 euro, wat het volgens mij niet waard is. Zelf ben ik door deze telefoon achter gekomen dat je niet altijd zoveel mogelijk voor zo min mogelijk geld wilt proberen te krijgen. Betaal gewoon een beetje meer voor iets wat ook echt doet wat er belooft wordt.

Lees verder

© 2012 - 2018 Rva03, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Recensie mobiele telefoon: Alcatel OT-710"

Infoteur: Rva03
Laatste update: 04-06-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Recensies…
Schrijf mee!