InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Recensie mobiele telefoon: LG GD510 Pop
recensie

Recensie mobiele telefoon: LG GD510 Pop

Recensie mobiele telefoon: LG GD510 Pop Tegenwoordig kan je uit zoveel verschillende telefoons kiezen, dat je niet meer weet welk je moet nemen. Elke telefoon zegt weer een functie extra hebben of net iets beter te zijn. In dit artikel wordt de LG GD510 Pop besproken, zodat je weet wat wel goed is en wat niet aan deze telefoon.

LG GD510 Pop

De ontwerpers van deze telefoon wilden de telefoon zo klein mogelijk maken, maar wel met een 3 inch touchscreen en dat is gelukt. De telefoon is smaller dan een bankpasje en maar iets langer. Zo heeft u een voorstelling van hoe klein deze telefoon nou echt is. Daarbij is de prijs van de telefoon ook heel klein. Deze telefoon kostte in 2010 maar 130 euro, wat heel goedkoop was voor een touchscreen telefoon. De fabrikant had met deze telefoon zeker een topper in handen, er zijn in de eerste 100 dagen meer dan één miljoen van verkocht.

Design

Ook het design van de LG Pop is niks op aan te merken. Het ziet er strak uit en aan de achterkant is er alleen een opening voor de 3,2 megapixel camera. Aan de voorkant zit maar één knop, die verschillende functies heeft. In de knop zit een klein lampje, die verschillende kleuren kan aannemen. Als het lampje groen gekleurd is kan u het laatste gebelde nummer opnieuw bellen. Als u in een telefoongesprek zit, dan is het lampje rood gekleurd en kunt u het gesprek er mee beëindigen. De knop doet dus eigenlijk precies, wat een knop op dat moment hoort te doen.

Touchscreen

Waar wel wat op aan te merken is, is het touchscreen. Het touchscreen is resistief en is daarom minder geschikt voor aanrakingen met de vingers en dat is te merken op deze telefoon. In de meeste gevallen bij uw telefoongebruik valt het niet zo op, omdat de lay-out van LG werkt met grote knoppen en iconen. Daarom is het niet moeilijk om er naast te 'tikken'. U merkt pas echt hoe vervelend het touchscreen is bij het typen van een mail of SMS. Je krijgt de beschikking over een numeriek toetsenbord als u de telefoon rechtop houdt. Als u de telefoon op zijn kant draait verschijnt er een QWERTY toetsenbord. In beide gevallen gaat het typen van een bericht niet echt snel. Bij het QWERTY toetsenbord wordt zelfs vaak een verkeerde letter weergegeven. Dit komt omdat de letters dan zo dicht bij elkaar zitten dat u met één vinger meerdere letters tegelijk kan 'aantikken'.

Social Media

Op de telefoon staan standaard de widgets van Facebook, MySpace en Twitter voor u geïnstalleerd. Deze worden helaas langzaam geladen, maar werken redelijk goed. Een echt groot nadeel van deze telefoon, is het ontbreken van wifi. U heeft dus geen beschikking over snel internet, maar toch is de internet-ervaring best redelijk. Wel een pluspunt is dat de webpagina's goed zichtbaar zijn op het 3 inch scherm.

Conclusie

De LG Pop was een gewilde telefoon door zijn kleine prijs en toch een touchscreen. Dit was ook wel gebleken uit de verkoopcijfers van de telefoon; een miljoen keer verkocht in 100 dagen. Verder is het voor de gemiddelde telefoon gebruiker een prima telefoon met meer dan genoeg functies. Het is ook niet te verwachten dat op zo'n in verhouding goedkope telefoon alles even goed werkt.

Pluspunten

  • Goedkoop
  • Klein formaat
  • Groot touchscreen
  • Eenvoudige bediening
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

  • Geen flitser
  • Geen wifi
  • Matig touchscreen
  • Teveel nutteloze widgets
© 2012 - 2018 Rva03, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: HawkHD, Pixabay
  • http://www.lggd510pop.nl/

Reageer op het artikel "Recensie mobiele telefoon: LG GD510 Pop"

Infoteur: Rva03
Laatste update: 04-06-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Recensies…
Schrijf mee!