InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Samsung Galaxy: batterij snel leeg, wat er tegen te doen?

Samsung Galaxy: batterij snel leeg, wat er tegen te doen?

Samsung Galaxy: batterij snel leeg, wat er tegen te doen? De Samsung Galaxy telefoons zijn geweldige telefoons, dat is wel bewezen door de vele positieve reviews. Het enige nadeel is dat het regelmatig voorkomt dat de batterij snel leeg is, bij sommige mensen al binnen 1 dag, terwijl anderen er weer 3 tot 4 dagen mee doen. Er zijn diverse apps en weetjes wat je kunt doen om je batterij te besparen. Lees snel verder... Bij sommige mensen is het een bug die de batterij snel leegtrekt, je kunt wachten tot dit verholpen wordt door Samsung. Eens in de zoveel tijd wordt er namelijk een update gedaan. In de meeste gevallen is het zo dat er allerlei functies aan staan en gebruikt worden die de batterij heel snel leegtrekken.

Basis

De basis om batterij te besparen vindt je in onderstaande lijst. Deze instellingen kun je heel gemakkelijk zelf wijzigen.
  • Zet je GPS uit, behalve als je je navigatie gaat gebruiken.
  • Zet je Bluetooth uit, behalve als je deze functie gaat gebruiken.
  • Laat je WiFi verbinding altijd aanstaan. Elke keer als je deze functie weer inschakelt, kost het extra batterij omdat je telefoon het nerwerk gaat zoeken en synchroniseren.
  • Zet je scherm niet op de hoogste resolutie, dit kost je heel veel batterij.
  • Gebruik een donkere, niet bewegende achtergrond, dit kost de minste stroom.

TIP: koop een USB-lader en een autolader. Zo kun je je telefoon opladen onderweg in de auto of op je werk achter de computer. Zo heb je altijd een volle batterij en kost het je thuis ook geen stroom.

Verdubbel je batterijduur

Er is een actie die je kunt uitvoeren. Bij sommige gebruikers werkt dit en bij sommige veranderd er niets, maar het is het proberen waard.
  1. Zet je Samsung Galaxy aan en laadt hem 8 uur lang op, onderbreek het laden niet.
  2. Haal de telefoon daarna van de stroom en schakel hem uit.
  3. Sluit daarna de telefoon nogmaals aan op de stroom gedurende 1 uur.
  4. Haal het toestel weer van de stroom en zet hem weer aan.
  5. Wacht enkele seconden en zet dan de telefoon weer uit.
  6. Sluit voor de laatste keer de stroom aan en laadt je telefoon weer 1 uur lang op.

Er is nog een mogelijkheid om te proberen om je levensduur van je batterij te verlengen. Laat je telefoon helemaal uitvallen en laad hem daarna op, het toestel blijft uit. Als die vol is haal je de stroom eraf en kun je hem weer gebruiken.

Speciale programma's

In de market van Android kun je heel veel apps vinden die je kunnen helpen met het verlengen van de levensduur van de batterij. Sommige mensen zweren bij de Advanced Task Killer en sommige zweren bij Juice Defender. Het is voor jezelf om te bepalen welk programma je fijn vindt en welke werkt op jou telefoon. Naast bovengenoemde zijn er nog tientallen apps verkrijgbaar en wie weet zit er wel een geschikte bij die jou helpt om je batterij te besparen.
© 2011 - 2014 Linda1986, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Recensie mobiele telefoon: Samsung Galaxy MiniEr zijn vele telefoons op de markt. Een ervan is de Samsung Galaxy Mini, over deze telefoon wordt meer beschreven in dit…
De Samsung Galaxy Ace - Productinfo, specs en ervaringenDe Samsung Galaxy Ace - Productinfo, specs en ervaringenSamsung introduceert de Samsung Galaxy Ace. Deze 'lady's phone' is het klein broertje (of zusje) van de bekende Galaxy S…
Vergelijking; Samsung Galaxy S vs Galaxy Ace; Welke is beterVergelijking; Samsung Galaxy S vs Galaxy Ace; Welke is beterDe Samasung Galaxy S en de Galaxy Ace zijn twee toestellen met vrijwel dezelfde naam. De verschillen zijn echter goed te…
Samsung Galaxy Tab - 7 inch tabletSamsung Galaxy Tab - 7 inch tabletDe Galaxy Tab van Samsung is een van de concurrenten van de iPad van Apple. De Galaxy Tab heeft een scherm van 7 inch en…

Reageer op het artikel "Samsung Galaxy: batterij snel leeg, wat er tegen te doen?"

Reacties

Frederique, 02-11-2014 13:25 #24
Ik heb echt een gigantisch probleem

mijn mobiel, samsung galaxy ace, heb ik nu bijna 2½ jaar. deed het altijd prima. nu steeds wat minder. de batterij gaat binnen 5 MINUTEN OP. en hij word heel dik, langzamerhand. wat moet ik in godsnaam doen?
ik zit in de 3e van havo, dus ik heb mijn mobiel hard nodig voor overleg over school, etc etc.

help? Reactie infoteur, 04-11-2014
Hmm, vervelend! Misschien kan je een nieuwe batterij kopen? Het lijkt er op dat je oude batterij 'op' is.

Groetjes,
Linda

Jamie, 30-08-2014 16:39 #23
Ten 1e Je accuduur verlengen heeft niets te maken met om het uur opladen. Je hebt bepaalde soort cellen in je accu en bij Lithium-ion accu's geld: NOOIT helemaal leegtrekken en altijd als je s' avonds nog maar 10% of 15% hebt gewoon de hele nacht opladen. als je hem de hele nacht aan de lader zet dan weet je zeker dat alle cellen zijn opgeladen. We weten allemaal dat de ontwikkeling van de accu zeer langzaam gaat, natuurlijk heb je telefoons zoals de Samsung Galaxy Note 3 met een 3200MAh accu die ook nog eens een USB 3.0 oplader heeft waarmee je je telefoon binnen maximaal 2 uren weer 1,5 dag kunt gebruiken. Ik heb de Note 3 en doe gemiddeld 2 dagen en gebruik gewoon Youtube, Facebook, Twitter, Skype etc. Zo blijkt dat niet alle Samsung telefoons slecht zijn. Waar ik een pesthekel aan heb is Sony, hun kunnen zich beter bij de PS4 en Tv's houden want de een na de andere Xperia is een productie der faalheid. Wat ik ook adviseer is als je een telefoon nieuw hebt en je denkt ik ga hem toch niet meteen gebruiken, EERST een lange tijd ( +/- 8 uren ) aan de oplader zetten want dan weet je zeker dat de cellen geheel zijn opgeladen en dan merk je al gauw dat je accu heilig lang meegaat. Dit is aanrader vanwege de Lithium-ion accu. Voor de meesten is dit algemene kennis maar ik verveel me dus benadruk het nog even.

Jackie, 20-08-2014 16:06 #22
Dit ligt aan de Samsung-toestellen. Ik heb zelf 4 Samsungs gehad (de eerste twee waren prima en ik weet de naam ook niet meer, maar die heb ik 5 en 3 jaar geleden gehad, verder heb ik de note 1 en galaxy s3 gehad), maar dit ligt niet aan de batterijen of de opladers. Moederbord van Samsung is heel slecht en het vervangen kost iets van 200 euro. Opvallend was ook dat het vaak na bijna een jaar gebeurt. Ook in mijn omgeving hebben Samsung-gebruikers er last van. Ik was echt een grote fan van Samsung, maar ik raad het nu echt iedereen af.

Dewitt, 02-11-2013 10:04 #21
Hoi allemaal. Alle programma's zoals task killer zijn betrouwbaar. Anders stonden zij niet in play store en mensen met een fout zoals een bliksemschicht etc. Ligt meestal aan de firmware als je jouw mobiel geupdate hebt. Zou dat verkeerde dingen in je systeem kunnen opbrengen. Zoals geen bereik enz. Je mobiel is bestemd voor de firmware dat je hebt en niet voor hogere nooit doen dus.

Leentje, 01-11-2013 23:29 #20
Mijn telefoon werd binnen 4 uur leeggetrokken en ook werd het toestel heet tijdens gesprekken… Programmaatje van Juicedefender op je telefoon zetten, aan het eind van de dag meestal nog zo'n 50% batterij over, werkt erg goed!

Erna Smits, 31-10-2013 04:07 #19
Goedendag
Mijn mobiel sumsung 2 is echt naar een halve dag al leeg en als hij op geladen is dan gaat hij even aan, en floept weer uit!

En soms als ik er op bezig ben dan stopt hij in eén keer, dan heb ik nog wel beeld, maar kan er op drukken wt ik wil maar dan doet hij niks meer wat kan dit zijn?

mvg erna smits

M. ter Braak, 26-08-2013 22:27 #18
Er staat een flits in de batterij boven in het schermpje, de batterij is vol wat kan dit zijn, de batterij was net op geladen en alles viel uit, ik heb de batterij er even uit gehaald en toen deed ie het weer maar er staat nog wel een flits in de batterij.

In afwachting op uw antwoord M.ter Braak

Ronald Dirkzwager, 02-06-2013 12:46 #17
Zijn die apps, die genoemd worden, zoals A dvanced Task Killer betrouwbaar? Reactie infoteur, 03-06-2013
Goedendag,

ik gebruik al een lang de Advanced Task Killer en ik heb er nooit problemen mee ondervonden.

Groetjes,
Linda

Peter, 18-04-2013 10:04 #16
Ook de batterij van mijn galaxy S2 ging snel leeg. de oplossing is als het toestel actief is druk dan op de zwarte knop onderaan het toestel. je krijgt een scherm met taakbeheer erop druk op de balk taakbeheeren je ziet een menu. Druk op RAM en wis geheugen je batterij gaat dan weer lang mee. doe dit eens per maand en je hebt geen probleem meer. Dit kan met alle galaxy modellen.

Carol Leutje, 16-04-2013 23:51 #15
's Nachts verbruikt hij 40 procent… ik moet hem elke dag opladen.

Ijda van Tol, 16-04-2013 16:03 #14
Nieuwe batterij gekocht, hetzelfde probleem, binnen een dag batterij leeg, dat terwijl ik niet eens gebeld heeft, ga denk ik een nieuwe telefoon kopen, maar geen samsung meer, als je hem nodig hebt, is de batterij leeg, waardeloos.

Anoniem, 15-04-2013 21:39 #13
's Ochtens 100% als ik er 5 minuten op zit: 95% over :( zwakke batterijen bij samsung. ik importeer er maar vast een paar zodat ik ze op voorraad heb maar past de batterij van Samsung Galaxy S2 ook in die van een S3? Als ik die ooit koop…

Betuwe, 09-04-2013 20:57 #12
Batterij bij 92%, in één uut leeg; niet de eerste keer. Na inschakelen: wifi en positiebepaling, echt zwaar k. als je je fietstocht wilt checken en zonder phone op pad moet. Niet te geloven. Afknapper. Toestel drie mnd in bezit en de zoveelste keer!
Afraden eze aankoop.

Jan, 19-03-2013 13:53 #11
Mijn ervaring met de Galaxy S2 is vrijwel gelijk aan alle berichten. Oplossing: Gewoon een nieuwe accu kopen en het probleem is verholpen.

Nicole, 14-03-2013 11:10 #10
Heb nu ruim een jaar een toestel van Samsung Galaxy ace en sinds kort moet ik, voordat de dag voorbij is, mijn telefoon alweer aan de oplader leggen. Ondanks dat ik mijn telefoon de hele dag niet gebruikt heb, de hele nacht al aan de oplader heeft gelegen en ik bovenstaande tips (diverse verbindingen uitzetten, speciale manieren van opladen) heb opgevolgd, is er geen verbetering. Ook een nieuwe batterij biedt geen verbetering. Ik heb nu nog te optie om mijn toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Als dat niet helpt, ga ik wel weer terug naar mijn vorige toestel…

Frans, 20-01-2013 10:37 #9
Ik heb ook een dergelijk probleem. Binnen enkele uren na het opladen van mijn Samsung GT-S5300 moet 'ie al weer aan 't infuus. Tussendoor wil 'ie ook nog wel eens spontaan uitvallen, waarna hij alleen weer wil opstarten nadat de batterij er even uit is geweest.

Dit is niet altijd zo geweest. Hij heeft altijd wel een paar dagen uitgehouden op een enkele lading. Ik verdenk dan ook de batterij en heb een nieuwe besteld op marktplaats. Voor minder dan 10 euro inclusief verzenden heb ik een nieuwe (geen originele) batterij: "Accu Batterij voor Samsung GT-S5300 S5300 - 1400mAh"

Ik heb er ook de originele (1200mAh) batterij zien staan voor 12, 50 euro exclusief verzenden.

Zoekt en gij zult vinden…

Lieke, 21-12-2012 13:31 #8
Verdorie heb het zelfde probleem mijn GSM Samsung GT-S 5300 loopt leeg terwijl je er naar kijkt. Iemand een oplossing aub? Waar vindt ik een andere batterij? Kan Shi mij een tip geven voor de batterij van 10 euro? Vind alleen maar batterijen van 25 euro en dat is wel heel veel geld…

Ton, 06-12-2012 10:27 #7
Ik had een galaxy en binnen een dag was de batterij leeg terwijl ik er niet eens mee gebeld had, in de winkel vertelde ze mij dat ik klopt bij de galaxy, ik heb hem meteen weer ingeleverd want dit vind ik 10 keer niets, dan maar mijn oude toestel.

Shi, 06-12-2012 01:08 #6
Hallo Devika,

Hetzelfde probleem had ik ook met mijn samsung. Na wat gegoogled te hebben kwam ik erachter dat dit probleem zich bij heel veel samsung gebruikers voordoet. En dan heb ik het precies over de symptomen die jouw mobiel vertoont. Ik kwam erachter dat een mobiel een zogenaamde ''opgeblazen'' batterij kan hebben. Dit houdt in dat je batterij een beetje bol staat van het vele opladen. Als je goed kijkt zie je dit in je batterij terug. Het voelt ook zacht aan als je in de batterij drukt, alsof er vocht in de batterij zit. Dit probleem valt op te lossen door een nieuwe batterij te kopen. Het voordeligst is om dit via het internet te doen. Ik heb zelf maar 10 euro betaald.

Updates werken niet als als het aan de batterij ligt!

Succes!

Devika, 23-11-2012 12:13 #5
Ik heb precies hetzelfde probleem als Mickey!
Ook ik heb de Samsung galaxy s2 sinds november 2011. Tot twee weken geleden deed 'ie het prima. Echter, ineens begon die uit het niets uit te vallen. De batterij die ervoor nog volledig was opgeladen, was nu na de uitval ineens geheel leeg. Nu, twee weken verder valt mijn telefoon continu uit, als ik ook maar iets doe. Dit is echt heel irritant, voornamelijk als je onderweg bent! Je kunt niet zomaar overal je telefoon in de oplader doen… Laatst was ik opweg naar iemand en zou diegene laten weten zodra ik in de buurt zou zijn zodat ik kon worden 'begeleid' naar de plaats van bestemming. Valt de telefoon weer uit en stond ik daar in een onbekende stad zonder iets… toen toch maar gehoopt dat ik een minuutje kon bellen wanneer ik hem weer even aan deed (in de hoop sat de batterij niet direct weer leeg zou zijn). Weet iemand hier een oplossing voor?

Mickey, 07-09-2012 10:21 #4
Sinds november 2011 heb ik een Galaxy S2. Het is nu bijna 10 mnd en de batterij gaat binnen een halve dag al leeg. Dat is vreemd. Eigenlijk zou je wel langer met een batterij moeten kunnen doen. Het is nogal schadelijk voor het milieu om steeds maar nieuwe batterijen te kopen. Ik vind dit echt een groot minpunt. Daarbij laadt mijn telefoon nu ineens helemaal niet meer op sinds vanmorgen. Dat schijnt een bekend probleem te zijn bij de Galaxy S2 volgens berichten in Forums. Ik krijg de melding dat de batterij temperatuur te hoog of te laag zou zijn terwijl er helemaal niets aan de temperatuur anders is dan in al die andere maanden het geval was. Wat is hiervan de oplossing?

Fanta, 15-08-2012 14:08 #3
Na de laatste update van Samsung op mijn Galaxy S2 in de eerste week van augustus 2012 is mijn accu in nog geen dag leeg terwijl ik daarvoor gerust 3 dagen zonder opladen kon. Bovendien loopt het toestel vast, sinds de update al 3 keer voorgekomen. Ik heb nooit problemen gehad ook niet met de upgrade naar Android 4.1, maar nu is het hopeloos, apps die veranderen of ergens anders gaan staan zodat je lege pagina's hebt bij het scrollen, op de een staan 4 op de ander 5 weer een ander heeft er 10. Ik ken de problemen van Apple ook mijn dochter heeft een IPhone4. Moet ik nu dan toch maar aan de HTC of komt Samsung met een nieuwe update die alle vorige rotzooi opruimt, want het is nu helemaal niks meer en lijkt het op, hoe draai ik mezelf de nek om!

Marina, 05-06-2012 07:56 #2
Ik heb een Galaxy s, als ik thuis ben gaat mijn batterij ongeveer een dag mee, maar zodra ik van huis ga is hij in no time leeg. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Marina

John, 04-05-2012 07:24 #1
Beschik inmiddels een jaar over de Samsung Galaxy tab. Ik ben er tevreden over. Alleen de batterij begeeft het. Inmiddels kost het opladen een uur en is de batterij binnen een uur weer leeg. Weet iemand hoe deze kan worden vervangen en wat de kosten hiervan zijn? Reactie infoteur, 09-05-2012
Hoi,

als het goed is kan je bij telefoonwinkels of via internetwebshops batterijen kopen voor je telefoon. Die kan je heel makkelijk vervangen.
Je kan ook contact opnemen met Samsung of even langsgaan bij een telefoonwinkel (waar je je telefoon hebt gekocht).

Succes!

Infoteur: Linda1986
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Reacties: 24
Schrijf mee!