InfoNu.nl > Electronica > Huishoudelijk > Een warm bed in de winter met extra verwarmd voetengedeelte

Een warm bed in de winter met extra verwarmd voetengedeelte

Een warm bed in de winter met extra verwarmd voetengedeelte Heeft u 's avonds behoefte aan een warm bed? Dan is een elektrische onderdeken misschien de oplossing. De Inventum HN236I is een tweepersoons elektrische onderdeken. Goed nieuws voor de echte koukleumen: het voetengedeelte wordt standaard nog eens aanvullend verwarmd!

Algemene veiligheidsmaatregelen

Voordat u dit apparaat in gebruik neemt dient u altijd eerst de gebruiksaanwijzing te lezen en deze te alle tijde op te volgen. Bekijkt u met extra aandacht de paragraaf "Veiligheid". Houd er rekening mee dat vormgeving of details veranderd kunnen worden om de functionaliteit te verbeteren. Het is een elektrisch apparaat, dus u dient altijd voorzichtig te zijn met vocht. Gebruik de deken alleen als hij zonder vouwen en uitgeklapt is. Doorboor de deken niet met naalden of veiligheidsspelden. Dit artikel is geen vervanger voor de gebruiksaanwijzing doch geeft slechts een beeld van de functionaliteiten van het de elektrische onderdeken HN236I van Inventum.

Technische specificaties

De tweepersoons elektrische onderdeken HN236I van Inventum is anderhalve meter lang en anderhalve meter breed. Deze uitvoering is te gebruiken voor een tweepersoons bed. Het vermogen van deze deken is tweemaal zestig Watt. Een slimme toevoeging is dat het voetengedeelte additioneel verwarmd wordt. Dit kunt u niet apart uitschakelen. Met behulp van de verlichte bedieningspanelen kunt u kiezen uit drie warmtestanden. De schakelaars zijn te verwijderen zodat u eventueel de deken op een lage temperatuur (dertig graden) in uw wasmachine kunt reinigen. Het wassen van de deken dient niet te vaak te gebeuren. In de gebruiksaanwijzing wordt een frequentie van een tot twee maal per jaar genoemd. Volg de aanwijzingen uit de handleiding goed op! De deken is gemaakt van fleece. Voor extra hygiëne zijn er zilverionen aan de lichtblauwe zijde van de deken toegevoegd. Deze remmen de bacteriegroei. De warmtedeken is beveiligd met het Inventum veiligheidssysteem (ISS). Indien er een probleem wordt geconstateerd is het signaallampje uit, ook al zit de stekker in het stopcontact. De deken dient dan gerepareerd te worden!

Gebruik: bed opmaken

De Inventum HN236I is een tweepersoons elektrische onderdeken die bestemd is voor het verwarmen van bedden. Schik de onderdeken zo over uw bed zodat hij niet meer geplooid is. Het gemakkelijkst is vanuit uw voeteneinde te beginnen. Het uiteinde met het bedieningspaneel dient zich bij het hoofdeinde te bevinden. De onderdeken dient ten alle tijde glad te blijven. Het is van belang dat de onderdeken niet gevouwen wordt. Indien u het bed nog verstelt dient u zich iedere keer ervan te vergewissen dat de elektrische onderdeken niet gevouwen wordt. Over de elektrische onderdeken legt u dan uw onderlaken. In verband met oververhitting van de elektrische onderdelen is het van belang dat het bedieningspaneel nooit afgedekt wordt! De elektrische onderdeken is dubbelzijdig te gebruiken.

Gebruik: voorverwarmen

Het strekt de aanbeveling om de elektrische onderdeken een half uur voordat u in bed gaat liggen aan te zetten. Ze het apparaat dan met behulp van het bedieningspaneel in de hoogste stand. De Inventum HN236I heeft de beschikking over drie standen. Staat het bedieningspaneel op de stand '0', dan betekent dit dat het apparaat uit staat. Daarnaast kunt u nog kiezen uit de standen: '1' (minimale warmte); '2'(gemiddelde warmte) en '3'(maximale warmte). Tijdens het voorverwarmen dient u uw bed toe te dekken om te voorkomen dat de warmte ontsnapt. Let u er op dat het bedieningspaneel niet toegedekt is of op de elektrische onderdeken blijft liggen. Op het moment dat u in bed stapt dient u de elektrische deken enige uren op de laagste stand te zetten. Indien u de Inventum HN236I tweepersoons elektrische onderdeken niet gebruikt dient u deze compleet uit te zetten.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.inventum.eu/nl/inventum-producten/elektrische-dekens/elektrische-dekens/

Reageer op het artikel "Een warm bed in de winter met extra verwarmd voetengedeelte"

Infoteur: Blackbeauty
Laatste update: 09-01-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Huishoudelijk
Schrijf mee!