InfoNu.nl > Electronica > Huishoudelijk > Gadgets voor een warme winter!

Gadgets voor een warme winter!

Gadgets voor een warme winter! Brrr, de koude winter komt er al weer aan. Niemand heeft zin in dat koude weer en de sjaals, mutsen en thermolaarzen worden al weerklaar gezet. Meestal voldoende om ons in barre kou enigszins warm te houden. Maar wat als we net iets te kort komen? Wat als we even langer buiten willen zijn dan een half uurtje? En wat als we een medisch probleem hebben waardoor de kou niet te verdragen is?

Inhoud

Dan nemen we één van onderstaande gadgets als oplossing. Het is helemaal niet nodig om kou te lijden de komende winter, want er zijn genoeg betaalbare oplossingen om ons zelf warm te houden!

De verwarmde muis

Met stip op één staat de verwarmde muis. We kennen het allemaal wel: U zit een tijd achter de computer en uw rechterhand wordt kouder en kouder. Met de verwarmde muis is dit zo opgelost. De verwarmde muis ziet er net zo uit als alle andere muizen met een scrollwieltje en 2 knopjes om op te klikken. Het grote verschil met een normale muis is dat er ingebouwde verwarming in zit die aan en uit te zetten is met een knopje aan de zijkant. De muis wordt zon 40 tot 45 graden warm. De warmte wordt verspreid door een infraroodgenerator.

Bij chronische klachten als pijn, spanning, het fenomeen van Raynaud, artritis, fibromyalgie enzovoorts is deze muis een uitkomst. Door de infrarode straling verminderd de pijn aanzienlijk. Maar ook voor de mensen met koude handen is de muis heel prettig. Bovendien helpt het klachten door spanning voorkomen!

Magnetron sloffen & boots

Koude voeten is een koud lijf! Koude voeten moeten dus opgelost worden. Voor de mensen met altijd koude voeten in huis of in bed zijn de magnetron sloffen dè oplossing. U doet de sloffen 90 seconden in de magnetron en ze blijven zeker 2 uur lang warm. Heerlijk voor in bed of op de bank. Ook voor mensen met reuma en artritis zijn ze ideaal.

De sloffen zijn gevuld met lijnzaad en lavendel. De lavendel heeft een extra ontspannende invloed. Ze zijn verkrijgbaar in fleece of heerlijk warme, zachte teddystof. Kleurtjes ontbreken niet: de sloffen zijn er in rood, blauw, roze, beige, wit en zwart. Ook zijn er boots te verkrijgen voor nog meer warmte.

Hot Bear

In dezelfde lijn als de magnetron sloffen is er de Hot Bear gevuld met tarwe en lavendel. Twee minuutjes in de magnetron en u heeft 2 uur de tijd om u weer op te warmen, om zere spieren of schouders weer soepel te maken of uw buikpijn te verlichten. De enige knuffelbeer die voor volwassenen toch best handig is om in huis te hebben.

Warm naar buiten

De buitenmensen onder ons zullen weten dat goede handschoenen onze handen best een tijdje warm kunnen houden. Problematisch wordt het wanneer we ook nog iets willen doen met onze handen wanneer we bijvoorbeeld buiten gaan sporten of willen fotograferen. Onze voeten krijgen het meestal nog zwaarder te verduren dan onze handen, want die kunnen we tenslotte niet even opwarmen in onze warme jaszakken. Lang stil zitten is al helemaal onmogelijk. Maar niet getreurd: hier zijn ook veel oplossingen voor!

Verwarmde ijskrabber en slotopener

Het eerste wat we tegen komen als we naar buiten gaan is de auto. Wat is nou handiger dan een verwarmde ijskrabber om onze ruiten weer snel ijsvrij te hebben! U steekt de ijskrabber in de aansteker van de auto en uw ruiten zijn supersnel ijsvrij. Ook sloten blijven niet meer vastgevroren. Met de slotopener heeft u die binnen enkele seconden open. Deze werkt op batterijen en is snel warm. Een handig dingetje dus.

Nadeel van de ijskrabber is dat hij groot van formaat is en het opwarmen duurt enkele minuten. Niet erg prettig in de kou. Dan kunt u zich beter opwarmen door even stevig zelf te krabben met een gewone krabber. Een betere oplossing is wellicht een krabber met een hoesje eraan die uw hand warm en droog houdt.

Handwarmers & Voetenwarmers

Hand- en voetenwarmers zijn in diverse varianten verkrijgbaar:

Herbuikbare schijfjes

Dit zijn ronde schijfjes met een klein metalen plaatje erin. Wanneer u dit kleine metalen plaatje tussen duim en wijsvinger pakt en buigt, hoort u een klik. Het schijfje warmt dan op tot zon 55 graden en blijft een half uur warm. U brengt de handwarmers weer in originele staat door ze in een pan met kokend water 15 tot 20 minuten te koken. Daarna kunt u ze weer gebruiken. Op deze manier zijn ze vele malen bruikbaar.

Eenmalig bruikbare stickers

Dit zijn stickers die in een luchtdicht zakje verpakt zitten. Zodra u het zakje openmaakt gaan de stickers opwarmen. U kunt ze op uw sok plakken of in een handschoen. De stickers geven tot 8 uur lang warmte af. Ze kunnen één keer gebruikt worden. De stickers zijn zon 7 centimeter lang en 5 centimeter breed.

Elektrische inlegzolen

Dit zijn inlegzooltjes met een kleine accus eraan. Deze blijven 5 tot 7 uur warm. De accus kunt u aan uw broekriem of schoen maken of met een klittenbandje aan uw been.

Handwarmer op aanstekerbenzine

U steekt de handwarmer aan met een andere aansteker en sluit hem met het kapje. U krijgt er een hoesje bij. Het apparaatje is helemaal brandveilig en geeft tot 12 uur lang warmte af.

USB handwarmers

Dit is een klein apparaatje wat opgeladen wordt via de USB poot van de computer. Na het opladen geeft hij tot 7 uur warmte af. Handig om mee te nemen naar buiten, maar ook handig om de koude computerhanden even op te warmen

De Cozy Handwarmer

Dit zijn kleine kussentjes die u even in de magnetron legt.

Verwarmd zitkussen

Dit kussen werkt op een batterij en is waterbestendig. Zeer prettig voor de zittende buitenwerker of vissers.

Verwarmde kleding

Niet echt gadget meer, maar wel effectief!
Verwarmde kleding werkt op zwakstroom en is volledig veilig. U kunt de kleding laden op de aansteker van uw auto of u gebruikt een kleine accu. Zeer geschikt om te gebruiken bij buitensporten, koude werkomstandigheden, op de motor of wanneer u vaak gaat vissen. Ook bij medische problemen kan deze kleding een uitkomst zijn. Overleg dit wel met uw huisarts.
Er zijn verwarmde broeken, vesten, jassen, handschoenen en sjaals verkrijgbaar.

U ziet het: kou lijden is tegenwoordig helemaal niet meer nodig. Verwen uzelf of een ander met één van bovenstaande gadgets en beleef een heerlijk warme winter voor weinig geld!
© 2011 - 2019 Bubo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Pantoffels en sloffenPantoffels, ook wel sloffen of huisschoenen genoemd, heb je in alle soorten en maten. Ze worden met name gebruikt als sc…
Koude voeten in de winter: tips tegen wintervoetenKoude voeten in de winter: tips tegen wintervoetenEen strenge winter is geen pretje als je last hebt van koude voeten. Voeten die koud aanvoelen kunnen ook in andere seiz…
Koude handen in de winter: oorzaak, behandeling & tipsKoude handen in de winter: oorzaak, behandeling & tipsTal van mensen hebben 's winters last van koude handen. Handen waarin de bloedcirculatie niet sterk genoeg is kunnen aan…
Fenomeen van Raynaud, structureel koude handen en voetenFenomeen van Raynaud, structureel koude handen en voetenIedereen heeft wel eens last van koude handen of voeten, zeker in de winter. Maar wat nu als je er ook midden in de zome…
Het syndroom van RaynaudIedereen heeft wel eens last van de kou. Mensen met de ziekte van Raynaud hebben hier helaas meer last van dan normaal i…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: MadalinIonut, Pixabay
  • www.megagadgets.nl, wandelen.twenga.nl, www.rixhengelsport.nl

Reageer op het artikel "Gadgets voor een warme winter!"

Infoteur: Bubo
Gepubliceerd: 26-11-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Huishoudelijk
Schrijf mee!