InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Garmin Forerunner 110 GPS hartslaghorloge

Garmin Forerunner 110 GPS hartslaghorloge

De Garmin Forerunner 110 is met name voor hardlopen, een ideaal sporthorloge met alle opties welke nodig zijn voor deze sport. Met een goede prijs-kwaliteitsverhouding, is de Forerunner 110 een topper in zijn klasse en ook zeer gebruiksvriendelijk te noemen. Naast de mogelijkheden voor het maken van loopanalyses zijn er diverse designs beschikbaar en is het horloge water en shock resistant. Met zijn afmetingen is het horloge ook zeer handzaam en zeker geen last aan je pols.

Design

De drie designs van de Forerunner is op zijn minst goed te noemen. Er is rekening gehouden met het uiterlijk zonder daarbij het gebruikersgemak en functionaliteit uit het oog te verliezen. Tevens is de behuizing waterbestendig tot 1 meter onder water. Wellicht niet direct van toepassing bij hardlopen, echter tijdens regenachtig weer geen overbodige eigenschap.

Functies

De Forerunner 110 heeft alle functies in huis om een goede analyse te maken van je loopgedrag. Tevens is er de mogelijkheid om je hartslag te meten. Hiervoor wordt een aparte hartslagmonitor bijgeleverd in de vorm van een borstband die in verbinding staat met het horloge. Verder kan je je tempo, snelheid, afstand en tijd meten, en daarbij een tussen (ronde) tijd registreren. Calorieënverbruik wordt gemeten op basis van je hartslag. Je kan je gegevens importeren in het Garmin Training Center software programma, of je kan kiezen om dit te doen in de Garmin Connect online community. De oplaadbare lithium-ion batterij heeft een levensduur tot 8 uur in gebruik en tot 3 weken in stand-by. Je kan deze opladen door het horloge te verbinden met je pc d.m.v. bijgeleverde oplaad-/dataklip. Wanneer je de gps functionaliteit activeert, duurt dit doorgaans 30 seconden. Hiermee vindt de Forerunner 110 behoorlijk snel een satellietverbinding. Let wel op dat dit kan afwijken, zeker wanneer je voor een wedstrijd gaat, kun je hier het beste rekening mee houden. Het zou zo maar kunnen dat het startschot gaat, en dat je nog zit te wachten op de satellietverbinding.

Prijs

Voor minder dan 150,00 heb je een betrouwbare, degelijke en functionele gps-horloge die zal bijdragen tot het halen van je trainingsdoelen.

Specificaties

Afmetingen, BxHxD: 4.5 x 6.9 x 1.4 cm
Schermgrootte, BxH:2.5 x 2.5 cm diameter
Schermresolutie, BxH:52 x 30 pixels
Gewicht:52 g

Modellen

Dames model
  • Forerunner 110 damesmode
  • Hartslagmonitor
  • Handleiding
  • AC netlader
  • Oplaad-/dataklip

Heren model
  • Forerunner 110 herenmodel (zwart-rood)
  • Hartslagmonitor
  • Handleiding
  • AC netlader
  • Oplaad-/dataklip

Unisex model
  • Forerunner 110 (zwart/grijs)
  • Handleiding
  • AC netlader
  • Oplaad-/dataklip

Conclusie

De Forerunner 110 ontpopt zich tot een waardige en snelle trainingspartner. Met alle mogelijkheden zoals de hartslagmeter, snelheid- en tempoweergave, het berekenen van je calorieënverbruik, analyses en de beperkte afmetingen, kunnen we concluderen dat de Garmin Forerunner 110 een goed product is voor zowel de beginnende loper als de gevorderde. Een leuke en handige bijkomstigheid is de Garmin connect optie en de Training Center software die je kunnen helpen om nog meer uit je sport te halen. Kortom een aanrader.
© 2012 - 2017 Kirjoittaja, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Garmin Forerunner 110 GPS hartslaghorloge"

Infoteur: Kirjoittaja
Gepubliceerd: 27-08-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!