InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Homebrew Channel installeren op Wii met 4.1E, 4.2E en 4.3E

Homebrew Channel installeren op Wii met 4.1E, 4.2E en 4.3E

Homebrew Channel installeren op Wii met 4.1E, 4.2E en 4.3E Op je Nintendo Wii kan je een Homebrew Channel instaleren. Met dit kanaal kan je onder andere spellen spelen die je hebt gedownload. Ook kan je met het Homebrew Channel een DVD afspelen. In dit artikel leg ik uit hoe je het Homebrew Channel installeert op je Wii.

Benodigdheden

  • SD-kaart (geformatteerd op FAT16)
  • Internet op je Wii

Let op!

  • Het gebruik van het Homebrew Channel is legaal, mits je het voor eigen spellen gebruikt. Als je het gebruikt voor spellen, die niet jouw eigendom zijn, is het illegaal!
  • Het is illegaal spellen te downloaden en door middel van het Homebrew Channel te spelen.
  • Gebruik dit op eigen risico, ik ben niet verantwoordelijk voor fouten die jij maakt!
  • Deze handleiding is niet gemaakt voor Wiiís met een hoger serie nummer dan LUH65+. Controleer dus goed je serienummer!

Het Homebrew Channel

Met het Homebrew Channel kan je niet downloaden uit het Wii Winkelkanaal. Dit doe je door allemaal stappen te volgen die hieronder staan. Het Homebrew Channel is namelijk niet goedgekeurd door Nintendo.
Met het Homebrew Channel kan je jouw Wii namelijk regio vrij maken, zodat hij ook Japanse en Amerikaanse spellen kan afspelen. Ook kan je emulators gebruiken, waardoor je onder andere SNES spellen kan spelen op je Wii.
Naast deze homebrew dingen, kan het Homebrew Channel ook nog meer! Met het Homebrew Channel kan je namelijk spellen spelen die je hebt gedownload.
Dit kan op twee manieren:
  • Door het te branden op een DVD (verbatim is het beste merk DVD voor je Wii)
  • Door alle games op een harde schijf te zetten (bij een schijf van 500 gigabyte kun je er gemakkelijk 150 spellen opzetten!)

De stappen

Stap 1
Download het pakketje met spullen die nodig zijn, door hier te klikken. Pak deze bestanden uit, met bijvoorbeeld Winrar of 7zip, en zet de bestanden op je SD kaart.

Stap 2
  1. Steek nu de SD kaart in je Wii, en doe het volgende:
  2. Klik op het bolletje met Wii erop (linksonder)
  3. Selecteer geheugenbeheer
  4. Selecteer kanalen
  5. Klik op SD
  6. Nu komt er een pop-up op het scherm, met de vraag: 'Load/boot.dol?'. Selecteer hier Ja.

Stap 3
  1. Nu laadt de applicatie, druk op A.
  2. Nu moet je zoeken naar: 'DowngraderIOS35.dol'. Wanneer je deze gevonden hebt, druk je op A.
  3. Kies nu de optie 'downgrade IOS35'. Je hoeft alleen deze te doen. De anderen zijn niet nodig.
  4. Wanneer dit klaar is, kom je terug bij het menu. In dit menu staat ook 'Wad Manager 1.4'. Deze moet je selecteren door op A te klikken.
  5. Druk vervolgens nog een keer op A.
  6. Kies nu de optie 'Wii SD Slot' en druk op A.
  7. Zoek nu naar IOS35.wad, en druk op A.
  8. Wanneer dit klaar is, druk je op de home knop. Je bent dan weer bij het menu.
  9. Selecteer nu weer 'Wad Manager 1.4'.
  10. Wanneer er gevraagd wordt welke IOS je wilt gebruiken, selecteer je 'IOS35'.
  11. Kies vervolgens weer 'Wii SD Slot'.
  12. Selecteer nu 'CIOSv7.wad'.
  13. Wanneer de installatie klaar is, klik je weer op de home knop.
  14. Selecteer nu weer 'Wad Manager 1.4'.
  15. Bij IOS kies je 'IOS249'.
  16. Selecteer weer 'Wii SD Slot'.
  17. Installeer nu de volgende wad bestanden: IOS36.wad, BUL3g.wad en HBC.wad.
  18. Wanneer je deze bestanden hebt geïnstalleerd, ga je terug naar het Wii Menu.
  19. Je hebt nu het Homebrew Channel en de Back-up loader op je Wii staan!

Stap 4
  1. In het Wii Menu selecteer je het Homebrew Channel.
  2. Daarna open je 'Wad Manager v1.4'.
  3. Selecteer bij IOS, IOS249
  4. Selecteer: 'Wii SD Slot'
  5. Installeer nu: IOS60.
  6. Klik daarna op de Home knop op je Wii afstandsbediening.

Stap 5
  1. Open weer het Homebrew Channel.
  2. Kies nu voor 'Cios rev10 Installer'.
  3. Kies bij source Netwerk.
  4. Wanneer de installatie klaar is, ga je weer terug naar het Wii Menu.

Stap 6
  1. Dit is de laatste stap. Open weer het Homebrew Channel.
  2. Kies nu voor 'IOS Downgrader v1'.
  3. Volg de stappen op je Wii. Wanneer dit klaar is, ga je naar het Wii Menu.
  4. Je kunt nu back-ups spelen!

Leuke Applicaties

Met het Homebrew Channel kan je verschillende leuke dingen doen. Hieronder beschrijf ik de leukste homebrew voor de Wii!

USB Loader
Met de USB Loader kan je games spelen, zonder dat er een disc in je Wii zit. Je Wii haalt namelijk alle gegevens van het spel van je harde schijf. Op een harde schijf met 500 gigabyte kunnen meer dan 150 games! Zo hoef je nooit meer een game te branden. Het enige wat je moet doen, is het spel naar je harde schijf verplaatsen en spelen maar!
Voor een uitgebreide uitleg hierover, klik je hier!

Visual Boy Advance GX 2.0.1
Met Visual Boy Advance kan je Gameboy, Gameboy Color en Gameboy Advance spellen spelen. Met deze emulator kun je dus heel veel spellen spelen, die je eigenlijk niet op je Wii kan spelen!
Dit is maar een van de vele emulators. Klik hier voor de gehele lijst!
© 2009 - 2014 Zon_jeroen, gepubliceerd in Spellen en consoles (Electronica) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Homebrew Channel - Een GameCube Multidisc maken!Homebrew Channel - Een GameCube Multidisc maken!De Nintendo GameCube verscheen in mei 2002 in Nederland. Het was een paarse kubus, waar Nintendo veel games voor heeft u…

Reageer op het artikel "Homebrew Channel installeren op Wii met 4.1E, 4.2E en 4.3E"

Reacties

Raymond, 16-08-2012 13:32 #395
Heb het erop gekregen. Eerste spel, mario cart werkt! Maar nu heb ik vele spelen die niet werken. Moet ik ergens op letten bij het "Back-up-en"?

Patrick, 15-04-2012 18:40 #394
Ik heb de wii 4.1E met serie nummer LEH2. Is dit ook mogelijk om deze te softmodden?

Nick, 14-02-2012 02:21 #393
De link naar megaupload bestaat niet meer, heb je alternatief?

Joe12, 09-02-2012 12:48 #392
Beste, ik heb onlangs een zwarte Wii (Ver.4.3E) gekocht en daarna omgebouwd met de softmod methode, alles deed het uiteindelijk en spel de spellen via de externe harde schijf. Nu loopt bijv Fifa 12 wel eens vast als je terug naar het menu gaat. Ik wil hem proberen opnieuw te softmodden en daarom ook de originele software er weer terug opzetten. Nu zag ik dat de huidige versie van de Wii 4.1E is gewrorden. (is deze door de software gedowngrade?) en hoe krijg ik de originel software er weer terug op. Of kan ik hem beter upgraden naar 4.3E Advies please…

bvd Joe

Huber64 (infoteur), 03-02-2012 07:36 #391
Ik heb een wii met de softmod 4.3 ik wil er een homebrew channel op zetten
maar krijg het niet ik heb al zoveel geprobeerd maar er doet zich niet voor
hebook geprobeerd voor een / tussen boot.elf en toen dit geprobeerd
boot.dol/elf maar dat lukt ook niet meschien omdat ik een draadloos
toetsen board heb wii kan me helpen met een goede uitleg hoe ik een
homebrew channel op mijn wii kan krijgen groetjes harry en kids

Frans, 22-01-2012 11:30 #390
Ik heb de Wii 4.3 Emet letterbomp gesoftmod. Alle installaties zijn goed verlopen. Probleem is dat zowel in de UDB-loader als het Homebrew kanaal de controller uit gaat. De Bleu Tooth verbinding is met geen mogelijkheid weer aan te krijgen.
Wie kan mij verder helpen met dit probleem?

Monique Rozie, 29-12-2011 18:46 #389
Ik heb een vraag! Net de wii omgebouwd en alles is goed gelukt. Nou heb ik het sd kaartje geformateerd en de harde losse schijf ook. Op het sd kaartje en op de harde losse schrijf staan de wii spelletjes. Als ik nu het sd kaartje in de wii stop en hem wil opstarten via uloader dan krijg ik een zwart beeld met daar boven in de tekst: Fail mounting the sd. en daarna gaat hij weer terug naar het hoofdmenu. Wat moet ik hieraan doen ik weet het even niet meer!

Marco, 28-12-2011 18:53 #388
Is deze softmod ook voor versie 4.3e?
Je Handleiding is van 3 jaar geleden.
En zo te lezen zijn er mensen die versie 4.3e hebben, en waarbij het niet werkt.
Weet je misschien waarom.

een goed en gezzond 2012

Jan, 10-12-2011 12:32 #387
Hoi, ik heb een wijfow hdd op de usb zitten, maar daar moet ook de microfoon in, een usb adapter met meerdere ingangen werkt niet, iemand?

Pieter Derks, 09-12-2011 19:31 #386
Ik heb dit allemaal gedaan tot dat me zoon alles heeft geupdate, nu werkt het niet meer.
Ik heb nu versie 4.3E maar ik lees hier boven dat dat ook moet werken? Nu ik heb de software opnieuw er op gezet en kom tot stap 2.6 er komt geen pop up, en op de sd kaart zie ik alleen een vraagteken? Wat kan ik hier aan doen?

Vivien, 04-12-2011 16:13 #385
Voor mensen met een 4.3e: Het makkelijkste om mee te softmodden is de letter bomb, dan moet je het id adres van je wii op hun site invullen en dan sturen ze je een brief naar het prikbord. Als je die opent is je wii deels gesoftmod en hoef je maar een klein beetje zelf te doen. Google er maar op.

Ik heb hetzelfde probleem als Femke, ook 2 microfoons en maar 1 port. Ik heb dus een usb hub gekocht, maar daar doen de microfoons het niet in, andere dingen wel.
Aan Femke: He ligt dus aan je microfoons en niet aan de splitter.

Vraag: Omdat ik toch 2 microfoons wilde, heb ik het spel op een dvd gebrand, maar hoe speel je die af? Ik heb 4.3e en kan nergens iets vinden over hoe je daarmee dvd's afspeelt.

Rene, 21-11-2011 13:32 #384
Ik krijg het lezen van de SD card door de WII niet voor elkaar. Heb meerdere kaarten/fat's/clustergroten/sw setjes geprobeerd. Maar blijf het "?" krijgen. Wat doe ik fout?

M. de Kort, 30-10-2011 13:31 #383
Ik heb de bestanden op mijn 1gb sandisk geheugenkaart gezet maat ik krijg alleen een vraagteken waar ik niks mee kan

Jan, 27-10-2011 17:20 #382
Onze wii speelt geen homebrew spelletjes meer, we hadden hem laten ombouwen, software op de Sd card en een homebrewkanaal gecreërd. 2 jaar lang heeft hij het goed gedaan. Totdat onze zoon een tekentablet voor de wii kreeg, hem aansloot en de vraag kreeg of hij het systeem wilde opwaarderen zodat hij met de tekentablet kon gaan spelen. Ondanks vele waarschuwingen van mijn kant, dit niet te doen, heeft hij het toch gedaan met het gevolg dat de wii nu niet ziet wat er op het SD kaartje staat en hij z'n homebrew channel kwijt is. Wat kunnen we hier aan doen?

Kevin, 16-10-2011 16:33 #381
Beste…
ik krijge geen pop-up op het scherm, met de vraag: 'Load/boot.dol?'.

wat kan ik nu doen?

Bobby, 11-10-2011 06:35 #380
Hallo,

Ik had een vraag. Ik heb de bestanden op mijn sd gezet ( 8gb geheugenkaart HEMA).
Alleen verschijnt er geen pop up. Weet jij misschien hoe dat kan?
Hij is namelijk geformatteerd op fat 32 en fat 32 staat er niet bij.
Het wil maar niet lukken. Ik heb namelijk de eerste optie geprobeerd. Hij is ook hardware matig omgebouwd, dus dat betekend dat ik mijn wii spellen op schijf moet branden. Nu kan ik geen NES games spelen. Hoor graag van je.
XXX Bobby

Ksdb, 11-09-2011 12:47 #379
Ik heb onlangs mijn wii teruggekregen na reparatie, toen is de chip eruit gehaald en is er een sofmode software opgezet. Nu speelt hij echter alleen maar spellen af tot 2009. Wii software is 4.3E, als ik fifa 11 erin stop geeft hij aan software updaten. Via de uploader geeft hij bij de gedownloade spelen na 2009 aan ERROR 002. We hebben geen handleiding gekregen hoe we überhaupt na de nieuwe software onze wii kunnen gebruiken, deze persoon die het heeft geinstalleerd is niet meer te bereiken. Ik hoop dat iemand ons kan uitleggen wat we moeten doen!

Marcel, 26-07-2011 22:18 #378
Denk met het branden van spellen dat je een dvd- gebruikt en geen dvd+
met dvd+ doen je spellen het niet.

Reggie, 11-07-2011 13:31 #377
Ik wil voor me blackops spel hacks downloaden maar als ik de homebrew channel wilt downloaden geeft het aan dat het niet wordt ondersteunt wat moet ik dan doen?

Iemand, 07-07-2011 20:44 #376
Hé, ik weer. Ik heb juist gekeken op youtube en het is alleen maar voor de versies 3.0 tot
4.2 dus niet 4.3. Je moet het via een game doen. Ik vind dit ook niet leuk maar je kunt één van die games lenen i.p.v. ze te kopen.

Iemand, 07-07-2011 17:05 #375
Ik denk dat de methode hierboven alleen voor de v4.1E en v4.2E is.
Want ik heb al veel filmpjes gezien en geen enkel met v4.3 heeft dit ooit
gedaan.

Esther, 04-07-2011 12:52 #374
Hallo, waarschijnlijk heb ik nu een zeer domme vraag. Maar heb je voor het ombouwen nog wel het orginele spel van Lego nodig of is dat nu niet meer nodig.

Willem, 28-06-2011 01:03 #373
Hallo ik heb dus het programma gebruikt en is gelukt maar nu bij sommige spellen een heleboel krijg ik de melding error 002 ik ben al aan het google gegaan maar kom op engelse sites uit waar ik dus niks van begrijpt dus me vraag is hoe los ik het probleem op.

Hara Mo, 06-06-2011 17:19 #372
Als ik goed begrepen heb, is deze handleiding ook voor de firmware versie 4.3E. Hoe komt het dan dat de meeste, zoniet, alle andere websites spreken over een exploit dat je nodig hebt om homebrew channel op een 4.3E te kunnen installeren?

Theboss, 05-06-2011 17:31 #371
Ik heb je aanwijzingen gevolgd, maar helaas wordt de SD kaart niet uitgelezen op mijn
Wii
- Mijn SD kaart is geformatteerd met FAT16
- Mijn Wii heeft v 4.3E
- Mocht het iets toevoegen: ik heb een wii met SN LEH2768…

Heb je een suggestie?

Alvast bedankt!

Thomas, 05-06-2011 16:12 #370
Hallo ik heb een wii gekocht heb hem geupdate naar 4.3E het ik heb een LEF505 maar de vraag is kan ik hem softmodden en welk spel moet ik gebruiken of moet het niet want op youtube heb ik onlangs gezien voor een wii4.3E te softmodden zonder spel(len) is dat mogelijk (zo nee) hoe moet ik het dan doen? alvast bedankt

Momo, 04-06-2011 02:15 #369
Om de homebrew channel te installeren op een Wii met 4.3 firmware, zeggen zo goed als alle tutorials dat een bepaalde spel gebruikt moet worden, alvorens de channel geinstalleerd kan worden. Hier zegt men dat de stappen hier beschreven ook voor de 4.3 is? Hebben jullie dan de methode gevonden?

Jp, 18-05-2011 13:18 #368
Het allemaal goed om een handleiding te plaatsen maar ik vind als de mensen hier om hulp komen vragen het wel een beetje moet opgevolgd worden door de plaatser van deze handleiding, er zijn zoveel mensen die problemen hebben met deze handleiding, een beetje meer uitleg zou hier op zijn plaats zijn.

Thom (infoteur), 28-04-2011 20:52 #367
Deze handleiding is niet gemaakt voor Wiiís met een hoger serie nummer dan LUH65+. Controleer dus goed je serienummer! Alfabetisch zou LEH… een eerder uitgegeven serienr. moeten zijn, maar klopt deze logische gedachte? Zag dat een ander persoon (Joost 10-03-2011) hier ook over vroeg, maar er staat geen reactie bij. Ergo is deze handleiding nu wel of niet te gebruiken voor mij?

Jesse, 26-04-2011 19:18 #366
André,
in wat moet je boot.dol hernoemen en waarom moet je neo v7 gebruiken?

alvast bedankt

André Janssen, 26-04-2011 14:53 #365
Ik had hetzelfde probleem. Gelukkig heb ik het op kunnen lossen en doet de Wii het prima. Je moet wel boot.dol te hernoemen en Neogamma V7 gebruiken. Dat is de meest gemaakte fout lees ik hier. Succes, André

Hansie, 28-03-2011 19:42 #364
Hallo, ik heb 't bestandje gedownload, uitgepakt en op een sd kaart gezet. in de wii gestoken maar de wii kan het bestand niet lezen. ik klik op het bolletje met Wii erop (links onder) ik selecteer geheugenbeheer daarna selecteer ik kanalen daarna klik ik op SD maar er komt geen pop-up op het scherm, met de vraag: 'Load/boot.dol?'. Er zie dan alleen een vraagteken?

Kelly, 23-03-2011 12:42 #363
Heb een vraag ivm het ombouwen van de wii, zou dit zelf willen doen maar is het wel veilig hiermee bedoel ik kan er iets mis gaan zoals dat je wii niet meer zou werken? Heb mijn wii geupdate van een 3.3 naar een 4.3E. Maar als je informatie gaat zoeken dan zou je een spel moeten hebben om je wii te kunnen ombouwen en dat er wii blokkeren klopt dat of is er hier geen risico aan verbonden?

Mercedes, 18-03-2011 01:13 #362
Ik heb veel doorgelezen, maar vraag me af welk spel(len) ik nodig heb om een zwarte wii (LEF509) te softmodden, om hier een harde schijf op aan te sluiten.

Wie kan me een korte uitleg geven.

alvast bedankt.

Maarten Wolfsen, 14-03-2011 11:10 #361
Ik heb een probleempje. Ik heb de bestanden dus op een 128 MB SD Memory Card gezet. Maar als ik de SD kaart in de wii stop, en naar het menu ga waar ik mijn SD kaart kan bekijken, zie ik alleen maar een vakje met een donker-grijs vraagtekentje erin. Als ik dat aanklik, gebeurt er niks. Het is niet zo dat de bestanden niet op de SD kaart passen, maar wat is er wel mis? Ik heb hier wat info over mijn wii, als dat nut heeft Ver. 4.3E (de nieuwste) en ik heb internet verbinding.

Joost, 10-03-2011 22:03 #360
Goede tutorial!
Bij mijn eigen Wii werkt het perfect, maar ik heb nu een vraag.
Ik lees dat het serienummer onder de LUH65 moet uitkomen. Is een Wii met serienummer LEH onder of boven dit nummer? Alvast bedankt!

--Joost

Ron, 04-03-2011 12:01 #359
Om alle onduidelijkheid de wereld uit te helpen over die spellen; Ja je hebt ze nodig.
Nintendo heeft er voor gezorgd dat Homebrew niet meer op de orginele manier geinstalleerd kan worden omdat te veel mensen het gebruiken om illegaal spellen mee te spelen.

Het gebruik van de methode van de twee spellen is legaal, het gebruik van homebrew ook. Mits je het gebruikt voor de spellen die je zelf al gekocht hebt.

Richard, 28-02-2011 12:50 #358
Hoi, ik heb even een vraag: kan ik deze gegevens die hierboven staan ook echt gebruiken voor Wii, 4.3e? Ik lees steeds dat voor deze versie een origineel spel Lego Indiana Jones moet worden aangeschaft, als je Wii nog nooit is gesoftmod. Is dit zo? zo niet werkt bovenstaande zonder zo'n spel?

Eduard, 11-02-2011 11:10 #357
Hoi, ik heb hulp nodig mensen, zo als nog andere mensen heb ik ook probleem met het installeren van Homebrew channal, ik heb precis gedaan zo als erboven beschreven is, maar als ik op een gewoon icoontje SD klik krijg ik een vraag teken en er komt verder niets, en als via geheugenbeheer doe dan is niets te zien alsof sd kaart leeg is. waar ligt mijn probeel kom ik niet achter, ik heb een zwarte nitendo serienr LEF50940799 model RVL-001 EUR mijn SD kaart is 4GB SD HC Optima, alvast bedankt als iemand mij kan helpen, het is een splinter nieuwe wwi en er staat verder niets dan origineel software, is wel verbonden met internet en heb de laatste software bijgewerkt. Dnak u Dank u

Jacco, 23-01-2011 19:31 #356
Hoi allemaal,
is er al een manier om de 4.3e te softmod zonder een van die 2 spellen?
Al vast bedankt Jacco

Mike, 22-01-2011 14:56 #355
Mijn kinderen hebben per ongeluk de laatste Wii software gedownload en geinstalleerd
De bestaande softmod en de aansluiting op de hardeschijf is nu dus verdwenen. Is er volgens jullie al een mogelijkheid om op de laatste versie van de Wii een softmod toe te passen? Ik kom n.l. met jullie huidige softmod versie niet verder dan een vraagteken en de "load/boot.dol komt niet in een pop-up scherm. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Sarinoo, 20-01-2011 12:28 #354
Hallo, ik heb 't bestandje gedownload, uitgepakt en op een sd kaart gezet. in de wii gestoken maar de wii kan het bestand niet lezen. ik klik op het bolletje met Wii erop (links onder) ik selecteer geheugenbeheer daarna selecteer ik kanalen daarna klik ik op SD maar er komt geen pop-up op het scherm, met de vraag: 'Load/boot.dol?'. Er zie dan alleen een vraagteken? Kunt u mij helpen aub, weet niet waar het aan lig. Alvast bedankt.

Mdam, 15-01-2011 14:53 #353
Hallo, ik heb een 4.3 wii, alles op de sd kaart maar krijg alleen?tekens te zien bij sd-kaart in het wii geheugenbeheer
wat doe ik verkeerd

Loco74, 14-01-2011 09:26 #352
Ik heb een omgebouwde Wii met firmware 3.4E moet ik hem softmodden naar 4.1E om er een externe harde schijf op aan te kunnen sluiten?
Ik lees steeds dat dat de veiligste versie is.

Angietjah, 07-01-2011 13:05 #351
Zou het kunnen zijn dat het niet lukt omdat me sd-kaartje niet geformatteerd is om 16-FAT? Of was dit ook niet zou bij deze dat het gelukt is? En hoe formatteer je eigenlijk op FAT 16? Want het is intussen al FAT 32.

Hans, 31-12-2010 12:58 #350
Het lukt me nog steeds niet om te installeren op 4.3E. Er begint gewoon weg helemaal niets.
Iemand al geluklt?

A. Assen, 30-12-2010 14:07 #349
Begrijp ik nu goed dat ik geen spel nodig heb als ik bovenstaande stappen volg? En kan het met een microsdhc kaart van 4GB?

Gmd, 28-12-2010 14:16 #348
4.E gebruikt een andere mehtodiek! het laden van de boot.dol is door een update in de beveiliging van NINTENDO uitgesloten. wat WEL werkt is in het script de boot.dol veranderen naar load.dol en dan load.dol uitvoeren!

Erwin, 27-12-2010 17:47 #347
Het is idd een vraagteken of het bij firmware 4.3 kan.
Ik heb zelf nog nooit homebrew geplaatst en vond deze tutorial wel duidelijk. Dus zou deze willen proberen.
Dus als er mensen zijn die deze reeds op 4.3E geplaatst hebben…

Roy, 23-12-2010 00:08 #346
Als ik alle reacties doorneem zie ik er flink wat met de constatering dat bij stap 2 de vraag: 'Load/boot.dol?' niet verschijnt. Ook ik heb dat probleem (firmware 4.3E). De ene zegt dat het toch moet lukken maar de ander geeft weer aan dat het helemaal nog niet met 4.3E mogelijk is. Maar volgens mij heeft Jeroen zelf er niet op gereageerd. Jeroen, welke reacties kloppen nu? Is het met 4.3E inderdaad niet mogelijk, of toch wel. En indien het laatste het geval is. Hoe los ik het probleem van stap 2 op?

Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten, Roy

Heidi, 22-12-2010 12:27 #345
Hallo,

Ik heb via een vriend van mij, mijn WII laten "ombouwen" hij heeft het homebrew channel erop gezet, dus ik zou ip vanaf stap 4 deze handeleiding moeten volgen. Echter heb ik het meerdere malen geprobeerd, maar hij geeft telkens een error aan. Ik snap er helemaal niets van, heb al vanalles geprobeerd. Is er iemand die me kan helpen? Volgens mij met ik een USB-loader op mijn wii zetten, maar welke kan ik dan het beste nemen en moet ik daarnaast ook een CIOS of iets dergelijks downloaden?

Alvast bedankt.
Groetjes Heidi

Femke, 10-12-2010 17:33 #344
Hallo,

Ik heb mijn Wii laten ombouwen met de softmod 4.3E, Ik heb al diverse spellen goed werkend gekregen met een externe harde schijf.
Nu heb ik vanmiddag 2 microfoons gekocht om de spelletjes U sing en X-factor te kunnen spelen.
Maar de harde schijf zit in de linker usbpoort. Nu hebben we een usb-splitter zonder stroom in de andere gestopt, zodat de 2 microfoons op de andere poorten kunnen.
Nu werken de microfoons alleen niet! Kan het eraan liggen dat ik een verkeerde splitter gebruik?
Maar ook als ik 1 microfoon wil aansluiten op de ene usb-poort werkt het niet.
Of ligt dat eraan dat de microfoons aan elkaar gekoppeld zijn?
Ik snap het niet, ben al een uur aan het zoeken naar een antwoord maar kan ook nergens vinden welke usb-splitter ik dan moet gebruiken.
HELP!

Groetjes Femke

Antler, 04-12-2010 13:44 #343
Ik ben nogal nieuw met al dit gebeuren. Ooit heb ik een keer HBC en een backup loader laten instaleren op mijn wii. Hij is nu 4.1E en ik wil nu Wiiflow 2.2 instaleren. Nu ik naar deze tutorial kijk zie ik een paar dingen die me wel een beetje bekend voorkomen en ik vroeg me af of ik een paar stappen over kan slaan aangezien ik HBC en Wadmanager al op mijn Wii heb staan. Om een lang verhala kort te maken: Kan ik een aantal stappen overslaan die al op mijn Wii staan en zo ja welke?

Ron, 04-12-2010 09:30 #342
Werkt het wel met een micro SD kaartje in een SanDisk adapter of met je echt een vaste sd kaart hebben? Bij mij komt er namelijk geen boot.dol, ook niet als ik wii24connect uit doe. Mijn versie is 4.3e en volgens reacties hieronder werkt het niet met die versie.

Nicole20, 02-12-2010 20:16 #341
Ik weet het heel zeker. Ik had ook deze tutorial gevolgd. Eerst kwam er geen boot.dol.
vervolgens wii opnieuw opgestart. en toen kreeg ik een vraag teken… na vele tutorials gevolgd te hebben, vond ik een tutorial waar in stond; zorg dat wii24connect uitstaat en toen deed hij het.

Katja, 01-12-2010 10:27 #340
Weet je dat wel zeker? Volgens mij kan het alleen maar via het spel Indiana Jones en YuGiOH?!

Nicole20, 30-11-2010 22:43 #339
Even een antwoord op de mensen die geen load/boot.dol krijgen te zien of rare tekens. Volgens de instructies moet je internet aan hebben staan. Dit is voor sommige wii niet zo… heb ervaring ben drie dagen bezig geweest tot ik er achter kwam… Zorg er voor dat je wiiconnect24 uit staat en haal eventueel je lankabel uit de wii. Start de wii op nieuw op en ga vervolgens naar SD kaart. nu zou het probleem opgelost moeten zijn.

Dave69 (infoteur), 24-11-2010 17:53 #338
Ik heb 't bestandje gedownload, uitgepakt en op een sd kaart gezet. in de wii gestoken maar de wii kan het bestand niet lezen. ik klik op het bolletje met Wii erop (links onder) ik selecteer geheugenbeheer daarna selecteer ik kanalen daarna klik ik op SD maar er komt geen pop-up op het scherm, met de vraag: 'Load/boot.dol?'. Er zie dan alleen een vraagteken? Kunt u mij helpen aub, weet niet waar het aan lig.

Meiske, 24-11-2010 16:15 #337
Mijn backupchannel deed het perfect totdat ik wii party (orgineel) erin heb gedaaan (nieuw) nu doet hij helemaal niets meer. Afstandbediening werkt niet en het scherm blijft zwart ook gaat hij niet meer uit! (behalve als we de stroomkabel eruit trekken maar dat lijkt me niet de bedoeling) Wat te doen?

Brambus, 05-11-2010 11:57 #336

Le-Idiote, 04-11-2010 16:45 #335
Ik heb even een vraagje over het spel Indiana Jones. Is het een probleem wanneer ik een spel uit amerika gebruik i.v.m. de regio? Ik heb deze namelijk liggen en zou uiteraard blij zijn als het met deze amerikaanse versie ook zou lukken. Het spel is zo moeilijk te vinden hier en ik heb echt geen zin om 60 euro via marktplaats te betalen.Graag zie ik jullie antwoord tegemoet komen.

Sharda, 03-11-2010 18:34 #334

Yvonne, 02-11-2010 11:42 #333
Ik heb hetzelfde probleem zoals velen al hebben gehad: uitvallende controllers na IOS35 selecteren. Kan iemand mij vertellen of er al een oplossing is en waaraan het probleem ligt? Voor de rest heb ik mijn keurig aan alle voorschriften gehouden (2GigSD), dus dat is het niet. Help!

D. Eveleens, 26-10-2010 23:57 #332
Ik heb deze verschillende keren geprobeerd maar hij ziet geen kanalen op de sd kaart staan
Wat doe ik fout?
ik heb een 4gb kaartje en de wii is een 4.3
maar hij lees de boot op het kaarte dus niet

Patrick, 08-10-2010 16:46 #331
Klopt wat herman zegt, op geen enkele manier worden bij 4.3e bestanden gezien op een sd kaart. Maakt niet uit hoe je deze formatteert of welk merk je neemt. ik zie ook alleen maar een? teken en dat is het. Via mijn sd kaart kan ik niets meer installeren onder 4.3e. Als ik weer tijd heb ga ik aan de slag met die 2 spellen en kijken of dit wel werkt om HBC te installeren. Anders wachten tot de hackers met een snellere oplossing komen onder 4.3E.

Herman, 02-10-2010 14:09 #330
Momenteel is het NIET mogelijk om dit te doen met 4.3e! Je hebt dus niks aan deze handleiding als je hebt geupdate naar 4.3e. Niet zo handig, want de handleiding suggereerd dat dit wel kan. Momenteel MOET je Lego Indiana Jones of Yo-Gi-Oh R5 (of wat het ook is) hebben om Homebrew te kunnen installeren.

Nies, 23-09-2010 17:14 #329
Ik wil graag wat vragen beantwoorden en wat informatie met jullie delen. Misschien klopt niet alles, maar het kan sommigen helpen. Ik zelf ben namelijk ook heel erg in de weer geweest om het HomeBrew Channel te instaleren.
Hier dus wat info:
1. De SD-kaart moet GEEN SDHC kaart zijn
2. De SD-kaart moet wel geformateerd (FAT of FAT16)zijn.
3. en MINIMAAL 512 MB zijn.

Als je versie 4.2e hebt moet je een andere installatie doen. (wordt ook gezegt in de uitleg, alleen sommigen lijken dit niet te lezen :-p)

Ik hoop de meesten hiermee een beetje geholpen te hebben! Veel succes!:-p

Claudia, 21-09-2010 10:05 #328
Hoi allemaal,
even een vraagje. mijn wii is hardmod en nu wil ik homebrew installeren zodat ik van een HDD spellen kan spelen.
maar als ik dat hier zo boven lees, alles ik de hombrew installeer, gaat die eerst downgraden(dus softmod)doen, maar mijn wii is al omgebouwd hardwarematig(hardmod) kan ik de homebrew dan wel installeren?of moet ik op die manier homebrew installeren om homebrew erop tekrijgen om vervolgens de usb loader te installeren.
mijn wii heeft 4.3E.
Ik hoop dat jullie mijn vraag snappen alvast bedankt voor jullie reactie

Bojob, 08-09-2010 23:05 #327
Toen ik de sd kaart in me wii stopte rn dee wat je beschreef kreeg ik eerst de melding dat de inhoud onbruikbaar was en zag ik dus geen Load/boot.dol verschijnen na een antal keer opnieuw te proberen zag ik gewoon een chnal met vraagtekens in de sd menu en weer geen Load/boot.dol verschijnen ligt dit aan de sdkaart (sdhc 4gb) of doe ik iets fout
(wii 4.3E)

Wynand, 07-09-2010 17:14 #326
Ik heb een 4.3e geupdate wii, maar er verschijnt geen 'Load/boot.dol?`, iemand een idee wat ik fout doe? ik heb het op de sd-card zowel als map(het pakketje) als in de root gezet.

Ceesiee, 02-09-2010 13:53 #325
Is deze nu voor 4.3E of voor 4.1E:-)
Voor 4.2 is een andere handleiding, maar si deze voor 4.1 of voor 4.3.

Joost, 28-08-2010 15:45 #324
Goedenmiddag,

Ik heb eigenlijk het zelfde probleempje als ik al meereder malen zie terugkeren, maar ik zie helaas geen antwoorden/oplossingen aangeboden.

Ik heb versie 4.1e en bij stap 3.7 kan ik niet IOS35.wad kiezen, dan loopt de boel vast.

Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Jetse, 23-08-2010 13:51 #323
Heb ik persé internet op mijn wii nodig?

Gerlinda, 04-08-2010 20:39 #322
Na het ombouwen van de Wii hebben wij bedacht dat het handig zou zijn dat er een harde schijf aan zou komen te hangen. Nu hebben wij stappen 1 tm 4 netjes gedaan en bij stap 5 bleken wij geen internetverbinding te hebben. Dus gestopt en eerst de verbinding geregeld. Toen wij opnieuw bij stap 5 wilden beginnen luktte dat niet, dus wij dachten dan maar vanaf stap 2. maar zelfs dat luktte niet. We hebben op het hoofdscherm geen Homebrew Channel en het sd kaartje werd niet gezien. Dus kaartje geformateerd en opnieuw bestanden op gezet. Maar wat we ook doen niets helpt. We kunnen nergens bestanden van de SD zien en ook nergens de bestanden die we er misschien al op hebben gezet. Hoe moeten we nu verder? Moeten we dingen verwijderen? Moeten / kunnen we ergens halverwege verder gaan met installeren? Na 3 uurtjes proberen en zoeken weten we het niet meer.

Roches, 16-07-2010 23:48 #321
Helaas mijn Wii geupdate naar 4.3E (stom, stom, stom) maar ja, nu wil ik m'n homebrewchannel terug.
Wie heeft de oplossing?

Jollielosbollie (infoteur), 15-07-2010 12:26 #320
Geen pop up melding op de wii bij het installeren wat moet ik nu doen

Anita, 07-07-2010 12:46 #319
Ik heb mijn wii geupdate tot 4.3E maar daar is nog geen beschrijving bij hoe ik daar nu de spellen op kan afspelen of wel. Ik had eerst 4.2 met de HBC en de back up loader en usb loader maar door de update is dat er nu vanaf. Wie kan me helpen aan een handleiding e.d. voor de 4.3E.

Escha, 21-06-2010 10:47 #318
Ik heb hetzelfde probleem als Max op 30-5 heeft geplaatst:

Op het moment dat ik de IOS van 36 naar 35 zet, stopt de wii remote en kan ik niets meer doen. Ik heb een zwarte Wii firmware 4.1E

Wat moet ik doen?

Max, 30-05-2010 11:18 #317
Precies elke keer als ik kom bij het stukje bij hoofdstuk 2 dat ik de ios van 36 naar 35 wil maken doen mijn console's het niet meer wat moet ik doen?

please e-mail me

Atm, 26-05-2010 11:32 #316
Mijn Wii is gechipt, is het dan mogelijk ook te softmodden? Is het inderdaad waar dat je geen updates meer kan draaien voor je console? Best allemaal lastig nog, wil sd formateren, maar kan alleen op fat of fat 32…

E. Wetzels, 24-05-2010 00:29 #315
Ik kan kanalen aanmaken voor mijn usb loader met de wadmanager, maar die starten net op. Terwijl vanuit de homebrew starten ze wel op. weet iemand wat er aan de hand is?

Ben, 23-05-2010 17:45 #314
Heb prince of persia nieuwste gedowload en o de usb loader staan. Spel start in begin op krijg dan zwart beeld. Wat moet ik doen zodat íe toch gaat spelen?

Margo, 18-05-2010 22:00 #313
Hallo,
Ik heb een wii 3.4 en heb de bovenstaande stap voor stap gevolg alles ging goed tot ik bij nr15 kwam de ios249 die stond er niet tussen weer opnieuw gebrobeert weer niet we hebben die stap overgeslagen omdat hij er niet bijstond in de lijst alleen ios36 daarvan daan zijn we toen verder gegaan maar krijg nu error'.
Weet nu niet meer wat ik moet doen.Moet ik de boel wissen of wat dan ook helpppp ik weet het echt niet meer heb geprobeert de oplossing te zoeken.WIe kan mij helpen.
Vast bedank voor je reactie

Misse, 18-05-2010 15:57 #312
Om je homebrew channel te bewaren MOET JE GEEN UPDATE UITVOEREN zo verwijdert Nintendo programmas die niet op de Wii horen te zitten en die niet goed gekeurd zijn en zo worden ze verwijderd en volgensmij kun je het niet terug halen, @Ahra volgensmij moet je GeckoOS 1.9.3 downloaden en ik denk dat ie niet in de homebrew zit of je download Ocarina ook zoiets:-)

Maaike, 13-05-2010 22:55 #311
Mijn zwager heeft op mijn wii alles geinstalleerd en het deed het goed maar na een opdate van de wii dus niet meer, op de sd kaart staat het bestandje nog als je het nakijkt op de pc maar in de wii geeft ie aan dat er helemaal niks op de sdkaart staat? we hebben de wii al teruggezet nar de fabrieksinstellingen maar dat helpt ook niet… WIE WEET RAAD?

Luuk, 13-05-2010 11:59 #310
Als ik bij IOS selecteren IOS35 selecteer zoals je aangeeft valt mijn controller uit en krijg ik hem niet weer aan, als ik mijn WII dan weer uit doe en weer opstart doet hij het weer maar als ik dan weer het programma opstart en weer IOS35 selecteer gebeurt hetzelfde weer

Ahra, 11-05-2010 13:01 #309
Heb je een speciale computer nodig om er een sd kaart in te stoppen? En nog een vraag als het goed is zit hier Gecko.OS bij v1.9 daarmee kun je spelletjes makkelijker spelen, dus ik vroeg me af zit dat erbij? (heeft een laptop een sd-poort?)

Jon, 10-05-2010 16:24 #308
Beste Andrea, heb je mischien de programma voor harde schijve er op staan? Het heet Gx loader usb. Het staat meestal als je op deze site zit bij verwante artikelen.

Jon, 10-05-2010 16:20 #307
Linda, volgens mij is het normaal dat je een blauw scherm met bubbels te zien krijgt. Als je op het blauwe huisje klikt krijg je het menu van de homebrew channel.

Jon, 10-05-2010 16:16 #306
Johanjr, volgens mij kan je het spel weer spelen als je je homebrew channel weer update.

Andrea, 09-05-2010 11:15 #305
Ik heb een tweedehands Wii gekocht waar al Homebrew Channel op geïnstalleerd is door de vorige eigenaar. Ik heb een externe harde schijf van 200 gb. Deze heb ik geformatteerd met WBFS-manager. En vervolgens met dit programma een aantal spellen erop gezet. Maar als ik de schijf aansluit op de wii, krijg ik niks. Ik krijg hooguit blauwe bubbels te zien. Hoe krijg ik de wii zo ver dat ie vanaf de harde schijf gaat lezen?

Gr. Andrea

Linda, 06-05-2010 20:42 #304
Ik heb nog een vraag ik heb de versie geupdate van 3.3e naar een hogere maar nu staat bovenin nog steeds 3.3e heb ik nu iets fout gedaan of niet? en als ik nu iets fout gedaan heb kan ik dan gewoon opnieuw beginnen met de stappen of heb ik dan pech?

Linda, 06-05-2010 20:38 #303
HAllo,
Ik heb net bij home brew channel een update gedaan maar nu krijg ik alleen nog maar een blauw scherm met bubbels. Wat heb ik fout gedaan? en hoe los ik het op?

mvg Linda

Sandra, 05-05-2010 17:40 #302
Na NSMB gespeeld te hebben kon ik backups niet meer afspelen. Heb daarna homebrew ge-update nu kom ik niet meer in het WII menu. Elke keer als ik kies voor afsluiten in homebrew kom ik weer in het menu van homebrew. Wie kan mij helpen?

Johanjr (infoteur), 03-05-2010 22:16 #301
Hallo,

heb een wii softmod 4.2E, maar nu met het orginele spel super mario brothers, vraagt de wii om de systeemsoftware bij te werken, maar als ik dat doe ben ik dan niet de homebrew channel kwijt met alle software?
is hier een oplossing voor, zodat ik orginele spellen kan blijven spelen.

Celine, 20-04-2010 08:51 #300
Hoi,

Ik heb versie 3.4E.

Ik heb alle stappen gevolgd en heb het Homebrew Channel + het Uploader Channel. Nu krijg ik bij het spel New super Mario een groen scherm zodra ik het opstart via het oploader kanaal! Heb ik iets fout gedaan of is dit beveiliging die op het spel staat?

Tevens krijg ik de vraag om te updaten als ik mijn originele wii sports resort in de wii stop (dit had ik al gedaan voordat ik het Homebrew Channel erop zette) Kan ik dit zonder problemen uitvoeren?

Ik hoor het graag…

Ik krijg binnenkort mijn externe harde schijf. Dus dan ga ik de USB loader nog installeren. Hopen dat dit werkt.
Kan ik nog wat doen om het spel New super Mario werkend te krijgen?

:-):-)

Ashraf Amir, 14-04-2010 22:30 #299
Hallo,
Ben ashraf woon in bovenkarpsel 16 jaar ik heb eerste 3 staps van u gedaan maar ik had een foutje gemaakt dus ben ik weer bij menu begonnen over nieuw ik wil alles weer resseten omdat ik Wad manager wil downloaden lukt niet meer omdat hij steeds mijn wii mote uitzet ik vindt het maar raar is dit een beveiliging ofzo? Please reageer

Peter, 12-04-2010 19:06 #298
Hallo, na het installeren van de homebrew channel werken de logitech microfoons niet meer, weet iemand een oplossing?
Mvg Peter

Geert, 12-04-2010 16:29 #297
Hallo,
heb wii 3.4 die ik volgens bovenstaande handleiding heb aangepast. Alles werkt perfect. Enkel bij de nieuwste MArio games kan ik deze niet van USb-stick laden. Heb Neogamma V7 staan maar krijg melding dat CIOS 1.0 naar 1.4 zou moeten. Hoe doe ik dit?
Heb main.dol gereplaced in new super mario maar krijg enkel een groen scherm of hij start opnieuw op.

Johan, 09-04-2010 00:25 #296
Hallo,
Een tijdje geleden heb ik deze softmod toegepast. Heb v4.0E op mijn wii staan. Iemand met ervaring die de originele wii software heeft upgedate naar 4.1 of 4.2. Sommige (originele) spellen kan ik namelijk niet spelen, enkel via Neogamma. Heb geen zin om hem vast te laten lopen. En moet ik alles dan weer opnieuw installeren?
Alvast bedankt!

Olivier, 24-03-2010 15:58 #295
Als je de Homebrew Channel wilt instaleren, :

Kan je wii dan opeens krashen?

Kan er een virus op je wii komen?

Gaat de wii traager als de Homebrew Channel op je wii staat?

Mano, 14-03-2010 11:59 #294
Hoi
in de beschrijving staat 6. Nu komt er een pop-up op het scherm, met de vraag: 'Load/boot.dol?'. Selecteer hier Ja.
bij mij komt er helemaal geen pop up scherm
kan iemand mij helpen?
alvast bedankt

Ron, 01-03-2010 10:43 #293
Wie kan mijn helpen?

ik heb wat fout gedaan bij het instaleren maar als ik het weer wil proberen kom ik niet verder dan stap 2 regel 6. zoals hier boven staat beschreven ik krijg geen popup op mijn scherm help help

groet van ron

Michael, 19-02-2010 14:00 #292
Hoe groot mag je harddisk maximaal zijn? ik hoorde dat je max 10 gb kan nemen omdat het anders partities worden.

is dit waar of kan ik gewoon een 500 of 1 TB schijf aan hangen.

met vriendelijke groet michael

Mykehu, 19-02-2010 13:58 #291
Hoi heb usb loader op de wii gezet en spellen opde hhd gezet nu wil ik erbij zetten en dat gaat niet hoe kan dat.

alvast bedankt

Thomas, 19-02-2010 12:59 #290
Bij mij gaat het mis bij het selecteren van de IOS35 in de WadManager… Kan iemand me helpen? Mijn wii heeft serienummer LEH28373615 met firmware 4.2E.

Bob, 14-02-2010 17:15 #289
Bij ons gaat alles prima. Geen fouten en ook nog geen problemen gehad. Al 3 spellen goed gelukt. We zijn er erg blij mee. De andere wens ik succes met het instaleren en geen fouten toegewenst.

Hans, 14-02-2010 15:00 #288
Voor de mensen met usb microphone problemen heb ik rev12 geinstalleerd en daarna werkte het weer.

Patrik, 12-02-2010 10:15 #287
Ik heb het homebrew channel op mijn wii gezet zoals hierboven beschreven werd. ik had een spel gedownload (iso 4,37 GB) op een verbantim schijfje gezet snelheid 2x als ik deze wil spelen krijg ik eerst even een groen scherm en daarna een zwart scherm en een gewone DVD film spelen gaat ook al niet ik weet echt niet wat ik hier nog aan kan doen. Als er iemand is die mij kan helpen heel graag dan.
Met vriendelijke groeten,
Patrik

Erik, 07-02-2010 11:32 #286
Ik heb het zelfde probleem als duootje. Heeft iemand hier al een oplossing voor?
Of kan ik weer terug naar originele versie? Zo ja hoe doe je dat.

Duootje, 05-02-2010 17:17 #285
Nogmaals geplaatst:
Hallo. Ik heb net mijn wii 4.2E gesoftmod. Ging bijna helemaal goed. Moest uiteindelijk Neogamma installeren om het werkend te maken. Maar hij doet het nu. Het gekke is alleen dat als ik nu originele spelen via een originele disk wil spelen en dus via het gewone Wii-disk kanaal ik een groen scherm krijg. Ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen. Weet iemand raad?

Lin, 03-02-2010 00:05 #284
Ik zit hier met het volgende probleem: mijn wii is ook gesoftmod (niet zelf gedaan) en loopt hier al bijna een jaar zonder problemen op. Nu wou mijn broertje de wii op zijn oude tv aansluiten maar kreeg geen beeld (kan aan de tv liggen, zeer oud ding). We hebben hem terug aangesloten op de tv waar die wel op ging, maar nu heeft ie geen beeld, wel geluid en de wii-mote werkt gewoon, we horen geluid als we hem bewegen of op een knop duwen. We hebben hem op een andere tv aangesloten, en hetzelfde. Wie weet wat dit kan zijn? En wat we eraan kunnen doen zodat ie het weer doet? Alvast bedankt!

Anuvab, 01-02-2010 18:04 #283
Ik heb het al 3 keer geïnstaleerd maar steeds krijg ik dvd read error (1101) als ik een gebrande cd bij backup loader wil afspelen… wil iemand mij alsjeblieft helpen want ik snap echt helemaal niet wat ik daaraan moet doen, ik heb zelfs dvd's van andere merk uitgeprobeerd en dat lukt ook niet.:-(

Mark, 31-01-2010 13:41 #282
Hallo ik heb mijn wii gesoftmod de meesten spellen speelt hij via de extrene harde schijf, maar sommige blijven vasthangen meestal bij het laden van een nieuw level of direct bij het begin van het spel, weet iemand waar dit aan ligt?misschien slechte versie van het spel?

gr mark

Hendrik, 29-01-2010 13:51 #281
Hallo heb mijn WII geupt naar 4.2 en heb homebrew kanaal, neogamma erop alles werkt perfect nu ben ik super mario bros aan het spelen heb alle werelden gadaan tot wereld 6 dan ga ik normaal naar wereld 7 en dan zegt de wii dat de disc niet meer gelezen kan worden.
wie kan mij helpen A.U.B.

Danny, 28-01-2010 19:06 #280
Jhonnie, Marc en Piet,

bij mij ging dat ook steeds fout totdat ik connect24 uitzetten. misschien helpt dat?
ik hoop dat het lukt.

Jhonnie, 27-01-2010 16:11 #279
Ik heb het zelfde probleem als Marc en als Piet, als ik de ios 35 wil selecteren loopt de wii vast en moet ik hem opnieuw helemaal opstarten na uitzetten ( 6 sec uitknop )
Heeft iemand hier de oplossing?

Robbert, 24-01-2010 21:01 #278
Dan moet je het lock-clipje op je sd kaart even verschuiven, dat was bij mij het probleem. Bij mij werkt nu net alles heb alleen een probleempje, hoe speel ik mijn originele spellen nu af? Als ik die erin doe kan ik niet op het normale 'channel' drukken want hier staat nu : systeemsoftware bijwerken. En alsik daarop klik wil hij dus gaan updaten, maar ik heb begrepen dat je dat juist niet wil na een softmod?

Sem, 22-01-2010 12:44 #277
Als ik de sd kaart in mijn wii doet en naar geheugen beheer kanalen sd kaart gebeurt er niks ik krijg geen:
6.Nu komt er een pop-up op het scherm, met de vraag: 'Load/boot.dol?'. Selecteer hier Ja.

Dat krijg ik niet wat nu?

Natasja, 20-01-2010 21:31 #276
Hallo, ik heb hetzelfde probleem als Paul mijn wii leest de bestanden die op de sd kaart staan niet.En ik kan alleen formatteren als fat32, formatteren met sdformatter2003 werkt ook niet. Ik heb firmware 4.3.

Weet iemand hier iets meer over? Reactie infoteur, 25-01-2010
4.3? Weet je dat zeker?

Marc, 20-01-2010 21:28 #275
Ik heb het zelfde probleem als Piet de Jong (7-1-2010): Bij stap 3.5 kan ik IOS35 selecteren, maar als ik vervolgens op A druk dan loopt de Wii vast en kan ik hem alleen nog maar resetten door de Power knop een paar seconden ingedrukt te houden.

Betreft een 4.1E Wii met serial nr. LEH28591015

Krijn de Visser, 19-01-2010 14:54 #274
Hallo, ik heb mijn wii laatst laten ombouwen met een wiikey werkt allemaal perfect totdat iemand het homebrew kanaal, neogamma en de usbloader naar mijn sd-kaart kopieerde. ik kan alle programmas niet openen via de sdkaar en terug kopieeren is ook niet mogelijk. Iemand tips hoe ik deze programma's weer terug kan krijgen op mijn wii systeem?

Be, 16-01-2010 15:58 #273
Zelfde probleem als Duootje! iemand een id? Als je na spelen stopt loopt wii ook vast en gooit de dvd eruit!

Duootje, 13-01-2010 21:57 #272

Bilal Gy, 11-01-2010 16:51 #271
Hoi ik heb mij wii laten ombouwen en ik heb daarna PERONGELUK mijn wii home brew channel gewist en kaan geen back ups meer spelen. Kan ik hem weer er op zeteten? Alvast bedankt

Cas, 11-01-2010 13:02 #270
Werkt dit ook op Wii met serial number: LEF11574684

Paul, 10-01-2010 12:29 #269
Ik heb een zwarte wii (elite) met 4,2 E en upgrate, ik loop al vast na het plaatsen van de sd kaart, hij geeft de pop up niet weer, al diverse geprobeerd, maar krijg in geen geval de pop up te zien. wat doe ik fout?

ik heb het installatie pakket gedownload en met winrar zip uitgepakt op de sd kaart die ik eerst geformateerd heb op fat 32
daarna plaats ik de sd kaart in de wii en volg de stappen maar krijg geen pop-up te zien.

Piet de Jong, 07-01-2010 21:53 #268
Ik heb al zes keer bij stap 3 nummer 5 gedaan (bij mijn wii staat daar dat mijn versie ios36 is) en als ik doorklik en dan naar IOS35.wad ga gaat dat ook nog goed en dan houdt het op… als ik bij 3.10 ios35 gaat selecteren gaat mijn remote inderdaad uit? Wat kan ik hier aan doen? De stap overslaan en bij de 'CIOSv7.wad' geeft hij dan ook fouten.
Heeft iemand een tip?. Alvast bedankt.

Bas, 03-01-2010 10:31 #267
Hoe weet ik welke versie ik nu heb. en kan ik nog gewoon updates ontvangen en op internet?

Wimpie, 02-01-2010 12:18 #266
Tijdens het installeren van het hbs is de stroom uitgevallen. Hierna sd-kaart weer geplaatst en kom niet verder meer dan het eerste scherm waar je, ja" klikt, hierna een zwart scherm. Is hier een oplossing voor?

Edward, 01-01-2010 14:39 #265
Hopelijk kan iemand mij helpen. Als ik de wii opstart kom ik direct in het Homebrew channel terecht. Verder dan dit kanaal kom ik niet. Zelfs het wii menu is niet meer bereikbaar. Wie weet hoe ik in het opstart menu van de wii kan komen.

Alvast bedankt voor een reaktie.

Bas, 30-12-2009 18:58 #264
Ik heb versie 3.4E maar heb ook het probleem dat bij stap 3 -10 selecteer je IOS35 de verbinding met m'n controller weg is en ik dus helemaal niks meer kan doen tot ik me wii opnieuw opstart. Is dit op een of andere manier op te lossen of houd het gewoon in dat deze homebrew niet op mij wii kan?

Hopelijk kan iemand mij hierop een antwoord geven

Patrick, 28-12-2009 14:33 #263
Ik heb voor me zusje de wii omgebouwd met softmod. Nu heeft haar wii versie 4.2e. Nu speelt die oudere spellen wel af, maar ik hij speelt bijvoorbeeld niet Wii Sports resort af.

Weet iemand hoe ik daar iets aan kan veranderen. Ik heb zelf een oudere versie en die speelt het wel gewoon af.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Geke25 (infoteur), 24-12-2009 19:28 #262
Ik heb de homebrew ook geinstalleerd en het ging bijna als vanzelf zo makkelijk. Eerst deed de afstandbediening het niet, maar nadat ik het SD-kaartje eruit haalde was het weer goed. Het werkt prima ook voor de 4.2E want die versie heb ik namelijk. Ik was niet de andere tutorial nodig in elk geval. Heel erg bedankt.
Groetjes geke

Santaclaus, 24-12-2009 15:06 #261
WII succesvol modden!
Hopelijk vinden jullie dit een leuk kerstcadeau ;-)
Als eerste heb je dit programma nodig:
http://wbfsmanager.codeplex.com/ (en natuurlijk minimaal 1 WII ISO) Installeer het op je PC, selecteer je externe HDD (LET OP: NIET JE
INTERNE - anders is je HDD geformateerd) en formatteer hem als WBFS (Wii
bootable FileSystem).
Vervolgens selecteer je rechts met 'Browse' je ISO file (eventueel
herhalen als je er meerdere hebt), en 'Add to Drive' om al je games te
kopieren.

Nu volg je eenvoudig de volgende guide:
http://www.wiihacks.com/recommended-faqs-guides-tutorials-only/24630-full-hacking-guide-4-2-system-menus.html

En voila! Speel ze!

Prettige dagen.

Santa

Gizmollino, 22-12-2009 22:42 #260
@Olaf,

Ik weet niet welke usbloader je gebruikt maar ik gebruik zelf coverfloader en CFG usbloader, hierin kun je de optie aanzetten antifix.

Volgens met neogamma kun je deze instellingen ook veranderen.

Succes ermee.

George, 21-12-2009 22:21 #259
Hoi kan ik deze handleiding gebruiken voor mijn wii met 3.4e firmware en moet ik dan de hele handleiding gewoon volgen?

Andre, 21-12-2009 14:49 #258
Onze wii heeft serienummer LEF2010XXXX en firmware 4.1E. Kan ik deze veilig met deze handleiding softmodden? Natuurlijk kan ik het gewoon proberen, maar wil niet met een gebrickte wii blijven zitten. Iemand ervaringen?

Dana, 20-12-2009 23:37 #257
Hallo

Ik had mijn wii helemaal gesoftmod met homebrew channel en backup loader ook had ik alles klaar voor met een externe schijf spelletjes te spelen maar als ik mijn harde schijf die ik had geformateerd met wbfs manager aansluit op de wii ziet die de spelletjes niet staan. Ik weet niet of het een bepaald formaat moet zijn van spel, denk PAL.
Dus wou ik vandaag helemaal opnieuw beginnen, had alles eraf gegooid ook homebrew channel en wou alles netjes erop zetten terug van een ander pakket met alles erin wat je nodig hebt maar het homebrew channel lukt al niet meer, ik wil de downgrader IOS35 runnen maar daar geeft die een error aan. Kan iemand me misschien helpen? Ben tenslotte nog maar een beginner met de wii :-)
groetjes Dana

Olaf, 19-12-2009 19:23 #256
Ik heb mijn wii vanmiddag gesoftmod. Naar mijn weten is alles geod gegaan. Maar ik had in die tussentijd al new super marios bros wii gedownload. Als ik hem via mijn axterne harde schijf laat laden staat de titel wel gewoon bovenaan in het menu. Dus als ik A druk staat er "Launching Game", maar daarna wordt mijn scherm groen en start mijn wii opnieuw op. Ligt het aan het spel of aan mijn wii? Mijn wii is van de eerste generatie volgens mij LEH 115+ en de software is versie 3.4E. Mijn HBC heb ik net geupdate tot 1.06. Weet iemand hoe dit komt? Een ander spel proberen gaat nu nog ff niet. Hij is bezig met downloaden:)

Leoni, 18-12-2009 13:48 #255
Alle spelletjes werken bij mij behalve super mario bros, ik krijg een groen scherm en daarna gaat de wii terug naar het start menu.
Ik heb versie 4.2 en alleen gesoftmod.
iemand die weet hoe dit is op te lossen?

Wendy, 17-12-2009 15:47 #254
Ik heb gister het homebrewchanel er op gezet. Maar vandaag vraagt ie om een update van 1.0.1 naar 1.0.6. Dit laat ik hem ook doen, maar hij voert hem niet uit. Hij blijft hangen bij de Bootmii. Ik kan nu ook de Usbloader niet installeren, want hij leest de programma's niet op de sd. Weet iemand wat ik moet doen? De wii heeft serienr Lef1192 en is 4.0. Alvast heel erg bedankt

Jeroen, 17-12-2009 12:26 #253
Ik heb alles gedaan maarhet loopt helemaal niet, heb verschillende channels maar als ik daar mee begin, bv. copie van mijn orginele disk loopt hij vast. ik wil graag helemaal schoon beginnen. let op ik heb al een chip in mijn wii zitten.

Maikel, 17-12-2009 11:22 #252
@kiki das onzin je kan altijd via dvd spelen

Heinie86 (infoteur), 14-12-2009 20:17 #251
Ik heb mijn wii per ongeluk geupdate. En wil nu van scratch beginnen. Dus wil hem verwijderen… maarrr… de link doet het niet meer. Nog een andere goede link voor het verwijderen? Voor de rest prima instructie!

Kiki, 12-12-2009 16:20 #250
@ Marnix.
Welke versie heeft je wii dan? En ik bedoel niet je firmware. Als je een nieuwere wii hebt kan het daaraan liggen waardoor je alleen maar via een harde schrijf kan spelen en niet meer via gebranden spelletjes. Dus als je een nieuwere wii hebt dan kan je alleen maar via een harde schrijf spelen en NIET via een dvdtje :)

Marnix, 12-12-2009 09:48 #249
Ik had dezelfde fout als jp en bob en heb de tip van bob uitgevord maar:
als ik een kopie spel in de wii doe en neogamma bacup loader start en klik op load from dvd, herstart de wii ineens
met een sdhc kaartje krijg ik eerst "mounting sd/sdhc tries left… " en soms na een aantal keer krijg ik mijn spel zichtbaar maar als ik er op druk zegt hij "loading game connection to wbfs lost" en gaat hij weer terug naar het neogamma menu

weet iemand hier een oplossing voor (zou het aan het spel liggen, met wiiscrubber gedaan)
oojaa mijn wii heeft 4.2

Bob Wagner, 11-12-2009 21:20 #248
Hoi, die fout had ik ook. Ik heb een nieuwe Wii Black Edition. Je lost dit probleem op door bij pakketje 2 ios250 te kiezen ipv ios249. Daarna gaat alles goed, ook met pakketje 3. Bij mij werkt ie uitstekend via een losse harde schijf.

gr. Bob

Jp, 11-12-2009 12:24 #247
Probleem was: controller verloor connectie.

Oplossing: IOS36 geselecteerd ipv 249.

Dit alles heeft betrekking op de handleiding: Wii softmodden voor firmware 4.2E

Echter, ik kom er niet uit, bij stap 2, blijft die errors aangeven.

Code:
UninstallingWad, please wait…
>> deleting tickets… ERROR! (ret = -1017
>> deleting title contents… ERROR! (ret = -1017
>> deleting title… ERROR! (ret = -1017

Ik kan dan wel doorgaan, maar uiteindelijk bij stap 3, blijft die hangen op Mounting device, please wait.

Als iemand suggesties heeft, hoor ik die graag.

Kirsten, 11-12-2009 11:29 #246
Pff.
Als ik al die reacties lees durf ik niet meer.
Iemand bij wie het wel allemaal zonder problemen is gegeaan?

Mike, 10-12-2009 16:59 #245
Hallo,
Mijn wii heeft een hele nieuwe versie namelijk LEF100+
Kan het met deze versie ook?

Alvast bedankt
Groetjes Mike.

Michiel, 09-12-2009 15:10 #244
Hallo,

Er staan hieronder veel reacties waarbij het misloopt bij de laatste stap in het modden van de Wii met 4.2e. Ik heb hetzelfde probleem. Hocuspocus zegt dat we moeten lezen en de andere tutorial volgen, maar dat heb ik ook gedaan en misschien de anderen ook wel. Dus, wie heeft de oplossing?

Maykel Leijsten, 09-12-2009 14:46 #243
LS,

Ik heb er een hier die begint met serienummer leh200 ik heb ook het probleem dat bij het openen van de wad manager de controller wegvalt en ik dus niets kan instaleren. Is hier al een oplossing voor?

Bednakt alvast voor de hulp

Peter van den Broek, 09-12-2009 08:06 #242
Beste,

ik heb de homebrew geinstalleerd en alles werkt, alleen nu is de wii opgestart en zit ik in het homebrew menu en nu reageert de controller niet meer, ik krijg deze niet meer verbonden met de wii en nu kan ik niet meer verder. Is hier een oplossing voor?

Alie, 08-12-2009 18:28 #241
Hallo, onze kinderen hebben de Black Edition (serie LEF5007… firmware 4.1e) van de Sint gekregen en al zoekende naar mogelijkheden kwam ik hier terecht. Heeft iemand dit al uitgeprobeerd voor deze serie/firmware, en zo ja; met welk gevolg? Ik ben nl. nogal bang na het lezen van de recentste berichten dat dit niet helemaal gaat werken. Ik heb overigens nog geen enkele update uitgevoerd maar wel contact met het internet gemaakt. En wanneer, in geval het niet lukt, je de WII reset ben je dan ook al je reeds opgeslagen dingen kwijt? Zoals de MII's en de save bestanden van de spelletjes. Ik ben ook benieuwd hoe het met de WII van SOS reactie 06-12-2009 is afgelopen.

Bob, 08-12-2009 16:30 #240
Bedankt, ik denk dat het gelukt is! alleen als ik het usb kanaal aanklik krijg ik leeg scherm, maar die lijkt me niet vanlevensbelang als je via een dvd speelt. nu maar is downloaden en kijken of het werkt:)

Hocuspocus, 07-12-2009 20:28 #239
Voor 4.2 firmware moet je de andere tutorial volgen, mensen graag goed lezen voordat je begint! Als je de brickt ben je verder van huis.

Kees, 07-12-2009 17:36 #238
Hier ook het zelfde probleem 4.2 er op en blijft dan hangen bij de laatste stap "mounting divice please wait""

Brulsmurf, 06-12-2009 21:39 #237
Bij mij exact hetzelfde als bij onderstaanden, 4.2 er op en blijft dan hangen bij de laatste stap "mounting divice please wait""

Hans, 06-12-2009 17:53 #236
Ja, bij mij ook in de laatste stap, ´´mounting device please wait´´ na 20 min nog steeds niets.
Dus de vraag is wat doen we fout, meerdere mensen hebben hier dus last van als ik dit allemaal lees.
bvd Hans.

Irshaan, 06-12-2009 16:18 #235
Help! Ik probeer stap 2 uittevoeren… ik krijg de pop up load boot.dol/elf ofzoo. en dan druk ik ja maar daarna krijg ik alleen een zwart scherm! help help wat doe ik verkeerd…

Maikel, 06-12-2009 14:07 #234
Help! alles ging goed totdat de laatste stap, nu zegt ie mounting device please wait?
weet iemand iets om dit probleem op te lossen?

Sos, 06-12-2009 10:12 #233
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Vanmiddag die software op de Wii proberen
te zetten, alles gedaan en pats boem!: de software van de Wii is beschadigd,
raadpleeg de handleiding…
Doet voor de rest heelemaal niks meer! Wie kan mij
helpen?
Is er nog garantie bij Nintendo? Kastje is niet open geweest…

Frank, 05-12-2009 14:24 #232
Hallo,

Kan je hiermee ook de WII met serienummer LEM softmodden?
Of kan dat niet?

Vriendelijke groet,
Frank

Lin, 05-12-2009 12:28 #231
Nou ook bij mij zijn er nu problemen. Op mijn wii 4.1e had ik t hc staan en usbloader. Heeft een vriend van mij een update gedaan van de wii toen de wii daarom vroeg. En waar was ik? Net boven :-(. Pff dus wat gebeurde er. HC was weg. Mijn wii is geupdate naar 4.2e en ik krijg er met geen mogelijkheid het HC erop. Ook als ik via de boot/dol naar loadmii gaat loopt ie op een gegeven moment vast als ik ios250 of ios249 wil laden. Net als John en piet werkt mijn afstandsbediening dan ook niet meer en loopt de wii gewoon vast. Weet iemand hier wat meer van want ik baal wel dat ik nu nie meer kan spelen!

Groetjes!

Piet, 04-12-2009 16:21 #230
Hallo,

Bij het softmodden heb ik hetzelfde probleem als john, als ik ios249 wil aanklikken met A. Valt mijn wii vast en herkent de wii de afstandsbediening niet meer. Wat is hier aan te doen?

Alvast bedankt.

Mvg

Johan, 02-12-2009 23:09 #229
Hoi Jeroen,

Wat een tips, vragen en oplossingen via deze reacties. Onvoorstelbaar. Prachtig intitatief! Gewoon schitterend… Alleen bij mij werkt het niet. Vandaag een zwarte Wii gekocht (serienummer LEF501xxxxx) met firmware V4.01e.
Als ik je tut volg gaat alles goed tot stap 3 punt 7: Zoek nu naar IOS35.wad, en druk op A.
Nadat ik op A drukte gebeurt er echter niets (tenzij ik niet lang genoeg wacht). Het lijkt alsof alles vastgelopen is en ik kan enkel rebooten door de powerknop 5 seconden in te drukken.

Enig idee hoe dit op te lossen? (Of moet ik echt langer wachten?)

Johs, 29-11-2009 15:31 #228
Wat doe ik niet goed? ik heb alles gevolgd voor softmodden 4.2e maar bij de laatste stap moet pakket 1 er weer in wad manager van uit homebrew kanaal en dan a en dan komt er bij mij te staat mounting device please wait… Maar er gebeurt niets meer. Iemand enig idee? Me afstandbediening doet ook niets meer…

Jack, 21-11-2009 14:35 #227
Ik heb de USB loader geinstalleerd. Wil nu een spelletje laden (iso) via de USB Loader. Krijg de spelletjes qua titel te zien. Als ik ze echter aanklik om te gaan spelen, krijg ik een zwart scherm en slaat Wii vast. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Alvast bedankt.

Miranda, 20-11-2009 15:06 #226
Ik heb hetzelfde probleem als LUUK op 6-11-2009.
bij mij gebeurt er dan ook niets en reageert hij nergens meer op.
kan iemand mij een oplossing geven heb ersie 4.2E.
groetjes miranda

Harold, 20-11-2009 07:23 #225
Hallo,

FF een vraagje. Ik heb firmware 3.4. Als ik deze uitleg helemaal volg, werkt Homebrew Channel dan? Hoe zit dat met die verplichte updates van NIntendo? Moet je voor nieuwere spellen, bv New super Mario Bros, een verplicht update doen, of kan je die gewoon spelen met firmware versie 3.4?

Grtzzz,

Harold

Ruin, 19-11-2009 09:29 #224
Hey Jeroen,
Ik vroeg me af of er al wat is om alle nieuwe spellen te spelen?zoals Blueshield11 al aangeeft?

Belangerijker is soms staat er als je een nieuwe spel (orgineel) wilt spele dat je de WII moet update, wat gebeurt als je dit doet?

Hoe zit het Uberhaupt met het update?ik heb nog steeds 4.0E(eigen) en de meeste wii die ik gedaan heb zijn 3.4

Alvast bedankt

Martin, 18-11-2009 19:24 #223
Alles is gelukt alleen stap 5 niet, krijg iedere keer melding: failed heb wel de HBC erop en backuploader, is het heel belangrijk dat "CIOS rev 10"? wat doet dit? Heb firmware 4.1

Hercules, 17-11-2009 13:46 #222
Ik krjg geen pop up te zien wanneer ik de sd in de wii plaats. de wii ziet wel de sd kaart maar niet de gegevens die er op staan. anneer ik de sd kaart in mijn pc druk staat alles er gewoon op. wat moet ik doen? Reactie infoteur, 17-11-2009
Firmware 4.2?

Harrie, 12-11-2009 22:07 #221
Ik heb alle stappen doorlopen voor mijn wii met firmware 4.1E. Werkt allemaal perfect. Alleen als ik nu mijn orginele Rockband Beatles wil spelen dan moet ik eerst updaten voordat hij hem af wil spelen. Kan ik dit gewoon doen zonder dat ik gebricked wordt?

Angela112, 12-11-2009 14:40 #220
Hooi,
Ik heb al 4x geprobeerd om de nieuwe Homebrew en Backup loader te installeren. Dat is wel gelukt, maar als ik een backup dvd in de wii doe en hem wil spelen via BL doet hij het niet ik krijg een melding met daarin: DVD READ ERROR 1101. Ik weet niet wat het inhoud ik heb wel op anderen site's gekeken maar ik kom er niet uit wat het is. Misschien dat ik iets niet goed doe ofzo? :-(
Graag een reactie

Blueshield11, 08-11-2009 09:32 #219
Ik heb homebrew en wad manager 1.4 een aantal maanden geleden geïnstalleerd. Het werkt prima. Dank hiervoor.
Er zijn enkele spellen die het niet doen, zoals sims agents, wii fit plus en call of duty modern warfare reflex. De rest van mijn spellen doen het prima.

Ik wil heel graag call of duty modern warfare reflex werkend krijgen. Is er een oplossing?

Iloon58, 06-11-2009 07:44 #218
Ik heb gisteren een wii versie 4.3e geprobeerd een softmod op te zetten maar loopt vast bij pack 3?
alles valt uit ook mijn remote. waar zit de fout wil iemand mij astublieft helpen? groetjes iloon58

Luuk, 06-11-2009 06:48 #217
Ik probeer de Wii te softmodden zoals hierboven beschreven. Ik heb de Wii firmwareversie 4.0E.
Als ik bij het punt WAD Manager 1.4 aangekomen ben gaat het fout. Het gaat fout bij stap 3, punt 5 (zie hierboven). Er staat select IOS version to use: < ISO249 >
Press A button to continue. Als ik dit doe gebeurt er niets, zelfs de HOME button werkt niet. Daarna springt de remote uit (ps. de remote is helemaal opgeladen). Heb ook geprobeerd de softmod te verwijderen volgens onderstaande link maar ook hier loopt het zaakje vast als ik bij het punt ISO 249 kom.

Link om softmod te verwijderen:

http://www.wii-media.nl/forum/53-wii-tutorials/15141-tutorial-softmod-verwijderen.html

Wie kan en wil mij helpen?

Groet,
Luuk

Cameel, 04-11-2009 22:31 #216
Ik heb software versie 3.4e en heb hier met een andere hack HomeBrew channel op gekregen. Als ik deze opstart heb ik de Cios Installer en de IOS downgrader op mijn SD kaart staan.

Als ik de Cios installer opstart dan krijg ik een error bij het installeren. Moet ik eerst IOS downgrader v1 draaien om de wii te downgraden naar 3.2 ipv 3.4? en daarna pas Cios installer draaien?

Rik, 04-11-2009 13:39 #215
Reactie infoteur op 01-11-2009:Helaas werken sommige NTSC & NTSC-J games niet met de back-up loader… Al een PAL (Europese) game geprobeerd?

Ja, ik heb de europese zelda twilight geprobeerd om te checken of 't altijd grijs werd, maar deze werd wel in kleur afgespeeld. Daarnaast weet ik dat een vriend van mij zijn wii ook heeft gesoftmod, en hij speelt ditzelfde spel ook. zonder problemen.

Rik, 01-11-2009 17:48 #214
Nadat ik vlekkeloos door de tutorial ben gelopen wilde ik meteen mijn japanse game gaan spelen. Ik krijg hem opgestart met backup channel maar mijn beeld is grijs, en ik krijg mijn beeld niet in kleur. Zodra ik naar het wii menu ga is mijn beeld weer in kleur. Hoe is dit op te lossen? (Ik krijg het gevoel dat het aan de disk ligt van mijn spel, maar ik hoop van niet).

B.v.d. Reactie infoteur, 01-11-2009
Helaas werken sommige NTSC & NTSC-J games niet met de back-up loader… Al een PAL (Europese) game geprobeerd?

Jeroen, 01-11-2009 11:43 #213
Ik heb even een vraag ik heb een WII met 4.0e en serie nummer LEH276… Begrijp dat dit een redelijk nieuw type is waarbij ik me afvraag of je deze tut dan wel ook hiervoor kan toepassen. Weet je dit toevallig. Wat kan er gebeuren als het niet lukt?

Bert K., 31-10-2009 18:09 #212
Ik heb de handleiding gevolgd en daarmee mijn Wii (4.1E) probleemloos kunnen modden.
In plaats van de hier genoemde USB-loader heb ik Wii-flow er op gezet. Deze is wat gebruiksvriendelijker en ziet er grafisch prachtig uit, met bijv. 3D hoesjes. Een echte aanrader!:-)

G. Kingma, 27-10-2009 13:47 #211
Ik loop al vast in stap 2. Ik krijg niet de vraag "Load/boot dol".
Ik zie alleen een? in een van de tv-tjes
heb dit probleem ook wie kan ons helpen

F. Klunder, 25-10-2009 12:09 #210

Luuk van der Linde, 23-10-2009 16:56 #209
Laat maar al gefixt werkt goed ;)

Suusje, 23-10-2009 16:45 #208
Ik heb hetzelfde als Marcel en B4art… heeft iemand een oplossing?

Medionman, 21-10-2009 02:53 #207
Ik heb mijn wii gesoftmod met Homebrew Channel installeren op Wii met 4.0E, 4.1E maar als ik fifa 2010 wil spelen krijg ik een 002 error kan disk niet laden andere spellen doen het wel kan iemand me helpen
alvast bedankt

Mar

Renet, 20-10-2009 21:51 #206
Hallo, ik heb de updat van het homebrew kanaal van 1.0.3. naar 1.0.6. uitgevoerd.
Maar helaas werken nu aan aantal spelen van de hardeschijf via de USB laoder niet meer.
Ook blijft de vraag om te updaten naar 1.0.6.terug komen.
Weet iemand hoe ik de spelen weer aan de gang krijg en hoe ik de updat vraag kan stoppen?

Marcel, 20-10-2009 13:56 #205
Hallo ik heb het zelfde als B4art kan iemand ons helpen

Spuit, 20-10-2009 13:30 #204
Hoe werkt de wbfs manager 3.0 om gedownloade spellen op de wii te zetten?

B4art, 17-10-2009 18:48 #203
Op mijn wii met firmware 4.2 heb ik alle stappen gevolgd met succes. Mijn wii loopt echter vast wanneer ik de wadmanager wil installeren. Kan iemand mij helpen aub?

Becel3, 12-10-2009 20:58 #202
Super helemaal goed gegaan met firmware 4.1 e nou de vraag hoe kan ik, in geval van garantie aanspraak de softmod weer verwijderen? had dit gelezen maar geen antwoordt gevonden.

Reactie infoteur op 18-06-2009:Hoi,
Dit is ook mogelijk. Je kunt alles er weer afhalen. Hier zal ik binnenkort over schrijven!

nu is mijn vraag wanner komt dit en waar? mvg becel3 Reactie infoteur, 12-10-2009
Wii-Media heeft er een tutorial over:

Andre, 05-10-2009 10:40 #201
Ook ik ben net als jij druk aan het zoeken naar een nieuwe softmod voor de 4.2 firmware. Maar zat zo nog eens even te denken zou het niet mogelijk zijn om de wii terug te zetten naar de oude firmware dus naar de 4.1 of misschien wel een harde reset te geven dus zoals de wii wordt aan geleverd met de 3.4 firmware geloof ik. Ik kan nog niks vinden daar over misschien jij wel. Reactie infoteur, 06-10-2009
De downgrader werkt helaas ook niet meer op firmware 4.2E, maar morgen verschijnt zal ik de SOFTMOD TUTORIAL VOOR FIRMWARE 4.2E op wiispelletjesdownloaden.nl laten verschijnen!

Antonie, 04-10-2009 19:16 #200
Een klein vraagje over het homebrew kanaal.
Hij vraagt of ik het wil updaten van versie 1.1 naar 1.05 of zoiets.
Kan ik dat zomaar doen zonder dat het het consequenties heeft voor mijn softmod.
En hoe werkt homebrew nou eigenlijk.:-) Reactie infoteur, 04-10-2009
Je kan gewoon updaten hoor!

Dit is alleen een update voor het Homebrew channel waardoor hij niet wordt verwijderd door de nieuwe firmware van Nintendo (Firmware 4.2E)

Marcel!, 04-10-2009 18:12 #199
Kan ditook op een nieuwe wii?
LEH281xxxxx Reactie infoteur, 04-10-2009
Waarschijnlijk niet, maar probeer het eens!

David, 02-10-2009 17:11 #198
Ik ben wezen googlen en het blijkt dat je niet aan IOS (.wad) files moet zitten.
Zoals ik hieronder aangaf wou ik een clean start maken, dat is dus in de soep gelopen.
Onze Wii is niet meer te herstellen of we moeten het naar Nintendo opsturen, maar met die software zullen ze waarschijnlijk de Wii niet repareren maar retourneren met een 'onderzoeks rekening'. U bent gewaarschuwd.
@Jeroen, zet zulke informatie de volgende keer in je artikelen, dit uitvinden de 'hard-way' is niet zo tof.

David, 02-10-2009 15:16 #197
Wij hebben ons niet precies aan het stappenplan gehouden, sommige spellen werkten niet. Dus we wilden het nu precies volgens de stappen doen en met een 'clean start' beginnen. Nu hebben we de.wad files uninstalled, maar nu boot onze Wii niet meer op. Suggesties? :(

Youp, 30-09-2009 20:55 #196
Bij mij gaat alles goed tot en met stap 3. Bij stap 4 kom ik niet verder, als ik homebrechannel aanklik gebeurt er niks en krijg ik alleen een blauw scherms met bubbels.
Wat moet ik nu doen?

Jasper, 28-09-2009 08:50 #195
Werkt dit ook met een wii met seriennummer 106XXXXX of moet ik dan een andere tut zoeken?! Reactie infoteur, 29-09-2009
Gewoon proberen!

Corne, 27-09-2009 21:01 #194
De WII geupdate zoals hier staat beschreven. Mij ging het erom dat ik gekopieerde spellen kon afspelen. Echter error read dvd 324 blijft verschijnen. Reeds 2 spellen geprobeerd. Volgens mij is het updaten goed gegaan gezien er geen fouten waren. Zodra ik de backuplauncher start verschijnt er een update beschikbaar 1.3. Dit heb ik gedaan en daarna verschijnt er een menu'tje om homebrew te installeren alsmede Bootmii. Eerste heb ik gedaan maar de laatste niet. Volgens mij heeft dat er ook niets mee te maken?

De dvd's met de spellen zijn van Verbatim 16x, worden gebrand op 8x en de iso's spellen worden gebrand met imgburn.

Wat kan er fout zijn en hebben andere mensen deze foutmelding ook nog? De w11 is een paar maandjes oud. Reactie infoteur, 29-09-2009
Brand met een snelheid van 2.4!

Justin, 26-09-2009 19:00 #193
Als ik het spel start krijg ik zwart beeld. wat is er mis gegaan? Reactie infoteur, 26-09-2009
Heb je het met meerdere spellen geprobeerd?
Probeer anders de tutorial op deze website eens:

http://wiispelletjesdownloaden.nl/Back_up_loader.html

Gr. Jeroen

Vincent, 15-09-2009 11:47 #192
Je zei al eerder dat je met een oplossing zou komen om homebrew te kunnen verwijderen… is dat er al?

Rens Ketting, 13-09-2009 10:29 #191
Hallo,
alles volgens de handleiding gedaan, maar bij het starten van een spel krijg ik (ook) de error 324.
Wat nu?
groet,
Rens

Angela, 08-09-2009 15:34 #190
Hoi ik kom niet verder dan stap 5 als ik in Homebrew Channel kom vind ik nergens Cios rev 10 installer wat doe ik fout gr Angela

Angela, 08-09-2009 14:58 #189
Hoi ik heb alles doorlopen en tot stap5 gaat alles goed maar ik krijg Cios rev 10 installer niet te zien in Homebrow Channel wat doe ik niet goed gr Angela

Irma, 06-09-2009 15:35 #188
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe Wii. Een DriveKey werd ingebouwd. Nu wilde ik HomeBrew Channel installeren maar er blijft steeds iets fout gaan. Ik kom niet verder dan halverwege stap 3. Wat ik verkeerd doe weet ik niet, maar de controller valt steeds uit en kan ik opnieuw beginnen. Het signaal valt uit. Ik weet ook niet precies op welke knop ik moet drukken om terug te keren naar het menu. Druk ik ene keer op 'home' valt de controller uit, kies is dan voor B? dan klopt het ook niet meer.

weet iemand wat ik fout doe of wat er mis is?

Peterz, 04-09-2009 14:33 #187
Ik heb alles gedaan via deze tutorial, maar mijn disckanaal blijft maar vragen om een update bij nieuwere spellen
kan ik die update gewoon doen zonder dat ie gebricked wordt? Reactie infoteur, 04-09-2009
JA!

Petsi, 03-09-2009 23:23 #186
Ik krijg heel lang (al 20 minuten) een zwart beeld na het klikken oop cios rev10 installer in de homebrew

Open weer het Homebrew Channel.
Kies nu voor 'Cios rev10 Installer'.

hier krijg ik het zwarte beeld zonder dat ik dit gedeelte heb gehad:

Kies bij source Netwerk.
Wanneer de installatie klaar is, ga je weer terug naar het Wii Menu.

hoort dit lang te duren? want dit: ''downgrade IOS35'' installeren duurde ook redleijk lang, dus ik was benieuwd of dat zohoord

Soundshaper213, 02-09-2009 10:43 #185
Deze uitleg is perfect. Alles uitgevoerd en de Wii doet t perfect nu. Kan alles spelen nu :-)

Leroy, 01-09-2009 17:18 #184
Kan er niets fout gaan of stukgaan aan mijn wii als het serie nummer fout is?

Groet,
Leroy

Leroy, 31-08-2009 16:21 #183
Hoi,

Ik wil dit graag gaan proberen maar ik weet niet zeker of mijn wii geschikt is (vanwege het vereiste serie nummer). Mijn nummer begint met: LEH140

Ik hoor hier graag meer over.

Groet,
Leroy Reactie infoteur, 31-08-2009
Hoi Leroy,
Gewoon proberen!

Stijnzel, 31-08-2009 10:07 #182
Hoi,

Ik heb dat probleem met ERROR 002 ook. andere websites zeggen dat ik cIOS38 moet instaleren maar als ik dit doe dan laat de usb laoder mijn harde schijf niet meer! Weet iemand wat ik fout doe?

Alvast bedankt!

Terence, 30-08-2009 21:56 #181
Ik heb een probleem.

zodra hij mijn sd kaart gaat lezen loopt hij helemaal vast! en moet ik mijn wii uitschakelen. ik heb de nieuwste firmwire en de eerste wii serie van nederland… (als dat nog wat uit maakt)

op de wii zelf is nog nooit iets geinstalleerd.

wie weet hoe het komt en hoe ik het kan oplossen! zou get graag namelijk installeren

dank u

Jack, 29-08-2009 09:21 #180
Hallo,

Graag had ik antwoord op mijn vraag van 13-08 j.l. nl:
Hallo, Mijn Wii heeft versie 4.1E en een Drivekey en serienummer LEH263+ kan ik dan Homebrew veilig installeren?
Alvast badankt. Reactie infoteur, 29-08-2009
Waarschijnlijk kan je deze gewoon installeren! Gewoon proberen!

Arturosway, 25-08-2009 13:44 #179
Alles is bij mij naar wens verlopen, maar bij WII SPORTS RESORT backup krijg ik een Error 2 code. Deze error krijg ik niet als ik wat oudere spellen speel. Weet jij misschien hoe ik die error 2 melding kan verhelpen zodat ik ook via mijn harddisk kan spelen?

Fliptje (infoteur), 24-08-2009 08:46 #178
Voor Luanguyen
ik heb dit ook gehad dat de gegevens beschadigd waren. wat je moet doen is de wii opstarten met de reset knop in te houden en blijven inhouden tot hij voledig opgestart is normaal gezien kom je dan in een menu van de preloader
daar kan je een paar instellingen kiezen maar waar je ios ziet staan bij mij stond die op ios 50 verzet je die naar ios 35
dan de wii weer opstarten en normaal zit je terug in het wii hoofdmenu(toevallig gevonden door alles te proberen) dan verwijder je het kanaal en begin je opnieuw
maar volgens mij komt de fout omdat er soms niet exact uitgelegd staat wat je moet doen, ik heb een engelse tut gedownload die iets meer verfijnd uitgelegd was en dit werkte wel en er zaten ook een paar bestanden meer in dan de download van op de pagina?

Jos V/d Linden, 22-08-2009 23:31 #177
Beste jeroen ik heb al bijna twee jaar een wii nu is hij laatst ter reparatie terug geweest naar nintendo en heb een nieuwe gekregen van hun de oude was al een gehele tijd gesoftmod.
nu de nieuwe hebben we ook geprobeert te softmodden en dit ging zonder enige fout melding.
nu als ik een backup wil spelen geeft hij in een keer de error 324 terwijl de backup's het altjd hebben gedaan.
het zijn verbatim schijven -R en gebrand op 1 speed dus daar ligt het niet aan.
zou het een nieuwe beveiliging kunnen zijn.
terwijl de usb loader wel werkt.
m.v.g jos v/d linden

Jeroen, 21-08-2009 09:36 #176
Toppie bedankt! hier ben ik heel blij mee!

Joop, 16-08-2009 13:19 #175
Ik heb wii 4.1E en hen heb instructie opgevolgd en alles werkt.
Ik zie geen errors kan alle kopie spelen en originele in de kast blijven.
heb internetkanaal gedownload en geinstalleerd ook werkt perfect.

Walter-versluis (infoteur), 15-08-2009 13:59 #174
Hallo,

mijn backup disc geeft een #002 ERROR aan nu heb ik WIJScrubber en WIJ Patcher 1.2 gebruikt om de Error eruit te halen maar hij geeft aan dat er in de main.dol bestand geen error's in zitten zowel de 001 niet en geen 002 error's

enig idee wat dit kan zijn ik loop zelf een beetje vast hierin

Jack, 13-08-2009 16:07 #173

Bas, 13-08-2009 05:02 #172
Ik heb een Wii met Wiikey, kan ik jouw tutorial gewoon afwerken om het internetkanaal te installeren?

grt Bas Reactie infoteur, 13-08-2009
Ja, kan gewooN!

Klapgeest, 12-08-2009 22:07 #171
Heeeey Jeroen! TOP man!
Ik vond het wel erg spannend en af en toe wist ik niet zeker of ik het goed deed, maar dankzij de heldere uitleg heb ik al mijn angsten overwonnen en zie het resultaat! Nu snel de originele spellen backuppen zodat ik deze nieuw in de kast kan bewaren!
Nogmaals ontzettend bedankt voor al je genomen moeite! :-) Reactie infoteur, 13-08-2009
:D

Themperror, 12-08-2009 11:29 #170
-------------------------VOOR DE DUIDELIJKHEID!-------------------
De kans dat je wii ''brickt'' ( als je hebt staan systemfiles corrupt) is ERG klein en 0% als je de stappen hier PRECIES ZOALS HET STAAT uitvoert. ga niet klooien of stappen overslaan gewoon zonder twijfel alle stappen 1 voor 1 en kijk ik je systeem menu effe of je versie ook einding met E of U want J werkt NIET of zeer weinig in alle gevallen, je moet dus een europese of amerikaanse wii hebbe! als je hem in japan koopt ( wie doet dat nou ook?!?) werkt dit niet en help je dus je wii aan de filistijnen en deze ''guide'' is alleen voor 4.0E/4.0U of 4.1E/4.1U NIKS anders en dan nog iets. als je nog nooit met je wii geklooit hebt ( dus het is nog maagd zoals ze het noemen) zou ik eerst updaten ( dan krijg je 4.1) en dan pas deze guide doen

btw Luanguyen je wii is gebrickt als je geen backup hebt gemaakt ( is waarschijnlijk zo) kun je hem als pressé papier gebruiken want hijs nu nutteloos

hopelijk is dit wat duidelijker voor de ''mietjes'' en nieuwkomers
alleen zo krijg ik het bij mensen der in blijkbaar :)

Luanguyen (infoteur), 10-08-2009 18:40 #169
Ik heb ook geprobeert om het te doen, maar ik ben gekomen bij eind stap: 5 (wanneer de installatie klaar is, ga je weer terug naar het Wii menu), dit heb ik vervolgens gedaan, en toen kwam dit te voor schijn: De wii gegevens is beschadigd, lees de handleiding voor meer informatie. Dit komt er dan te staan, en ik kan nu ook niets doen.

weet iemand ook een oplossing hier voor? graag even reageren, bij voorbaat bedankt.

Ploepie, 06-08-2009 12:57 #168
@ Bert-jan Klopt, dan krijg je de 324 melding niet meer en kun je bijna alle spellen draaien.

Bert-Jan, 05-08-2009 22:16 #167
Dus als ik het goed begrpijp als ik brand op Verbatim DVD-R krijg ik d emelding 324 niet meer?

Ploepie, 05-08-2009 19:35 #166
Via deze handleiding met succes de Wii ge-softmod! Zeg maar, dr even voor gaan zitten, goed lezen en klaar is klara. Wel de backups branden met Verbatim DVD-R, dan werkt het prima. Thanx voor de tut.

Juffie, 04-08-2009 12:39 #165
Een vriend van mij heeft alles geinstaleerd en het werkt super! Nu vraagt Nintendo of ik een update wil draaien. Kan dit of stopt de wii er dan mee?

Bert-Jan, 04-08-2009 02:16 #164
Ik kan nog niet eens die zip file uitpakken zit er een fout in miss?

Patricia, 03-08-2009 08:44 #163
Heb precies hetzelfde probleem als SWITCHMAN, ook heb de downgrader uit kunnen voeren maar vervolgens kom ik niet in IOS35 (i.d.d. ook geen verbinding meer tussen remote en wii), verdere stappen lopen op niets uit ook wanneer in istalleer in een ander IOS.

Rob, 02-08-2009 14:45 #162
Vandaag deze handleiding eens geprobeerd met een uitstekend resultaat. In het begin kreeg ik niet de melding dat er wat op de SD kaart stond of dat de WII wat wilde gaan installeren. Ik heb echter de sd kaart pas erin gestoken toen ik de Wii al op het menu van de sd kaart had staan. Toen kwam de wii wel met de melding om het een en ander te installeren en verder is alles daarna als een zonnetje gelopen. Hartelijk dank voor dit alles. De WII had versie 4.0 aan sloftware.

Switchman, 31-07-2009 23:45 #161
Jeroen!mooie tutorial! heb ik op meerdere Wii's kunnen toepassen. Helaas ben ik nu al effe bezig met een virginWii met ver. 4.1E. Ik kan de downgrader laten uitvoeren. Ik kan in ios 36 de ios35.wad instaleren. Maar na het opnieuw laden van de wadinstaller en het selecteren van ios35 en de Aknop te hebben ingedrukt; stopt iedere verbinding met mijn Wii Mote en ook andere. Kan dan dus niet verder in het menu komen. Heb jij enige suggestie? Heb ook andere methodes op internet afgestruind maar hielpen mij niet verder. Ben anderzijds wel wat voorzichtig om deze Wii niet te "bricken'
ben erg benieuwd

Yvonne, 30-07-2009 17:31 #160
Ik heb de Wii helemaal leeg gehaald, nadat ik de gegevens op de sdkaart had gezet.
Maar nog steeds leest hij jullie bestand niet.
Wel mijn eigen gegevens van de sd maar niet het gedownlowde gedeeld.
Wat doe ik nu fout?

Stef, 28-07-2009 13:27 #159
Ik krijg de foutmelding no cIOS 249 wat heb ik fout gedaan?

Fox, 25-07-2009 01:25 #158
Ik zou graag willen weten wat er aan de error 324 is te doen?
Ik heb gebrand op Verbatim DVD+R op 4x snelheid en de hele installatie is vlekkeloos gegaan, maar krijg toch error 324.
Is er een update die gedaan kan worden? Ik heb 4.1E op de Wii, kan het daar in zitten?

Hoop op een goede uitleg daar er veel meer mensen met deze foutmelding zitten…

Rob, 21-07-2009 22:43 #157
Voor degene die problemen hebben met het lezen van de SD-card: ik moest zelf het geheugen van de WII wissen om een 'maagdelijke' wii te krijgen. Let wel op dat je je mii-personages en save files eerst kopieert naar SD-kaart. Vervolgens kon ik normaal alle stappen doorlopen.

Jeroen, bedankt. Die error 324 lost zich morgen hopelijk op met Verbatim.

Job, 20-07-2009 15:50 #156
Kan ik dit ook instaleren zonder internet op mn Wii, had het al geprobeerd maar het lukte niet echt, heeft iemand een idee hoe het wel kan?

Gekkegerrit (infoteur), 20-07-2009 09:22 #155
@Patrick: Dit komt omdat Nintendo sinds een paar dagen geleden een nieuwe update heeft ingevoerd, 4.1E dus wel te verstaan

Patrick, 20-07-2009 00:19 #154
Ik heb hem net omgebouwd maar na een paar keer restarten is het perfect gegaan. Ik heb net mario bros gespeeld. Heel oldschool maar erg grappig haha. Ik had trouwens een hogere versie dan 4.0e ik had 4.1 dus heel vreemd. Maar ja hij doet het. Succes!

Wii-Er, 19-07-2009 23:11 #153
He, thanks voor de goede tutorial.
Alles is bij mij naar wens verlopen, daar ben ik erg blij mee, maar bij sommige backups van mijn games krijg ik een Error 2 code. Deze error krijg ik niet als ik via mijn originele disk speel. Weet jij misschien hoe ik die error 2 melding kan verhelpen zodat ik ook via mijn harddisk kan spelen?

Greets & tnx alvast voor het antwoord.

Justin, 19-07-2009 09:15 #152
Ik lees erg veel meldingen over System Files Corrupt?! Komt dat bijna altijd voor als je dit gedaan hebt? Is dit schadelijk? Kan je dit allemaal er nog afhalen als je wii 'crasht' en je hem door nintendo wilt laten maken? Is LUH de nieuwste generatie? Ik heb LEH176 lijkt me dus dat het moet werken?
Bedankt alvast!

Amanda, 18-07-2009 18:55 #151
Bij stap 3.3 kreeg ik halverwege een http request error, als ik het nu opnieuw probeer geeft hij de melding dat de naam al bestaat en werkt het niet meer… iemand een oplossing?

Sam, 18-07-2009 18:54 #150
Start USB loader op dan geeft hij No games found Dan duw ik op plus
are you sure you want to install a new Wii game dan druk ik op A om verder te gaan
hij vraagt er een DVD disc ik stop hem er in en dan geeft hij ok
opening dvd disc… ok hij geeft het spel met naam en nummer
vanonder staat press any button to continue
Dan geeft hij
Used: 0.16 GB Free 596.000GB Games 1
Language Console Default
dan druk ik op a en geeft hij booting Wii game, Please Wait
na zeer lang wachten geef ik het op en als ik hem opnieuw opstart vind hij geen game?
Wie weet hier raad mee Bedankt Alvast!

Erwin, 16-07-2009 08:20 #149
Ik krijg met een gekopieerde dvd-r de code 324. Wat moet ik doen? Ik gebruik wel de versie OS249 etc.

Bjorn, 15-07-2009 14:00 #148
Ik heb homebrew al tijdje geleden geinstaleerd, ging allemaal perfect dankzij deze uitleg.

Maar nu heb ik voor mijn vakantie de wii ff uitgeleend, en ze belde gelijk op dat ze een melding kregen als ze de orginele wii sports wouden spelen, dat je 'voor het gebruik van deze software een wii-systeem update moet doen druk hiervoor OK(werkelijke zin net iets anders)', ook in de kanalen staat nu linksbovenin(waar normaal spel staat) systeem software bijwerken.
Er staat me iets bij dat ik deze melding in het begin ook heb gehad toen ik net homebrew had geinstaleerd en toen heb ik volgens mij op OK gedrukt, maar dit weer ik totaal niet meer zeker.

Kan ik gewoon OK drukken of maar zorgen dat ik van dit spel een backup krijg?

Gerrit, 11-07-2009 09:52 #147
Hoi ik heb het zelfde als Smaffie op 27-06-2009 als er gevraagt word welke ios je wilt gebruiken selecteer ios35 wad valt mijn remote uit en ook ik kan niet verder, het systeem loopt vast weet iemand hier een oplossing voor? ik gebruik sf 4.0E en mijn serie nummer begint met lef…

Jorge, 11-07-2009 01:19 #146
Ik heb ver. 4.0 e gechipt… zojuist homebrew geinstalleerd en wilde nu wad manager 1.4 installeren… ik heb ook hetzelfde probleem dat IOS249 er niet tussen staat… daarnaast heb ik ook IOS28 geprobeerd… echter krijg ik bij het installeren error ret= -2011 en weet niet wat die inhoud… heb al lange tijd zitten googlen en kom een hoop ret= nummers tegen… behalve -2011… weet iemand wat dit inhoud en wat ik hier tegen kan doen? ter info. voor de rest nog nooit wat aan de wii gedaan… alleen om laten bouwen… en sinds vandaag dus bezig met homebrew en wad manager.

Jesse, 08-07-2009 16:25 #145
Hoi ik snap iets niet ik heb alles goed gedaan en ik heb het kanaal enzo maar als ik het open krijg ik alleen maar bellen en daaronder de tietel voor de rest zie ik niks behalve als ik op home druk dan krijg ik zon menutje waar je kan afsluiten enzo. Klopt dit want ik denk dat ik iets extra's moet doen maar wat?

Mamesl (infoteur), 06-07-2009 22:09 #144
Bedankt voor de superrrr uitleg! Alles werkte perfect tot de laatste stap. Wij hebben uiteraard weer een hele eigenwijze WII want die geeft de foutmelding Exception (DSI) occured! met een heleboel cijfers en letters? Iemand enig idee hoe ik deze laatste stap kan afronden? Alvast bedankt! Ik heb software versie 4.0 en serienummer LEH11…

Patricia, 04-07-2009 11:39 #143
Zit met het zelfde probleem als Smaffie (27-06-09), mijn wii slaat ook vast bij punt 4. Ook mijn serienummer begint met LEF121 heeft iemand suggesties? Opnieuw dezelfde software installeren gaat helemaal niet meer.
Ps. geweldig uitleg en site, complimenten voor de beheerder.

Mactiel, 01-07-2009 19:41 #142
Bedankt voor de duidelijke uitleg, het werkt perfect. Gebruik idd Verbatim DVD's. Nog 1 vraagje. Is het nog wel mogelijk om met 'back-up' spellen on-line te spelen?

Lottumeb, 30-06-2009 22:13 #141
Deze tut klopt niet helemaal en is zwaar out of date. ios60 is ALEEN bedoelt voor fw4.0, die mag je NIET installeren op fw3.4 of lager. Die rev10 ondersteund geen usb microfoon of usb LAN adapter. Vvanaf rev12 wordt dit wel ondersteund, dan is de links usb poort alleen voor de usb HDD en de rechtse alleen voor de microfoon en adapter. Er zijn nieuwe spellen met de zogenaamde 002b error, groen opstartscherm, wii herstart na selectie in keuzemenu, enz. Reactie infoteur, 01-07-2009
Hoi,
Deze TUT is helemaal niet out of date… Het is toch de bedoeling dat het Homebrew Channel wordt geïnstalleerd?

Xammax, 29-06-2009 23:22 #140
Een geweldige en makkelijke uitleg om dit voor elkaar te krijgen, ben nu helemaal gelukkig. Enorm bedankt hiervoor!

Thijs, 29-06-2009 17:54 #139
Is het perse nodig om internet op je wii te hebben, en is de applicatie ook te verwijderen?

Roos, 29-06-2009 14:31 #138
Ik probeer de homebrew te installeren, maar het lukt niet. Ik ben gisteren bezig geweest met een lager versie fw en heb nu de fm op mijn wii geupgrade naar 4.0e. daarna sd kaart geformateerd en de nieuwe software voor versie 4.0 erop gezet. Maar ik krijg geen pop up scherm of ik boot.dol wil laden. Moet ik eerst nog wat van de wii zelf afhalen? En zo ja hoe doe ik dat?

B. Oyd, 28-06-2009 16:40 #137
@Smaffie: Heb je de Sync knop wel eens gebruikt? Ik heb op fora gelezen dat de mote niet werkt wanneer je de sync knop nog niet hebt gebruikt… ; de sync knop is de rode knop boven het sd kaart slot in de Wii.

Smaffie, 27-06-2009 22:24 #136
Ik heb net een Wii geprobeerd te softmodden met een serienummer beginnend met: LEF 121, bij dit nummer valt bij stap 3/10 van bovenstaande beschrijving:"Wanneer er gevraagd wordt welke IOS je wilt gebruiken, selecteer je 'IOS35'." de wiimote uit en kan je dus niet verder. Op het forum van Wii-media zijn er nog een paar met hetzelfde probleem en zelfde serienummer. Al vanalles geprobeerd maar nog geen oplossing. Dus als iemand een idee heeft hoe dit kan, laat je horen. Ik kan ook geen IOS249 selecteren omdat deze er niet opzit, heb FW 4.0E.

B. Oyd, 26-06-2009 18:39 #135
Ik wil graag weten of dit ook zonder internet kan. Ik ben namelijk net in het bezit van een Wii en weet niet zo gek veel van alles af. Nu is mijn vraag dus, hoe kan ik mijn Wii softmodden, offline? Er hoeven niet perse emulators en dergelijke op, ik ben alleen van plan om backups te gaan spelen. Het zou mooi zijn als ik het Disc Channel kan blijven gebruiken, dus dat ik mijn backups vanaf daar kan starten. Alvast bedankt!

Aukii, 26-06-2009 12:15 #134
Perfecte uitleg. Ik heb alles wel twee keer uitgevoerd. De eerste keer ging het na stap 3 fout. Kreeg allemaal foutmeldingen. Heb toen alles verwijderd en ben opnieuw begonnen, toen ging alles goed. Ik heb trouwens de nieuwste firmware. Ik heb ook de USB loader geïnstalleerd en al van diverse games een backup gemaakt en ze keurig kunnen spelen van de harde schijf. Formatteren van de 500GB schijf was in 2 seconden gebeurt (Ik had hem wel helemaal leeg gemaakt m.b.v. notebook). :-)
Nogmaals bedankt voor de info, het werkt perfect.

George, 26-06-2009 11:43 #133
Hey Jeroen, perfect ik heb hier vanaf 25 mei op gewacht omdat eerst mijn firmware had geupdated naar 4.0 en baalde als een stekker. Nu kan de Wii BACKUP-games spelen zelfs crash bandicoot. In een woord GEWELDIG

Gerrie, 24-06-2009 13:53 #132
Ik heb het spel My Sims Racing maar daar speelt hij de backup niet van af. Ik krijg te lezen dat ik moet updaten maar ik heb hier gelezen dat ik geen update moet uitvoeren. Dat doet ie alleen met dit spel. Is er een andere oplossing. Voor de rest werk alles perfect.:-)

Rene, 24-06-2009 11:51 #131
Bedankt voor deze uitleg ik heb de Homebrew Channel op mijn wii en heb de USBloader op mijn SD kaartje staan. Als ik nu een USB stik van 8gb wil formateren hoe lang duurt dat? Wanneer ik na 15 min op een knop druk dan kan ik wel een deel van een spel 91% van 2,59gb erop zetten maar niet alles. Krijg de indruk dat hij dan nog niet klaar was met formateren zie ook geen status balk of zo. Wil best een nieuwe hardeschijf aanschaffen wat raden jullie dan aan en hoelang doet hij er over met formateren?

Rens01 (infoteur), 23-06-2009 21:09 #130
Werkt perfect, heb alleen 1 vraag: ik draai nu op versie 3.3 firmware van de Wii. Kan ik zonder problemen mn firmware voor de Wii updaten of moet ik daarna alles weer opnieuw doen? Alvast bedankt weer voor het antwoord :-p

Gerard, 23-06-2009 20:57 #129
Een klein vervolg op mijn vorige berichtje, ook bij de spellen Beach Fun Summer Challenge en Indiana Jones krijg ik de Disc Read error (324). Is de installatie dan mischien niet helemaal goed gegaan? Al heb ik tijdens de installatie geen een keer een foutmelding gehad. De wii heb ik geupdate naar 4.0 en Homebrew naar 1.03.

Gerard, 23-06-2009 15:19 #128
Bedankt voor de uitleg, het was zo geinstalleerd. Ik heb het spel ANNO gebrand als iso op een verbatim dvd met snelheid 4x en kreeg een Disc read error (324). Kan dat aan het spel liggen?

Superjef, 23-06-2009 06:59 #127
En sorry nog een tweede vraagje. Als ik je andere guides ook volg en daar staat bijvoorbeeld 'wadmanager 1.4' installeren, mag ik dat dan overslaan omdat ik dat in deze eerste guide al heb moeten doen? Of moeten zowiezo altijd de verschillende stappen uitgevoerd worden?

Superjef, 22-06-2009 22:49 #126
Allereerst, bedankt voor de super uitleg! Ik heb alles correct kunnen installeren voor HBC, nergens foutmeldingen gekregen, maar mijn back-up dvd geeft een read error (324). Merk dvd is dvd+ van philips, gebrand met Imgburn op 3x. Zou het gewoon komen door het feit dat het philips is en niet verbatim?

Albertix (infoteur), 22-06-2009 15:05 #125
Erg helder artikel, hartelijk bedankt. Net een WII gekocht voor m'n dochter met Wiifit ennoemmaarop.
En ik zou ik niet zijn als ik niet deze nieuwe console (net als de GBA, NDSlite en PSP) weer "multi-functioneel"maak. Dank zij dit mooie artikel en de bestanden is dat -bijna- moeiteloos gelukt. LEH no. werkt dus ook. Had alleen moeite om eerst een internetverbinding van de WII naar de Livebox te regelen, stomme WEP stond er verkeerd op. Je moet dat inderdaad trouwens met pijltjestoetsen van "WAD" naar "netwerkverbinding", dat was ook nog ff lastig en dan moet je dus WEL online zijn met de WII anders kan ie niets downloaden (en er moet nog heel wat opgehaald worden).
Nou de rest nog even installeren en hoppetee. Kan ik overigens nog gewoon via de wii het internet op? Of beter van niet? En standaard updates? En updates van de Homebrew?
greetz
albertix

Adjo, 21-06-2009 22:00 #124
Alvast bedankt voor alle info, maar ik kom absoluut niet voorbij stap 5 en stap 6. Het lijkt erop dat ze iets proberen te downloaden, maar dat dat niet lukt. Ik heb op dat moment overigens een werkende (WIFI) verbinding op de WII. Heb je nog een idee over hoe nu verder? Reactie infoteur, 22-06-2009
Misschien heeft je router geen internetaansluiting? Zelf heb ik anders geen idee…

Stefan, 20-06-2009 20:00 #123
Hey ff een vraagje, mn serie nummer begint met LEH. Werkt het dan ook? Reactie infoteur, 20-06-2009
Waarschijnlijk zal het gewoon lukken. Gewoon proberen!

Sello, 20-06-2009 17:05 #122
Ik heb vandaag verbatim dvd-r gekocht en transformers op gezet ( met iospatcher) het luktte zonder een backup programma. :p Reactie infoteur, 20-06-2009
Zo! Goed om te horen

Johan, 20-06-2009 12:27 #121
Net my sims racing van het net geplukt als back up natuurlijk! Al mijn andere back-up's doen het goed. Dit spel blijft hangen op een groen scherm. Wii resetten en alles is weer goed. Via backup channel opstarten is voor dit spel niet mogelijk. Alle andere doen het wel. Wat moet ik doen om te voorkomen dat dit spel blijft hangen op een groen scherm? Reactie infoteur, 20-06-2009
Hoi,
Eerlijk gezegd heb ik geen idee… Ik denk dat er nog wel een oplossing komt, aangezien het een nieuw spel is (met misschien wel een nieuwe beveiliging!).
Het kan natuurlijk ook zijn dat je een 'niet werkende versie' hebt.

Gr. Jeroen

Eric, 20-06-2009 00:32 #120
Linksboven in het Wii kanaal staat Systeem software bijwerken. Kan dit of niet?! Reactie infoteur, 20-06-2009
Hoi,
Volgens mij kan dit wel hoor! Ik heb het zelf ook gedaan!

Zander, 19-06-2009 14:12 #119
Hallo,
bij stap 4 punt 5 daar krijg ik geen 60 wel een 68gepatcht.
wat moet ik nu doen.
mvg.

ps. ja het is nu tot zover toch gelukt met dat booten. Reactie infoteur, 19-06-2009
Probeer die is…

Roy, 19-06-2009 14:05 #118
Hallo mensen ik heb een probleem en dat is het volgende als ik stap 2 uitvoer dan krijg ik deze melding "it seems you're a pirate" ik heb nog nooit een hbc gehad en toch krijg ik dit probleem kan iemand mij misschien helpen hoe ik dan toch de homebrew channel op mijn wii kan zetten. Reactie infoteur, 19-06-2009
Waarschijnlijk zal het dan niet lukken op jouw Wii…

Albert, 19-06-2009 14:02 #117
Reeds 2 keer opnieuw begonnen maar blijft hangen met error op ciosv7.

andere oplossing? Reactie infoteur, 19-06-2009
Nee… sorry, dan weet ik het ook niet…

Albert, 19-06-2009 11:04 #116
Hai,

Op zich werkt ie maar gezien die groene beelden en weigeren van opstarten heb ik prog nogmaals laten lopen en zie bij CIOSv7 een error (ret-1035)

Wat is dit, kan dit kwaad en zoja hoe fix je dit.

gr.albert Reactie infoteur, 19-06-2009
Hoi,
Cios 7 heb je echt nodig! Probeer de voorgaande stappen opnieuw te doen!

Gkmapv, 18-06-2009 21:29 #115
Moeten bestanden van HBC op je SD-kaart blijven staan als dit geïnstalleerd is? Formateer ik eerst de kaart terug en zet ik dan alle mappen van USB-loader op de root?
Als ik alles samen zet krijg ik de usb-loader niet te zien. Of werkt dit enkel als er een HD of USBstick is aangesloten?

De back-up loader staat er ondertussen op. ik vermoed dat je internet nodig hebt om Cios rev 10 te installeren? Moet je dit echt doen om back-ups te spelen?
Bedankt voor je tijd Reactie infoteur, 18-06-2009
Hoi,
De bestanden moet je op de SD kaart laten!

Voor Cios rev 10 heb je inderdaad internet nodig (network installation).

Ik weet niet of het lukt zonder deze cios, gewoon proberen!

Ram, 18-06-2009 19:56 #114
Hey Jeroen, nog even terugkoppeling op mijn eerdere post. Het lag aan de Platinum DVD's. Met Verbatim loopt 'ie als een tierelier. Geen Disc read error (324) meer voor mij. Nogmaals bedankt! Reactie infoteur, 18-06-2009
Goed om te horen!

Gkmapv, 18-06-2009 11:26 #113
Heb gevolgd tot en met stap3 - BUL3g niet en HBC staat nu op Wii. Ik zie enkel geen logo of melding van back-uploader. Bij het openen van HBC krijg ik een menu met 3 meldingen. Moeten deze ook geïnstalleerd worden of mag ik dit overslaan.
Als ik de bestanden van usb-loader unzip moet de Sd-kaart dan gefromateerd worden? Moeten deze in de root gezet worden omdat apps enandere er al staan. Worden deze dan niet overschreven? Of moet de map usbloader in de root staan. Kan een USB-stick van 16GB dienen om te proberen? Veel vragen maar ik ben dan ook nieuw. Reactie infoteur, 18-06-2009
1. BUL3g is de Back-Up loader. Deze heb je nodig als je spellen wilt installeren. Je moet dus BUL3g nog installeren
2. SD kaart moet je formateren voor gebruik
3. Op de root zetten
4. Als de map 'apps' er al staat, moet je de inhoud van deze mappen samenvoegen
5. Ook de map USB-Loader moet op de root staat (voor usb Loader 1.5)
6. Geen idee… probeer het!

Eric, 18-06-2009 00:08 #112
Hoi Jeroen,

Misschien wel een hele belangrijke vraag. Mocht er nu iets kapot gaan met mijn Wii en ik wil mij beroepen op de garantie, hoe haal ik Homebrew en de Back up loader eraf zodat Nintendo niet ziet dat mijn Wii gesoftmod was. Reactie infoteur, 18-06-2009
Hoi,

Gkmapv (infoteur), 17-06-2009 19:36 #111
Bedankt voor je snelle reactie. Als ik gebrande backups wil draaien, moet ik dan alle stappen volgen of ook tot stap 3? Reactie infoteur, 17-06-2009
Als je het spel via de disc wilt spelen moet je alle stappen volgen.

Gkmapv (infoteur), 17-06-2009 19:08 #110
Hebben Wii aangekocht voor de kids en zou deze willen aanpassen. Is voor mij volledig nieuw. Lijkt me mooie handleiding. Heb versie 3.4E. Misschien domme vraag, maar heb je echt een internetaansluiting nodig voor de aanpassing of om van een externe harde schijf te spelen? Moet anders nog LAN-adapter aanschaffen. Reactie infoteur, 17-06-2009
Hoi,
Volgens mij is dit niet perse nodig als je alleen de harde schijf wilt gebruiken.
Je kan dan het beste tot stap drie gaan. (en je hoeft bij stap 3 punt 17 niet de BUL3g.wad te installeren, dit is namelijk de Back-up Launcher)

Daarna moet je naar mijn artikel over de USB Loader en die stappen volgen. Als het goed is lukt het dan!

Ruben, 17-06-2009 16:27 #109
Hallo,

ziet er goed uit en hoop dat het werkt!
maar… ik als ik de SD kaart in de wii doe staat er 692 blokken vrij maar dan staat er geen icoontje…
weet u wat dat kan zijn?

mvg ruben Reactie infoteur, 17-06-2009
Zit je wel bij kanalen? En dan bij SD kaart?

Harold, 17-06-2009 09:55 #108
Hoi Jeroen, na jouw tips ging het vlekkeloos alleen krijg ik CIOS7 er niet op (krijg steeds error). Als ik doorga met de installatie krijg ik onderstaande melding als ik een disk wil afspelen. Disk read error(324).Is het misschien mogelijk om cios7 er apart op te zetten of gewoon opnieuw proberen. Alvast bedankt, groeten Harold Reactie infoteur, 17-06-2009
Hoi Harold,
Speel je het spel wel af vanaf het Back-up Channel? Het kan namelijk niet vanaf het Disc kanaal!

Ram, 17-06-2009 08:04 #107
Hoi Jeroen. Heldere tut waarvoor dank. Ging dan ook in één keer goed. Echter krijg ik steeds de melding als ik via het backup kanaal een kopie wil afspelen: Disc read error (324).

Nu heb ik zo'n beetje alles gelezen waar het aankan liggen en kan echter niets vinden wat er verkeerd gegaan zou kunnen zijn (heb nog geen Verbatin geprobeerd, ik gebruik Platinum DVD's, maar dat gaat vandaag gebeuren). Mijn vraag is dan ook, kan ik deze tut gewoon nog een keer uitvoeren (voor het geval ik iets heb overgeslagen)? Dus over de eerste installatie heen gooien of moet ik eerst alles weer schoon poetsen?

Alvast bedankt! Reactie infoteur, 17-06-2009
Hoi,
Je kunt gewoon de voorgaande stappen opnieuw proberen hoor! Ik hoop dat het dan wel lukt!

Greta, 17-06-2009 08:04 #106
Nee hij doet het niet bij alle spellen mysims racing en indiana jones geven groen beeld, donkey kong doet het wel gewoon.

Mvg Reactie infoteur, 17-06-2009
Dan ligt het waarschijnlijk toch aan het (versie) spel. Bij mij doet Indiana Jones het namelijk wel gewoon!

Eric, 17-06-2009 01:11 #105
Hoi Jeroen,

Het is gelukt er werkt super. Ik kan alle back-up games installeren. Ik heb alleen een vraag hoe ik het Homebrew kanaal zelf kan gebruiken. Ik had op een andere site al bestanden gevonden om Wii earth te installeren en een media player. Hoe krijg ik dat op mijn Wii geinstalleerd en hoe speel ik gedownloade DVD's af?

Greetz,

Eric Reactie infoteur, 17-06-2009
Hoi,
Zelf weet ik niet echt hoe je DVD's afspeelt op je Wii. Ik heb het zelf ook niet geprobeerd aangezien de Wii niet gemaakt is voor het afspelen van DVD's. Hierdoor kan je DVD lezer namelijk doorbranden!

Peter, 17-06-2009 00:07 #104
Hallo,
Ik heb een WII met serienummer: LEH2434. Ik heb mijn firmware bijgewerkt naar 4.0E
Heb een Kingston 1 GB, 2GB en een SAN DISK 8GB geheugen module waar ik de files naar toe heb gecopieerd (direct in root) ik krijg echter mijn SD card niet uitgelezen. Kan wel vanaf de WII gegeven naar SD card schrijven.
Wat doe ik fout? Reactie infoteur, 17-06-2009
Ik heb geen idee. waarschijnlijk wordt jouw Wii niet ondersteund…

Maurice, 16-06-2009 21:50 #103
Ik heb alle stappen gevolgd en het ging allemaal vlekkeloos, tot stap 6 punt 2. Daarna krijg ik een zwart scherm met allemaal cijfers en Exception (DSI) occurred. Als ik dan toch de Usb loader start en mijn usb stick laat formatteren, komt dezelfde foutmelding na het formatteren. Ik heb ook andere sticks gebruikt, maar allemaal hetzelfde. Wat kan ik hieraan doen? Reactie infoteur, 17-06-2009
Heb je ook wel is een Harde Schijf gebruikt?

Harold, 16-06-2009 12:09 #102
Hoi Jeroen,
merk van de SD-kaart is hema. Ik ben niet zo supertechnisch. Hoe zet ik de map op de root van de sd kaart?
vast bedankt.

groeten Harold Reactie infoteur, 16-06-2009
Alle bestanden op de SD kaart, zonder dat er andere bestanden tussenstaan. Ook niet alles in een map stoppen. Als het niet lukt ligt het waarschijnlijk aan je SD kaart…

Greta, 16-06-2009 09:03 #101
Hallo

ik heb al een poosje geleden het homebrew cannel geinstaleerd, dankzij de stappen hier boven is dat prima gelukt.
Nu komt mijn vraag ik weet dat hij hier eigelijk niet thuis hoort maar ik weet niet waar ik hem anders moet plaatsen. Als ik nu spellen brand dan krijg ik als ik het spel heb opgestrt groen beeld, weet jij wat er kan zijn Reactie infoteur, 16-06-2009
Krijg je dit bij alle spellen of alleen bij deze? Ik had het ook namelijk een keer, dat hij bleef vasthangen op een groen beeld. Bij mij was dit Donkey Kong Jungle Beat NTSC.

Bram, 16-06-2009 07:26 #100
Oi,

Ik wil het ook gaan proberen, maar is serie nummer LEF1647… een goed of fout serie nummer?

Gr, Bram Reactie infoteur, 16-06-2009
Gewoon proberen!

Harold, 15-06-2009 22:53 #99
Ik heb de software op een SD kaart gedownload maar als ik deze in de wii stop dan komt er bij stap2 nummer 6 geen pop-up(sd-kaart 1 gb) serienummer is LEH24355187 softwareversie is 4.0. Kun jij mij misschien helpen. Reactie infoteur, 16-06-2009
Staan de mappen wel in de root van je Sd kaart?

Van welk merk is de SD kaart?

Eelco, 15-06-2009 16:11 #98
Ging vlekkeloos, serienummer beginnend met LEF :-p Reactie infoteur, 15-06-2009
Goed om te horen!

Andre, 15-06-2009 00:25 #97
Nogmaals dank voor deze heldere uitleg. Echter ik heb nog 1 vraag wanneer je de downgrader35 installeert staat er achter run first dan staat er patch mii run second en dvdx run third kan ik deze ook installeren of is daar ook een uitleg voor die onderdelen Reactie infoteur, 15-06-2009
Hoi,
De 2e en de 3e optie zijn niet verplicht. Ik heb er ook geen uitleg over geschreven…

Maurice, 14-06-2009 20:20 #96
Ik heb het geinstalleerd kan spel spelen maar als ik mijn opgeslagen spel weer verder wil spelen loopt die vast bij het laden. Waar kan dit aan liggen? Reactie infoteur, 14-06-2009
Waarschijnlijk ligt dit aan het spel. Om welke gaat het?

Infoteur: Zon_jeroen
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Reacties: 395
Schrijf mee!