InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > PSP softmodden - PSP ombouwen

PSP softmodden - PSP ombouwen

PSP softmodden - PSP ombouwen Hoe moet je een PSP softmodden? In dit artikel wordt uitgelegd hoe je stap voor stap jouw PSP softwarematig kunt ombouwen. Met de speciale Pandora Batterij kun je de PSP downgraden of unbricken. Het softwarematig ombouwen van de PSP is legaal. Voordat je kunt beginnen heb je een Pandora Batterij en een Pandora Magic Stick nodig.

Wat heb je nodig om een PSP om te bouwen/te softmodden?

Als je van plan bent om je PSP om te bouwen dan heb je een aantal zaken nodig voordat je kunt beginnen. Je hebt minimaal de volgende items nodig om de basis te softmodden:
  • een PSP die je gaat ombouwen
  • een Pandora Batterij
  • een Pandora Magic Stick

Verder moet je ervoor zorgen dat de Pandora batterij volledig is opgeladen om problemen met de stroomvoorziening te voorkomen. Het standaard ‘thema’ op de PSP moet je instellen. Wat je ook kunt doen is alle fabrieksinstellingen terugzetten om er zeker van te zijn dat alles goed staat. Verder zorg je ervoor dat er geen UMD Disk in je PSP zit.

Wat is een Pandora Batterij?

De Pandora batterij is een speciaal ontworpen batterij voor de PSP. Deze gadget is geschikt voor de dikke PSP (1000) en de dunnen PSP (2000). Als je de batterij in de PSP stopt dan start het apparaat op in de developer mode waarmee het mogelijk wordt om verkeerde ROM updates te herstellen en dowgrades uit te voeren. Na een downgrade kun je software, homebrew en backups, inladen vanaf een memory stick. Je kunt deze batterij niet gebruiken als gewone batterij omdat dan de PSP telkens weer in de developer mode opstart. Er zijn ook hybride pandora batterijen te koop die dit euvel niet hebben.

Hoe bouw je een PSP om?

Om je PSP om te bouwen moet je een aantal stappen doorlopen. Hieronder staan de stappen genoemd. Volg ze nauwkeurig op om een goed resultaat te bereiken.

  • Haal de memorystick en de standaard batterij uit de PSP.
  • Stop de Pandora Magic Stick in de PSP.
  • Stop de Pandora Batterij in de PSP en hou tegelijkertijd het knopje (gemaakt bij de Pandora Magic Stick) ingedrukt om de PSP te booten.
  • Er start een menu op. Dit is het service menu van de PSP.
  • Kies in het menu voor ‘Press [] to dump nand ton and-dump.bin When done, psp will auto shutdown’.

De PSP maakt nu een dump van het geheugen zodat je altijd weer terug kunt als de PSP vastloopt. Na het maken van de geheugendump gaat de PSP uit. Start ‘m weer op en je komt in het service menu.

  • Kies in het menu voor ‘Press X to install 3.90M33’

Nu wordt de firmware geïnstalleerd. Na de installatie staat op het scherm ‘Press X to shutdown’.

  • Druk op de X
  • Stop de normale memorystick en de batterij weer terug in de PSP.
  • Formatteer de normale memorystick (die je er net weer in hebt gestopt) met de PSP.
  • Druk op ‘Select’ om de volgende instellingen te veranderen in het XMB menu:
    • cpu clock xmb instellen op 333/166
    • cpu clock game instellen op 333/166
    • usb device instellen op memory stick
    • umd iso-mode instellen op m33 driver
    • iso video mount instellen op none
  • Ga naar ‘Exit’ en druk op X

Je bent nu klaar met het ombouwen!

Wetgeving omtrent software

Het is illegaal om spellen te downloaden en op de PSP te spelen die je zelf niet origineel in bezit hebt. Het downloaden van zogenaamde freeware, waar ook Homebrew software onder valt, is legaal. Hiervan mag je zo veel je wilt op je PSP zetten.

Wat is Homebrew software?

Homebrew software is vaak niet door Sony gemaakt. Het betreft zelfbouw applicaties en spellen onder andere gemaakt door hobbyisten. Je kunt de PSP bijvoorbeeld omtoveren tot een organizer. Er zijn veel pagina’s waar je Homebrew software kunt downloaden. Homebrew software is legaal om te gebruiken op de PSP.
Gerelateerde artikelen
Sieraden: PandoraSieraden: PandoraPandora is een Deens sieradenmerk. Het is één van de best verkopende merken op de Nederlandse markt. Het bedrijf bestaat…
Pandora sieraden: armbanden, kettingen, bedels en kralenPandora sieraden: armbanden, kettingen, bedels en kralenPandora sieraden: armbanden, kettingen, bedelarmbanden, bedels en kralen. Pandora is een inmiddels wereldbekend sieraden…
Mythen en Sagen - Prometheus en PandoraDe uitdrukking "een doos van Pandora" wordt heden ten dage nog steeds gebezigd. De uitdrukking komt voort uit een mythe…
Wii spellen downloaden en brandenWii spellen downloaden en brandenJe hebt een Nintendo Wii of je wilt er een kopen. Vervolgens wil je er graag spellen voor downloaden en branden, maar je…
Xbox 360 spellen downloaden en brandenXbox 360 spellen downloaden en brandenJe hebt een Xbox 360 of je wilt er een aanschaffen. Daarna wil je er spellen voor downloaden en branden, maar weet je ni…

Reageer op het artikel "PSP softmodden - PSP ombouwen"

Infoteur: Jozzie
Gepubliceerd: 27-09-2010
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!