InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Homebrew Channel - Installeren van de USB Loader

Homebrew Channel - Installeren van de USB Loader

Na de komst van het Homebrew Channel kwamen er allerlei applicaties: emulators, spelletjes, enzovoort. In april 2009 verscheen de eerste USB Loader. Deze zorgt ervoor dat je spellen kunt afspelen vanaf je harde schijf.

Benodigdheden:

Let op!

  • Ik ga er vanuit dat je het artikel ’Homebrew Channel installeren op Wii met 4.0E of lager!’ hebt gebruikt voor het installeren van het Homebrew Channel.
  • Het gebruik van het Homebrew Channel is legaal, mits je het voor eigen spellen gebruikt. Als je het gebruikt voor spellen, die niet jouw eigendom zijn, is het illegaal!
  • Het is illegaal spellen te downloaden en door middel van het Homebrew Channel te spelen.
  • Gebruik dit op eigen risico, ik ben niet verantwoordelijk voor fouten die jij maakt!

Het Homebrew Channel

Het Homebrew Channel is een apart kanaal, wat je niet zomaar via het Wii-Winkelkanaal kan downloaden. In het Homebrew Channel zelf kan je vrij weinig doen. Hiervoor heb je applicaties nodig, zoals een emulator, een spelletje of een USB loader. Zonder het Homebrew Channel kan je deze applicaties niet gebruiken.

USB Loader

Een USB loader is een zeer handige applicatie, die je in stelt staat spellen te spelen vanaf je harde schijf. Hiervoor hoef je geen disc in je Wii te hebben. Alle gegevens haal je namelijk van je harde schijf af. Het spel speelt even snel af als ieder ander spel, mits je cIOS2.0 hebt geïnstalleerd hebt op je Wii. Deze kan je hierboven downloaden.

De stappen

Stap 1
Download ‘USB Loader Mod’ (link staat hierboven), pak de bestanden uit (met bijvoorbeeld 7zip) en zet deze op je SD kaart. Als je bijvoorbeeld de map ‘apps’ al op je SD kaart hebt staat, doe je de bestanden, die in de map staan, alleen verschuiven.

Stap 2
Deze stap is niet verplicht, maar je maakt de USB Loader er wel mooier op. Als je deze stap namelijk goed uitvoert, verschijnt de boxart bij bijna ieder spel. Hiervoor moet je het bestand ‘400 PAL Covers’ downloaden. Deze moet je vervolgens weer uitpakken met Winrar, 7zip of een ander gecomprimeerd archiefbestand. Plaats daarna alle covers in de map ‘images’ op je SD kaart.

Stap 3
Je bent nu klaar met de computer. Haal de SD kaart eruit en stop deze in je Nintendo Wii. Start vervolgens het Homebrew Channel op. Sluit nu je harde schijf aan op een van de twee USB poorten van je Wii, en start USB Loader. Omdat het de eerste keer is dat je de harde schijf hiervoor gebruikt, moet hij geformatteerd worden. Let wel op, hiermee verwijder je alle bestanden van je harde schijf! Druk vervolgens drie keer op de A knop, en de schijf wordt geformatteerd. Na het formatteren kom je terecht bij het menu.

Stap 4
Stop een originele of gedownloade disc in je Wii en klik op de + knop. Klik vervolgens op de A knop. Nu is je Wii de Disc aan het kopiëren naar je harde schijf. Wanneer de disc gekopieerd is, moet je weer op de A knop klikken. Daarna staat het spel op je harde schijf. Je kunt niet zomaar een Wii game (ISO bestand) vanuit je computer naar je harde schijf kopiëren. Deze is namelijk 4,7 gigabyte. Deze grote kan niet worden gekopieerd. Dit kan je wel doen met het programma: ‘WBFS Manager’
Klik hier voor meer informatie over WBFS Manager!
© 2009 - 2014 Zon_jeroen, gepubliceerd in Spellen en consoles (Electronica) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Homebrew Channel - Een GameCube Multidisc maken!Homebrew Channel - Een GameCube Multidisc maken!De Nintendo GameCube verscheen in mei 2002 in Nederland. Het was een paarse kubus, waar Nintendo veel games voor heeft u…

Reageer op het artikel "Homebrew Channel - Installeren van de USB Loader"

Reacties

Paul, 17-02-2014 19:48 #109
We hebben een probleem. We hebben lange tijd niet meer op de Wii gespeeld. Nu hebben wij een nieuw spel in de Wii gedaan. Dit spel speelt wel echter nu kan hij de USB Loader niet meer lezen. En de Homebrew channel is niet meer te zien in het menu. Het gaat om een Wii 4.3E en hij geeft de foutmelding Error Cios 222 V4.
Hopelijk kun je ons helpen.

Frank, 01-11-2013 13:43 #108
Hallo ik heb een paar zingspellen gedownload maar de microfoons worden niet gevonden. Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen?

Jannet, 05-04-2013 09:31 #107
Onze wii is omgebouwd en werkt perfect tot dat mijn zoontje met de skylanders wilde spelen! Wanneer hij het spel opstart en er om de portaal wordt gevraagd, kan hij deze niet vinden. De hd zit in de ene usb poort en het portaal moet dus in de andere, maar dat werkt dus niet. Is dit een instellingsfout of iets anders?

Brenda, 23-08-2012 14:05 #106
Goedendag ik heb een vraag. Als ik een spel speel dan sla ik hem op en dan gaat dat niet meteen naar de sd kaart die ik er in heb zitten. Dus moet ik het zelf handmatig doen alleen maar om genoeg bloks over te hebben voor eventuele andere spellen. Maar nu is het probleem als ik een spel speel en wil dan verder waar ik gebleven ben dan kan het niet, want dan herkend hij het niet. Spel is opgeslagen op de sd kaart maar wordt daardoor niet herkend. Hoe kan dat en is er een mogelijkheid dat de spellen automatisch worden opgeslagen naar de sd kaart?
ik hoor graag van u. want het is best wel irritant om voor dat ik ga spelen een spel terug te zetten op de wii geheugen.
groeten brenda

Mysticdream, 17-12-2011 17:20 #105
Waarom maken jullie van je schijven wbfs schijven? als je je externe hd aan je pc koppelt kan je er niet eens in zonder wbfs manager!
Mijn externe hd is 1,5 TB en is gewoon FAT zodat ik m ook gewoon aan mn pc kan koppelen en alles makkelijk bij kan via pc. je kan alles heel makkelijk overzetten van pc naar externe hd films spellen foto's noem maar op. ik gebruik wbfs manager alleen om de iso bestanden van de spellen om te zetten naar.wbfs voor de wii. ik download alle spellen voor de wii op NZB sites. werkt prima spellen van 5 Gigh binnen 2 uur gedownload. groeten MysticDream

Natascha, 18-11-2011 15:36 #104
Kan iemand mij helpen. Een tijdje werkte alles prima maar nu ik opnieuw spellen op mijn HD wil zetten via WBFS manager dan kan ik de schijf laden ik kan ook een spel openen via bladeren en vervolgens klik ik op bestand op schijf zetten. ik krijg netjes een melding dat het gelukt is… maar helaas er staat niets op mijn HD. ik krijg de spellen er met geen mogelijkheid op. weet iemand hoe dit kan en hoe ik he kan oplossen?

Bert Bokhove, 18-09-2011 12:43 #103
Ik heb mijn Wii geschikt gemaakt voor het afspelen van spellen via een externe harde schijf (USB-loader), ik krijg nu steeds bij het opstarten van (nieuwe) spellen een blauw scherm met de melding: error 002# waarna de wii niet meer voor en/of achteruit te branden is met de afstandsbediening. Doe ik wat fout? Wat moet ik doen om dit probleem te verhelpen?

Feyenoordfan, 11-09-2011 15:03 #102
Als ik foto's van mijn nokia C3-00 op de pc wil zetten doe ik mijn geheugenkaart in de usb de usb in de kabel en de kabel in de computer, je hoort dan een geluidje en bij de usb begint een rood lichtje te branden, maar het lukt niet om de foto's op de pc te zetten. Kan iemand mij hiermee helpen?

Kiko, 29-07-2011 19:32 #101
Ik heb dit er allemaal op staan maar nu weet ik hoe het er op moet het moet er op als een iso bestand alleen alles wat ik tot nu toe heb gedowload is een rar bestand en dan weet ik niet hoe ik het moet veranderen in een iso bestand

alvast bedankt

Enjoy, 04-06-2011 11:50 #100
Ik heb het zelfde als Landroverman en Marthijn. Ook mijn beeldscherm wordt zwart en de controller reageerd dan niet meer. Hebben jullie een reactie gehad? Weten jullie hoe je dit op kunt lossen. Hoor het graag.

Harry Dijkslag, 26-04-2011 18:27 #99
ALs ik via Homebrew Channel de USB loader opstart
dan vindt hij mijn externe USB harde schijf niet
Deze is van het merk Toshiba HDDR640EX
640 Gig.

Wat kan dit zijn, is hier een oplossing voor.

ALvast dank voor de moeite

Peter, 11-04-2011 13:08 #98
Ik heb sinds kort een harde schijf voor mijn WII gekocht en die is inmiddels werkend op de WII. Nu is het geval dat sinds kort de iso's die ik via wsfb op de harde schijf wil zetten veel kleiner (0.19gb) op de schijf terecht komen en niet te spelen zijn, vaak komen ook helemaal niet op de harde schijf terecht. Is dit een instelling of doe ik iets fout.

Erik, 05-02-2011 15:47 #97
Ik had even een vraag over die externe HD schijf. Het is een 320GB HD van het merk CNMemory. Ik zou er graag 150GB van willen gebruiken en 150GB voor mijn PC. Hoe kan ik dat dan doen… Moet ik dan eerst 2 partities maken van 150GB, dan 1 van de twee partities laten formateren en dan dat WBFS Manager op de voor de Wii gereserveerde partitie installeren?

Ik hoef niet zo heel veel spellen op de HD te schijf te zetten, wil voornamelijk back-ups van me eigen spellen erop zetten en dit zijn er ook maar een stuk of 20 (zou dus gelijk zijn aan ongeveer 100GB), dus heb aan die partitie van 150GB echt wel genoeg.

Marthijn, 02-02-2011 09:28 #96
Ik heb hetzelfde probleem als Landroverman, ik heb wii versie 4.2E en wanneer ik de USB loader laad met de homebrew channel, krijg ik een zwart scherm (+de controller gaat uit).

Landrovermen, 15-12-2010 10:31 #95
Hallo,
als ik hombrew channel opstart en dan de usb loader opstart word mijn scherm zwart en lijkt er niets te gebeuren.
doe ik iets fout of mis ik wat? (zwarte wii 4.2e)
kan iemand mij de goede kant op helpen?

Edwin, 05-11-2010 21:02 #94
Hallo,

ik heb netjes mij via de tutorial alles op de WII gezet (versie 4.1E). Bij de meeste spelletjes werkt alles goed en kun je prima spelen. Een aantal nieuwere spellen werken echter niet. Is dit op te lossen door de nieuweste WII firmware te downloaden? Werkt dan alles nog of moet je dan de tutorial nogmaals uitvoeren voor deze laatste versie? Graag een reactie

Jeanle Grande, 24-10-2010 15:06 #93
Stap voor stap alles gedaan en alles werkte in een keer! Geweldig. Via Torrent programma's kun je ook direct wbfs bestanden downloaden. Weet iemand hoe je die in een keer op je harde schijf zet? (wbfs manger zoekt nl naar iso bestanden en niet naar wbfs bestanden)

Rico, 22-10-2010 19:19 #92
Ik heb de usbloader geinstalleerd en het werkt prima enkel ik kan geen dvdgame kopieren vanuit de wii naar mijn HD. Weet iemand hoe dit kan of moet ik een ander usbloader installeren en waar kan ik deze dan vinden en hoe moet ik dit dan installeren?

Ilse, 09-09-2010 08:03 #91
Krijg bij sommige spellen de error #002. hoe kan ik dit oplossen

Jan Vissers, 02-09-2010 10:23 #90
Als ik spellen speel vanaf HD kan ik in de settings wel nederlandse taal selecteren maar het spel blijft vervolgens in het engels. Is er een manier om dit te wijzigen?

Claudia, 29-08-2010 12:04 #89
Heel erg bedankt voor je uitleg, alles werkt!

Ik heb alleen 3 vraagjes:
1) Gisteren zag ik de covers keurig bij de spelletjes staan, heb niets veranderd, maar nu staan de covers er niet meer bij, hoe kan dat?
2) Bij sommige spellen geeft hij aan dat het geen WII spel is, terwijl ik ze wel gewoon vanaf de cd kan laden. Kan hier iets mee vie WFBS manager of is er een andere manier om hem toch op de harde schijf te zetten?
3) Vrienden van ons spelen ook de spellen vanaf een harde schijf en als zij hem opstarten zie je de covers van de spellen in een soort harmonicavorm in het scherm, hier kun je dan op de cover klikken om te gaan spelen. Enig idee hoe je dit kunt instellen?

Sander, 13-08-2010 09:05 #88
Het is uiteindelijk gelukt!
Ik heb cIOS 36_rev10 geïnstalleerd en nu wordt de drive meteen gezien!
cIOS38 wilde bij mij helaas niet installeren.

Dus al met al was een cIOS update voor mij de oplossing. Mijn Verbatim 2,5" 320 GB werkt nu dus perfect.

Sander, 12-08-2010 07:56 #87
Ik heb gister de benodigde artikelen gevolgd om een USB drive aan de praat te krijgen op de Wii. Nu las ik ergens dat iemand een Verbatim 320 GB werkend had. Dus ik heb ook deze Verbatim aangeschaft maar helaas. Bij het starten van USB-Loader blijft de teller terug lopen van 40 naar 0 en ziet geen HD. Schijf is geformateerd met WBFS mananeger. Ook geprobeerd zonder format. Vreemd is dat wanneer ik USB-loader start mijn afstandbediening uitschakelt. Hoe kan ik checken of alles goed staat? Dus ook de goede cIOS draait. Iemand nog tips? Kan ik bijvoorbeeld alles een van de SD kaart halen en opnieuw beginnen?

Patrick, 27-07-2010 11:17 #86
Ik heb voor 2 jaar geleden mijn Wii al laten ombouwen met een zogenaamde Wiikey. Maar nu wil ik er graag een externe HDD op aansluiten. Hoe kan ik dit nu voor elkaar krijgen? Heb al verschillende dingen gelezen op internet maar kom er nog niet uit. Misschien dat iemand een oplossing heeft. bvd.:-)

Alex, 26-07-2010 20:42 #85
IK krijg een foutmelding tijdens het installeren van de cIOS2.0 bestand, ik heb nl geen internetverbinding op mijn Wii, is dit noodzakelijk? zoja moet na installatie de Wii verbonden blijven met internet of is alleen nodig t.b.v. installatie.
Waarschijnlijk is dit de oorzaak van het feit dat na inpluggen van mijn harde schijf deze niet herkend wordt?

Martijn van Mierlo, 16-07-2010 11:13 #84
Hallo ik krijg als ik usbloader aanzet een foutmelding er komt te staan.
eror you need clOS222 and/or clOS249 to work.
iemand eenig idee wat dat betekend:-(:-(:-(:-(

Loutje, 21-05-2010 21:50 #83
Ziet er allemaal goed uit. Ga ik ook eens proberen. Misschien domme vraag, maar hoe groot moet de SD card zijn? Reactie infoteur, 22-05-2010
Zo groot als je zelf wilt! :D

Singel, 07-05-2010 11:41 #82
Top uitleg. Maar ik heb 1 vraag. Ik zit met een internetverbinding via stopcontacten. Waar mijn Wii staat is het onmogelijk om daar nog een stopcontact te voor zien. Wi-Fi ken ik geen bal van.

DE "vraag" ben ik verplicht een internetverbinding te hebben op mijn Wii om haar te softmodden. Ik wil niet online spellen gaan spelen. + Ik wil tevens mijn Wii soft modden om films van HD te kunnen zien… :-p

Silvio, 02-05-2010 11:47 #81
Hoi even een vaagje ik hoop dat u me op het jiste spoor kan zetten.
mijn wii is omgebouwd en ik heb een externe harde schijf op de wii aangesloten deze is geformateerd met het programmatje WBSF manager en kan alle spellen goed afspelen via de carosel.usb loader gx

nu heb ik een andere harde schijf gekocht en deze eerst geformateerd ook met het programma WBFS manager en daarna gecloont.
alle spellen staan netjes in de lijst maar als ik nu deze nieuwe schijf op mijn wii aansluit loopt hij vast bij het opstarten van het programma usb loader gx
bij de harde schijf die geen problemen geeft start de usb loader gx op en komt er een carosel met alle spellen in beeld waaruit ik kan kiezen.

nu start ie op maarloopt ie vast bij het zoeken naar de carosel.

nu mijn vraag!

wat doe ik niet goed kan het aan de harde schijf liggen maar deze heeft wel een lijst met alle spellen. en geeft verder geen problemen.

ik hoor het graag.

alvast vedankt,
Silvio van Os

Silvio, 02-05-2010 11:30 #80
Hoi even een vaagje ik hoop dat u me op het juiste spoor kan zetten.

nu mijn vraag!

ik hoor het graag.

alvast vedankt,
Silvio van Os

Jan, 07-04-2010 07:33 #79
Ik heb het volgende probleem, waarbij ik echt even hulp nodig heb van de specialisten.
Ik heb een wii, met een WD 2TB externe schijf.
Op de wii zijn de benodigde software geplaatst, en de hdd is in twee partities gemaakt.
De ene is een 200gb partitie fat32 en de andere is actief gemaakt.
Ook zijn de juiste waarden ingesteld.

Op de fat32 partitie heb ik de software staan die nodig is.
En op de andere heb ik met de wbsf manager deze geformatteerd.
Ik plaats de schijf aan de wii, en ik heb gewoon toegang tot de schijf, maar er staan nog geen spellen op.
Nu plaats ik een spel in de speler, en kopieer deze naar de hdd, dit lukt gewoon.
Als dit klaar is kan ik het spel vanaf de hdd spelen.
Klik ik op het hoesje, hoor je gelijk de tune die bij het spel hoort, dus ok.

Maar…
Wil ik een iso vanaf een andere hdd of vanaf de pc toevoegen wijs ik deze aan, en zet deze naar de hdd van de wii.
Dit lijkt allemaal goed te gaan, alleen als ik dan het spel selecteer hoor je niet de tune, en springt de wii terug naar het menu.
Het spel werkt dus niet.
Wat mij opvalt is dat de grote van de spellen anders zijn dan op de andere hdd van een andere wii van een kennis.
Dus ergens gaat het mis.

Wat heb ik al gedaan:
Hdd opnieuw inrichten
Een andere pc geprobeerd
De laatste versie 3.01 van wbfs manager
Wat kan de reden zijn dat ik wel van dvd kan kopiëren maar niet vanaf een andere hdd als iso.?
Wie kan helpen met dit vreemde probleem waar ik niet uitkom

Kleinebram, 24-03-2010 15:40 #78
Als ik usb loader opstart dan blijft er bij mij een zwart scherm weet iemand hoe ik kan zorgen dat ik gewoon usb loader kan op starten:-)

John, 24-03-2010 04:21 #77
Help wie kan mij helpen kan met de nyko swing niet de spellen spelen via de usb loader normale spellen wel maar als ik een spel wil spelen met de usb loader niet?

Leon, 21-03-2010 14:50 #76
Marcel: Installeer alles opnieuw en weet je zeker dat je hardeschijf in de rechter usb poort zit van je wii?
Dat probleem had ik ook.

Robert, 17-03-2010 21:17 #75
Hi Jeroen,
Bedankt voor de tutorial ik heb mijn zoontje (en mijzelf!) hier heel blij mee kunnen maken. Toen ik echter het trucje probeerde te kopieren voor een vriend van mijn zoontje lukte het niet. Dezelfde bestanden staan op de SD kaart maar als ik de USB loader probeer te installeren krijg ik een zwart scherm met o.a. bovenaan de tekst "exception dsi occurred". Het enige verschil tussen de 2 wii's is dat die van het vriendje versie 3.3E heeft en wij hebben 3.4E. Kan het daaraan liggen?

Nijland, 15-03-2010 11:01 #74
Ik heb volgens mij ook alles goed gedaan, harde schijf en de spellen ziet hij, ik kom alleen niet verder dan het witte scherm met de polsbandejes van het spel.verder gaat hij niet, iemand een idee hoe dat kan?

Marcel Huysman, 28-02-2010 01:46 #73
Heb de usbloader op mijn wii staan en spellen opde harddisk maar speelt ze niet af, als ik ze gestart heb blijft het beeld zwart wat doe ik verkeert heb het al een paar keer overnieuw gedaan maar steeds het zelfde probleem.
wie kan mij helpen heb al vanalles geprobeert.

mvg marcel

Andre Wolters, 23-02-2010 20:46 #72
Waar kan ik wii spellen downloaden?

m.v.g andre Reactie infoteur, 23-02-2010
Wiispelletjesdownloaden.nl

Jelle, 23-02-2010 14:23 #71
Hallo allemaal,
Ik wil ook graag de USB-loader installeren, maar ik wil ook weten of er nadelen zijn. Kan bv. je WII stuk gaan? Mijn WII is ook omgebouwd kan het dan zijn dat het niet werkt? En ka je ook een USB-Stick gebruiken? Zoja, hoeveel gig. moet er minimaal op zitten? Ik hoor het graag.

M.V.G. Jelle

Lieneke Keizer, 16-02-2010 16:53 #70
Hallo, kan je me aub helpen, ik heb mijn hdd van verbatim geformateerd met wbfs manager, er zijn games op gezet en toen aangekoppeld aan de wii, nu blijft de hdd scannen en krijg ik via de wii de mededeling dat ik een hdd schijf moet aansluiten, sluit ik deze hdd schijf weer aan de computer ziet wbfs manager deze schijf ook niet… en het dispaytje blijft maar steeds op scanning staan…

Gertjan, 13-02-2010 17:25 #69
Help help

hallo ik krijg het niet voor mekaar hoe moet ik de USB loader ïnstalleeren op de Wii het lukt niet
ik de map?apps? al op de SD kaart staan en in de wii gedaan en dan weet ik het niet meer

Bert, 08-02-2010 21:19 #68
Hoe kan het na een goeie installatie en een tijdje spelen ineens de wii niks meer pakt buiten de originele spellen vanaf de dvd de gebrande via neogamma en de externe opgeslagen spellen pakt hij niet meer

Rene, 29-01-2010 19:54 #67
Wij hebben het zelfde probleem, als "Pejj", alle sing-it etc. herkent de USB-mic. niet meer. Het orginele spel Sing-it vraagt nu om een update en druf die nu ook niet meer op te starten, iemand een oplossing?

Pejjj, 29-01-2010 13:59 #66
Bij mij werkt de USB loader perfect, maar kan nu ineens niet meer zingen met de kinderen. De usb-mic wordt niet meer herkent, terwijl dat het afgelopen weekend geen probleem was. Wat zou dat kunnen zijn en belangrijker nog Hoe los ik het op?

Patrick, 28-01-2010 21:11 #65
Hoe krijg ik de spellen fotos in beeld? Het schijnt dat er iets met de sd card gedaan moet worden.
Tip: heb vandaag bij de Makro 1TB hdd gehaald en deze werkt perfect,?71,00 incl.

Kevin, 26-01-2010 18:36 #64
Hoe krijg ik dat kanaal bij de rest van de kanalen. Oke Homebrew kanaal staat er, maar hoe krijg ik het USB loader kanaaltje er ook bij?
En bij sommige spellen krijg ik niet het volledige beeld op mijn HD1080 tv.waar ligt dat precies aan. Ook het USB loader schermpje kan ik niet volledig zien, hij past het niet aan, aan het beeldscherm.

Arthur, 21-01-2010 20:11 #63
Ben na vele pogingen eindelijk zover dat ik via het homebrew kanaal dvd's kan afspelen via neogamma maar nu heb ik het probleem dat de wii geen microfoon meer herkend via de usb-poort.
wie weet raad?
bvd

Danny, 20-01-2010 15:39 #62
Bij een foutmelding 002 kan je bij het starten van een spel naar de instellingen gaan en dan fix 002 errior aanzetten dan doet hij het gewoon.

Peter, 18-01-2010 09:17 #61
Jeroen bedankt voor HomeBrew voor de wii 4.2E.
Als ik vanuit HomeBrew de USB loader (via de SD-kaart installeer) will installeren krijg ik na het drukken op mod USB loader een zwart scherm. Op de hardware matige opgebouwde Wii 4.2E heb ik enkel de HomeBrew geinstalleerd. Wat doe ik verkeerd?

Mootje77, 11-01-2010 16:41 #60
Ik probeer in mijn usb loader de covers te downloaden maar dit krijg ik niet voor elkaar. ik gebruik usbloader cfg v32.
ik krijg de melding cannot create dir sd:/usb-loader/cover.ik heb die 400 covers gedownload en op mijn sd gezet
kan iemand mij een tip geven om dit toch voor elkaar te krijgen

bedankt

Roman Wetzels, 11-01-2010 11:47 #59
Na een enkele keren proberen is het allemaal perfect gelukt. Kan alles nu vanaf mijn harde schijf spelen.
Maar er is maar 1 usb poort waar de harde schijf op loopt. Nu wil ik een van de spellen van sing it star spelen waarvoor ik ook de microfoon nodig heb die ik dan in de tweede usb poort doe. maar dat werkt niet en de harde schijf doet het in die poort ook niet. Wat moet ik nu doen? om allebei de usb poorten te kunnen gebruiken?

Help!

Chamook (infoteur), 05-01-2010 08:41 #58
De installatie is prima verlopen de usb loader is ook zichtbaar alleen deze werkt alleen al ik er de sd kaart in laat zitten
haal ik deze er uit geeft hij een stack dump
is het de bedoeling dat de sd kaart er in moet blijven om de usb loader te kunnen gebruiken

gr chamook

Ron, 04-01-2010 16:44 #57
Het installeren verliep prima. Echter als ik een spel via de HDD wil afspelen krijg ik een fout melding "error 002". Heb nu al een aantal spellen geprobeerd en iedere keer hetzelfde.
klopt het trouwens als je een spel via wbfs op je hdd zet hij nog maar +/-0.34 gb groot is terwijl de iso +/- 4.7 gb is.

kan je me hiermee helpen

Michiel, 01-01-2010 14:28 #56
Ik krijg ook dezelfde melding "waiting for device", wat doe ik niet goed?

Khaled, 28-12-2009 22:54 #55
Sorry maar ik krijg de cIOS2.0 niet geinstalleerd, als ik hem op mijn sd zet dan ziet homebrew hem helemaal niet.
wat moet ik nu doen?
ik zet hem gewoon in de root file, dat moet toch?

Robert, 28-12-2009 18:31 #54
Ik had dat probleem ook, maar dat is normaal. Je hangt de disk aan je pc en vervolgens start je het programma WBFS manager. Dan klik je op refresh drivelist in WBFS manager. Je ziet dan de disk er bij komen (drive letter). Vervolgens kan je weer spellen er op zetten. Succes er mee!

Jerry, 28-12-2009 00:37 #53
Ik heb een softwodded wii 4.2 black, ik heb spellen op de pc met wbfs manager op een maxtorexterne schijf gezet, vervolgens gespeeld op de wii. als ik de schijf weer op de pc koppel om nieuwe spellen toe te voegen
krijg ik de melding dat de schijf in gebruik is en niet kan laden. ik moet de schijf vervolgens steeds formateren en de spellen elke keer opnieuw erop zetten.
dit betekend dus dat ik van elk spel een backup op de pc moet hebben, dat nu wel aardig wat schijfruimte in beslag neemt. iemand enig idee of het zo hoort?

Hve, 15-12-2009 22:39 #52
Bij mij is het gelukt, alleen wil de HDD alleen werken op 1 van 2 USB poorten en niet op alle 2. Als de hdd in de verkeerde USB poort zit krijg ik de melding "… IOS COULD NOT BE LOADED… ""

Vreemd.

WII 4.2E USBloader-GX

Niels, 10-12-2009 22:05 #51
Hele installatie verliep prima… echter de laatste stap: het installeren van usb-loader geeft de volgende melding en blijft hangen… "mounting divice please wait"

Wat kan ik hier aan doen… heb echt zonder twijfel geen enkele keer een error gehad?

Thnx

Hulp Zoekende, 09-12-2009 19:31 #50
Jaa ik kom dus helemaal niet ver. ik krijg telkens Custom IOS could not be loaded. te zien als ik USB Loader probeer te installeren. ik weet ook niet hoe ik cIOS rev 10 moet installeren want daar heb ik het bestand IOS36-64-v1042.wad voor nodig en die kan ik nergens vinden. maar ik ga ervan uit dat cIOS 2.0 genoeg is. dat heb ik dus succesvol kunnen installeren alleen krijg ik nog steeds de foutmelding Custom IOS could not be loaded -4100 ofzo bij het installeren van de USB Loader.

Kan iemand mij misschien helpen?

Lynn, 07-12-2009 19:17 #49
Ik heb de usb loader geinstalleerd maar krijg geen mooi beeld. De spellen komen in een kleine witte rechthoek en zijn niet goed leesbaar. Er komt dus geen mooi menuutje zoals er staan in de map images. Hoe zou dat komen?
Bij sommige spellen krijg ik ook error 002. Is er een manier om die errors te fixen?

mvg Lynn

M. I. W. B., 06-12-2009 00:12 #48
Ik wil dit ook kunnen installeren op mijn wii maar mijn neefje heeft van de wii geheugenwissen gedaan waarna ik mijn homebrew channel en alle andere programma's kwijt ben. Wat ik nog wel kan openen in de wii is Preloader als ik hem opstart…
Weet iemand misschien hoe ik mijn homebrew channel weer terug kan krijgen zodat ik USB loader kan installeren?

mvrg!

Chantal, 04-12-2009 23:19 #47
Ik het hierboven genoemde geprobeerd, maar ik kreeg ook waiting for USB device… Toen de tutorail geprobeerd, maar hij geeft nu de melding: error ubs device is detected as hub, you need plug on devece on ubs part 0. Wat kan ik nu nog doen om mijn harde schijf toch zichtbaar te kijgen? Bijvoorbaat dank.

Beka, 04-11-2009 15:58 #46
Is er een risico op "brick" van de wii bij deze installatie?
Kan de installatie van deze softmod achteraf eventueel terug ongedaan gemaakt?
Welke eisen zijn gesteld aan de usb-hd?
Kan iedere wii-iso bestand rechtstreeks gebruikt worden of is er eerst een patch nodig?

Air-Warrior, 02-10-2009 20:37 #45
Is er ook een mogelijkheid om de Wii weer terug te zetten naar een vorige versie? Dus de laatste update wissen.

Air-Warrior, 30-09-2009 20:37 #44
Homebrew channel en USB loader werken niet meer na de laatste update (4.2E) Ze zijn helemaal weg uit mijn scherm en krijg het niet meer geinstalleerd. Als ik naar SD kaart geheugen ga krijg ik een vraagteken. Reactie infoteur, 01-10-2009
Klopt… Nintendo heeft een update uitgebracht waarmee het Homebrew Channel is geblokt (4.2E). Gelukkig is er alweer een nieuwe manier! Hiervoor moet je Indiana Jones hebben. Binnenkort zal ik de tutoriallink hier posten.

Gr. Jeroen

Marein, 20-09-2009 14:32 #43
HELP HELP HELP!
als ik de usb loader opstart staat er: waiting for USB device…
dan sluit ik mijn HD aan maar dan gebeurt er niets, er staat alleen dat ik 40 sec. moet wachten.
dat doe ik en dan krijg ik een -1 ERROR Reactie infoteur, 20-09-2009
Volg deze tutorail is:

http://wiispelletjesdownloaden.nl/USB_Loader_gebruiken.html

Je probleem moet dan verholpen zijn volgens mij!

Raikkonen94 (infoteur), 17-09-2009 16:29 #42
Is er ook ergens een site vertelt welke harde schijven wel en niet bij de Wii worden ondersteund?

Ray, 12-09-2009 23:00 #41
Ik krijg de proggies goed geinstalleerd en het juist fomateren van mijn freeagent 250 in 4 delen is oook gelukt. Na installate van de usb loader plug ik mijn usb schijf erin en herken hij hem prima, spel erop gezet en daarna even gespeeld vanaf de usb hd. Als ik op een later tijdstip homebrew opstart om het spel in te laden kan hij mijn hd niet meer vinden. veemd dat hij eerst pprima doet en daarna niet gevonden kan worden. Hopelijk heeft iemand een goede suggestie.

Aurore, 08-09-2009 19:55 #40
Ik krijg absoluut de USB-loader Mod en de cIOS2.0 niet op de Wii. Ik heb nogtans alle bestanden goed op de SD-kaart gezet maar ik krijg hem niet op de Wii te zien op Homebrew Channel. Ik heb alleen de 3 standaard programma's, maar verder kan ik niks met die USBloader. Kan iemand mij mss helpen?

Jules, 01-09-2009 01:43 #39
Hallo,
Kan je ook een film op je externe hd zetten en die afspelen op de wii.

MVG Jules

Kloontje05, 30-08-2009 01:45 #38
Hoi mike,
Ik heb het probleem ook gehad
inmidels heb ik het opgelost.
eerst deel je de harde schijf in met harddisk maneger van windows xp
bij een 500 gig harde schijf is dat dus 4 x 125 gig partities
Dus 1x uitgebrijde actieve partitie en 3 x gewoon
daarna formateren je ze met vat32formater.exe
googel en download en zet de vat32formatter.exe gewoon in je windows dir
daarna kun je via start/uitvoeren door cmd in te typen daarna enter
en vervolgens cd. gevolgt door enter merdere keren tot je op de c:\ promt gekomen bent
dan type je cd windows gevolgt door enter daar na type je vat32format e: bijv. als "e" de eerste partitie was van je nieuwe harde schijf doe dit bij alle partities en daarna kun je met WBFS dee partities formateren en games op zetten.
succes groeten hier
kloontje05

Mike, 24-08-2009 15:16 #37
Hai, vanmorgen weer een andere hdd gehaald, maar ook bij deze krijg ik de zelfde melding. Heb nu een westerdigital 500 GB SATA, geformateerd met WBFS Manager, maar nog 40 seconden wachten en er gebeurd NIETS. Zelfs een apparaat voor internet gekocht en aangesloten, kom ook netjes op het HBC maar ook dan kom ik niet verder.

:-( Wat is hier aan de hand, ik weet het niet meer, HELP, HELP, HELP

Grt, Mike…

Mike, 22-08-2009 20:56 #36
Goeiedag,

Ik heb een vraag. Ik heb echt van alles al geprobeerd. Het gekste van het gekste. Maar mijn wii ziet mijn externe harde schijf niet. Om het allemaal kort te houden:

Vanmiddag nieuwe harddisk gehaald. Een Freecom blabla 160 gb. Ik sluit hem aan op de wii, ga naar het usb loader menu en dan krijg ik een scherm dat ik moet wachten totdat de wii een usb apperaat heeft gevonden. Na 40 seconden zegt die dat die niks ken vinden. 1 of andere error. Help mij alsjeblieft uit de brand.

Groeten, Mike

Folkert, 21-08-2009 05:01 #35
Hoi:

IK heb alles werkend maar toch een probleempje.

De USB Loader staat in het Homebrew menu en niet in het Wii menu hoe kun je dit veranderen.
Ik heb denk ik iets naar een verkeerde map verplaatst.
Hebben ju;iie een oplossing hiervoor.

Bedankt alvasts

Lila, 19-08-2009 13:15 #34
Ik heb een wii met 4.1E,
werkt het dan ook? Reactie infoteur, 19-08-2009
Ja!

Walter-versluis (infoteur), 05-08-2009 02:47 #33
Hallo,

HIER EEN UITLEG OVER DE AFBEELDINGEN

als je het bestand van de USB-Loader gedownload heb dan zie je een paar mapjes staan apps, image, codes, wad.
het mapje image moet je naast het mapje van apps laten staan.
1. al je covers moet je in het mapje image plaatsen [niet het map maar alle afbeelding los] (png. afbeeldingen).

2. in het mapje image staan al een paar afbeeldingen voor het uiterlijk van je USB-Loader [hebben allemaal een bg nummer] als je een mooie heb gevonden moet je het bg nummer veranderen in bg1 en de bg1 nummer veranderen in het nummer van de bg die je uitgekozen heb als je de USB-Loader start verschijnt dit frontje.

3. op het moment dat je je HDD aansluit en opstart en je start de USB-Loader op dan krijg je je games op een rijtje te zien wat er op je HDD staat dan krijg je ook de afbeeldingen te zien wat bij die game hoort krijg je geen afbeelding te zie dan kan het zijn dat de afbeelding er niet bij zit in het mapje image OF het nummer van de game komt niet overeen met het nummer van de afbeelding.

4. als je je HDD aansluit op je PC dan ga je naar WBFS Manager 3.0 klik op laden en er verschijnt een lijst van de games die op de HDD staan met hier onder het game nummer vergelijk dit nummer met de nummer van de afbeelding die in het mapje image staat komt het niet overeen met het nummer van de game dan verander je het nummer van de afbeelding als je dan je USB-Loader start dan verschijnt de afbeelding bij de game.

veel plezier ermee.

Simply, 03-08-2009 21:06 #32
Hallo allemaal, moet de HD op FAT32 staan of NTSC?

Soso, 31-07-2009 14:14 #31
Hoi,

Pas geleden mijn Wii voorzien van de Drivekey, alleen wilde als het kan een hardeschijf aanschaffen. Momenteel heb ik geen homebrew op mijn Wii, mijn vraag is alsvolgt; omdat mijn Wii gechipt is heb ik geen Homebrew, maar om hardeschijf te kunnen gebruiken moet ik dan de homebrew installeren of is dat neit nodig.

Mijn Wii is voorzien van de versie 4.1E.

Mvg.

Air-Warrior, 16-07-2009 16:38 #30
Er is vandaag een Wii update vrij gekomen. Als ik die update doe, werkt deze homebrew channel en USB loader dan nog? Reactie infoteur, 18-07-2009
Het is nog steeds mogelijk hoor!

Kees, 10-07-2009 15:40 #29
Bedankt! Ik gebruik de USB optie voor mijn backups. Ik gebruk hier een WD my passport 500gb voor, -witte past goed bij de WII-en het werkt goed Let op dat deze wel in de eerste usb poort moet, in de tweede werkt hij niet. Ik zet mijn backups op de HD met WBFS Manager 3.0.

Nu heb ik een vraagje: Weet iemand hoe ik kan zorgen dat ik de boxart ook te zien krijg op de WII. Nu zie ik alleen tekst, ook wel te doen, maar een boxart is mooier. ik zie wel alle boxarts op de WBFS manager. Ik heb een folder op de SD kaart gemaakt met de naam "covers" en een folder met de naam "images" daar heb ik de boxart png files opgezet, maar ik krijg ze niet te zien

Herbie, 06-07-2009 23:07 #28
Ik gebruik USB-loader 1.5 en heb Cios2.0 geïnstalleerd. Vanaf de Wii wat spellen op m'n HD gezet en ook goed getest. Op de één of andere manier ziet de Wii mijn HD niet meer. Hij heeft het dus wel gedaan, dus compatible zou ik zeggen. Iemand enig idee hoe de Wii de HD weer kan herkennen?

Fred, 04-07-2009 10:36 #27
Heb alles geïnstalleerd, HD aangesloten en die wordt wel herkend. Vervolgens spel in Wii gedaan en = gedrukt om over te zetten. Dan komt, elding installing games, please wait met de naam van het spel. Blijft dan op 0,00% of 1.52GB staan… zet dus niets over en zit kennlijk vast (moet stroom er af halen om wii te resetten).

Rob, 22-06-2009 16:58 #26
Het is mij gelukt hoor. Echt een geweldig iets. Wel nog een vraagje als ik mijn harde schijf eenmaal heb geformateerd kan ik er dan ook wel weer andere dingen op gooien dus niet alleen wii spellen? Reactie infoteur, 22-06-2009
Helaas gaat dit niet lukken. Dan moet je hem weer formatteren met Windows, waardoor hij weer niet door je wii gelezen kan worden…

Ron, 19-06-2009 17:51 #25
Ook ik heb nog een klein probleempje met de images in de usb loader. Sommigen doen het wel en sommigen doen het niet. Wel zie ik alle images op de WBFS manager… Hoe kan dat dan? Tis de wadmanager 1.4 van deze site… Reactie infoteur, 19-06-2009
Hoi Ron,
zijn het wel png afbeeldingen?

Capthook, 16-06-2009 21:56 #24
Heb nu ook alles werkend. interne harde schijf van WD 1Tb in een USB dockingstation gezet en aan de pc gehangen. Met WBGS manager de schijf getracht te formateren, maar dit lukt eerst niet. Er stonden nog wat bestanden op.(normaal worden deze verwijdert door formateren) Schijf leeg gemaakt en nu lukte het wel. Yeaaaah. Spellen erop gezet en nu aan de wii gehangen. USB loader als kanaal en in het HBC staan. Wel covers in de usb loader van het HBC kanaal, maar in de USB loader als zelfstandig kanaal? Moeten de *.png files op een bepaalde plek staan hiervoor?
Voor de rest toppie Handleiding!(HBC,USB Loader, WBFS Manager) Reactie infoteur, 17-06-2009
Hoi,
Voor Wad Manager 1.5 moet je de images in de volgende map doen: usb-loader en dan in de map covers. Als het goed is worden deze dan weergegeven!

John, 16-06-2009 13:59 #23
Van het weekend geprobeerd en werkt als een speer. Even een vraagje. Heb je persee cIOS2.0 nodig? Dit is zag ik een boot.dol bestand. Moet deze op de root staan van je SD en de andere vervangen die er al staat? Bij mij werkt namelijk de USB loader zonder dat ik cIOS2.0 gebruikt hebt. Wel mis ik sommige covers. Voor de rest goed werk. Reactie infoteur, 16-06-2009
Deze is volgens mij voor het goed laten werken van een spel. Zelf heb ik deze ook niet nodig gehad!

Benno, 15-06-2009 19:57 #22
Ik heb de USB loader ondetussen ook perfect draaien, mijn externe harde schijf was niet compatible maar ik heb nu getest met een USB stick "merk hemelvaart" en het gaat super. Maar heeft iemand al geprobeerd of de Western Digital Passport ook compatible is? Die is namelijk mooi in bijpassende Wii kleur te krijgen en ik heb goede ervaringen met WD…

Mowout, 15-06-2009 18:09 #21
Als je bijvoorbeeld de map 'apps' al op je SD kaart hebt staat, doe je de bestanden, die in de map staan, alleen verschuiven? Bedoel je hier mee kopieren naar de map waar homebrew ook in staat?en dan kopieren naar die map apps? Reactie infoteur, 15-06-2009
De inhoud die in de map 'apps' staat moet je kopiëren in de map 'apps' op je SD kaart.

Huib, 14-06-2009 19:09 #20
Het installeren van het homebrew channel en de USB loader is perfect gegaan. Hartelijk dank.
De 500 GB harddisk van het merk Buffalo (Buffalo JustStore Desktop 500 GB, 59 euro bij alternate momenteel ) werkt prima op de Wii Reactie infoteur, 15-06-2009
Goed om te horen!

Marioz, 11-06-2009 00:14 #19
In eerste instantie lukte het me ook niet om spellen vanaf de HD te starten mbv de USB loader. Ik heb een HD van 1,5TB en de eerste gedeelte (500G) heb ik gereserveert voor de Wii. Geformateerd met de WBFS Manager en met succes spellen naar deze partitie gekopieerd.

Ik kreeg steeds de count-down totdat er een error ontstond, waarna ik de Wii helemaal moest uitzetten (6sec powerkop ingedrukt houden). Ook herinner ik me dat de cIOS reversion 10 niet wilde werken bij het ombouwen.

Ik dacht dat het misschien aan mijn internet verbinding kon liggen en ik heb mijn Wii van de kabel afgehaald en WiFi ingesteld. Tot mijn verbazing kon ik nu wel de cIOS reviosion 10 installeren.

Hierna heb ik opnieuw de USB loader gestart, maar ik had nu weer de kabel internet ingeplugd. Wederom wilde hij de HD niet zien. Toch maar de kabel er weer uit, en nu ziet de Wii de HD wel!

Game on… :-p

Flipse, 10-06-2009 23:49 #18
Goed bezig Jeroen! ik krijg alleen nog niet de laatste Opera aan de praat met WAD 1.4, zou je daar een uitleg over kunnen geven? Groeten Flipse, (Carry on the good job) Reactie infoteur, 11-06-2009
Hoi Erik,
Bedoel je het internet kanaal? Daar heb ik ook een uitleg over:

http://electronica.infonu.nl/spellen-en-consoles/36682-homebrew-channel-wad-manager-14.html

Peter, 10-06-2009 20:22 #17
Is er ook bekent dat je orginele spellen zoals mariokart nog steeds online kunt blijven spelen? Reactie infoteur, 10-06-2009
Hoi Peter,
Als het goed is kan dit nog steeds gedaan worden!

John, 09-06-2009 15:55 #16
Hallo. Weet iemand of een Wii overweg kan met een Western Digital Passport schijf (zo'n notebook schijf ):-p Gr John. Reactie infoteur, 09-06-2009
Hoi,
Ik heb eigenlijk geen idee of dit kan… probeer het zou ik zeggen!

Benno, 04-06-2009 17:57 #15
Hi Jeroen, bedankt voor je reactie. Ik ga zo proberen om het formatteren via de Wii te doen. Maar dat rode scherm is een bekend fenomeen dus? Gr. Benno Reactie infoteur, 05-06-2009
Zelf heb ik nooit een rood scherm gekregen…
Ik krijg altijd een groen scherm en dan springt hij over naar het spel!

Rens01 (infoteur), 03-06-2009 21:15 #14
Thnx Jeroen, Als het goed is ga ik morgen een HD kopen, 's avonds ff Wii laten repareren (bromt) en dan gaan met die banaan. Heb USBloader er al op staan, zou nu dus appeltje eitje moeten zijn :) Nu maar hopen dat de NTSC games ook willen. Rens Reactie infoteur, 04-06-2009
Hoi,
Volgens mij doen NTSC games het ook gewoon hoor!

Gr.Jeroen

Benno, 03-06-2009 20:34 #13
Site is helemaal top! Het lijkt erop dat mijn USB Schijf die wel via WBFS is geformateerd niet wordt herkend, ik krijg namelijk direct een rood scherm en dan begint het aftellen. Zou een simele USB stick ook gewoon moeten werken, ik heb meerdere merken USB sticks maar krijg ze ook niet aan de praat. Wie kan me helpen? Reactie infoteur, 04-06-2009
Hoi,
Je moet ze niet met je computer formateren maar met je wii. Sommige USB apparaten worden ook (helaas) niet ondersteund.

Rens, 03-06-2009 08:23 #12
Allereerst, mijin complimenten voor deze site, gewoon top!

Ik heb me verdiept in de Wii en wil een HD plaatsen, hierover heb ik een aantal vragen.

- Welke HD kan ik gebruiken, of zijn alle HD's competible met de Wii
- Bij het opstarten van de Wii moet er dan altijd een SD-Card aanwezig zijn met USB-Loader of wordt deze geinstaleerd
- Ik speel nu spellen via het back-up channel, kan ik dit via de HD ook doen (heb een Wiikey en Softmod) dit ivm NTSC games)

Alsvast bedankt voor de vragen.

Rens Reactie infoteur, 03-06-2009
Hoi Rens,
1. Niet alle HD's werken met de Wii. Zelf heb ik de: 'Freecom Hard Drive Classic 500 GB'. Deze doet het prima!
2. Dit ligt eraan. als je de USB Loader wad installeert op je wii niet. Als je hem telkens opstart via het homebrew Channel wel.
3. Je kan gedownloade en originele spellen vanaf een HD afspelen.

Gr. Jeroen

Jenni, 29-05-2009 18:09 #11
Jereon bedankt.
Ga ik zo installeren. In afwachting had ik al 1 geinstalleerd (SD/USB loader v1.5 en dat werkt zonder de sd erin te zetten echter zie je geen Boxart (zie ik alleen als de sd geplaatst is want daarop staan de boxart png files.
Is er een mogelijkheid toch de boxart te zien zonder de sd kaart?
2:HomebrewChannel
Start HBC altijd op met de SD erin? Kortom is er een mogelijkheid HBC zo te installeren dat het niet afhankelijk is van de SD kaart?
Mijn versie is 3.3E met Modchip
3:Ik wil een menu binnen HBC verwijderen (er zijn binnen HBC 2 dezelfde menus(apps) geinstalleerd) hoe verwijder ik die?
Alvast bedankt
J Reactie infoteur, 01-06-2009
Hoi Jenni,
1. Nee, dit is helaas niet mogelijk.
2. Ook dit is helaas niet mogelijk.
3. Kijk even op je SD kaart naar de software en verwijder deze.

Thomas, 29-05-2009 14:08 #10
Is het mogelijk dat ik mijn schijf dan laat formatteren door mijn Wii en hem vervolgens weer op mijn pc aansluit en dan de Iso-bestanden van mijn games via mijn pc weer op de schijf te zetten en ze dan via de Wii af te spelen? Want mij lukt dat nu niet. Reactie infoteur, 29-05-2009
Hoi,
Bekijk dit artikel is:

Jenni, 29-05-2009 01:40 #9
Hallo Goede site en goeie tips
HBC gelukt bij mij via deze uitleg.
Nu probeer ik USBloader als wad te installeren ipv te starten vanaf SD kaart.
Ik zoek een manier om een USB loader met cover box te installeren als channel en die dus niet opstart vanaf SD.
Enig uitleg hierin? Welke bestanden versie en tuurlijk how to?
Alvast bedankt Reactie infoteur, 29-05-2009
Hoi,
Download het volgende bestand van Megaupload:

http://www.megaupload.com/?d=7GNHC0FF

Je kan hem installeren met Wad Manager. Meer hierover vind je hier:

Gr. Jeroen

John Heijnen, 27-05-2009 23:16 #8
Ik zie dat er veel problemen zijn m.b.t. de compatibiliteit van ext. schijven met de wii.
Zelf ben ik er net mee begonnen en heb 't nog niet getest met mijn 300GB targa schijf maar de eerste varianten externe terrabyte schijven zijn modellen waar 2x500GB in een behuizing is gestopt op raid-0, windows herkend die raid controller wel maar de wii zal denk ik alleen het mass storage type ondersteunen (gelijk aan een usb stick dus).

Manfred, 26-05-2009 18:27 #7
Hallo Jeroen,
nog een vraag: je geeft aan dat deze handleiding is niet gemaakt voor Wii?s met een hoger serie nummer dan LUH65+.
Mijn serienummer begin met LEH24…
Is dit dan een lager of hoger nummer?
gr.
Manfred Reactie infoteur, 26-05-2009
Hoi,
Mijn Wii heeft begint ook met LEH en hiermee is het gewoon gelukt. Waarschijnlijk zal het dus ook lukken bij jou!

Roland, 22-05-2009 01:10 #6
(Door Truckertje op 21-05-2009
@ Pel, Formateer eerst je schijf eens naar Fat. De mijne deed het ook niet in die was geformateerd in NTFS. Toen opnieuw geformateet naar exFAT en toen werkte het wel.)

Waarmee heb je hem dan geformateerd?
Ik kan alleen op NTFS formateren

Truckertje, 21-05-2009 19:20 #5
@ Pel, Formateer eerst je schijf eens naar Fat. De mijne deed het ook niet in die was geformateerd in NTFS. Toen opnieuw geformateet naar exFAT en toen werkte het wel.

Marcel, 21-05-2009 16:37 #4
Zijn alle usb hd's compatible? Ik heb er een maar deze lijkt niet goed overweg te kunnen met de usbloader. Mijn Wii start in eerste instaqntie de schijf gewoon op maar als ik de usb loader launch dan stopt alles en gaat mijn wii helemaal uit. Zelfs de standby stand is dan uit. Reactie infoteur, 21-05-2009
Hoi Marcel,
Niet alle externe Harde schijven werken hiermee…

Johnny, 20-05-2009 19:46 #3
Hard herkend hij wel, maar als ik een dvd spel wil kopieren naar de harde schijf dan loopt alles vast er moet ik alles opnieuw opstarten. Reactie infoteur, 21-05-2009
Hoi,
Raar dat hij het niet doet. Probeer de spellen is vanaf je computer te kopiëren naar je harde schijf.
Hiervoor heb ik dit artikel gemaakt:

http://pc-en-internet.infonu.nl/software/36495-homebew-channel-wbfs-manager.html

Groninger, 20-05-2009 14:01 #2
Op mijn hardisk staan heel veel bestanden, zon 140 gig. Is het wel handig om dan via de wii de formateren ofzo? Reactie infoteur, 20-05-2009
Hoi,
Wanneer je jouw schijf formateerd, verdwijnen alle bestanden. De harde schijf kan je alleen gebruiken voor je Wii, en niet voor je computer. Dit komt doordat hij voor je Wii speciaal geformateerd moet worden. Wanneer je hem dan in je computer doet, geeft je PC aan dat je hem opnieuw moet formateren.

Gr. Jeroen

Pel, 18-05-2009 18:57 #1
Ik heb alles voor elkaar gekregen, tot het aansluiten van mijn externe harddisk, nl. de Lacie 1 TB. Deze wordt niet herkend door mijn Wii. Kan iemand mijn vertellen wat ik fout doe. Homebrew en alle benodigde andere software staat erop. Als ik USB-loader activeer gaat de Lacie wel knipperen, maar vervolgens gebeurd er niets meer en krijg ik 40sec. te zien dat hij USB aan het zoeken is en vervolgens wordt de Wii opnieuw opgestart. HELP. Reactie infoteur, 18-05-2009
Ik ben bang dat deze USB externe harddisk niet wordt ondersteund…

Infoteur: Zon_jeroen
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Reacties: 109
Schrijf mee!