InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Een radiografisch bestuurbare helikopter kopen

Een radiografisch bestuurbare helikopter kopen

Een radiografisch bestuurbare helikopter kopen Is je vriend, man, broer of vader binnenkort jarig en heb je geen idee wat je voor hem moet kopen? Geef hem eens een stuk speelgoed cadeau! Speelgoed? Voor een volwassen man? Jazeker, want met een radiografisch bestuurbare helikopter is vrijwel iedere man uuuuuren zoet! Er zijn verschillende soorten radiografisch bestuurbare helikopters te koop, voor zowel de beginnende vlieger als de geoefende piloot. Ook vind je de rc-helikopter in verschillende prijsklassen. Welke man droomde als jongetje niet van een carrière als helikopterpiloot? Door een radiografisch bestuurbare helikopter voor hem te kopen, geef je hem in feite alsnog de gelegenheid om zijn droom een beetje werkelijkheid te laten worden. Voor de liefhebber zijn er vele radiografisch bestuurbare helikopters te koop, in diverse modellen en prijsklassen.

Coaxiaal bestuurbare helikopters

Coaxiaal radiografisch bestuurbare helikopters zijn uitermate geschikt voor personen die nog nooit met een radiografisch bestuurbare helikopter gevlogen hebben. Dit is namelijk veel moeilijker dan je denkt, en vergt behoorlijk wat oefening!

Door de contra-roterende rotorbladen vliegt een coaxiaal bestuurbare helikopter vrij stabiel. Desondanks is dit model niet zo geschikt om mee buitenshuis te vliegen. Voor veel mensen is dit een contra, omdat zij ook graag buiten met hun radiografisch bestuurbare helikopter willen spelen.

Fixed Pitch helikopters

Een fixed pitch-radiografisch bestuurbare helikopter heeft één staartrotor en één hoofdrotor. De hoeken van de bladen zijn verstelbaar. De fixed pitch-helikopter is hierdoor minder stabiel dan de coaxiale variant. De kans dat je man de helikopter dan ook een keer beschadigt, is dan ook aanwezig. Geen zorgen: onderdelen voor de fixed pitch-helikopter zijn bij iedere modelbouw-zaak te verkrijgen en zijn meestal niet duur.

Bron: Fill, PixabayBron: Fill, Pixabay

Collective Pitch helikopter

Ook de collective pitch-radiografisch bestuurbare helikopter heeft één staartrotor en één hoofdrotor. Door de hoek van de bladen te wijzigen, kan je de helikopter laten stijgen en dalen. Deze radiografisch bestuurbare helikopter vliegt dus als een échte helikopter en is geschikt om mee buitenshuis te vliegen. Zelfs 3D-stunts kan je er mee uithalen, tenminste, als je een geoefend vlieger bent...

Quadricopter

De quadricopter wordt ook wel drone of quadcopter genoemd. Dit type radiografisch bestuurbare helikopter heeft vier propellers en vliegt onder vrijwel alle weersomstandigheden zeer stabiel. Veel types quadricopter worden gebruikt om video-opnamen mee te maken.

Merken radiografisch bestuurbare helikopters

Er zijn verschillende merken radiografisch bestuurbare helikopters te krijgen. Bekende merken zijn onder andere:
  • Parrot;
  • Hubsan;
  • Axion RC;
  • Nine Eagles;
  • Traxxas;
  • DJI.

Prijs van een radiografisch bestuurbare helikopter

Radiografisch bestuurbare helikopters zijn er in verschillende prijsklassen. Voor een eurootje of zestig heb je al een instapmodelletje, zeker wanneer je prijsbewust bent en goed rondsurft voordat je koopt. Online zijn er namelijk vaak mooie aanbiedingen te vinden, zeker rond de feestdagen.

Een radiografisch bestuurbare helikopter aanschaffen voor je man, vriend, broer, vader, opa of collega: je kan het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. De duurste modellen zijn uiteraard minder geschikt voor beginners, maar zeg nou zelf: wil jij meteen meer dan 1000 euro neertellen voor een cadeau? Is de man in kwestie daarentegen een geoefend vlieger en toe aan een upgrade van zijn oude radiografisch bestuurbare helikopter, dan is de aanschaf van een duurder model zeker het overwegen waard.

Lees verder

© 2014 - 2019 Stippels, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Drone kopen: soorten drones, besturing en materiaalDrone kopen: soorten drones, besturing en materiaalEen goede drone voor jezelf of voor een ander kopen is een lastig en vaak een zeer tijdrovend proces. Er zijn namelijk h…
Verschil tussen quadcopter, hexacopter en octocopterVerschil tussen quadcopter, hexacopter en octocopterWat is het verschil tussen een quadcopter, hexacopter of octocopter? Het zijn allemaal drones omdat ze vier of meer prop…
Wat koop je voor je man voor Valentijnsdag?Wat koop je voor je man voor Valentijnsdag?Begin februari weet je al: het is alweer bijna Valentijnsdag. Valentijn, de dag bij uitstek om je geliefde te laten wete…
Revell Control XS Nano Quad, een budget drone zonder cameraRevell Control XS Nano Quad, een budget drone zonder cameraDe Revell Control XS Nano Quad is een drone die wordt aangedreven door vier propellers. Het opladen van de onbemande, op…
Bronnen en referenties
  • Foto: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Blade_400_action1.jpg Say Cheese en Ken Alan.
  • Tekst: http://www.toprc.nl/rc-helicopters/
  • Afbeelding bron 1: Fill, Pixabay

Reageer op het artikel "Een radiografisch bestuurbare helikopter kopen"

Infoteur: Stippels
Gepubliceerd: 21-02-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Special: Mannencadeau's
Schrijf mee!