De handzame Philips Senseo New Original HD7817/60

De handzame Philips Senseo New Original HD7817/60 Houdt u ook zo van een vers gezet kopje koffie? Indien u een Senseo kopen wil is een handzaam model de Philips Senseo New Original HD7817/60. Dit koffiepadapparaat zet voor u binnen een minuut een kopje koffie met een smaakvol crema-laagje. Door de losse koffiepads van Douwe Egberts kunt u steeds genieten van verse koffie. De koffiepads zijn te verkrijgen in diverse smaken. Het apparaat gaat ook mee met de tijdgeest: na een half uur wordt het apparaat uitgeschakeld om energie te besparen. Verder verbruikt deze Senseo weinig energie en wordt geproduceerd met duurzame materialen. Daarom is dit model Senseo in het bezit van het Green Tick duurzaamheidscertificaat.

Veiligheid

Voordat u dit apparaat voor de eerste keer gebruikt dient u altijd eerst de gebruiksaanwijzing te lezen. Volgt u deze ook ten alle tijde op. Neem kennis van de sectie "Veiligheidsmaatregelen" en verzeker u ervan dat u dit apparaat veilig kunt gebruiken. Het kan zo zijn dat vormgeving of details veranderd worden om de functionaliteit te verbeteren. Het is een elektronisch apparaat. U dient dus ten alle tijde voorzichtig te zijn met water en andere vloeistoffen. Dit artikel vervangt de gebruiksaanwijzing niet maar wil slechts een beknopt beeld geven van de functionaliteiten van de Philips Senseo New Original HD7817/60 Koffiepadapparaat. Voor het eerste gebruik dient het apparaat met water gespoeld te worden. Het apparaat is bestemd voor gebruik bij een temperatuur boven het vriespunt. Zet het apparaat in de winter dus niet op een onverwarmde plek of buiten. Daarnaast wordt er uitgegaan van een gebruik van het apparaat beneden een hoogte van 2200 meter boven zeeniveau.

Algemeen wenken Philips Senseo New Original HD7817/60

Voor een optimaal resultaat is het van belang dat u het water dagelijks ververst. Daarvoor dient u koud, schoon water te kiezen. De Senseo koffiepads zijn speciaal door Douwe Egberts voor dit apparaat ontwikkeld. Zorgt dat u de koffiepads donker en luchtdicht opbergt. Dan blijft de optimale smaak het langste gegarandeerd. Indien u het apparaat niet meer gebruikt, zet u het uit met de 'AAN/UIT'-knop. Indien het apparaat een half uur niet gebruikt wordt schakel het zichzelf uit. Daarmee kan energie bespaard worden.

Bediening Philips Senseo New Original HD7817/60

Zorg dat het waterpeil van het waterreservoir boven het 'MIN'-niveau komt. Zorg dat de stekker van het apparaat in een geaard stopcontact zit. Zet het apparaat aan door middel van de 'AAN/UIT'-knop. Als het knopje langzaam knippert warmt het water voor de koffie op. Dit kan ongeveer negentig seconden in beslag nemen. Indien het lampje de hele tijd brandt kun u uw koffie zetten. Open het deksel met behulp van de hendel. Als u een enkel kopje koffie wil zetten plaatst u een pad met de dikke kant naar beneden in de eenkopspadhouder. Daarna doet u de padhouder in het koffieapparaat. Als u twee kopjes koffie tegelijkertijd wilt zetten doet u twee pads met de dikke kant naar beneden in de tweekopspadhouder. Vergrendel de deksel. Plaats de kopjes of mokken onder de tuit. Wilt u een enkel kopje koffie, dan drukt u op het knopje met een enkel kopje. Wilt u tegelijkertijd twee kopjes koffie zetten, drukt udan op het knopje met twee kopjes koffie. Als het water in het waterreservoir warm genoeg is wordt uw koffie gezet. Haal na het zetten van uw koffie de padhouder uit het apparaat en haal de pads eruit. Let op: er kan nog water/koffie op de padhouders achtergebleven zijn. De padhouder kan ook heet worden.

Specificaties Senseo koffiezetapparaat: kort overzicht

  • Bereidingstijd een kop koffie: dertig seconden
  • Bereidingstijd twee koppen koffie: minder dan zestig seconden.
  • U kunt twee koppen koffie tegelijkertijd bereiden
  • Duurzaamheidscertificaat: Green Tick
  • Energiegebruik 1450 Watt tijdens koffiezetten; 0,26 Watt stand-by
  • Snoerlengte: 0,80 meter
  • Afmetingen: (l x b x h): 21 x 31 x 38 cm
  • Inhoud waterreservoir 0,7 liter
  • Gewicht: 1,7 kg.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.philips.com
  • http://www.philips.nl/c-p/HD7817_60/original-koffiezetapparaat

Reageer op het artikel "De handzame Philips Senseo New Original HD7817/60"

Reacties

Dehaan, 04-03-2013 14:16 #3
Losse bonen gebruiken kan dat? Reactie infoteur, 17-03-2013
Geachte Dehaan,

indien u dit zeker wilt weten dient u contact op te nemen met Philips.
Zover ik weet kunt u alleen een bean funnel gebruiken.

P. Jansen, 10-01-2013 15:17 #2
Goedemiddag,
Vanmiddag mijn nieuwe senseo-sarista ontvangen maar alle 4 de lampjes blijven rood branden al 4 x gereset help niets. Graag hoor ik hoe ik dat kan oplossen.

Met vriendelijke groet.
P.Jansen Reactie infoteur, 10-01-2013
Geachte dame, heer Jansen,

u kunt het beste met uw specifieke probleem de helpdesk van Philips zelf (de fabrikant van dit apparaat) benaderen. Ik heb een algemeen, informatief artikel over dit apparaat geschreven, maar ben geen helpdesk of technische dienst. Ik wens u veel succes bij het oplossen van uw probleem.

Hoogachtend, de infoteur

Marijke1001, 04-11-2012 22:30 #1
De Senseo sarista staat nu sinds twee weken te pronken in mijn keuken. De eerste bean funnels zijn al leeg dus tijd om mijn ervaringen te delen. De machine zet in combinatie met de beanfunnels van Douwe Egberts heel lekkere koffie. De koffie is goed op temperatuur en er is keuze uit 6 verschillende smaken of sterktes. De smaken variëren van milde met smaakvariaties tot een krachtige intense smaakvolle koffie waarbij er ook en cafeïne vrije variatie zit. Het verwisselen van de beanfunnels gaat makkelijk. Zo kan je 's ochtends voor een milde koffie kiezen en 's avonds voor een wat pittigere variant. Je kan dus ook je bezoek laten kiezen hoe ze hun koffie het liefst hebben. Het gebruik van de machine is gemakkelijk. Het verwisselen van de beanfunnels, het bijvullen van water en het legen van het opvangbakje voor gebruikte koffie gaat gemakkelijk. Bij het zetten van een kopje koffie komt het aroma van vers gemalen koffie uit de machine wat ik heerlijk vindt. Wel maakt de machine tijdens het malen van de bonen erg veel geluid niet heel fijn als je net wakker bent s'ochtends. En als je een kan zet dan gaat de machine voor ieder kopje dat lawaai maken. Na een paar weken gebruik begin ik wel gewend te raken aan het geluid.Het is ook handig dat je maar 1 apparaat op je aanrecht hoeft voor het zetten van 1 of 2 bakjes of een kan met 6 kopjes.Wel zou ik bij aanschaf kiezen voor de zwarte variant omdat bij deze de kan al automatisch bijgeleverd wordt. Het prijsverschil zit hem dus echt in de kan. En bij de zwarte variant is de maling van de bonen makkelijkere aan te passen. Kortom de koffie die je met dit apparaat zet is erg lekker en het is ook fijn dat je bijvoorbeeld 's ochtends kan beginnen met een milde koffie en in de avond kan kiezen voor een pittigere variant.Een hele vooruit gang op de mijn oude Senseo machine die nodig aan vervanging toe was!.

Infoteur: Blackbeauty
Laatste update: 07-07-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Huishoudelijk
Reacties: 3
Schrijf mee!