InfoNu.nl > Electronica > Huishoudelijk > Stil stoomstrijksysteem dat zelf de beste strijkstand kiest!

Stil stoomstrijksysteem dat zelf de beste strijkstand kiest!

U strijkt regelmatig maar wilt uw gezinsleden niet storen terwijl u strijkt? Of u wilt ook gewoon meegenieten van die interessante tv-programma's? Dan is er nu de stille uitvoering van een krachtig stoomstrijksysteem. Een handige bijkomstigheid is dat het PerfectCare Silence GC9540/02-stoomstrijkijzer van Philips zelf de juiste instellingen kiest. U hoeft dus niet steeds tussen de bedrijven door de instellingen te wijzigen. U kunt gewoon doorstrijken!

Veiligheid

U dient er rekening mee te houden dat het apparaat, de strijkzool en de genegenereerde stoom altijd heet kunnen zijn. Richt de stoom nooit op iemand anders. Laat onbevoegden en onbekwamen dit apparaat nooit zonder toezicht gebruiken. Hiermee worden kinderen of anderen bedoeld die de gevaren van dit apparaat niet in kunnen schatten. Laat dit toestel in werking nooit onbeheerd achter. Het strijkijzer en de rest van het apparaat mag nooit onder water gedompeld worden! Voordat u een apparaat gebruikt dient u altijd eerst de bijbehorende gebruiksaanwijzing goed te bestuderen. Dit artikel is niet bedoeld om de gebruiksaanwijzing te vervangen. De tekst probeert op een informatieve manier een beknopt beeld van het PerfectCare Silence GC9540/02-stoomstrijkijzer van Philips te geven. Het kan zijn dat de vormgeving en een aantal functionaliteiten in de loop van de tijd veranderen.

Algemene beschrijving van de PerfectCare Silence GC9540/02-stoomstrijkijzer van Philips

Dit stoomstrijkijzer kiest uit zichzelf de juiste instellingen om uw kleding te strijken. U hoeft zelf niets meer in te stellen. Alle stoffen die normaal te strijken zijn kunt u strijken met dit apparaat zonder iets in te stellen. Of een stof te strijken is kunt u controleren door op het etiket te kijken dat bevestigd is in het kledingstuk. Dit heet de Optimal Temp technologie. Hierbij wordt in plaats van warmte meer gebruik gemaakt van het effect van stoom. Daarnaast is het strijksysteem erg stil. U kunt samen met uw gezin bijvoorbeeld meegenieten van hun favoriete televisieprogramma's terwijl zij veel minder hinder ondervinden van uw bezigheden.

Algemene technische kenmerken

Het systeem genereert stoom onder een druk van zes bar. Normalerwijze wordt er gemiddeld honderdtwintig gram stoom per minuut gegenereerd. Bij hardnekkige kreukzones kunt u een stoomstoot van wel tweehonderdnegentig gram stoom geven. U kunt ook kiezen voor een ECO stand. Het apparaat is in het bezit van een draagvergrendeling zodat u het handig kunt vervoeren. Bij normaal gebruik zou u tot twee uur op een tank water met een inhoud van anderhalve liter kunnen strijken. Deze watertank is eenvoudig te verwijderen en te vullen. Door de extra grote vulopening heeft u minder kans op geknoei bij het vullen van het waterreservoir. Binnen twee minuten kunt u weer verder gaan met strijken. Indien u het apparaat meer dan tien minuten niet gebruikt wordt het om energie te besparen uitgeschakeld. Door een willekeurige knop in te drukken wordt het apparaat weer ingeschakeld en begint het weer op te warmen. Verder is ontkalken eenvoudig met het Easy De-Calc systeem. Leest u de gebruiksaanwijzing om te kijken of u gewoon kraanwater kunt gebruiken of afhankelijk van de hardheid van uw water ook gedestilleerd water dient bij te mengen. Het PerfectCare Silence GC9540/02-stoomstrijkijzer van Philips heeft een vermogen van vierentwintighonderd Watt.

Verdere technische kenmerken

Het apparaat beschikt over opbergruimte voor het snoer en de slang. Het snoer heeft een lengte van honderdtachtig centimeter. Doordat het snoer mee kan draaien heeft u een reikwijdte die overeenkomt met een halve cirkel. De lengte van de slang is honderdzeventig centimeter. Indien u de Eco-stand gebruikt kunt u twintig procent energie besparen. Het strijkijzer zelf heeft een gewicht van twaalfhonderd gram, ofwel ruim een kilogram. Het gewicht van het totale PerfectCare Silence GC9540/02-stoomstrijkijzer van Philips bedraagt ruim vijf kilogram.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.philips.com
  • http://www.philips.nl/c/strijkijzers/perfectcare-silence-eco-290-g-stoomstoot-vergrendeling-autom.-uit-gc9540_02/prd/nl/

Reageer op het artikel "Stil stoomstrijksysteem dat zelf de beste strijkstand kiest!"

Infoteur: Blackbeauty
Laatste update: 26-12-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Huishoudelijk
Schrijf mee!