InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Gebruiksaanwijzing iPod Nano: knoppen

Gebruiksaanwijzing iPod Nano: knoppen

Gebruiksaanwijzing iPod Nano: knoppen De iPod Nano van Apple is erg in tegenwoordig. Veel mensen willen er graag een hebben, maar kunnen er niet mee overweg. Voor mensen die niet veel van computers/mobiele telefoons/MP3-spelers weten, is het nogal moeilijk om zelf uit te zoeken hoe de iPod Nano precies werkt. Als je het eenmaal door hebt, is het best eenvoudig. Maar om het allemaal zelf uit te puzzelen. Dat wordt een heel gedoe. Daarom staat hieronder een gebruiksaanwijzing voor de knoppen van de iPod Nano.

Vijf verschillende drukknoppen:

Bovenste knop:

Met deze knop kun je één menu teruggaan. Als je deze knop langer ingedrukt houdt, kom je weer uit bij het hoofdmenu. Ook kun je de iPod resetten, door deze knop en de knop in het midden gelijktijdig tien tot vijftien seconden ingedrukt te houden.

Onderste knop:

Met deze knop kun je een liedje starten of pauzeren. Ook kun je door deze knop ongeveer vijf seconden ingedrukt te houden, de iPod uitzetten. Als je de iPod weer aan wilt zetten hou je deze knop even ingedrukt.

Twee zijknoppen:

Met de linkerzijknop kun je het liedje opnieuw laten beginnen of na twee keer indrukken het vorige liedje weer afspelen. Het aantal keren dat je deze knop indrukt, staat gelijk aan het aantal liedjes dat je teruggaat. Met de rechterzijknop kun je het volgende liedje afspelen. Hierbij staat het aantal keren dat je deze knop indrukt gelijk aan het aantal liedjes dat je verdergaat.

Knop in het midden:

Als je de knop in het midden indrukt, zal datgene waar het blauwe balkje op staat geactiveerd worden. Als je deze knop gebruikt als je het scherm van een liedje in beeld hebt, kun je bij drie verschillende menu's (onderin) over dit liedje komen. Bij het eerste menu (waarop het liedje standaard staat ingesteld) kun je met de roteerknop (dit wordt later uitgelegd) het volume wijzigen. Bij het tweede menu (na een keer op de knop in het midden te hebben gedrukt) kun je met de roteerknop het liedje terugspoelen of doorspoelen. Bij het derde menu kun je met de roteerknop het aantal sterren dat je aan dit liedje toekent wijzigen. Als het derde menu staat ingesteld en je nog één keer de knop in het midden indrukt, kom je weer uit bij het eerste menu.

Schuifknop bovenin:

Deze knop is voor de toetsenblokkering. Als de iPod op toetsenblokkering staat, gebeurt er niets als er op een van de toetsen wordt gedrukt. Ook de roteerknop werkt dan niet. Dit is erg handig op het moment dat je de iPod niet gebruikt. Als je de iPod bijvoorbeeld in je broekzak hebt, kan hij niet zomaar uit- of aangaan. Als de knop naar links is geschoven, staat de iPod niet op toetsenblokkering. Als deze knop naar rechts is geschoven, staat de iPod wel op toetsenblokkering.

Roteerknop

Met deze knop kun je verschillende dingen uitvoeren, namelijk:
  • Scrollen in een menu. Tegen de richting van de klok in is naar boven; met de klok mee is naar beneden.
  • Het volume wijzigen in het eerste menu van een liedje. Tegen de richting van de klok in is zachter; met de klok mee is harder.
  • Een liedje terugspoelen of doorspoelen in het tweede menu van een liedje. Tegen de klok in is terugspoelen; met de klok mee is doorspoelen.
  • Het aantal sterren wijzigen in het derde menu van een liedje. Tegen de klok in is minder, met de klok mee is meer.
  • In een spelletje. Tegen de klok in is naar links, met de klok mee is naar rechts.
© 2010 - 2018 Rowanblom, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Nike + iPod: hardlopen met muziek en GPSNike + iPod is een hardloopconcept van Nike en Apple. Met (Nike) hardloopschoenen, een iPod en een Nike+ chip in je scho…
Creative: Travelsound i80 docking speaker voor iPod NanoCreative: Travelsound i80 docking speaker voor iPod NanoCreative heeft onlangs haar nieuwe docking speaker geïntroduceerd. De Creative Travelsound i80 docking speaker is specia…
Ipod kopen: Ipod Nano, Touch, Shuffle, Classic, (Ipod Apple)Ipod kopen: Ipod Nano, Touch, Shuffle, Classic, (Ipod Apple)De Ipod Nano, Touch, Classic en Shuffle is een Ipod die men kan kopen. De Ipod Touch bevat een touchscreen en de Ipod Cl…
Gebruiksaanwijzing iPod Nano Shuffle: instellingen muziekGebruiksaanwijzing iPod Nano Shuffle: instellingen muziekDe instellingen van de iPod Nano kun je veranderen. Dit doe je via de iPod zelf. Je drukt in het hoofdmenu op instelling…
Apple: mp3 spelers en Ipod TouchVoor de gemiddelde mens zijn de betaalbaarste producten bij Apple de toestelletjes om muziek te beluisteren. Apple biedt…

Reageer op het artikel "Gebruiksaanwijzing iPod Nano: knoppen"

Infoteur: Rowanblom
Laatste update: 13-12-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Schrijf mee!