De Sims 3 uitbreiding - Dierenleven

De Sims 3 uitbreiding - Dierenleven Vele Sims fans zaten er al op te wachten, de uitbreiding om huisdieren in je gezin te kunnen opnemen. Waar de dieren in de Sims 2 echter hun eigen wil hadden, heb je in de Sims 3 meer controle over je huisdieren. Ook kun je nu overal verspreid over de stad allerlei andere dieren vinden die je ook als huisdier kunt hebben.

Welke dieren?

In de Sims 3 zijn er behalve de huisdieren zoals honden en katten ook nu paarden. Verder kun je overal in de stad (door goed te zoeken) ook kleine dieren tegenkomen zoals:
  • Insecten
  • Reptielen
  • Knaagdieren
  • Kleine vogels
  • Grote vogels

Honden en katten

Het verschil met het hebben van huisdieren in de Sims 2 is dat je nu meer controle hebt over je honden en katten. Je kunt ze nu opdrachten geven net zoals bij je sims. Ook hebben honden en katten nu ieder een vaardigheid die je qua niveau kunt opbouwen.

Paarden

Je kunt ook een paard hebben als huisdier. Je hebt dan wel een huis met de nodige ruimte in je tuin nodig om een paardenstal te kunnen plaatsen. Ook wordt het moeilijk om dan in een appartementengebouw te wonen, je paard kan immers niet binnen in je appartement verblijven. Er zijn ook twee openbare kavels waar je in de ene kavel paardenwedstrijden kunt houden en in de andere kavel kun je met je paard oefenen met de vele hekken waar je overheen kunt springen. Met de wedstrijden kun je ook geld verdienen. Verder is je paard ook gelijk je transportmiddel en heb je geen auto of fiets nodig.

Wilde dieren

Om de wilde dieren te vangen moet je goed zoeken en vaardigheid opbouwen.

Hoe vangen?

Ga naar het stadsoverzicht en zoom in op verschillende locaties en zoek het landschap af naar dieren. In feite is het dezelfde manier als wanneer je naar zaden, metalen of vlinders zoekt. Vindt je een dier, dan klik je erop en krijg je ofwel de melding “vangen” of “bekijken”.

Vaardigheid

Het vinden en vangen van dieren is een verborgen vaardigheid. Je kunt deze vaardigheid opbouwen, maar je krijgt geen meldingen over hoe hoog je niveau is. Hoe hoger het niveau, hoe meer dieren je kunt vinden (en hoe makkelijker) en hoe meer de kans om een dier succesvol te vangen. Je zult met een lage vaardigheid bijvoorbeeld wel naar een papegaai kunnen kijken, maar deze nog niet kunnen vangen. Als je blijft zoeken en vangen/kijken, gaat je niveau vanzelf omhoog.

Onderkomen

Heb je het dier eenmaal gevangen, dan komt deze in je inventaris. Vanuit daar kun je het dier verkopen (zeldzame dieren kunnen tot 950 Simoleons opbrengen), of je kunt ze in een onderkomen plaatsen en ze houden als huisdieren. Denk hierbij aan:
  • Kooi voor knaagdieren
  • Terrarium voor reptielen
  • Kleine kooi voor kleine vogels
  • Speciale kooi voor grotere vogels

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.thesims3.com

Reageer op het artikel "De Sims 3 uitbreiding - Dierenleven"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: Januari 2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: De Sims 3
Schrijf mee!