InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Assassin's Creed: Topper van Ubisoft

Assassin's Creed: Topper van Ubisoft

Assassin's Creed: Topper van Ubisoft Assassin's Creed is een spel ontwikkeld door Ubisoft waarin je je als tempelier aan diverse missies waagt. Het spel is wereldwijd uitgebracht in november 2007. In september 2007 gaf Ubisoft aan dat de PC versie vertraagd is tot begin 2008. De game heeft inmiddels ook diverse opvolgers gekregen die zich afspelen in recentere tijdperken. In dit geweldige spel neemt de speler de identiteit aan van Desmond Miles, een gewone barman met een ongewone familiegeschiedenis, namelijk een vol het Tempeliers en Kruisridders. Hij wordt ergens naar toegebracht waar hij iets gebruikt dat de Animus heet, een machine waardoor hij de herinneringen kan zien van zijn voorouders ten tijde van de derde kruistocht in het jaar 1191. Desmond neemt de rol aan van Altaïr, een lid van de Hashshashin orde, wiens doel het is om de negen historische figuren te vermoorden uit het verhaal van de Kruistochten. Als de speler hen weet uit te schakelen, wordt hun samenzwering onthuld. Als speler reis je door drie steden: Jeruzalem, Acre en Damascus, en ook Masyaf, de thuisbasis van de assassin.

Interactieve omgeving

De interactieve omgeving van de steden wordt bevolkt door zeer veel mensen, en de manier waarop de speler Altaïr bestuurt heeft weer invloed op hoe zij zich gedragen. Bijvoorbeeld, als je door een massa mensen loopt, kan je iemand zachtjes wegduwen, en dit zal dan geen effect hebben. Maar als de speler iemand hardhandig wegduwt, slaat of zelfs vermoord, dan kan de massa een front vormen om de speler aan te vallen. Dit trekt dan ook weer de aandacht van bewakers die zich er ook mee kunnen gaan bemoeien waardoor het noodzakelijk wordt om te vluchten of je te verstoppen. Als de speler een muur beklimt kunnen mensen een groep vormen die kijkt wat je aan het doen bent, en dit kan ook de bewakers alarmeren.
De producten claimen dat de omgeving historische gezien zeer accuraat is. De locaties zijn zeer realistisch weergeven modellen van hoe ze er in de 12e eeuw uit gezien hebben. Alle doelwitten van Altaïr's zijn ook historische figuren die vermoord werden of verdwenen in het jaar 1191.

Gameplay

Assassin's Creed is een third-person stealth spel, waarin de speler controle heeft over Altaïr. Het hoofddoel van het spel is om stealth en andere tactieken te gebruiken om de missies te voltooien, alhoewel de speler alvorens de daad te plegen een minimum aantal intelligence missions moet voltooien, bijvoorbeeld door af te luisteren, te verhoren, of te zakkenrollen en zo informatie te verkrijgen. Een aantal van de bewegingen die je kan maken lijken er op die gebruikt zijn in het spel Prince of Persia reeks. Als extra missies kun je in alle steden vlaggen verzamelen, en het is een hele kunst om ze allemaal te vinden. Zo zijn er Sarcasan Flags, King Richard Flags en nog veel meer.

High profile en low profile

Bij het uitvoeren van de moorden en andere taken, moet je als speler zowel "low profile" en "high profile" tactieken overwegen. Bij "low profile" commandos gaat Altaïr op in de massa, loopt voorzichting voorbij andere mensen in de omgeving, en andere ongevaarlijke dingen worden gedaan om de alertheid van de omgeving te verminderen. Bij "high profile" commandos is alles veel meer merkbaar, dit zijn acties als rennen, gebouwen beklimmen, tussen gebouwen slingeren en het uitvoeren van aanvallen. Als de omgeving een hoge alertheid heeft, moet de speler low profile commandos gebruiken, maar ook gebouwen beklimmen om weg te komen van de bewakers. Als de speler een opdracht voltooid, zal hij of een nieuw wapen krijgen of een nieuwe vaardigheid zoals counter-attacks en het ontwijken van aanvallen. Naast zijn vuisten, zwaard, mes en werpmes, heeft Altaïr ook een verborgen zwaard op zijn rug en linker arm dat gebruikt kan worden voor een aanval op kleine afstand waarbij het minder opvalt dat er iets gebeurt. Als anderen echter op het lichaam stuiten kan dit wel weer zorgen voor opwinding.

Beoordelingen

Assassin's Creed heeft over het algemeen goede reviews gehad, al hebben sommige bekende reviewers als IGN, 1UP en Eurogamer het spel matige scores gegeven. Volgens Eurogamer schiet het niet echt op, is er sprake van veel herhaling en wordt het uiteindelijk erg saai. Famitsu gaf Assassin's Creed een 36 (9, 9, 9, 9) uit 40, en was zeer positief over de verhaallijn, de presentatie, en het acrobatisme. Game Informer gaf Assassin's Creed een 9.5 uit 10, met de complimenten voor de besturing, replay, en verhaallijn, maar was wel negatief over de vele herhaling bij de verzamelmissies. Het spel kreeg zelfs een 10 uit 10 van GamesRadar.
Gerelateerde artikelen
Assassin's Creed: Altaïr en Ezio gamesAssassin's Creed is een zeer bekende gameserie van Ubisoft. De serie bestaat inmiddels uit een hele reeks games en Ubiso…
Oliver Bowden - Assassinís Creed: recensierecensieOliver Bowden - Assassinís Creed: recensieDe duistere kruistocht is het vierde boek in de reeks Assassinís Creed, gebaseerd op het gelijknamige en uiterst populai…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Assassin's Creed: Topper van Ubisoft"

Reactie

Buck, 28-11-2007 16:53 #1
Assassins Creed is een geweldig spel en vervelen gaat het niet want er zijn steeds nieuwe dingen die je kunt doen :-)

Infoteur: Dessal
Laatste update: 29-05-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Reacties: 1
Schrijf mee!