InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FUT 17 Team of the Season: De beste spelers van het seizoen

FUT 17 Team of the Season: De beste spelers van het seizoen

FUT 17 Team of the Season: De beste spelers van het seizoen Vanaf 12 mei 2017 worden in de voetbalgame FIFA 17 de Team of the Seasons met daarin de beste spelers van alle competities gereleased. Zes weken lang komt er elke dinsdag en vrijdag een nieuw team uit. Alle spelers krijgen een speciale blauwe kaart die een flinke upgrade krijgt ten opzichte van de normale kaart. Deze kaarten kunnen verkregen worden door pakketjes te openen. Hiernaast komen er nog speciale Squad Building Challenges en toernooien waarmee een gratis TOTS-kaart kan worden gewonnen.

FIFA 17 Ultimate Team: FUT

Ultimate Team, door de spelers ook wel FUT genoemd, is een onderdeel van de voetbalgame FIFA 17. In deze gamemodus is het de bedoeling een eigen team te maken en hiermee wedstrijden te spelen. Voor het voltooien van een wedstrijd wordt de speler beloond met muntjes. Door mee te doen aan toernooien of seizoenen is het mogelijk nog meer munten te krijgen. Van de verdiende munten kun je spelers op de transfermarkt kopen om je team te versterken. Ook is er nog de optie om pakketjes met spelers daarin te kopen. Met veel geluk is het dan mogelijk om een hele dure speler, zoals Messi of Ronaldo te krijgen.

Professionele spelers

In FUT heeft elke professionele speler een eigen kaart met daarop beoordeling voor snelheid, schieten, passen, dribbelen, verdedigen en fysiek. Er zijn bronzen, zilveren en gouden spelers. Deze zijn gebaseerd op de prestaties van de spelers in het echte leven. Wanneer een speler tijdens een wedstrijd goed presteert kan hij in het Team of the Week komen. Hij krijgt dan een betere kaart die in een week lang in pakketjes te krijgen is. Natuurlijk is deze kaart ook duurder.

Team of the Season 2016/2017

Wanneer alle competities zijn afgelopen komt de periode in FIFA 17 waarin de meeste pakketjes worden geopend. In FIFA 17 begint Team of the Season, ook wel TOTS genoemd, op 12 mei met het Community Team. Dit team bestaat uit bronzen, zilveren en gouden spelers die gekozen zijn door de FIFA-community. De spelers in dit team mogen nog nooit een Team of the Week-kaart hebben gekregen. De spelers in het Community Team moeten dus constant goed hebben gepresteerd zonder in het Team of the Week te hebben gezeten.

Overzicht Team of the Season

Naam TOTSBeschrijvingReleasedatumVerloopdatum
Community GoldGouden spelers zonder een Team of the Week-kaart12 mei 201719 mei 2017
Community SilverZilveren spelers zonder een Team of the Week-kaart12 mei 201719 mei 2017
Community BronzeBronzen spelers zonder een Team of the Week-kaart12 mei 201719 mei 2017
English Football LeagueDrie lagere Engelse competities: Championship, League 1 en League 216 mei 201719 mei 2017
Premier LeagueHoogste Engelse competitie19 mei 201726 mei 2017
EredivisieHoogste Nederlandse competitie23 mei 201726 mei 2017
Pro LeagueHoogste Belgische competitie23 mei 201726 mei 2017
BundesligaHoogste Duitse competitie26 mei 20172 juni 2017
Süper LigHoogste Turkse competitie30 mei 20172 juni 2017
Dawry JameelHoogste Egyptische competitie30 mei 20172 juni 2017
Ligue 1Hoogste Franse competitie2 juni 20179 juni 2017
Liga NOSHoogste Portugese competitie6 juni 20179 juni 2017
Liga Bancomer MXHoogste Mexicaanse competitie6 juni 20179 juni 2017
La LigaHoogste Spaanse competitie9 juni 201716 juni 2017
Russian LeagueHoogste Russische competitie13 juni 201716 juni 2017
Primera DivisionHoogste Argentijnse competitie13 juni 201716 juni 2017
Calcio AHoogste Italiaanse competitie16 juni 201723 juni 2017
Rest of the WorldCombinatie van spelers uit verschillende kleinere competities20 juni 201723 juni 2017
EA TOTSCombinatie van de allerbeste spelers van alle teams23 juni 201730 juni 2017

Hoe krijg ik een TOTS-kaart?

Er zijn verschillende manier om zo'n blauwe TOTS-kaart aan je club te kunnen toevoegen.
  • De eerste methode is ook wel de makkelijkste, namelijk de speler gewoon kopen op de transfermarkt. De allerbeste kaarten voor de meeste spelers helaas onbetaalbaar, maar er zijn ook goedkopere kaarten te vinden die ook heel goed zijn.
  • Daarnaast is het mogelijk om pakketjes te kopen van munten of FIFA-punten. FIFA-punten kosten echt geld en kunnen in de FUT-winkel worden gekocht. Er bestaan verschillende pakketjes. Sommige zijn duurder dan andere, omdat het per pakketje verschilt hoe groot de kans is om een goede speler te krijgen. Als je een beetje geluk hebt, lukt het je om op deze manier een TOTS-speler te krijgen. Deze kun je vervolgens gebruiken in je team of op de transfermarkt verkopen.
  • Er is ook nog een gratis manier om een TOTS-speler te krijgen. Er komen tijdens de periode van TOTS nieuwe toernooien uit. Wanneer je zo'n toernooi weet je winnen, ontvang je gratis een TOTS-speler als prijs. Om het toernooi te winnen moet er vier keer achter elkaar worden gewonnen.
  • Een gratis TOTS-kaart krijg je ook door alle bonus-SBC's te voltooien. Hierover volgt later meer uitleg.

Squad Building Challenges

Nieuw in FIFA 17 zijn de Squad Building Challenges, ook wel SBC's genoemd. De bedoeling van een SBC is om een team dat aan bepaalde voorwaarden voldoet, zoals een minimale beoordeling van 81 of minimaal 6 gouden spelers, in te leveren. Hiervoor krijg je een beloning, zoals munten of een pakketje. Tijdens TOTS komen er nieuwe SBC's. In de pakketjes die je daarvoor krijgt is het natuurlijk mogelijk een TOTS-speler te krijgen. Er zijn ook nog Challenges die gerelateerd zijn aan de grote competities. Door een volledig zeldzaam goud team in te leveren, krijg je dan bijvoorbeeld een pakketje met daarin alleen maar Premier League spelers.

Bonus-SBC's
Elke week op dinsdag komt een Squad Building Challenge uit gerelateerd aan een bepaalde competitie. Dit duurt zes weken lang. Door verschillende van deze Challenges te voltooien krijg je een extra beloning, namelijk:
  • Twee voltooid: Mega-pakket (30 items, waarvan 26 goud en 18 zeldzaam)
  • Drie voltooid: Top gouden spelers-pakket (12 spelers, waarvan 10 goud en 6 zeldzaam)
  • Vier voltooid: Zeldzame spelers-pakket (12 gouden zeldzame spelers)
  • Vijf voltooid: Jumbo zeldzame spelers-pakket (24 gouden zeldzame spelers)
  • Zes voltooid: Ultimate-pakket (30 gouden zeldzame spelers) met daarin een gegarandeerde TOTS-kaart

Gevolgen op de markt

Doordat iedereen TOTS-kaarten wil hebben, worden er in deze periode veel pakketjes geopend. Als gevolg hiervan komen er meer spelers op de markt, waardoor de prijzen van spelers dalen. Het is dus mogelijk om tijdens TOTS heel goedkoop goede spelers op te pikken. Vooral tijdens zogenaamde Lightning Rounds worden spelers goedkoop. Tijdens Lighting Rounds komen er een beperkt aantal pakketjes uit die alle FIFA-spelers samen zullen moeten delen. Doordat iedereen op dat moment heel snel veel pakketjes wil openen, zullen er heel veel spelers voor een lage prijs op de transfermarkt worden gezet.
© 2017 Vlasje24, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
FIFA 15 Ultimate Team: EASFC team – TOTS 2015FIFA 15 Ultimate Team: EASFC team – TOTS 2015Het EASFC team van het Team of The Season is geselecteerd door de makers van het voetbalspel FIFA 15 en het online onder…
FIFA 15: Team of The Season (TOTS), gevolgen en datums 2015FIFA 15: Team of The Season (TOTS), gevolgen en datums 2015Vanaf 6 mei 2015 maakt EA Sports in FIFA 15 Ultimate Team (FUT) de beste spelers van het seizoen 2014/2015 bekend. Zes w…
FIFA 15 Ultimate Team: Bundesliga team - TOTS 2015FIFA 15 Ultimate Team: Bundesliga team - TOTS 2015In de maanden mei en juni van 2015 komt het Team of The Season, ook wel afgekort als TOTS uit in het voetbalspel FIFA 15…
De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)FIFA 15 Ultimate team (FUT) is een populair onderdeel van het voetbalspel genaamd FIFA 15. In FUT moet je onder andere h…
FIFA 15 Ultimate Team: Rest of the world (ROTW) - TOTS 2015FIFA 15 Ultimate Team: Rest of the world (ROTW) - TOTS 2015In mei en juni 2015 zijn er speciale weken in FIFA 15 Ultimate Team. In het voetbalspel, dat gemaakt is door EA Canada e…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Wikimedia Commons,
  • https://www.easports.com/nl/fifa/ultimate-team/news/2017/fut-17-tots
  • http://www.fifauteam.com/fifa-17-packs-ultimate-team/
  • http://www.futhead.com/totw/

Reageer op het artikel "FUT 17 Team of the Season: De beste spelers van het seizoen"

Infoteur: Vlasje24
Laatste update: 25-06-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!