InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Super Smash Bros. Ultimate: personages en releasedatum

Super Smash Bros. Ultimate: personages en releasedatum

Super Smash Bros. Ultimate: personages en releasedatum Op 7 december 2018 brengt Nintendo het vijfde deel in haar populaire vechtgamereeks Super Smash Bros. uit voor de Nintendo Switch. Dit spel gebruikt elementen uit alle vier voorgaande games om het de meest uitgebreide en gebalanceerde Smash-game te maken. Hiernaast zijn er ook nieuwe speelbare personages, levels en assist trophies beschikbaar en zijn ook accessoires die voor vorige delen werden uitgebracht weer bruikbaar.

Concept

In de Super Smash Bros.-reeks vechten de spelers tegen elkaar met personages uit een groot aantal verschillende Nintendo-series als Super Mario, Kirby, Metroid en The Legend of Zelda. Wanneer een personage wordt aangevallen loopt zijn schadepercentage op. Hoe hoger het schadepercentage, hoe kwetsbaarder het personage is. Spelers ontvangen een punt wanneer ze een vijandig personage uit het beeld weten te slaan. De games kennen verschillende modi; zo kun je bijvoorbeeld instellen dat elke speler een bepaald aantal levens heeft of dat degene met de meeste punten na een bepaald aantal minuten wint.

Voorgaande delen

Voor Super Smash Bros. Ultimate verschenen er al vier delen in de reeks. Het originele Super Smash Bros. kwam voor de Nintendo 64 uit in 1999. Het vervolg Super Smash Bros. Melee kwam uit voor de Nintendo Gamecube in 2001. Het Wii-spel Super Smash Bros. Brawl kwam uit in 2008 en het vierde deel kwam voor zowel 3DS als Wii U uit in 2014 onder de titels Super Smash Bros. for 3DS en Super Smash Bros. for Nintendo Wii U respectievelijk.

Super Smash Bros. Ultimate

Een korte trailer voor een vijfde Smash-game werd getoond aan het einde van een Nintendo Direct-presentatie in maart 2018. Op de gameconferentie E3 van 2018 werd in juni 2018 officieel Super Smash Bros. Ultimate onthuld. In een uitgebreide presentatie werden vele nieuwe aspecten van het spel getoond en daarnaast werd een releasedatum van 7 december 2018 onthuld.

Speelbare personages

De tagline van Super Smash Bros. Ultimate is 'Everyone is here', wat inhoudt dat alle vechters die ooit speelbaar zijn geweest in een van de vorige delen van de reeks ook in dit spel speelbaar zijn. Hierdoor zijn vechters als Pichu en Young Link, die alleen in Super Smash Bros. Melee verschenen, voor het eerst in tientallen jaren weer speelbaar zijn. In totaal zal het spel minstens 68 speelbare vechters bevatten.

De bedenker van de reeks, Masahiro Sakurai, gaf aan dat er veel moeite was gestoken in het speelbaar maken van vorige vechters, waardoor fans niet al te veel nieuwe speelbare personages konden verwachten. Vier nieuwe personages die wel zijn aangekondigd zijn Inkling uit Splatoon, King K. Tool uit de Donkey Kong-reeks, Simon Belmont uit Castlevania en Ridley uit de Metroid-serie. Bijzonder in Ultimate is dat je in het begin van het spel pas acht vechters tot je beschikking hebt: de originele acht die ook in Super Smash Bros. voor de Nintendo 64 zaten. Alle andere personages zullen stapsgewijs ontgrendeld moeten worden.

Assist Trophies

Net als alle voorgaande delen bevat ook Ultimate weer Assist Trophies: voorwerpen die willekeurig in de levels verschijnen en een personage oproepen om de speler die de Trophy activeerde te assisteren. Bijzonder is dat de personages uit Assist Trophys in Super Smash Bros. Ultimate voor het eerst verslagen kunnen worden. De speler die dit personage verslaat ontvangt hiervoor een punt, net zoals ze die zouden ontvangen voor het verslaan van een tegenspeler.

Accessoires

Sinds Super Smash Bros. Melee prefereren fans van de reeks bij het spelen de originele Nintendo Gamecube-controller. Hierom zal het ook in Super Smash Bros. Ultimate weer mogelijk zijn om de personages te besturen met een Gamecube-controller. Ook zijn alle amiibo uit de Super Smash Bros.-reeks wederom bruikbaar in dit deel.

Specificaties

  • Titel: Super Smash Bros. Ultimate
  • Genre: Vecht/Party
  • Ontwikkelaars: Bandai Namco Studios, Sora Ltd.
  • Platform: Nintendo Switch
  • Uitgever: Nintendo
  • Releasedatum: 7 december 2018
© 2018 Croezen, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Me, Haha169, Wikimedia Commons (Publiek domein)
  • https://www.smashbros.com/nl_NL/
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Super_Smash_Bros.

Reageer op het artikel "Super Smash Bros. Ultimate: personages en releasedatum"

Infoteur: Croezen
Laatste update: 08-08-2018
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!