InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Wat is Google Voice

Wat is Google Voice

Wat is Google Voice Google breidt zijn diensten steeds verder uit. Op internet is Google al onmisbaar. Nu lijkt ook de telefonie en spraakherkenning eraan te moeten geloven met Google Voice. Google Voice biedt ons vele mogelijkheden. Je kunt bellen naar een telefoonnummer in Gmail en oproepen ontvangen. Voorwaarde is wel dat je een Google Voice-account hebt.

Google tools

Google biedt ons naast de overbekende zoekmachine vele tools. Ik noem er een paar (sommige zijn al weer verouderd want de vernieuwing gaat elke dag door):

Google Voice

Nieuwkomer in het geheel is Google Voice. Google Voice is een interessant pakket met spraakherkenning en telefoondiensten, dat verder is uitgebreid na de overname van GrandCentral. Grand Central was voorheen een bekende aanbieder van Voip diensten. Google Voice wordt in de VS gebruikt en staat op het punt om nu naar Europa te komen.

Diensten Google Voice

De kern van Google Voice is dat je één nummer per gebruiker hebt die automatisch doorschakelt naar zowel het thuis-, werk-als mobiele toestel. Niet vele mobiele nummers, neen het zelfde nummer, waarop alles binnen komt zoals je het wilt. Je kunt daarbij elk toestel aparte regels instellen. Wil je bijvoorbeeld niet dat er wordt doorgeschakeld, dan zet je die optie gewoon uit. Wil je een gesprek niet thuis ontvangen, dan regel je ook dat eenvoudig.

Voice mail via gmail

De voicemailberichten worden gearchiveerd en geïndexeerd, en zijn daarmee digitaal opzoekbaar geworden. Alle voicemail kan via spraakherkenning worden omgezet in tekst en vervolgens door je als email worden verzonden. Het kan ook per sms. De berichten kunnen desgewenst ook worden gedeeld met andere Google Voice-gebruikers.Je kunt ook eerst meeluisteren hoe iemand de voicemail inspreekt, voordat je opneemt.

Oproepen ontvangen in Gmail, hoe werkt dat?

Oproepen ontvangen in Gmail kunt je als volgt instellen:
  • Plaats minimaal één uitgaande oproep vanuit Gmail.
  • Ga in nu naar de Google Voice Instellingen onder het tandwielpictogram.
  • Vink op het tabblad Telefoons vervolgens het vakje aan naast Google Chat

Meer mogelijkheden Google Voice

Met Google Voice kun je ook:
  • Oproepen blokkeren.
  • Oproepen screenen. Luister, terwijl de beller een voicemail inspreekt.
  • Via Google Number per contactpersoon bepalen welke telefoon moet overgaan en dus op welk toestel bepaalde gesprekken moeten binnenkomen.
  • Wisselen van telefoon. Van gesprek wisselen met de Google Voice-doorschakeltelefoon doe je door op de toets * te drukken.
  • Gebruik maken van conference calling, waarbij meerdere gesprekken tegelijkertijd binnen komen en kunnen worden behandeld.
  • Via de Call Switch tijdens het gesprek van telefoon wisselen, zonder het gesprek te hoeven onderbreken. Bijvoorbeeld wanneer weer op pad moet.

Heb je geen zin meer in de doorschakeltelefoon van Google Voice, dan zet je die simpel weer uit via Instellingen.

Slot

Vooral de voicemail mogelijkheden spreken erg aan. Het is wel erg handig, als gesprekken eenvoudig in tekst kunnen worden omgezet, opgeslagen en verstuurd. De dienst is gratis. De inkomsten moeten uit de reclame komen. En ook op dat terrein heeft Google zich al jaren een meester getoond.
Gerelateerde artikelen
Google SketchUp, 3D tekenen is een uitdagingGoogle SketchUp, 3D tekenen is een uitdagingGoogle SketchUp is een krachtig en intuïtief 3D tekenprogramma, relatief makkelijk te leren en te gebruiken, en gratis.…
Afstand en oppervlakte meten met Google Maps en Google EarthAfstand en oppervlakte meten met Google Maps en Google EarthHet meten van afstanden, hoogtes en oppervlaktes kan heel handig zijn. En het kan snel en eenvoudig, je moet alleen even…
Google Earth: hoe vlieg je over 3D-gebouwen?Google Earth: hoe vlieg je over 3D-gebouwen?Als PC-gebruiker bent u waarschijnlijk wel bekend met Google Earth, het gratis te downloaden programma van Google Inc. w…
Google Sky pimpt Google Earth verder opGoogle Sky pimpt Google Earth verder opTot nu toe is de ruimtevaart vooral weggelegd voor de professionals of de echt rijken onder ons. Maar zou u in 2017 ook…
Bronnen en referenties
  • Google

Reageer op het artikel "Wat is Google Voice"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 16-03-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!