InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Shiatsu massage stoelkussen: een weldaad voor uw lichaam!

Shiatsu massage stoelkussen: een weldaad voor uw lichaam!

Shiatsu massage in combinatie met warmte kan een weldaad zijn na een vermoeiende dag. Daar hoeft u nu de deur niet meer voor uit! Het stoelkussen van Medisana voor shiatsu massage kan daarnaast ook nog warmte toevoeren. Na 15 minuten is uw lichaam meer ontspannen.

Veiligheid

Voordat u dit apparaat in gebruik neemt dient u altijd eerst de gebruiksaanwijzing te lezen en deze te alle tijde op te volgen. Bekijkt u de paragraaf "Veiligheidsmaatregelen" of u dit apparaat veilig kunt gebruiken. Houd er rekening mee dat vormgeving of details veranderd kunnen worden om de functionaliteit te verbeteren. Het is een elektronisch apparaat, dus u dient altijd voorzichtig te zijn met vocht. Indien u vragen over uw gezondheid of lichaam heeft, is uw behandelend arts altijd het eerste aanspreekpunt. Zwangere vrouwen, mensen die ongevoelig zijn voor hitte en problemen met de bloedsomloop of diabetes hebben of mensen met een pacemaker, kunstmatige gewrichten of elektronische implantaten worden extra gewaarschuwd contact op te nemen met de behandelend arts. Dit artikel is geen vervanger voor de gebruiksaanwijzing doch geeft slechts een beeld van de functionaliteiten van de het massagekussen MCS van Medisana (artikelnummer 88932). De behandeling moet ten alle tijde behaaglijk aanvoelen!

Algemene wenken

Het shiatsumassagekussen MCS (artikelnummer 88932) is bestemd voor massage van dijen en rug. U ontvangt bij aankoop van dit apparaat een drietal items: een Medisana Shiatsu massagekussen, een gebruiksaanwijzing en een bedieningsapparaat.

Wat verstaan we onder shiatsumassage?

Bij shiatsumassage wordt er met de vingers druk uitgeoefend op het lichaam. Dit soort massage wordt gebruikt om te ontspannen en door de levensenergie weer te laten stromen om een harmonisatie van geest en lichaam tot stand te brengen.

Werking van het Medisana shiatsu massagekussen

Dit apparaat heeft een tweeledige functie: masseren en warmte toevoeren. U kunt zelf de te masseren zones instellen: alleen bovenrug, alleen onderrug of de volledige rug. Daarnaast kunt u de warmtefunctie zelf regelen. Het Medisana shiatsu massagekussen MCS (artikelnummer 88932) bevat een viertal dubbele massagekoppen die in drie dimensies bewegen. Doordat de warmtoevoer samen met de shiatsu- en trillingsmassage plaatsvindt wordt de welzijn bevorderd.

Hoe gebruikt u het toestel?

Let op: u dient het apparaat niet meer dan 15 minuten achtereen te gebruiken! Om uw welzijn te verbeteren of om vermoeidheid of gespannenheid van de spieren te verminderen kunt u het massagekussen gebruiken. U neemt het toestel in gebruikt door het Shiatsu massagekussen over een stoel met een hoge rugleuning te bevestigen. U controleert of het toestel uitgeschakeld is en steekt dan de stekker in het stopcontact. U dient goed gecentreerd (in het midden) te zitten zodat de massagekoppen hun weldadige werking aan beide zijden van de wervelkolom kunnen verrichten. Daarna gebruikt u het bedieningsapparaat.

Bediening van het apparaat

  • Zet het massagekussen aan door de aan/uit knop op het bedieningspaneel in te drukken. De LED die aangeeft of het toestel aan of uit staat licht op. De standaardinstelling is de volledige rug masseren met een driedimensionele massage.
  • Nu kunt u selecteren welk gedeelte van uw rug u wilt masseren. Tot de mogelijkheden behoren: de onderrug, de bovenrug, de gehele rug. De massagekoppen bewegen al naar gelang de gekozen instelling over de hele rugleuning.
  • U kunt ook nog een massage van de bovendijbeenzone selecteren. U kunt ook alleen voor deze optie kiezen.
  • U kunt ook nog warmte toevoeren tijdens uw massage. Deze kunt u instellen met de knop "HEAT". De warmte wordt aan uw lichaam toegevoerd door de massagekoppen.

Opmerking

Wees u er alert op dat als u instelling verandert dat dan de timer opnieuw begint te tellen. U dient nooit langer dan 15 minuten achtereen van dit massageapparaat gebruik te maken. U kunt de sessie te alle tijde beëindigen door de aan/uit toets in te drukken!
Gerelateerde artikelen
Massages - ontspanning en verfrissingEen massage geeft de gelegenheid om even volledig te ontspannen. Zowel fysiek als psychisch gezien heeft een massage vaa…
Wat is Shiatsu?Wat is Shiatsu?Voor de een bekend en voor de ander zegt het niets. Shiatsu is kortweg een manuele behandelmethode die zijn oorsprong vi…
Masseren, een weldaad voor het lichaamMasseren, een weldaad voor het lichaamJe lichaam laten masseren kan een weldaad voor je lichaam zijn en pure luxe of noodzakelijk voor het functioneren van he…
Energie volgens de traditionele Japanse geneeskunstEnergie ligt net zoals bij de Chinezen aan de grondslag van alles wat bestaat. Om de circulatie van de levensenergie te…
Herseninfarct, CVA en vermoeid: chronisch of geneesbaar?Herseninfarct, CVA en vermoeid: chronisch of geneesbaar?Na een herseninfarct, beroerte of een CVA (Cerebro Vascular Accident) is een veelgehoorde klacht: vermoeidheid. Deze ver…
Bronnen en referenties
  • http://www.medisana.com/
  • http://www.medisana.com/out/pictures/media/88932_MCS_Bedienungsanleitung.pdf

Reageer op het artikel "Shiatsu massage stoelkussen: een weldaad voor uw lichaam!"

Infoteur: Blackbeauty
Laatste update: 26-12-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!