InfoNu.nl > Electronica > Huishoudelijk > De ideale koelkast voor op een studentenkamer

De ideale koelkast voor op een studentenkamer

De ideale koelkast voor op een studentenkamer Als je als student op kamers gaat, is een koelkast een absolute must. Natuurlijk moeten je biertjes koud gehouden worden en niet vergeten in de zomer het barbecuevlees. Een student kan niet om een koelkast of heen! Hierbij een aantal tips voor de aanschaf van de juiste koelkast!

Is het nu koelkast of ijskast?

Het gebruik van de beide woorden kan heel verwarrend zijn. De ene persoon zegt ijskast, terwijl de ander het woord koelkast gebruikt. Het woord koelkast is het meest juist. IJskast stamt af van de tijd dat we hier in Nederland nog geen elektriciteit hadden en de spullen gekoeld werden door ijs. IJskasten of ijspotten vinden we alleen nog in de armere werelddelen. Daar worden goederen bewaard in aardewerken potten met ijs. Het smeltwater gaat door de aardewerken want heen en door af en toe ijs toe te voegen, is het mogelijk om de producten ingevroren te houden. Met name in 'hogere' kringen wordt de term ijskast als beste gezien. Kijk dus in wel gezelschap je bevindt om het woord ijskast of koelkast te gebruiken.

De beste koelkast voor een student

De koelkast die het beste aansluit voor een student is een tafelmodel koelkast en het liefst met een vriesvak. Als student kan het voorkomen dat je teveel kookt en daardoor kun je nog een portie bewaren in je mini vriesvak die in een aantal koelkasten zit. Geef liever wat extra uit aan een koelkast met vriesvakje, want daar heb je meestal nog jaren plezier van. Ook in de zomer kun je daar heerlijk kleine ijsjes bewaren en ijsklontjes in maken.

Goedkope koelkasten

Er zijn manieren om goedkopere koelkasten te kopen, hierbij een aantal tips voor nieuwe en tweedehands koelkasten.

Nieuw

De meest goedkope koelkasten zijn nieuw te bestellen via internet. Let wel op dat bij de meeste prijzen nog een verwijderingsbijdrage zit en bij een aantal sites ook nog de bezorgkosten. De tafelmodel koelkast is prima door twee mensen in een kamer te krijgen, dus er is mogelijkheid om daar op te besparen als je vervoer en twee middelmatig sterke mensen hebt.

Witgoedhandelaren

Heb je een kennis die in witgoed handelt? Dan is het absoluut het proberen waard om een belletje te plegen. De meeste handelaren hebben wel een voorraad of kunnen voor een zacht prijsje wel aan een nieuwe koelkast komen. Ook zijn er handelaren bij die nog prima tweedehands modellen in voorraad hebben.

Internet

Op sites als marktplaats is het aanbod van koelkasten over het algemeen groot. Met name in juli en augustus als veel studenten hun diploma binnen hebben en verhuizen naar een groter huis of appartement. Let goed op de leeftijd van de koelkast en hoe de koelkast eruit ziet. Voor een zacht prijsje zijn de meeste koelkasten wel over te nemen.

De winkel

Voordelen van het kopen van een koelkast bij een winkel is dat je producten kunt vergelijken en bekijken. Let er wel op dat de meeste koelkasten op internet veel goedkoper zijn. Wil je zekerheid hebben en goed geïnformeerd worden, loop dan langs bij bijvoorbeeld Expert of Mediamarkt. Over het algemeen kunnen ze je goed informeren en ook valt er meestal nog wel wat op de prijs af te dingen.

Wil je heel goedkoop?

Als je voor de aller laagste prijs wilt gaan dan is het een idee om langs te gaan bij een caravan sloper. In de meeste caravans (ook oude) zit nog een prima werkende koelkast. De koelkast werd maar een paar weken per jaar gebruikt. Het nadeel kan wel zijn dat het energieslurpende koelkasten zijn. Toch blijft dat het overwegen waard.

Inhoud koelkast

Zorg voor een ruime inhoud van je koelkast, maar zorg er wel voor dat de koelkast niet overheerst in je kamer. De meeste studenten hebben niet heel veel ruimte nodig in hun koelkast. Probeer de glazen platen slim in te delen en zorg ervoor dat je af en toe de koelkast schoon maakt. Het is niet het meest voor de hand liggende klusje van een student, maar het voorkomt nare luchtjes in je, waarschijnlijk, kleine kamer. Loop ook regelmatig je producten na, zelfs in een koelkast zijn niet alle producten eeuwig houdbaar.
© 2011 - 2017 Annfinance, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Koelkast of ijskast kopen: tips voor de aanschafKoelkast of ijskast kopen: tips voor de aanschafEen koelkast of een ijskast heeft ieder huishouden tegenwoordig wel! Als u een nieuwe koelkast wilt kopen, waar kunt u d…
Koelkast of ijskast kopen of milieuvriendelijk koelen?Koelkast of ijskast kopen of milieuvriendelijk koelen?Een ijskast of koelkast, wie heeft er nu niet zo'n koelapparaat in huis staan? Koelkasten zijn er in allerlei soorten en…
Hypotheek voor starter/studentHypotheek voor starter/studentAls student en/of starter op de woningmarkt, kan je toch een eigen huis kopen. Een hypotheek kan met hulp van ouders wor…
Goedkoop reizen in (Oost-)Europa met Student Agency-bussenGoedkoop reizen in (Oost-)Europa met Student Agency-bussenMisschien wel de goedkoopste manier om van stad naar stad te komen in Oost-Europese landen: reizen met de bussen van Stu…

Reageer op het artikel "De ideale koelkast voor op een studentenkamer"

Infoteur: Annfinance
Gepubliceerd: 18-06-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Huishoudelijk
Schrijf mee!