InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Nest Hello: slimme deurbel met camera, microfoon en speaker

Nest Hello: slimme deurbel met camera, microfoon en speaker

Nest Hello: slimme deurbel met camera, microfoon en speaker De Nest Hello is een slimme deurbel met ingebouwde camera, microfoon en speaker. Staat er iemand voor de deur terwijl je niet thuis bent dan krijg je een melding op je smartphone. Via de microfoon en speaker kun je deze persoon dan te woord staan. Met behulp van de gezichtsherkenningssoftware is het ook mogelijk een melding te krijgen wanneer de camera een bekende of juist een onbekende herkent. De beelden die door de Nest Hello worden opgenomen zijn tot dertig dagen terug te kijken. Hiervoor kan een aanvullend abonnement worden afgesloten.

Slimme deurbel Nest

Over de Nest Hello

Zo af en toe komt er een uitvinding op de markt waarvan je je afvraagt waarom dit niet al lang bestaat. De Nest Hello is zo'n product. Het gaat om een 'slimme deurbel' met camerafunctie en de mogelijkheid om van een afstand te communiceren met iemand die voor de deur staat. De Nest Hello ziet eruit als een vrij normale deurbel, alleen bevindt er zich boven de bel een kleine camera. Deze camera neemt - indien gewenst - 24/7 beeld op. Zo kun je altijd via je smartphone of tablet in de gaten houden wat er voor je deur gebeurt. Wil je zien wie er die dag allemaal aan de deur zijn geweest of is er wellicht iets vernield in je tuin en wil je weten hoe dit gekomen is, dan kun je de beelden tot 30 dagen terugkijken. Zo fungeert de Nest Hello ook als bewakingscamera. De HDR-camera neemt zelfs in het donker haarscherp op.

Met de Nest Cam IQ krijg je zelfs een melding op je smartphone wanneer de camera een bepaald gezicht herkent. Zo kun je instellen dat je een melding krijgt wanneer er een bekende voor de deur staat, of juist wanneer een onbekend gezicht de camera passeert. Het is ook mogelijk om via de ingebouwde microfoon en speaker te communiceren met iemand die voor de deur staat. Zo kun je bijvoorbeeld de postbode of pakketbezorger laten weten dat een pakket in de tuin achtergelaten mag worden of juist bij de buren moet worden bezorgd. De echo- en ruisonderdrukking zorgen ervoor dat je elkaar kraakhelder kunt horen.

Soorten abonnementen

Als je een Nest Hello aanschaft dan kun je daarbij gratis tot drie uur aan opgenomen beelden terugkijken. Wil je van langer beelden kunnen terugzien dan kun je hiervoor een Nest Aware-abonnement afsluiten. Er worden drie soorten abonnementen aangeboden: voor terugkijken tot vijf, tien en dertig jaren. Voor deze abonnementen betaal je respectievelijk € 5, € 10 en € 30 euro. Betaal je per jaar in plaats van per maand dan krijg je korting en betaal je voor een jaar € 50, € 100 of € 300 euro (2018).

Zorgen om privacy en bijdrage aan veiligheid

De introductie van de Nest Hello op de Nederlandse markt in mei 2018 maakte direct een discussie los over privacy. De camera filmt immers argeloze voorbijgangers en de beelden worden opgeslagen in een cloud. Nest zelf heeft bij monde van een woordvoerder laten weten privacy erg belangrijk te vinden. Klanten wordt dan ook aangeraden om de camera zo veel mogelijk in de eigen tuin te richten en te zorgen dat de openbare weg niet gefilmd wordt. Neem je geen Nest Aware-abonnement bij het product dan worden alle beelden bovendien na drie uur gewist en blijft er niets achter op een server.

Met het opnemen van beelden door de Nest Hello kun je zelfs een bijdrage leveren aan de veiligheid in je straat. Door de camera te registeren bij de politie in het kader van het systeem 'Camera in Beeld' laat je aan de politie weten dat je beelden opneemt. In het geval van een misdrijf kan de politie dan bij je aankloppen met de vraag of zij beelden mogen terugzien.

Beschikbaar in Nederland

De Nest Hello was al langere tijd beschikbaar in de Verenigde Staten en Canada voordat hij in Nederland werd geïntroduceerd. Met ingang van mei 2018 is de Nest Hello nu ook te bestellen in Nederland en België voor een prijs van € 279. De Nest Hello wordt dan vanaf 13 juni 2018 geleverd. De Nest Hello koop je bij onder meer Bol.com, Cool Blue, FonQ, Wehkamp, MediaMarkt en BCC. Aangeraden wordt om gebruik te maken van de installatieservice van Nest zodat je er zeker van bent dat je slimme deurbel naar behoren werkt en de camera goed is afgesteld.

Nest Hello is een product van het Amerikaanse bedrijf Nest, een dochteronderneming van Google. Naast deze slimme deurbel bieden zij ook nog tal van andere innovatieve producten die maken dat je je veiliger voelt in en om je huis. Het gaat dan bijvoorbeeld om verschillende soorten surveillancecamera's, thermostaten en koolmonoxidemeters.

Vergelijkbare producten

Op het moment van de introductie van de Nest Hello in Nederland is dit product uniek in de zin dat je er een abonnement bij kan afsluiten voor het tot een maand terugkijken van opgenomen beelden en dat beelden altijd worden opgenomen en niet alleen nadat op de bel gedrukt is. Er zijn echter een aantal producten op de markt met een functie vergelijkbaar met die van de Nest Hello in de zin dat ze je in staat stellen real time te zien wie er voor de deur staat (nadat de bel ingedrukt is) en te communiceren middels een microfoon en speaker. Andere 'slimme deurbellen' met vergelijkbare functies zijn:
  • Ring Video Deurbel Pro
  • SecuFirst DID501 Wi-Fi deurbel met camera
  • Cleverdog WiFi Video Deurbel met camera en intercom
  • Smartwares VD40W Wifi deurbel
  • SkyBell HD WiFi Video Deurbel
  • Fysic FDC-250 Draadloze digitale deurbel
  • ELRO DVC040IP Wifi IP Video Deurbel
  • Marmitek DoorGuard 470 Handsfree LCD video deurintercom

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Waar moet u opletten als u een digitale camera koopt?Digitale camera’s worden verkocht met: ‘Meer functies, meer megapixels’. Echter, ze hebben vaak minder kwaliteit. Vaak w…
Wanneer gaan kippen broeden?Wanneer gaan kippen broeden?Als er een aantal eieren in het nest ligt is de kans groot dat er een kip op gaat zitten. Als na een dag of vier de hen…
Koekoek legt haar eieren in andermans nestKoekoek legt haar eieren in andermans nestDe koekoek wil wel nageslacht, maar iemand anders moet er maar voor zorgen dat de door haar gelegde eieren uitkomen. Zek…
Een vriendelijk huisdierEen vriendelijk huisdierWie wil dat niet? Maar kunnen we dat zelf beïnvloeden of moet het dier het doen met wat het in de genen meegekregen heef…
Videos uploaden en beheren op YouTubeYouTube is een wereldbekende en zeer populaire videosite waar je je eigen, zelfgemaakte videos kunt uploaden. Ook kun je…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Nest,
  • https://www.nu.nl/gadgets/5291801/nest-brengt-slimme-deurbel-met-camera-in-nederland.html
  • https://www.iculture.nl/nieuws/nest-hello-deurbel-benelux/
  • https://www.ad.nl/digitaal/google-deurbel-filmt-ook-voorbijgangers-zorgen-om-privacy~aa668602/
  • https://www.security.nl/posting/534434/Politie+geeft+advies+voor+betere+camerabeelden+van+particulieren

Reageer op het artikel "Nest Hello: slimme deurbel met camera, microfoon en speaker"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 04-06-2018
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Schrijf mee!