Uw Blu-ray speler regiovrij maken

Uw Blu-ray speler regiovrij maken Nu Blu-ray de officiële opvolger van de dvd is vindt deze steeds vaker de weg naar de huiskamer. Het kan voorkomen dat u een keer een blu-ray disk in met de verkeerde regiocode heeft gekocht. Zonde? Nee. Er zijn namelijk verschillende manieren om deze disc alsnog af te kunnen spelen. Hoe u dat voor elkaar krijgt leest u hier.

Wat zijn regiocodes?

Regiocodes zijn, net als bij dvd, ontwikkeld omdat films en series niet over de hele wereld dezelfde release datum hebben. Door middel van regiocodes te gebruiken wordt de markt niet ondersteboven gegooid (blu-ray eerder te krijgen dan dat deze in de bioscoop te zien is).

Bij Blu-ray is de verdeling van regiocodes anders dan bij dvd, namelijk:
  • A/1 > Noord-Amerika, Centraal-Amerika, Zuid-Amerika, Korea, Japan, Taiwan en Zuidoost-Azië.
  • B/2 > Europa, Groenland, Franse overzeese gebieden, Midden-Oosten, Afrika, Australië en Nieuw-Zeeland.
  • C/3 > China, Rusland, Centraal Azië en Zuid-Azië.

Regiovrij maken (hardwarematig)

De beste optie die u heeft is uw Blu-ray speler regiovrij maken met behulp van codes, zodat alle regio's erop kunnen worden afgespeeld. Het enige nadeel bij deze manier is dat er nog niet veel codes beschikbaar zijn en wanneer ze wel beschikbaar zijn, werken ze meestal alleen voor het regiovrij maken van de dvd afspeelfunctie.
  • Ga naar http://www.videohelp.com/dvdhacks en zoek op uw Blu-ray speler model. Mocht er geen code beschikbaar zijn kunt u altijd nog op google zoeken met: blu-ray uw model hack.
  • Wanneer u de juiste manier heeft gevonden voor uw speler voert u deze uit.
  • Als alles goed is gegaan kunt u nu Blu-ray disks bekijken van iedere regiocode.

Regiovrij maken (softwarematig)

Mocht u geen code kunnen vinden voor uw speler dan kunt u altijd nog softwarematig de regiocode verwijderen. Hier heeft u wel een Blu-ray brander in uw computer, een lege Blu-ray disk en de software: DumpHD en Blu-ray Region Code Remover.
  • Download DumpHD.
  • Start het programma (DumpHD.jar), selecteer bij Source de originele disk en bij Destination de locatie waar je de Blu-ray disk wilt opslaan.
  • Klik Dump.
  • Als DumpHD klaar is kunt u Blu-ray Region Code Remover downloaden.
  • Start het programma en klik op ... achter Folder. Selecteer nu de map waar u zojuist de Blu-ray disk heeft opgeslagen.
  • Zorg dat Blu-ray Region Code is aangevinkt. Kies vervolgens de juiste regio van de originele disk.
  • Klik vervolgens op start om de regiocode te verwijderen.
  • Brand de aangepaste bestanden met uw favoriete brand programma.
© 2011 - 2020 Waarten, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Uw dvd-speler regiovrij makenUw dvd-speler regiovrij makenTegenwoordig wordt dvd's op internet bestellen steeds makkelijker. En dan kan het wel eens zo zijn dat u een dvd heeft g…
Wat kun je met een MP4/MP5-speler?Een mp4-speler is een apparaat waarop je digitale informatie kunt opslaan. Deze informatie kan spelletjes, films en muzi…
Recensie: Mario Kart 7 voor de Nintendo 3DSrecensieRecensie: Mario Kart 7 voor de Nintendo 3DSMario Kart 7 is in 2011 uitgegeven door Nintendo. Het is een spel waarin Mario en andere Nintendofiguren zoals Yoshi, Lu…
CD-spelers: werking, afspelen, geluidskwaliteit en aankoopCD-spelers: werking, afspelen, geluidskwaliteit en aankoopZeg tegen een fervente beluisteraar van cdís niet dat een cd-speler uit de tijd is. Voor velen gaat er nog steeds niets…

Dreambox, de digitale TV met onbeperkte mogelijkheden!Dreambox, de digitale TV met onbeperkte mogelijkheden!Dreambox is een digitale TV-decoder die wat te bieden heeft voor iedereen. Met Dreambox is het mogelijk om verschillende…
Waar blijft je oude gsm als je hem hebt verkocht?Waar blijft je oude gsm als je hem hebt verkocht?Tegenwoordig wordt er geld geboden als iemand zijn oude mobiele telefoon inlevert. Maar waar blijft je gsm als je hem he…

Reageer op het artikel "Uw Blu-ray speler regiovrij maken"

Reacties

Elka, 12-05-2013 11:42 #2
Ik probeer mijn Sony BDV-EF620 regiovrij te maken. Met geen van uw tips kan ik uit de voeten (model onvindbaar, speler heeft geen brander, heb geen universele asb, etc). Wat rest mij nog?

Robert Nagtzaan, 18-06-2012 16:35 #1
Ik ben in het bezit van een Teufel impaq 310 home cinema. Helaas is de blu-ray speler regiogebonden. Heeft iemand enig idee hoe ik deze speler regiovrij kan maken? Alvast dank voor de tips. Robert.

Infoteur: Waarten
Gepubliceerd: Maart 2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Reacties: 2
Schrijf mee!