InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Assassin's Creed: Altaïr en Ezio games

Assassin's Creed: Altaïr en Ezio games

Assassin's Creed is een zeer bekende gameserie van Ubisoft. De serie bestaat inmiddels uit een hele reeks games en Ubisoft is nog steeds bezig met het ontwikkelen van nieuwe games. Wat maakt Assassin's Creed zo populair? Het is allemaal begonnen met Assassin's Creed 1, met als hoofdpersoon Altaïr. Daarna kwam de reeks met Ezio Auditore Da Firenze als hoofdpersoon.

Ubisoft

De serie Assassin's Creed is geproduceerd en uitgegeven door Ubisoft. Dit is een zeer bekend bedrijf dat games ontwikkelt en uitgeeft. Het bedrijf heeft anno 2014 twintig vestigingen in zestien verschillende landen. Het bedrijf is in 1986 opgericht door vijf Franse broers. Inmiddels is het in Europa het op twee na grootste onafhankelijke bedrijf dat games produceert en uitgeeft. Naast de Assassin's Creed serie hebben ze nog veel meer andere games uitgegeven, onder andere: de Far Cry serie, Watch Dogs en de Rayman serie.

Assassin's Creed 1

Assassin's Creed is de eerste game in de hele serie, deze game is in 2007 uitgegeven. Voor deze tijd zijn de graphics enorm goed en het spel is zeer goed in elkaar gezet. Assassin's Creed staat bekend om de grote verhaallijn en wereld.

Plot

In dit spel speel je in het begin Desmond Miles, die ontvoerd wordt door Abstergo Industries. Hij wordt door het bedrijf in de 'Animus' gezet als onderzoek. Deze Animus is een machine die herinneringen van de voorouders uit het DNA haalt. Abstergo heeft voor Desmond gekozen omdat ze informatie willen over zijn voorouders. Het gaat hier dan om Altaïr Ibn-La'Ahad. Zodra Desmond plaats neemt in de Animus, gaat het spel over op Altaïr. Vanaf dat moment speel je voornamelijk als de Assassin Altaïr, die drie belangrijke voorschriften heeft verbroken en door Al Mualim wordt gedegradeerd. Om weer terug naar zijn oude rang te gaan, moet Altaïr negen mensen vermoorden. Na het laatste slachtoffer, krijgt het verhaal een verrassende wending. Al Mualim blijkt helemaal geen goede man te zijn, maar een 'Templar'. Deze Templars zijn de vijanden van de Assassin's. Hierna is het spel uitgespeeld en krijg je de aftiteling te zien. Je speelt niet continu Altaïr, af en toe komt Desmond uit de Animus en is hij de hoofdpersoon.

Assassin's Creed 2

In 2009 wordt het vervolg van Assassin's Creed uitgebracht, deze keer met de naam Assassin's Creed 2. Hierin is Altaïr zo goed als verdwenen en de hoofdpersoon is Ezio Auditore Da Firenze geworden. Desmond Miles komt echter nog wel voor in het spel.
Het spel speelt zich deze keer af in Italië.

Plot

Het spel begint waar deel 1 eindigde. Desmond Miles zit opgesloten en ziet met zijn 'Eagle Vision' verschillende symbolen op de muur van de kamer. Voor hij ze kan ontcijferen, komt Lucy Stillman de kamer binnen en helpt ze hem ontsnappen. Samen vluchten ze naar een geheime schuilplaats waar Rebecca Crane en Shaun Hastings op hen wachten. Hier gaat Desmond weer de vernieuwde Animus in om meer vaardigheden van sluipmoordenaars te leren en te zoeken naar aanwijzingen. Vanaf dan speel je Ezio Auditore Da Firenze. Zijn broers en vader worden opgehangen nadat ze verraden zijn. Zijn vader laat nog een instructie achter, die leidt naar een kist met een sluipmoordenaars outfit. De bedoeling is dat Ezio alle Codex pagina's vindt die Altaïr heeft achtergelaten. De vriend van Ezio, Leonardo Da Vinci, vertaalt deze pagina's en zorgt dat de uitrusting van Ezio verbetert. Uiteindelijk komt Ezio in een kerker waar hij een hologram genaamd Minerva tegenkomt, zij sluit af met de woorden "De rest is aan jou, Desmond.". Hierna komt Desmond uit de Animus en moeten ze weer vluchten.

Assassin's Creed Brotherhood

Brotherhood is het directe vervolg op Assassin's Creed twee. In dit deel is Ezio ook een aantal jaar ouder. Dit maakt het spel ook enorm goed. Brotherhood speelt zich voornamelijk in Rome af. Nieuw aan dit deel van Assassin's Creed, is de eerste Multiplayer. Elk volgend deel een Multiplayer functie hebben.

Plot

Ezio is teruggekeerd naar de villa in Monteriggioni, die vlak daarna aangevallen wordt door Cesare Borgia. Rome is in het bezit van de Borgia's en Ezio doet zijn best om de stad te bevrijden. Hierbij zijn er zelfs mensen die ook willen doen wat Ezio doet. Het gevecht tussen Ezio en de Borgia's gaat nog een tijd door en uiteindelijk slaagt Ezio erin om Cesare Borgia te vermoorden door hem van een muur af te gooien. Desmond komt weer uit de Animus en komt dan ook weer een hologram tegen. Deze keer is het Juno. Zij bestuurt het lichaam van Desmond en dwingt hem Lucy neer te steken, waarna hij zelf in een coma valt.

Assassin's Creed Revelations

Revelations is het laatste deel in de Ezio-reeks van Assassin's Creed. Ook hierbij is Ezio weer ouder geworden, hij is nu een volwassen man. In dit deel zijn er voor de gameplay een aantal kleine aanpassingen en toevoegingen.

Plot

Desmond is nog steeds in coma, maar wordt wel zogenaamd wakker op het Animus Island. Hier ontmoet hij Subject 16, die hem uitlegt dat hij alle herinneringen van Ezio en Altaïr compleet moet maken voordat hij uit zijn coma kan ontwaken. Zodra je weer Ezio speelt ga je naar Masyaf, de stad van Altaïr. Hier kom je tot de conclusie dat er vijf sleutels nodig zijn om de bibliotheek te openen, maar de Templars zijn ook opzoek naar deze sleutels! Als Ezio uiteindelijk de sleutels heeft, bekijkt hij (en Desmond dus ook) de herinneringen van Altaïr en de dood van Al Mualim. In de bibliotheek vindt Ezio het lichaam van Ezio. Daarna komt Desmond het volgende hologram tegen, Jupiter. Daarna ontwaakt hij uit zijn coma. Hiermee is de serie van Ezio afgesloten en tot een einde gekomen.
© 2014 - 2019 Ghostattack, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Assassin's Creed: Topper van UbisoftAssassin's Creed: Topper van UbisoftAssassin's Creed is een spel ontwikkeld door Ubisoft waarin je je als tempelier aan diverse missies waagt. Het spel is w…
Oliver Bowden - Assassinís Creed: recensierecensieOliver Bowden - Assassinís Creed: recensieDe duistere kruistocht is het vierde boek in de reeks Assassinís Creed, gebaseerd op het gelijknamige en uiterst populai…
De Wii U, de nieuwe console en controllerDe Wii U is een console in combinatie met een speciale controller door Nintendo in juni 2011 op de E3 gepresenteerd. De…

Reageer op het artikel "Assassin's Creed: Altaïr en Ezio games"

Infoteur: Ghostattack
Laatste update: 16-09-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!