InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Call of Duty: Advanced Warfare

Call of Duty: Advanced Warfare

Call of Duty: Advanced Warfare Call of Duty: Advanced Warfare is het nieuwste deel van Call of Duty dat officieel gelanceerd werd op 4 november 2014. Het spel speelt zich af in 2054 en heeft vele futuristische toevoegingen, waaronder het exo-skelet. Advanced Warfare is ontwikkeld door Sledgehammer Games en is beschikbaar voor de PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One.

Het verhaal

Call of Duty: Advanced Warfare speelt zich af in een mogelijke toekomst waarin de technologische vooruitgang en de militaire praktijken van vandaag de dag zijn samengesmolten met krachtige gevolgen. Talloze landen hebben hun militaire behoeften uitbesteed aan zogenaamde Private Military Corporations (PMC). De PMC's hertekenen de grenzen en herschrijven de oorlogsregels. Jonathan Irons, de oprichter en voorzitter van de grootste PMC van de wereld, Atlas Corporation, staat in het middelpunt van alles.

De Atlas Corporation heeft sinds de oprichting in 2035 een enorme toename in macht ervaart, onder leiding van Jonathan Irons. Oorspronkelijk was het een bedrijf wat huurlingen aanbood, maar dit veranderde drastisch toen Irons het grootste bedrijf in biotechniek kocht, R&D Firm, en de ontwikkeling van het geavanceerde exo-skelet voor soldaten. Daarmee verkreeg de Atlas Corporation de macht over het grootste leger van de wereld. Met ongeëvenaarde middelen en zonder angst voor de burgers, veranderde de Atlas Corporation het gezicht van oorlog en de definitie van macht. Ze werden een aanwinst voor ieder land of groep die het zich kon veroorloven. Nu, in het jaar 2054, is de wereld veranderd in een onstabiel landschap dat balanceert op de rand van wereldwijde chaos.

De personages

Het spel kent vijf belangrijke personages: Jack Mitchell, Jonathan Irons, captain Gideon, sergeant Cormack en Ilona.

Jack Mitchell is het personage waarvan jij de rol in neemt tijdens de singleplayer. Hij is een jonge marinier in dienst van de Atlas Corporation, een bedrijf in handen van Jonathan Irons. Jonathan Irons is een van de machtigste mannen ter wereld. Hij verlangt naar nog meer macht en heeft de middelen om het te krijgen. Captain Gideon verandert rekruten in topsoldaten voor Atlas Corporation. Hij is niet bang om risico's te nemen. Sergeant Cormack is spijkerhard en enorm loyaal. Hij was ploegleider bij de marine, voordat hij werd gevraagd om de Sentinel Task Force bij de Atlas Corporation te leiden. Ilona is een van de leden van de Sentinel Task Force. Ze is koel en afstandelijk, maar dat maakt niet uit, want haar vaardigheden als Tier One Operator maken dit voor de volle honderd procent goed. Voordat ze bij de Atlas Corporation in dienst kwam, was ze sluipschutter in de Russische Spetsnaz Special Forces.

De plus- en minpunten

Het spel is over het algemeen positief ontvangen. Het exo-skelet maakt het spel vernieuwend en leuk. Het exo-skelet maakt het mogelijk om twee keer zo hoog te springen. Je hoeft geen straatjes meer af te rennen om aan de andere kant van de muur te komen, maar springt er gewoon overheen. Naast het exo-skelet zijn er nog veer meer futuristische technologieën te vinden. Denk aan apparatuur, maar ook aan voertuigen zoals hoverbikes en zeer gespecialiseerde drones. Daarnaast is er overal loot, of in het Nederlands 'buit' te vinden. De buit kan van alles zijn. Dubbele experience, een uniek wapen of een nieuwe helm. Het kan zijn dat sommige bonussen na een tijd verdwijnen. Een voorbeeld hiervan is de Bloodshot-helm. Deze mag je korte tijd dragen wanneer een bepaalde hoeveelheid aan headshots weet te maken.

Het grootste nadeel voor de PC-gebruikers is toch wel dat er op het moment geen mogelijkheid is tot dedicated servers. Veel gebruikers klagen dat tijdens multiplayer spellen ze last hebben van lags. Of er nog dedicated servers komen is niet bekend.

Systeemvereisten voor de PC

Minimum Aanbevolen
BesturingssysteemWindows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit / Windows 8.1 64-BitWindows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit / Windows 8.1 64-Bit
ProcessorIntel® Core™ i3-530 @ 2.93 GHz / AMD Phenom™ II X4 810 @ 2.60 GHz Intel Core i5-2500K @ 3.30GHz
Geheugen6 GB RAM8 GB RAM
VideokaartNVIDIA® GeForce® GTS 450 @ 1GB / ATI® Radeon™ HD 5870 @ 1GB NVIDIA® GeForce® GTX 760 @ 4GB
DirectXVersie 11Versie 11
Harde schijf55 GB beschikbare ruimte55 GB beschikbare ruimte
GeluidskaartDirectX Compatible 100% DirectX 9.0c Compatible 16-bit

Het spel is echter niet alleen beschikbaar voor de PC, maar ook voor Playstation 3 en 4 en de Xbox 360 en Xbox One.
© 2014 - 2017 Deniseqn, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Call of Duty Advanced Warfare: Cheats, info en tipsVanaf 4 november 2014 is het nieuwste spel in de Call of Duty reeks wereldwijd te koop voor de PlayStation 4, Xbox One,…
Geschiedenis van Call of DutyGeschiedenis van Call of DutySinds 2003 is Call of Duty een van de meest gespeeld shooters ter wereld. Waar waar komt het spel eigenlijk vandaan. Cal…
Call of Duty: Modern Warfare 2Call of Duty: Modern Warfare 2 is een vervolg op Call of Duty 4: Modern Warfare, deze kan echter niet tippen aan deze ga…
Call of Duty 5: World at WarCall of Duty is een bekende oorlog reeks waarin je door de ogen van een soldaat kijkt. Na het zeer geslaagde Call of Dut…
Games die uitkomen in november 2014 (release)Games die uitkomen in november 2014 (release)In november 2014 staan er voor alle platformen een groot aantal nieuwe games klaar. De maand voor de drukke decembermaan…
Bronnen en referenties
  • Call of Duty, http://www.callofduty.com/advancedwarfare, bezocht op 7-11-2014
  • Steam, http://store.steampowered.com/app/209650/, bezocht op 7-11-2014
  • Gamer, http://www.gamer.nl/review/498789/call-of-duty-advanced-warfare-geen-nieuw-wiel-wel-een-nieuw-profiel, bezocht op 7-11-2014

Reageer op het artikel "Call of Duty: Advanced Warfare"

Infoteur: Deniseqn
Gepubliceerd: 07-11-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!