InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Call of Duty Infinite Warfare - Speltypes en wapens

Call of Duty Infinite Warfare - Speltypes en wapens

Call of Duty Infinite Warfare - Speltypes en wapens Call of Duty Infinite Warfare is een schietspel voor de Playstation 4, Xbox One en de pc. De first-person shooter game is de dertiende in de Call of Duty-serie spellen. Deze editie speelt zich af in toekomst van de mensheid en bevat verschillende hightechwapens die nu nog niet bestaan. De multiplayer van het spel bevat verschillende maps waar teams tegen elkaar gaan strijden. Elke speler heeft zijn eigen persoonlijke vooruitgang in de online multiplayer van Call of Duty Infinite Warfare. Fans van moderne oorlogsvoering kunnen het spel spelen vanaf 4 november 2016.

Call of Duty Infinite Warfare

Dit spel is een aanrader voor liefhebbers van een first-person shooter videogame. Een first-person shooter game is een actiespel dat gericht is op het perspectief van de gamer. Bij Call of Duty Infinite Warfare ervaart de speler de rol van een personage uit het spel. De personages uit de game vechten in deze editie op verschillende werelden in het zonnestelsel. De spelers krijgen in de ruimte te maken met zwaarteloosheid. Bewegen in de buitenaardse wereld waar geen zwaartekracht is gebeurt dan ook met behulp van een jet pack of grijphaak. De futuristische first-person shooter geeft een realistische kijk op hoe de moderne oorlogsvoering eruit kan gaan zien. De videogame is geschikt voor 18 jaar en ouder.

Speltypes

Singleplayer (Campaign)

Tijdens de Campaign mode van Call of Duty Infinite Warfare strijd je mee in een grote toekomstige oorlog. Verschillende personages in de first-person shooter moeten de aardse belangen verdedigen. De verhaallijn van de verschillende te spelen personages worden filmisch weergeven in de game. Met behulp van moderne wapens ga je door de ruimte om de menselijke conflicten uit te vechten. Grootschalige slagvelden op verschillende werelden in het melkwegstelsel dienen als decor voor de toekomstige oorlogsvoering.

Multiplayer

Mensen van over de hele wereld nemen het tegen elkaar op in de multiplayer van Call of Duty Infinite Warfare. De gamers spelen in de verschillende online maps die de game aanbiedt. Strategie en omgeving zijn van belang bij spelen in de multiplayer. Door het spelen van de verschillende games in teams komt er vooruitgang in je personage. Hierdoor is het mogelijk om met betere wapens en uitrusting de strijd aan te gaan. Deze vooruitgang wordt constant bijgehouden waarbij rang en status van belang zijn.

Zombies

Nieuw in de Call of Duty spellenreeks is de mogelijkheid om zombies te spelen. Bij zombies word je terug in de tijd gebracht naar het jaar 1980. De setting van het veld speelt zich af in een amusementspark met waanzinnige attracties en een bizarre werkende achtbaan. Tijdens het spelen van zombies ervaart de gamer een nieuw manier van spelen binnen de game, volgens de makers.

Wapens

Call of Duty Infinite Warfare biedt een ruim arsenaal aan wapens aan. Oorlogsvoering is in de loop van de jaren zwaarder, innovatiever en doelgerichter geworden. Hiervan kan de gamer dan ook genieten met de militaire uitrusting die gewonnen kan worden. De gamer kan in de multiplayer en singleplayer verschillende soorten wapens en uitrusting verdienen. Er zijn verschillende categorieën wapens waaruit gekozen kan worden. Elke categorie wapens bevat verschillende keuzes aan pistolen, geweren, messen of een ander soort futuristisch wapentuig. Ieder wapen bevat specifieke kwaliteiten waarvan een speler gebruik kan maken binnen het spelen van de videogame. Samen in een team met andere spelers kunnen de verschillende wapens elkaar aanvullen door middel van strategie en tactiek. Elke speler heeft door zijn militaire uitrusting zijn eigen rol of taak waardoor er zoveel mogelijk punten behaald kunnen worden. Sommige wapens van de verschillende categorieën kunnen nog naar voorkeur worden aangepast.

Categorieën wapens

  • Assault Rifles
  • Submachine Guns
  • Light Machine Guns
  • Sniper Rifles
  • Shotguns
  • Handguns
  • Launchers
  • Melee (korte gevechten)
  • Other Melee Weaopons (vuist, honkbalknuppel en hakbijl)
  • Equipment (granaten, mijnen, drone en C4)
  • Classic
  • Quest Weapons
  • Miscellaneous
  • Manufacturers
  • Unknown

Lees verder

© 2016 - 2018 Infoplus, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Doug Kline, Flickr (CC BY-2.0)
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Call_of_Duty:_Infinite_Warfare
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/First-person_shooter
  • https://www.callofduty.com/nl/infinitewarfare
  • http://callofduty.wikia.com/wiki/Portal:Call_of_Duty:_Infinite_Warfare
  • https://www.callofduty.com/infinitewarfare/zombies

Reageer op het artikel "Call of Duty Infinite Warfare - Speltypes en wapens"

Infoteur: Infoplus
Laatste update: 28-10-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!