De Sims 4 Star Wars: Journey to Batuu

De Sims 4 Star Wars: Journey to Batuu De Sims 4 is een levenssimulatiegame waarin spelers het leven van hun Sims kunnen bepalen. Ter uitbreiding van De Sims 4 is op 8 september 2020 een nieuwe gamepack uitgebracht. Deze gamepack heet De Sims 4 Star Wars: Journey to Batuu en staat volledig in het teken van Star Wars. Het uitvoeren van missies is een belangrijk onderdeel van deze gamepack.

Wat is een gamepack

In De Sims 4 is een nieuw soort pakket toegevoegd, namelijk een gamepack. Voorheen bestonden er in De Sims-reeks alleen uitbreidingspakketten en accessoirespakketten. Een gamepack zit tussen een uitbreidingspakket en een accessoirespakket in: een gamepack is namelijk minder uitgebreid dan een uitbreidingspakket, maar er wordt wel meer toegevoegd dan alleen voorwerpen en kleding zoals in een accessoirespakket.

Batuu: een nieuwe wereld in De Sims

De Sims 4 Star Wars: Journey to Batuu staat in het teken van Star Wars. Met deze gamepack wordt een nieuwe wereld geïntroduceerd genaamd Batuu. Op Batuu zullen fans van Star Wars veel gebouwen herkennen die ook in de films te zien zijn. Reizen naar Batuu werkt hetzelfde als reizen naar een vakantiewereld: door middel van een telefoon kan de Sim naar Batuu reizen. Doordat Batuu als een vakantiewereld werkt in De Sims, is het niet mogelijk om op Batuu te wonen.

Op Batuu is het niet mogelijk om met de gebruikelijke Simoleons te betalen. Wanneer je Sim aankomt op Batuu, krijg je een aantal Credits. Met deze Credits kun je betalen op Batuu. Door middel van missies kan je Sim meer Credits verdienen.

De inwoners van Batuu zijn niet de alledaagse Sims die je tegenkomt in andere werelden van De Sims. De inwoners van Batuu kunnen in drie groepen worden ingedeeld, namelijk: het Verzet, de First Order en de Schurken. Alle drie deze groepen willen aan de macht komen op Batuu, maar om daadwerkelijk aan de macht te komen hebben ze de hulp van jouw Sim nodig. Ook zijn bekende personages uit de Star Wars-films te vinden op Batuu zoals Kylo Ren, Rey en Vi Moradi en Hondo Ohnaka.

Wat is er te doen op Batuu

Wanneer je Sim aankomt op Batuu kan hij beginnen met het uitvoeren van missies. Door het uitvoeren van missies en uitdagingen, kan je Sim helpen om één van de drie groepen aan de macht te laten komen op Batuu. Deze missies zijn dan ook een belangrijk onderdeel van deze gamepack. Missies kunnen bijvoorbeeld bestaan uit spioneren, saboteren of spullen verzamelen. Door het uitvoeren van de missies, verdient je Sim reputatiepunten. Wanneer je Sim genoeg reputatiepunten heeft verdiend, kan je Sim in contact komen met de factieleiders van de verschillende groepen op Batuu. Daarnaast kunnen allerlei beloningen worden ontgrendeld door het uitvoeren van missies, waaronder outfits.

Lightsabers en droïdes

In de Star Wars films zijn de lightsabers niet te missen en ook in deze gamepack zijn ze terug te vinden. Je Sim kan zijn eigen lightsaber maken. Hiervoor heeft je Sim kyberkristallen en heften nodig. Wanneer je Sim zijn eigen lightsaber heeft gemaakt, kan je Sim hiermee trainen en andere Sims uitdagen voor een duel.

Het is ook mogelijk om een droïde te kopen. Hiervoor moet je Sim naar het droïdedepot gaan om daar een droïde aan te schaffen. Een droïde kan je Sim helpen bij het uitvoeren van missies. Daarnaast kan de droïde mee naar huis worden genomen als gezelschap.
© 2020 Kirsten-eliza, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Aitoff, Pixabay
  • EA, https://www.ea.com/nl-nl/games/the-sims/the-sims-4/packs/game-packs/the-sims-4-star-wars-journey-to-batuu, bezocht op 25-10-2020

Reageer op het artikel "De Sims 4 Star Wars: Journey to Batuu"

Infoteur: Kirsten-eliza
Gepubliceerd: 30-10-2020
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!