InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Zumba Fitness 1 en 2 voor de Wii

Zumba Fitness 1 en 2 voor de Wii

Zumba Fitness 1 en 2 voor de Wii Er zijn erg veel dansspellen voor de Wii verkrijgbaar en het is lastig om daar een leuke uit te kiezen. Aanraders zijn Just Dance en Zumba Fitness. In dit artikel wordt Zumba Fitness besproken. Het is een erg leuke game waarmee je al snel heel wat calorieën verbrandt. Met Zumba Fitness verbrand je erg veel calorieën en je hebt verschillende spelniveau's waardoor dit spel voor iedereen geschikt is. Bij dit spel zit een heupband (belt) geleverd. Hier kan je je controller indoen en zo registreert je controller of je wel voldoende met je heupen beweegt. Elke beweging wordt geregistreerd. De spellen zijn officieel uitgebracht door Zumba en bevatten de bekende Zuid-Amerikaanse muziek waar je heel goed op kunt dansen. Je leert de negen verschillende dansstijlen van de Zumba. De reggaeton, merengue, salsa, cumbia, hiphop, mambo, rumba, flamenco en calypso. Het spel bevat ook een ingebouwde agenda waarmee je je workouts kunt zien en plannen en het bevat ook een calorieënmeter. Je gaat met dit spel zeker weten zweten, dus hou een handdoek en een flesje water bij de hand.

Zumba Fitness 1

Zumba Fitness is een van de betere spellen op het dansvlak. Je danst op een vrolijke muziek en leert beter bewegen. Je verbrandt ook veel calorieen en je kan spelen op verschillende niveau's. In het spel heb je de keuze om lessen te volgen, deze beginnen met 10 minuten en hoe verder je komt in het spel, hoe langer de lessen duren. Dit kan zijn tot 45 minuten. Als je alle lessen hebt gevolgd kun je kiezen om de Zumbathon te doen. Dit is een vol uur dansen. Erg leuk. Je hebt ook nog de keuze om Zumba Party te spelen, dit is ongeveer hetzelfde concept als de lessen. Er is ook nog de mogelijkheid om de pasjes te leren. Het is een spel waar je niet snel op uitgekeken bent, want het zit vol met leuke nummers en dansjes. Dit spel bevat meer dan 30 nummers.

Zumba Fitness 2

Sinds eind 2011 is er ook een Zumba Fitness 2 verkrijgbaar. In dit spel zijn de dansers en danseressen in 3D. Het is even wennen aan het scherm, want de camere draait af en toe naar een andere hoek. Maar op die manier worden ook je vaardigheden getest. Er is een keuze uit ruim 32 nummers, van hip-hop tot salsa. Als je genoeg met je heupen beweegt vormen zich in je scherm allerlei special effects. Door veel punten te scoren speel je allerlei bekers en prijzen vrij die je telkens kunt bekijken. Ook is er een gedeelte waar je de pasjes en stapjes kan leren. Dat is vooral handig als je je beweging wilt verbeteren of de bewegingen wilt leren. Bij dit spel wordt ook een belt geleverd, de heupband.

Deze spellen zijn erg leuk om te spelen. Helaas is er geen multiplayer mogelijkheid. Als je met vrienden of vriendinnen wilt spelen kan dat natuurlijk wel, maar dan zal je geen puntentelling hebben. Het zal wel garant staan voor een onwijs leuke avond en er zal nog lang over gepraat, en natuurlijk over gelachen, worden.

De prijs van de spellen ligt zo rond de 40,- per stuk en dat is inclusief belt.
Gerelateerde artikelen
Zumba: dansend tot wel 1.000 calorieën per uur verbrandenZumba: dansend tot wel 1.000 calorieën per uur verbrandenZumba is een combinatie van aerobics en een vereenvoudigde vorm van Latin Dance. Met Zumba kun je, volgens wetenschapper…
Afvallen met Aqua ZumbaAqua Zumba, wat is dat nou weer? Zoals de naam al doet vermoeden, is het Zumba in het water. Deze sport is ideaal wannee…
Voormalig kampioen Jan Zwijsen en zijn danscentrumVoormalig kampioen Jan Zwijsen en zijn danscentrumElke grotere plaats heeft wel een of meer dansscholen. Hoewel de meesten worden geleid door zeer bekwame dansleraren zij…

Reageer op het artikel "Zumba Fitness 1 en 2 voor de Wii"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 14-01-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!