InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Het succes van Angry Birds

Het succes van Angry Birds

Het succes van Angry Birds Hoe kan een spelletje zon groot succes worden in een korte periode? Het spel Angry Birds is al vaker dan een half miljard keer gedownload. In december 2010 was dat nog vijftig miljoen keer. Gerekend per november 2011 is de totale speeltijd van alle spelers in de wereld op dit moment 200.000 jaar. Angry Birds is met kop en schouders het populairste spel op de smartphone. De grote kracht van het spel is dat het gratis te verkrijgen is en het is een zeer eenvoudig te spelen spelletje.

Wat is Angry Birds?

Er zullen nog maar weinig mensen zijn die nog nooit van Angry Birds gehoord hebben. Voor diegenen die het toch niet weten, een korte toelichting op het spelletje. U krijgt een catapult tot uw beschikking en vogeltjes met verschillende eigenschappen. Met deze vogels moet u een tafereel zien te vernietigen. Het primaire doel is om varkens, apen of andere dieren of objecten te vernietigen. Dit moet u voor elkaar zien te krijgen met zo weinig mogelijk vogeltjes en de ravage moet zo groot mogelijk zijn.

Ongekend populair

Het spelletje is over het algemeen gratis te downloaden en is op dit moment populair als spel, maar de marketing van het merk wordt ook steeds intensiever. Het spel is tegenwoordig ook op de computer te spelen, maar wordt vooral gespeeld op de smartphone. In eerste instantie was het spel alleen beschikbaar op het Apple platform, maar is nu bijvoorbeeld ook te spelen op de android. Het spel is oneindig uit te breiden met nieuwe levels en gradaties in moeilijkheid.

Waar verdienen de makers hun geld mee?

Er zijn gratis varianten en varianten waar u voor moet betalen. De gratis varianten op de android worden voorzien van advertenties gedurende het spelen van het spelletje. Hierdoor brengt de gratis variant meer geld op voor de maker, dan de betaalde versie.

Smartphone vervangt de portable spelcomputers

Dagelijks komen er nieuwe spellen bij voor op de smartphone. Door apps te downloaden kunnen deze spellen op de smartphone worden gezet. Dit is een slechte ontwikkeling voor producenten als Nintendo en Sony. Het gaat om de eenvoudige spelletjes die gespeeld worden via de apps, maar de ontwikkeling zal er mogelijk voor gaan zorgen dat de portable spelcomputers binnenkort verleden tijd zijn. Dit komt ook mede doordat steeds meer mensen op hun telefoon onbeperkt toegang krijgen tot het internet.

Waardoor is Angry Birds een groot succes?

Het spel is eenvoudig te begrijpen en brengt ook nog een beetje humor met zich mee. Daarnaast is het een uitdagend spel om bepaalde doelen te bereiken. Het is vaak eenvoudig om een spelletje uit te spelen, maar het is lastig om het best mogelijk resultaat neer te zetten. Het spelletje kan zelfs verslavend werken om het volledig uit te spelen. Door één ster te halen mag u verder naar het volgende spelletje, maar de gamers hebben als doel om het maximale te halen, namelijk drie sterren.

Marketing rondom Angry Birds

Angry Birds is inmiddels meer dan gewoon een spelletje. Het is een hype en de gadgets verkopen goed. Hierbij kunt u denken aan kleding, petjes en knuffels. Verbazend om te zien hoeveel succes kan worden behaald met het ontwikkelen van een redelijk eenvoudig spelletje.
Gerelateerde artikelen
Angry Birds, een fenomeenAngry Birds, een fenomeenDe bekendste spelletjesapp is Angry Birds. Iedereen die wel eens een spelletje speelt op zijn smartphone of tablet, zal…
Angry Birds: De Film, succesvol spel komt met animatiefilmAngry Birds: De Film, succesvol spel komt met animatiefilmDe Angry Birds zijn wereldwijd bekend geraakt door het succesvolle computerspel. 18 mei 2016 komt Angry Birds: De Film u…
Angry Birds: wat is het en hoe werkt het?Angry Birds: wat is het en hoe werkt het?Angry Birds is in opkomst! Het spel bestaat al een aantal jaar, maar staat nu ook op nummer vier van de meest gedownload…
Bronnen en referenties
  • http://www.spotlighteffect.nl/mobiel/het-succes-van-angry-birds-de-volgende-stap-in-mobiele-games/

Reageer op het artikel "Het succes van Angry Birds"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 03-11-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!