InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Sims 3: Tips en Tricks

Sims 3: Tips en Tricks

Sims 3: Tips en Tricks In 2009 al verscheen na lang wachten de Sims 3, een simulatiespel die vele fans heeft. Vele uitbreidingen volgden. Voor de mensen die net beginnen met spelen of degene die het spel toch wel wat moeilijk vinden, zijn er hieronder wat tips.

Extra materialen downloaden

Alle fans van de Sims downloaden en installeren materialen van verschillende sites die ze in hun Sims 3 spel kunnen gebruiken. In de Sims en de Sims 2 was dit nog redelijk makkelijk om te doen, maar dit is in de Sims 3 moeilijker geworden. Op de website van www.modthesims.info is een goede beschrijving te vinden hoe je gedownloade materialen kunt installeren om te gebruiken in de Sims 3 spellen. Je moet hiervoor een account bij ze aanmaken (gratis), maar dit is zeker de moeite waard aangezien ze ontzettend veel leuke materialen hebben om te downloaden. Let wel bij het downloaden op voor welke expansies de downloads geschikt zijn. Anders werken ze namelijk niet.

Sims 3 favoriete downloads

Wie de Sims vaak genoeg heeft gespeeld, weet dat de grootste uitdaging zit in de behoeften van je Sims. Je moet ervoor zorgen dat aan al hun behoeften wordt voldaan, terwijl je daarnaast allerlei taken moet en wilt vervullen. Dit is de reden waardoor veel mensen op websites gaan zoeken naar objecten voor hun Sims 3 spel die ervoor kunnen zorgen dat de behoeften van de sims sneller vervullen. Denk hierbij aan energie, blaas, honger, etc. Er zijn namelijk mensen die objecten/materialen voor de Sims spellen ontwikkelen die ervoor zorgen dat bepaalde (of alle) behoeften altijd vervuld zijn. Zo heb je nooit meer een probleem als je bij iemand op bezoek bent en je naar het toilet moet of dat je energie op is. Op de website hierboven genoemd, kun je ook deze materialen vinden, ze worden ook wel “Mods” (Object Modifications)” genoemd.

Codes om je te helpen in de Sims 3

In het spel zelf kun je ook gebruik maken van zogenaamde “cheatcodes” om je een beetje te helpen. Hiervoor typ je eerst “Ctrl+Shift+c” in (tegelijkertijd). Dan volgt er bovenin een lichtblauw balkje. Hierbij enkele codes die je kunt gebruiken:
  • Kaching: je krijgt 1,000 simoleons
  • Motherlode: je krijgt 50,000 simoleons
  • Help: je krijgt een lijst met alle cheatcodes
  • Freerealestate: wanneer je nu een huis of stuk grond koopt kost je dit niets.
Mocht er iets misgaan kun je altijd op Esc intypen om het scherm weer naar normaal te laten gaan.

Interessante tips en weetjes

Objecten in inventaris

De volgende objecten kun je in je inventaris zetten om zo overal bij je te hebben. In de speelmodus selecteer je je inventaris tab (rugzakje) en vervolgens klik je op het object om deze te verslepen naar je inventaris.
  • Gitaar
  • Bas
  • Piano
  • Boeken
  • Laptop
  • Auto
  • Fiets
  • Etenswaren

Makkelijk geld verdienen met boeken schrijven

Je kunt best veel geld verdienen door boeken te gaan schrijven op je computer of laptop. Op een laptop is beter omdat je deze in je inventaris kunt doen en zo overal mee kunt nemen. schrijven van fictie boeken nemen minder tijd in beslag maar leveren net wat minder geld op als de andere genres. Het schrijven van een roman duurt langer maar levert het meeste geld op.Terwijl je schrijft bouw je vaardigheidspunten op. Naarmate je meer punten krijgt, kun je ook in meerdere genres gaan schrijven. Voor elk boek dat je schrijft, krijg je “royalties”. Deze royalties krijg je per boek 6 weken lang. Als je het maximale aantal punten hebt behaald met het schrijven kun je ongeveer tussen de 30,000 en 40,000 simoleons verdienen.

Baby's

Je zult in de Sims 3 op een punt staan dat je een familie gaat of wilt stichten. Sommigen hebben een voorkeur voor een bepaalde baby (jongen, meisje, tweeling). Nu is er in de Sims 3 een trucje om je hierbij een beetje te helpen:
Laat je zwangere Sim veel appels eten en je verhoogd de kansen op een jongen
Laat je zwangere Sim veel watermeloenen eten en je verhoogd de kansen op een meisje
Wil je meerdere kinderen in één keer, dan zul je genoeg Lifetime Award punten moeten hebben en de Fertility Treatment optie moeten aanschaffen voor je punten. Hiermee verhoog je dan de kans op meerdere kinderen.

Niet ouder worden

Na verloop van de dagen wordt je Sim steeds ouder, maar dit is niet altijd iets wat je wil. De tijd verstrijkt in de Sims al te snel!. Dit kun je veranderen en wel zonder codes. Ga in het spel zelf naar de knop met de drie punten/stippen linksonderin en klik hierop. Ga daarna naar Options, en vervolgens naar het tabblad Game Options. Hier heb je twee opties:
  • Verwijder de vink voor de optie Enable Aging (ouder worden) en je Sim wordt niet ouder.
  • Schuif de pijl van de balk in het midden van de pagina naar rechts om het aantal dagen waarin je Sim ouder wordt te verlengen. Dit kan tot 960 dagen. Dit moet genoeg zijn.
Je kunt de opties later altijd weer aanpassen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
PC game The Sims 3PC game The Sims 3De Sims 3 is in 2009 uitgekomen. Bij dit spel zijn vele uitbreidingen beschikbaar, waardoor de Sims 3 leuker wordt om te…
The Sims abracadabra: tips en trucs om sims te laten toverenThe Sims is al weer een ‘oud’ computerspel. Immers er ligt al tijden een opvolger van deze populaire game is de winkel o…
The Sims FreeplayThe Sims kun je nu ook op je smartphone of tablet spelen! The Sims Freeplay is de gratis versie van de Sims. In dit spel…
De Zmolker Tips en TricksDe Zmolker Tips en TricksEen groep leerlingen die vanwege gedragsproblematiek thuishoren bij cluster 4, maar op cognitief gebied thuishoren bij c…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Sims 3: Tips en Tricks"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 13-01-2018
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: De Sims 3
Schrijf mee!