InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > De draagbare Nintendo Wii U console

De draagbare Nintendo Wii U console

Nintendo heeft sinds kort hun nieuwe console voorgesteld. Deze zou opnieuw de strijd moeten aan gaan met Sony die ondertussen hun PS Vita hebben uitgebracht. Nintendo brengt hierbij de Wii U die enkele nieuwe functies brengt die verschillend zullen zijn dan de andere draagbare consoles.

Wii U

De Wii U is een opkomende gameconsole van Nintendo en is de opvolger van de Nintendo Wii. Het systeem werd onthuld op de E3 expo in Los Angeles waarbij ook werd meegedeeld dat het systeem naar verwachting eind 2012 te koop zal zijn in Europa en de rest van de wereld. De Wii U is een draagbare console met een 1080p signaal en dus met zeer mooie grafische effecten. Deze console is helemaal niet te vergelijken met de DS die eveneens ook word geproduceerd door Nintendo. Zo zal de Wii U de volgende functies hebben die toch verschillend zijn met die van de Nintendo (3)DS en andere draagbare consoles op de markt:

Stop nooit met spelen

Nintendo heeft een nieuwe feature die nieuw is op de markt, hier is het mogelijk dat je nooit meer hoeft te stoppen met spelen. Je kan eenvoudig een spel dat je op de Nintendo Wii aan het spelen was overdragen naar de Wii U console om daarop verder te spelen. Zo kan iemand die tv wilt kijken dat gewoon doen terwijl jij verder blijft gamen. Dit kan allemaal in een mum van tijd zonder het spel te moeten beëindigen.

Beide schermen gebruiken

Je kan deze console niet alleen gebruiken om Wii spelletjes mee te spelen maar ook als toevoeging van een spel dat je aan het spelen bent. Zo zie je op de demo's van de Wii U dat je het bijvoorbeeld kan gebruiken bij een honkbal spelletje om daarin de bal te vangen door het voor het scherm van je te tv te houden of om een virtueel golfballetje te zien wegslaan door de Wii U op de grond te leggen. Zo zal in de toekomst meerdere spelletjes gebruik gaan maken van de Wii U om er nog een extra dimensie aan te geven en je nog meer in het spel te brengen met deze draagbare console.

Camera

Het bevat ook een camera met een microfoon waarbij je niet alleen foto's mee kunt maken en filmen, maar ook videochats kan houden met je vrienden. Ook kan je nu de foto's en filmpjes die je gemaakt hebt met de Wii U eenvoudig over zetten naar de Wii console die ze dan onmiddelijk in het groot op je tv-scherm weergeeft en kan opslaan.

Kostprijs van de Wii U

Volgens de geruchten die rond gaan zou deze console tussen de 300 en 400 euro gaan kosten. Dit is al een behoorlijk bedrag maar hiervoor heb je natuurlijk wel een tablet-pc met een console waarop je de bekende spelletjes kan spelen zoals die van mario, zelda, sonic en andere welbekende en verslavende spelletjes van Nintendo. Een echt niet te missen gadget.

Nintendo Wii U games

Hier zijn enkele spelletjes die op de Wii U in de toekomst zullen worden uitgebracht:
  • Fifa 13
  • Dragon Quest X: The Five Awakening Races Online
  • Assassins creed 3
  • Rabbids Rumble
  • Tekken
  • Battlefield
  • Super mario's Mii
  • Darksiders 2
  • Splinter Cell 6
  • Ninja Gaiden 3
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.ign.com

Reageer op het artikel "De draagbare Nintendo Wii U console"

Infoteur: Krisdeprest
Gepubliceerd: 16-05-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!