InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Logos Quiz Game; merken raden is de nieuwe hype

Logos Quiz Game; merken raden is de nieuwe hype

Logos Quiz Game; merken raden is de nieuwe hype Logos Quiz Game is een applicatie voor iPod, iPhone en iPad gemaakt door Javier Perez Estarriaga. De spellen worden uitgegeven door AticoD. In dit spel kunt u uw kennis over de logo's van bedrijven testen.

Logos Quiz Game

Logos Quiz Game is een spel waarbij je de logo's van bedrijven moet raden en proberen dit zo snel mogelijk te doen om een zo hoog mogelijke score te behalen. Als je een bepaald aantal merken hebt geraden mag je door naar het volgende level. Er zijn op het moment van schrijven negen levels die je kan vrijspelen. Hieronder kun je zien hoeveel goed geraden logo's je nodig hebt om het volgende level te unlocken.
Vrij te spelenBenodigd aantal goede logo's
Level 10
Level 215
Level 370
Level 4130
Level 5190
Level 6250
Level 7310
Level 8370
Level 9500

Als je een logo niet weet zijn er verschillende manieren in het spel ingebouwd om er toch achter te kunnen komen van welk bedrijf het logo is. Het spel is gekoppeld aan game center van Apple, waardoor je kan zien op welke plek je op de ranglijst van het spel staat en kan je achievements behalen.

Merken

In het spel zijn er meer dan 500 internationale logo's die je kan raden. De logo's van bedrijven kom je tegenwoordig overal tegen: op televisie en internet, op straat en op bijvoorbeeld evenementen. In de meeste gevallen komt het merendeel van de logo's je wel bekend voor en weet je ook van welk bedrijf dat logo is. Nu is de vraag nog weet je ook hoe je de naam van het merk schrijft.
Zo heb je de grote rode K, het logo van Kellogg's, maar wist u dat de naam van dit merk met 2 g's werd geschreven. Dit is dus een extra aandachtspunt in het spel, want als je eerste poging verkeerd is door, in dit geval, een spellingsfout, dan word je eindscore van dat merk minder.

Hulpmiddelen

Natuurlijk zijn ook de antwoorden van dit spel wel ergens op het internet te vinden. Maar waarom zou je dit spel gaan spelen als je toch alle antwoorden wilt gaan kopiëren? Gelukkig zijn er ook ingebouwde hulpmiddelen om het logo te raden. Zo heb je de mogelijkheid om het spel een berichtje op je Facebook of Twitter account te laten plaatsen met daarin de vraag of één van je vrienden het logo wel weet en natuurlijk een plaatje van het betreffende logo.
Ten tweede heb je de mogelijkheid om hints te gebruiken. Bij elke drie logo's die je goed hebt geraden krijg je één hint. Per logo kun je maximaal drie hints gebruiken. Een hint bij Kellogg's zou bijvoorbeeld kunnen zijn: bedrijf dat ontbijtgranen maakt. Ook een veel voorkomende hint is dat je de begin- en eindletter te zien krijgt en het aantal letters dat nog ontbreekt. K......s is dan Kelloggs's. Ook kun je met behulp van sterren het logo vrijspelen. Een ster kun je verkrijgen door de volledige score (100) bij een logo te halen.

Statistieken

Op de pagina met statistieken kun je zien hoeveel logo's je al goed geraden hebt en hoe vaak je het goed, bijna goed of niet goed geraden had. Voorderest zie je hoeveel sterren je totaal had, hoeveel hints je al gebruikt hebt, wat je plek op de ranglijst is en hoeveel minuten en seconden je het spel al gespeeld hebt. Een ander groot pluspunt van dit spel is dat je verschillende accounts kan maken. Zo kan je als je maar één apparaat hebt, de app toch door meerdere mensen laten gebruiken.
© 2012 - 2018 Rva03, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.aticod.com

Reageer op het artikel "Logos Quiz Game; merken raden is de nieuwe hype"

Infoteur: Rva03
Gepubliceerd: 31-08-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!