InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Je kind in de gaten houden met een GPS horloge

Je kind in de gaten houden met een GPS horloge

Je kind in de gaten houden met een GPS horloge Met GPS is het mogelijk met grote nauwkeurigheid iemand locatie te bepalen. Horlogefabrikanten hebben hier handig op ingespeeld door een kinderhorloge te ontwikkelen met GPS-functie. Installeer je als ouder op je eigen smartphone de bijbehorende app dan kun je altijd nagaan waar je kind zich bevindt. Afhankelijk van hoe geavanceerd het horloge is bevat het ook nog andere functies zoals een stappenteller, opslag van alle aflegde routes en de mogelijkheid om met één druk op de knop een noodsignaal te verzenden of telefonisch met jou in contact te komen.

GPS horloge voor je kind

Je kind traceren met een GPS signaal

Je wilt je kinderen vrijheid geven, maar ook weer niet te veel. Ze los laten wordt een stuk makkelijker wanneer je ze een horloge meegeeft met GPS functie. Zo kun je altijd traceren waar ze rond lopen. Of het nu om het huis is of op een veel drukkere plek zoals in de zomer op het strand of in een pretpark, zelfs wanneer je in het buitenland op een plek bent waar je zelf de weg niet goed kent, het is altijd mogelijk na te gaan waar je kind uithangt. Enkele voorbeelden van in Nederland verkrijgbare kinderhorloges met GPS-functie zijn de Kidwatch, de CheapOutdoor en het Proclaims Kid Safe GPS horloge.

Kidwatch

De Kidwatch is een horloge met GPS-functie waarmee tevens gebeld kan worden. Ben je je kind kwijt of is je kind jou kwijt dan is het niet alleen mogelijk hem of haar te traceren, maar kun je ook bellen. Het horloge bevat bij aankoop een micro-simkaart van KPN en 10 prepaid beltegoed zodat deze direct te gebruiken is. Zelf dien je op je eigen smartphone een app te installeren waarmee je het GPS signaal van het horloge kunt oppikken. De app is Nederlandstalig. In de stand-by modus kun je het horloge zo'n drie dagen gebruiken zonder op te laden. Tevens is de Kidwatch waterdicht. Het is niet bedoeld om mee te zwemmen maar hij kan wel tegen spat- en regenwater.

De de traceerfunctie heeft het horloge nog een aantal andere functies. Zo bevat het een stappenteller zodat je kunt zien hoe actief je kind in een dag geweest is. Doordat het alle GPS-locaties opslaat kun je bovendien helemaal uitlezen waar je kind allemaal geweest is. Met de SOS-knop die drie seconden ingedrukt moet worden is het mogelijk om met één druk op de knop te bellen naar het telefoonnummer dat is ingeschakeld als SOS-nummer. In geval van nood kan je kind je dus direct bellen. Doordat alleen voorgeprogrammeerde nummers gebeld kunnen worden kan er geen misbruik van gemaakt worden.

De Kidwatch is verkrijgbaar in de kleuren blauw en roze. Prijzen voor dit horloge variëren tussen de 110 en 140 euro (2017).

CheapOutdoor Q50

Het CheapOutdoor Q50 horloge is een goedkopere optie. Ook met het CheapOutdoor kinderhorloge is het mogelijk om te bellen en een noodsignaal uit te zenden. Het horloge heeft tevens een anti-dropped functie. Wanneer het horloge wordt afgedaan dan ontvang je als ouder een signaal op je smartphone met daarop de locatie. Ook erg handig is de remote monitor-functie. Deze laat alle omgevingsgeluiden horen vanaf de locatie waarvandaan een noodsignaal is uitgezonden.

Wil je niet dat je kind te ver van huis gaat bij het buitenspelen, dan is het mogelijk om de optie Electronic Fence te activeren. Je stelt dan via de bijbehorende app een gebied in waarbinnen je kind behoort te blijven. Overschrijd je die grens dan gaat er een alarm af op het horloge. De optie History Route biedt je de mogelijkheid om het gaan en staan van de drager van het horloge over de afgelopen drie maanden tot in detail uit te lezen.

De CheapOutdoor is verkrijgbaar in de kleuren blauw, groen en roze. De prijs van dit horloge ligt rond de 55 euro (2017).

Proclaims Kid Safe GPS

Het Proclaims Kid Safe GPS horloge is een van de goedkoopste kinderhorloges met GPS functie maar hij heeft dan ook wat minder extra mogelijkheden. Gebruik je de bijbehorende app dan is het mogelijk om op basis van GPS een signaal te ontvangen dat tot op 25 meter nauwkeurig aangeeft waar je kind zich bevindt. Het is tevens mogelijk om met de Proclaims Kid Safe GPS te bellen maar een SIM-kaart wordt niet meegeleverd. Deze zul je dus zelf nog los in een telefoonwinkel moeten kopen. Om een signaal door te krijgen is het nodig dat de drager zich bevindt op een plek waar minimaal een 2G netwerk is.

De Proclaims Kid Safe GPS is verkrijgbaar in de kleuren oranje en blauw en kost circa 40 euro (2017).
Gerelateerde artikelen
Zelf je horloge batterij vervangenZelf je horloge batterij vervangenOp het moment dat je horloge de juiste tijd niet meer aangeeft, is het tijd voor actie. Probeer allereerst uit te zoeken…
Tips voor het investeren in horlogesTips voor het investeren in horlogesHoogwaardige horloges zijn mooi, nuttig en soms ook een goede investering - omdat ze sterk in waarde kunnen stijgen. Toc…
Duurste horloges ter wereldDuurste horloges ter wereldDit artikel belicht de duurste horloges ter wereld. Horloges worden niet alleen verkocht omdat het functioneel is om de…
Waar op letten bij aankoop horlogeJe hebt een mooi horloge op het oog of je wilt graag investeren in horloges, waar moet je nou op letten? Er zijn tegenwo…
Hardlopen met GPSHardlopen met GPS is leerzaam en interessant voor elke hardloper, van absolute beginner tot wedstrijdatleet. Met een spo…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pexels, Pixabay
  • https://www.bol.com/nl/s/elektronica/zoekresultaten/Ntt/gps%2Bhorloge/N/3136/Nty/1/search/true/searchType/qck/defaultSearchContext/media_all/sc/s_elec_all/index.html

Reageer op het artikel "Je kind in de gaten houden met een GPS horloge"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 11-09-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!