InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Geld verdienen - oude mobiele telefoon (GSM) verkopen

Geld verdienen - oude mobiele telefoon (GSM) verkopen

Geld verdienen - oude mobiele telefoon (GSM) verkopen Geld ontvangen voor oude mobiele telefoon. Een oude mobiele telefoon is geld waard. Je oude mobiel verkopen kan op verschillende manieren. Zo kun je een oude telefoon verkopen via internet maar ook in sommige winkels. Bovendien draag je bij aan een beter milieu door je oude mobiel te verkopen.

Waarom krijg je geld voor een oude mobiel?

Waarom kun je nog geld krijgen voor je oude mobiele telefoon? Er zijn bedrijven die oude mobiele telefoons opkopen, schoonmaken en doorverkopen aan bijvoorbeeld landen als Afrika, China en India. De mensen die daar wonen kunnen nog prima enkele jaren uit de voeten met een mobiele telefoon die wij als afgeschreven zien. De gemiddelde gebruiksduur van een mobiele telefoon in Nederland ligt rond de 18 maanden. De meeste aanbieders van een telefoonabonnement, zoals KPN, Vodafone en T-Mobile, leveren ook een toestel erbij. De kostprijs van het toestel is verwerkt in de abonnementsprijs. Om jou als klant te houden bieden ze je na ongeveer 18 maanden een nieuw abonnement aan met een nieuw toestel.

Het verschil tussen een werkende en niet werkende mobiel

Gek genoeg kun je ook niet werkende oude mobiele telefoons verkopen. Maar wanneer wordt een telefoon nu als werkend en als niet werkend gezien? Een werkende mobiele telefoon moet voldoen aan de volgende zaken:

  • de telefoon kan aan- en uitgezet worden
  • de display werkt en is niet gebroken
  • de telefoon heeft een batterij met een batterijdeksel

Kleine krasjes zijn niet erg want die ontstaan door veelvuldig gebruik van de telefoon. Een telefoon die niet voldoet aan bovenstaande criteria wordt beschouwd als niet werkend. Toch kun je ook die telefoons verkopen, maar tegen een lagere prijs. Er mag echter geen sprake zijn van waterschade (verkleuring sticker achter batterij). Dan is je oude mobiel niets meer waard.

Hoe kan ik mijn oude mobiele telefoon verkopen?

Er zijn twee mogelijkheden om je oude mobiel te verkopen, via internet en in de winkel. Als je via het internet je mobiel wilt verkopen dan kun je dit doen bij websites van bijvoorbeeld www.verkoopjetelefoon.nl en www.verkoopjemobiel.nl. Je kunt gemakkelijk de telefoons versturen via de post en ontvangt op je bankrekening het bedrag dat op de website staat aangegeven.

Je kunt ook naar de Media Markt of Saturn gaan en daar je oude mobiele telefoon inleveren tegen een bepaald bedrag. Het oude toestel wordt bekeken en krijgt een bepaalde waarde mee, waarna je gelijk bij de kassa je geld krijgt.

Welke modellen kun je verkopen?

Niet alle toestellen hebben nog waarde. Hoe ouder een bepaald model is hoe lager de waarde ervan. Op de websites waar je mobiele telefoons kunt verkopen vind je een overzicht van de modellen die nog waarde hebben. Soms komt het voor dat jouw model nog te nieuw is, en ondanks de regelmatige updates van die websites er nog niet op staat. Vaak kun je dan een e-mail sturen met daarin het merk en het model van je toestel, en de vraag wat de waarde van je toestel is.

Recycle je oude mobiel

Doordat je een oud toestel aanbiedt bij een van de eerder genoemde websites of winkels draag je een steentje bij aan het milieu. De mobiele telefoon wordt opnieuw gebruikt en dus niet uit elkaar gehaald en op de immer groeiende afvalhoop gegooid. Vooral de batterijen uit mobiele telefoons zijn schadelijk voor het milieu.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.zonzoo.nl www.verkoopjetelefoon.nl www.verkoopjemobiel.nl

Reageer op het artikel "Geld verdienen - oude mobiele telefoon (GSM) verkopen"

Infoteur: Jozzie
Gepubliceerd: 29-11-2010
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!