InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Help mijn mobiele telefoon is nat geworden, wat nu?

Help mijn mobiele telefoon is nat geworden, wat nu?

Help mijn mobiele telefoon is nat geworden, wat nu? Een ongelukje is gauw gebeurd, zo ook met je mobiele telefoon. Vaak heb je hem in een borstzakje of broekzak en kan hij er gemakkelijk uitvallen. Wanneer je pech hebt valt je mobieltje in het water, is er nog iets aan te redden?

Je mobiele telefoon is nat geworden

Door verschillende oorzaken kan je mobiele telefoon nat geworden zijn. In het ergste geval valt hij in het toilet. Maar het gebeurt ook wel dat een mobieltje in een kop koffie belandt of in een regenplas valt. In de zomer gebeurt het nog wel eens dat iemand met kleding en al in het water valt. Wanneer dan de mobiele telefoon in de broekzak of borstzak zat zal deze drijfnat zijn.

Wat doe je wanneer je telefoon nat is?

Je eerste gedachte zal zijn dat je mobiel nu verpest is en je hem kunt weggooien. Niets is minder waar: vaak valt de mobiele telefoon nog uitstekend te redden.
Hieronder een de tips hoe je te werk kan gaan.
  1. Vanzelfsprekend is je eerste actie de telefoon uit de vloeistof halen. Het is belangrijk dat je dit zo snel mogelijk doet. Een mobiele telefoon zal na ongeveer 20 seconden vloeistof door laten lekken naar binnen toe.
  2. Zodra je de telefoon hebt opgevist haal je als allereerste je batterij er uit. Dit is zeer belangrijk omdat de batterij stroom levert aan de telefoon en stroom en vocht gaan niet samen. Wanneer je de batterij niet meteen verwijdert kan er schade ontstaan aan de electronica van de telefoon.
  3. Haal vervolgens de simkaart uit de telefoon.
  4. Dep de batterij droog met keukenpapier en doe vervolgens hetzelfde met de simkaart.
  5. Wikkel nu de gehele telefoon in keukenpapier en druk het papier aan, laat het keukenpapier al het vocht opnemen wat direct aan het oppervlakte van de telefoon zit.
  6. Dep vervolgens de binnenkant van de telefoon voorzichtig droog. Schud de beide delen zodat er zoveel mogelijk vocht naar buiten komt en dep steeds droog, totdat er geen vocht meer uit komt.
  7. De volgende stap is een pot opzoeken, deze vullen met ongekookte, droge rijst. Zet vervolgens beide delen van de telefoon in de pot met witte rijst en laat dit zo staan. De rijst absorbeert het vocht binnen in de telefoon. De batterij en de simkaart niet in de rijst stoppen! Deze leg je apart zolang de telefoon aan het drogen is.
  8. Nu komt het belangrijkste: geduld, en wel minimaal 72 uur. Laat de telefoon zo lang in de rijstpot zitten. Laat je er niet toe verleiden om bijvoorbeeld na een dag al te kijken of de telefoon het nog doet, er is grote kans dat de telefoon nog niet vochtvrij is en het plaatsen van de batterij kan het toestel alsnog beschadigen.
  9. Na 72 uur kun je het toestel uit de pot met rijst nemen. Plaats de simkaart en de batterij terug en zet de telefoon aan. In de meeste gevallen zal de telefoon nu weer werken. Soms kan er nog wel vocht in het display achterblijven, maar dit heeft geen effect op het wel of niet werken van de telefoon.
  10. Werkt de telefoon nu niet, ga dan naar een telefoonwinkel. Soms is alleen de batterij kapot en hoeft alleen deze vervangen te worden. Wanneer het echt de telefoon is, dan kan er soms toch nog gerepareerd worden.
  11. Wanneer er vocht in het display zit en je wilt toch een nieuwe mobiele telefoon, dan heb je op deze manier toch het voordeel dat je je foto's, film, muziek e.d. nog over kunt zetten op je nieuwe telefoon.
Wanneer je bovenstaande tips allemaal hebt opgevolgd en je telefoon werkt nog steeds niet, dan zul je je telefoon helaas als overleden moeten beschouwen. Echter, het grootste gedeelte van de nat geworden telefoons zal op deze manier weer werken.

Alternatieve mogelijkheden

Het is ook mogelijk dat het drogen van de telefoon met onderstaande manieren lukt:
  • Wanneer je geen rijst voorhanden hebt, gebruik dan gemalen koffie. Plaats dan wel de voor- en achterkant weer op elkaar na het uitdrogen, anders blijft de gemalen koffie in het toestel zitten.
  • Eventueel kun je proberen het toestel droog te föhnen, zorg wel dat je föhn op de laagste temperatuurstand staat. Teveel warmte werkt juist nadelig.
© 2008 - 2014 Ceetee, gepubliceerd in Telecom (Electronica) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Red je in het water gevallen telefoonRed je in het water gevallen telefoonIs je telefoon (of mp3speler) gelijk verloren als je hem per ongeluk in het water hebt laten vallen? Nog niet. Probeer h…
Dual Sim Phone: op 2 nummers tegelijk bereikbaarDual Sim Phone: op 2 nummers tegelijk bereikbaarDe nieuwe Dual Sim Phone maakt het mogelijk om op twee verschillende telefoonnummers tegelijkertijd bereikbaar te zijn,…
Hoe je simlock te verwijderen? De opties op een rij gezetOp veel mobiele telefoons zit een zogenaamde Simlock, een soort slot op het gebruik van simkaarten van andere providers.…
Geld verdienen - oude mobiele telefoon (GSM) verkopenGeld verdienen - oude mobiele telefoon (GSM) verkopenGeld ontvangen voor oude mobiele telefoon. Een oude mobiele telefoon is geld waard. Je oude mobiel verkopen kan op versc…
Simlock op mobiele telefoonsSimlock op mobiele telefoonsOp veel combinaties van mobiele telefoons en abonnementen of prepaid zit een simlock. Dit zorgt ervoor dat de klant ook…

Reageer op het artikel "Help mijn mobiele telefoon is nat geworden, wat nu?"

Reacties

Mark van de Spreng, 11-10-2014 17:27 #45
Ik ben in de stromende harde regen naar huis gefietst. Ik was doornat. Ook de telefoon die in mijn broekzak zat. Deze doet het nu niet meer. Wat moet ik nu doen?

Lukas, 31-08-2014 21:22 #44
Ik ben op vakantie geweest en ik ben per ongeluk gaan zwemmen terwijl mijn samsung galaxy s4 mini nog in mijn zwembroek zat. Ik heb hem de hele dag te drogen gelegd in rijst en daarna de batterij weer ingestoken. De gsm werkt weer helemaal maar is altijd HEET en de batterij is op 2 uur leeg. Nu is mijn vraag: Ligt het defect bij de gsm zelf of bij de batterij?

-., 23-08-2014 14:08 #43
Ik ben op een lekkere vakantie, in een vakantiehuisje. Er is ook een zwembad in de tuin. En mijn neef besloot te gaan zwemmen. Alleen hij was vergeten dat zijn telefoon in zijn kontzak zat van zijn zwembroek. Toen heeft hij meer dan een uur gezwommen in het zwembad en kwam erachter. Ik zei dat hij gelijk alle onderdelen moest verwijderen en in een bak moest stoppen met rijst. Hij luisterde niet hij drooge de telefoon met een handdoek en deed daarna de batterij er meteen weer in. Na een paar uur probeerde hij het nog steeds. Hij wilde net pas naar me luisteren, de telefoon ligt pas net in de rijst. Gaat deze telefoon het nog redden?

Marleen, 19-08-2014 13:47 #42
De Iphone van mijn zoon is in 100% alcohol gevallen! Zelfs de hoekjes van het glas beginnen te barsten. Het scherm is praktisch helemaal zwart. Is er nog hoop? Ik heb het ding in rijst gelegd.

Kerem, 30-07-2014 01:41 #41
Beste,

İk heb gebrobeerd om mijn Xperia M2 (niet waterdicht) te wassen onder de kraan (dit heb ik een paar keer gedaan).
İk zie vocht onder het sherm, maar alles werkt steeds. İk heb hem nu uitgeschakeld en hem in potje rijst gestopt.
Maar ik kon de batterij niet er uit halen en dat gaat niet. (Net als de reactie van Erwin; Xperia S)
İk wacht al 3 dagen en ik zie nog altijd vocht onder het scherm. Maar de vraag is hoe hij moet staan, rechtop, liggend,
ondekant naar boven?

Alvast bedankt

Kokio, 03-07-2014 20:34 #40
Hallo,

nou is er bellenblaas gevallen op mijn bureau waar me galaxy S4 dus ook lag. Toen ik me telefoon pakte
was de achter kant nat.Me telefoon stond nog steeds aan maar de toetsenbord werkte niet.
Nou heb ik me telefoon meteen uit elkaar gehaald een beetje schoon gemaakt en in een bak rijst gestopt ( alle onderdeeltjes behalve de achterkant sim en SD kaart) nou is mijn vraag als ik na 72 uur me telefoon aan doe staat alles dan nog op me telefoon? bijvoorbeeld mijn contacten die ik op mijn toestel had opgeslagen

graag snel antwoord

Samsung Galay Ace, 16-05-2014 15:56 #39
Mijn mobiel is een week buiten gelegen met een klein beetje regen
er zit nu nog wat water achter het scherm
kan dat wat kwaad?

Siebe, 19-04-2014 10:49 #38
Mijn samsung galaxy y is gisteren in het water gevallen ik heb hem direct afgedroogd langs binnen en buiten. Kan het zijn dat als ik hem vandaag pas in rijst leg dat het niet meer helpt?

LIEFST ZO SNEL MOGELIJK ANTWOORD…

Chris, 04-02-2014 16:37 #37
Net is mijn telefoon ( Samsung galaxy S2 plus ) in het bad gevallen, na 2 seconde had ik hem eruit.
Maar nou is mijn vraag: Is zilvervlies rijst ook goed i.p.v witte rijst.

Anneloes, 30-01-2014 20:34 #36
Net op het werk mn telefoon in de wc laten vallen. Meteen alles uit elkaar gehaald, toen een uur laten drogen. Daarna geprobeerd en toen kwam wel de naam van mn telefoon in beeld zeg maar, maar nu blijft hij alleen maar zwart beeld knipperen. Ligt nu onder de houtkachel, weet niet of dat een goed idee is? Iemand enig idee of dat een goed teken is?

Liefst zo snel mogelijk antwoord!

Rick, 02-01-2014 20:23 #35
Mijn telefoon is vanmorgen in bad gevallen, hij heeft er nog geen 3 seconden in gelegen. Ik heb de batterij, simkaart, sd-kaart verwijderd en alles met de telefoon in de rijst gelegd. Nu lees ik net dat de simkaart en de batterij niet in de rijst moet leggen. Ze hebben er ongeveer een halve dag in gelegen, heeft dat dan nadelige gevolgen?

Sterre, 12-07-2013 09:04 #34
Ik heb een samsung galaxy txt. mijn knopjes geven wel licht maar mijn beeldscherm niet… wat moet ik nu doen?

Moon, 20-06-2013 13:17 #33
Ik heb gisteren schuimfeest gehad. mijn htc viel uit. nu heb ik niet gelijk alles eruit gehaald en laten drogen. ik heb nu pas alles gedaan. nu 3 dagen rijst. zou het nog helpen?

Yamina, 17-06-2013 12:52 #32
Ik heb gisteren limonade over mijn telefoon gekregen. Ik heb mijn telefoon uit elkaar gehaald en gefohnt. Het werkt nog steeds niet. Ik heb mijn telefoon daarna in de vriezer gedaan en een hele nacht gewacht. Hij deed het nog steeds niet. Ik heb hem net in rijst gedaan… denk je dat ie het daarna wel gaat doen?

Lynn, 06-06-2013 17:04 #31
Heb daarstraks mijn gsm (Samsung Galaxy S2) in het zwembad laten vallen en heb hem er meteen uitgehaald. Leek enkel nat te zijn aan de buitenkant, heb alle stappen uitgevoerd tot en met dat van de rijst. Mijn gsm gaat aan als ik de batterij er in steek, maar mijn aan/uit-vergrendelknop werkt niet meer. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dat kan herstellen?

Erwin, 06-05-2013 22:12 #30
Er staat dat je de accu niet in de rijst moet leggen. Bij mijn telefoon, een Sony Experia S, is de accu niet zo makkelijk te verwijderen. Hij ligt nu met accu en al in de rijst sinds een dag.
De accu verwijderen is bij dit toestel volgens mij een klusje waar je als leek beter niet aan kunt beginnen. Doe ik er goed aan het toch zo te laten drogen in de rijst?

Denise, 26-04-2013 12:53 #29
Mag het ook in zilvervliesrijst? of kan dat niet want mijn blackberry zat in de zak van mijn jas maar mijn jas was doorweekt en het water is dus op mijn blackberry gegaan ik had er wel een achterkantje op.

Elle, 24-04-2013 19:18 #28
Hey,
ik heb mijn telefoon (BlackBerry) in het toilet laten vallen ik heb hem er direct uitgehaald en afgedroogd maar daarna heb ik mijn batterij er in gestoken en hij ging aan maar mijn toetsenbord werkt niet meer en nu is hij weer uitgevallen. Ik heb hem in een bak rijst gelegd maar ik heb kort daarachter mijn gsm al terug in elkaar gezet om te kijken of hij al werkt maar het werkt niet. Is mijn gsm nu helemaal kapot? Liefst snel een antwoord.

Alexandra, 01-04-2013 18:50 #27
Hallo,
Afgelopen zaterdag is mijn telefoon in het toilet gevallen (samsung galaxy s2 plus)
meteen er uit gehaald en helemaal droog gemaakt, aangezet maar na 10 minuten deed hij niks meer.
na 1 uurtje helemaal uit elkaar gehaald en in de rijst gelegd, 1 dag laten liggen. ging vervolgens wel weer aan maar het touchscreen deed het niet.
Dus maar weer terug gelegd in de rijst, nu net telefoon er weer uit gehaald helemaal in elkaar gezet en hij doet het weer!

heb dus even geduld met rijst maar het werkt wel echt!

Brit, 09-03-2013 07:49 #26
Hallo,
Ik heb gistere mijn gsm in het toilet laten vallen.
Ik heb terug beeld en kan weer typen maar de skroller werkt niet meer.
Wat moet ik doen?

Ineke, 21-02-2013 15:59 #25
Ik leg 'm altijd zo snel mogelijk op een krant of zo op de centrale verwarming dat gaat ook.
Ook dit uiteraard zonder batterij en dergelijke!

Dd, 22-01-2013 16:18 #24
Ik heb een Chanel telefoon, het is net een poederdoosje. Maar hij gaat niet meer aan, Ik denk dat de batterij kapot is, maar dat weet ik niet zeker. Nu zijn die batterijen bijna niet te krijgen (ik heb erg me best gedaan om het te zoeken). Het staat ook in het chinees geschreven op de batterij. Zou de batterij misschien zelf gemaakt kunnen worden? Of kan ik in een telefoon winkel de telefoon na laten kijken?

Lia, 30-12-2012 10:04 #23
Hoi! Ik heb gisteren mijn mobiel in de wc laten vallen. En meteen eruitgehaald. Ik heb hem ook meteen in een bak rijst gelegd, maar maakt het ook uit dat het zilvervlies rijst is? Toen ik hem vanmorgen aan wou doen deden alleen de toetsjes het. (ik heb een blackberry 8520) Nu heb ik hem er weer ingelegd.

Hanna, 20-12-2012 23:12 #22
Ik heb vandaag mijn Samsung Galaxy S3 in de wc laten vallen, pas na 15 min haalde ik de batterij er uit. Wilde natuurlijk eerst langs een telefoonwinkel, die helaas dicht was. Op de verwarming gelegd, daarna in een bak met rijst gedaan. Mijn telefoon gaat wel weer aan, maar het touchscreen doet het (nog) niet. Nu langs een telefoonwinkel gaan of geduld hebben?

Chinook, 10-11-2012 11:09 #21
Ik had mijn telefoon (Samsung Galaxy S I) in de wc laten vallen. ik heb het stappenplan gevolgd. hij is nu wel weer aan, maar hij pakt mijn simkaart niet meer. iemand tips?

Inge, 07-09-2012 14:22 #20
Ik heb ergens gelezen dat je juist NIET moet föhnen, zelfs niet in de koude stand. Je blaast er nl. het water verder het toestel mee in. In datzelfde artikel las ik dat je beter een stofzuiger kunt gebruiken, om het water eruit te zuigen. Of dat nu erg wijs is, vraag ik me ook af, maar föhnen is in ieder geval niet de juiste manier.

Shannon, 06-08-2012 20:21 #19
Hey daar,

ik ben vandaag met mijn blackberry 8020 door de regen gelopen en toen ik thuiskwam deed hij het nog. maar na 10 min. was hij uitgevallen. ik dacht dus dat de batterij leeg was maar toen ik hem op wou laden zag ik een batterij op het schermpje met een grote kruis erdoorheen, terwijl de batterij er nog in zit! ik heb mijn neef nog opgebeld en die zei dat het aan mijn batterij lag en dat ik de koperen blokjes goed moest schoonmaken. ook dat deed ik en hij doet het nog steeds niet. ik heb ook wat alcohol op de blokjes gedaan, en nu maar hopen dat hij het nog gaat doen. heb ik het goed gedaan denken jullie? is mijn mobiel nog te redden?

ik hoop snel antwoord terug te krijgen! Reactie infoteur, 07-08-2012
Grote kans dat je batterij kapot is. Je hebt de telefoon aangehad terwijl deze nat was, daar kan de batterij niet goed tegen.
Of je telefoon te redden is kan ik zo niet zeggen, laat in de winkel nagaan of je telefoon het wel doet met een andere batterij erin.

Samantha, 06-08-2012 20:12 #18
Mijn blackberry is al paar maanden geleden in zoutwater gevallen, toen heb ik het in een bak vol rijst gedaan en paar dagen laten zitten. Toen ik hem eruit hield deed ie het niet meer. Dus toen heb ik hem maar in mn la gedaan en niet meer aangeraakt. Dus nu zit ik te denken of ik hem kan laten maken bij een telefoon winkel. Kan dat?

x samantha. Reactie infoteur, 07-08-2012
Je kunt het altijd proberen natuurlijk, maar laat van te voren wel nagaan wat het je dan gaat kosten! Het kan veel voordeliger blijken een ander toestel aan te schaffen, zeker als deze wat ouder is.

Lap-Com, 26-06-2012 13:30 #17
Lees sommige berichtjes met veel ongeloof, sommige tips zijn wel goed maar de meeste zijn echt slecht voor het toestel. Hier een goede tip.
1. Haal zo snel mogelijk de batterij eruit.
2. Haal hem zo snel mogelijk uit elkaar.
3. Ga absoluut niet met een föhn aan de gang.
4. Teken op een papier de telefoon en geef hier op aan waar welke schroef waar uitkomt.
5. Haal een flesje puur alcohol. € 3,95, - bij de Etos 96.8%.
6. Gooi dit in een bakje met deksel.
7. Maak het koper van de batterij en simkaart ook met de alcohol schoon bv met een tandenborstel.
8. Laat hem 3 uurtjes staan en haal dan de onderdelen eruit.
9. Laat alles ongeveer 2 uurtje drogen.
10. Zet hem weer in elkaar en in 80% van de gevallen zal hij het weer doen.
De alcohol maakt alles schoon en is het enigste vocht wat verdampt en alle vocht mee neemt. Ook blijft er helemaal geen vocht meer achter zodat er het vocht geen curosie (roest) kan veroorzaken. Gebruik je geen alcohol en laat je het drogen zoals hier onder word beschreven kan je hem naar een tijdje als nog weg gooien door de roest.

Durf je dit allemaal niet zelf, laat hem dan daar een reparateur maken,

Ps dit werk noor bijna alle toestellen.

Groeten Johan

Rachelle, 13-05-2012 19:47 #16
Afgelopen dinsdag mijn telefoon, Samsung Galaxy S II, in de wc laten vallen. Meteen er uit gehaald en meteen de batterij verwijderd. Had geprobeerd of ie het nog deed en hij deed het. Daarna deed ie het niet meer. Kreeg via iemand de tip hierboven en dat natuurlijk uitgeprobeerd. Meer dan 72 uur laten geprobeerd mijn telefoon aan de krijgen en het lukte! Merkte alleen dat als ik aan-/uit-/vergrendelingsknop indrukte deze niet meer werkt. Als ik deze indruk gaat de telefoon vanzelf uit. En ik kan m'n telefoon niet meer opladen met de lader. Ook aansluiten aan de pc werkt niet.
Ik had een reserve batterij met externe oplader, dus dat was een goede oplossing. Ging 3 dagen goed, maar zojuist de batterij verwisseld en mijn telefoon gaat niet meer aan.
Lijkt me stug dat hij nu opeens niks meer zou doen, maar het lijkt er wel op…

Iris, 02-04-2012 14:30 #15
Ik heb nogsteeds vocht in mijn display, ik heb een nokia c3, die kan je niet helemaal loskrijgen, hoe krijg ik dat vocht eruit?

Sanderth, 23-03-2012 23:01 #14
Helemaal top, internet afgezocht, vooral dezelfde tips… Maar toch wil ik even laten weten dat mijn telefoon, een Galaxy Mini het gered heeft. Geen idee hoe, ik heb hem wel goed afgedroogd enzo, in rijst gelegd… Telefoon losgemaakt en tot mijn spijt was mijn printplaat doorgebrand… Dat dacht ik of het is een of ander wonder dat mijn telefoon nog doet. In elk geval, het proberen van deze dingen kan nooit verkeerd zijn! Beter wat rijst verspillen dan een reparatie of nieuwe telefoon betalen!

Samsung Galaxy S2, 03-03-2012 16:21 #13
Waarom in godsnaam in de vriezer? dan bevries je het water/vocht/koffie wat in je telefoon zit. En als je 't weer op kamertemperatuur brengt, ontdooit het en blijft het nat.

Die tip van stofzuigen ipv fohnen was erg handig!

Roos, 29-02-2012 20:31 #12
Mijn gsm samsung galaxy s2 is een tijdje geleden op school in de wc gevallen dus geen rijst of droge koffie bij de hand wel gelijk gedroogd met mijn kleding en thuis laten drogen. hij doet het nu weer helemaal goed alleen een ding: hij herkent mijn simkaart niet meer.wat moet ik nu doen iemand tips?

Arantxa, 27-02-2012 17:06 #11
Mijn gsm had ik amper 2 maandjes! en nu hbe ik hem gistere per ongeluk in mijn broekzak laten zitten terwijl mijn broek in de was zat! ik heb hem aangekregen maar mijn pin komt altijd fout pff

Little Star, 23-01-2012 00:06 #10
Mijn Blackberry is nat geworden door de regen. Heb een kwartier in de regen gelopen, terwijl mijn BB in mijn jaszak zat, het regende keihard. Scherm vertoonde allerlei kleuren en beeld ging af en toe weg. Heb 'm nu in een bak rijst gedaan. Is er hoop, denken jullie? Zo niet, kan ik 'm dan laten maken?

Kim, 22-01-2012 12:14 #9
Hallo ik heb mij mobiel gisteravond in de wc laten vallen
en nu pas probeer ik het droog te maken en proberen aan te doen maar de batereien zijn ook leeg dus is het nou slim om de telefoon gelijk op te lade of niet want ik weet niet wat ik moet doen Reactie infoteur, 22-01-2012
Zoals je in het artikel kunt lezen is het niet verstandig je telefoon binnen 72 uur aan te zetten, dus ook niet opladen! Het is zelfs zo dat je de batterij er uit moet halen om het toestel goed te kunnen laten drogen. Maar gezien het feit dat je erg lang hebt gewacht met droogmaken is er niet veel hoop dat je toestel nog zal werken. Maar het volgen van de in het artikel genoemde stappen is altijd de moeite waard.

Salman, 17-11-2011 18:19 #8
Dus als ik het goed begrijp moeten beide delen van de telefoon er apart in? of juist als een geheel?

Arthur, 29-10-2011 19:16 #7
Mijn samsung star is nat geworden, ziet er geoxideert uit. telefoon werkt wel maar kan niks op het scherm zien. Kan dat gemaakt worden? wil mijn foto's en vidz niet kwijt. en krijg ze ook niet te zien als ik m aan mijn pc aansluit. wat zijn de kosten voor zo'n scherm te laten maken? op de zwarte markt is het wel goedkoper natuurlijk maar daar kom ik niet altijd. wie weet of het nog te redden valt?

Ria, 22-08-2011 10:48 #6
Heel hartelijk bedankt, mijn telefoon doet het weer. ik had hem vrijdag in een rok laten zitten die ik in een emmer water deed. (beetje dom) kwam daar zaterdagmorgen achter, gedroogd en ondertussen toch geprobeerd of ie het nog deed. zondagmiddag nog niet, maar maandagmorgen wel, dus geduld…

Nicky, 11-08-2011 13:05 #5
Mijn mobiel is ook in de wc gevallen het is een samsung corby ik heb hem 3 dagen in een pot met rijst gedaan maar hij doet het als nog niet, het toutchcreen doet het helemaal niet wat nu!

Daan, 21-06-2011 21:46 #4
Hallo,
me telefoon is ook in de wc gevallen:(
ongeveer 2 seconden maar heb beeld is wazig en zit nog vocht onder het scherm
het gaat over een Sony Ericsison Xperia x10 mini pro ik had hem net 1 week een veel plezier tot nu toe mee gehad iemand die iets weet? hoor het graag

Gr, Daan

Pauline, 28-05-2011 13:22 #3
Hey,
mijn gsm is laatst in de wc gevallen, alles gaat weer maar er zit water onder mijn touch screen. Dit is niet het probleem; ik laat hem gewoon nog wat dagen drogen. Maar ik heb ondervonden dat ik als ik een smsje krijg en ik hem wil lezen, hij het smsje niet meer heeft, en dat er in mijn inbox alleen maar oude berichtjes zitten van voor het wc-ongelukje :s. Het gaat hier om een Samsung Galaxy 5. Kan er iemand me alsjeblieft helpen?

Mattie, 05-03-2011 14:15 #2
Niet fohnen maar stofzuigen! Fohnen dan duw je het vocht er juist in!

Maarten, 10-11-2010 20:47 #1
Wat ook nog wel wil helpen, is het bakje rijst vervangen door de vriezer. Inderdaad: na stap 6 leg je je telefoon (of camera of MP3-speler) in een bakje en dat zet je in de vriezer.

Mijn vader heeft er zijn MP3-speler al mee gered, mijn vrouw haar telefoon. Die van de buurjongen leek het ook weer te doen, maar er is toch een verschil tussen iets in het water laten vallen en je telefoon een volledige wasbeurt mee laten draaien op 40 graden…

Infoteur: Ceetee
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Reacties: 45
Schrijf mee!