InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Specifieke type Pokémon verslaan

Specifieke type Pokémon verslaan

Specifieke type Pokémon verslaan Het lijkt simpel maar dat is het zeker niet, het verslaan van de verschillende typen Pokémon die je tegenkomt in de Pokémonspellen op Gameboy of Nintendo DS. Om de Pokémontrainer een klein beetje te helpen, hier een overzicht van de typen Pokémon en de manier hoe deze het beste te verslaan is.

Pokémon

Pokémon, afgeleid van de woorden “pocket” en “monster”, zijn wezentjes waarmee in het gelijknamige spel kan worden gebattled. De in 1995 geïntroduceerde Pokémonmarkt is in bijna 15 jaar uitgegroeid tot een waar imperium. Wat begonnen is als tv-serie, ging verder als verzamelkaartjes, merchandise en meer dan 20 verschillende computerspellen en films. In het originele verhaal volgen we Ash Ketchum, een jongen van een jaar of 10 die met zijn Pokémon Pikachu alle Pokémontrainers van de Indigo League wel verslaan. Van alle spellen en films is dit concept de basis.

Het doel van de Pokémonspellen is het zoveel mogelijk verzamelen van de wezentjes om de Pokédex te vullen. In het spel kun je eerst in gevecht gaan met een Pokémon om deze te verzwakken en hem vervolgens te vangen met een Pokébal. Wanneer de Pokémon in bezit is gekomen door te vangen, is het van belang het wezentje te betrekken in volgende gevechten zodat hij veel ervaring op doet en zal evolueren. Dit betekent dat het wezentje zal groeien en een andere vorm aan zal nemen.

Naast het zorgen voor je Pokémon, moet je het in het spel opnemen tegen Gymleaders. Deze tegenstanders zijn vaak een stuk sterker dan de 'loslopende' tegenstanders in het veld. Er zijn in ieder spel 8 Gymleaders om tegen te strijden, verdeeld over de stadjes die je in het spel aandoet.

De nieuwste versie van de Pokémonspellenreeks is het spel Pokémon Platinum. In de complete spellenreeks zijn een kleine 500 pokémon te vangen verdeeld over 17 categoriën. Van veel van deze Pokémonsoorten is bekend waar zij zwak voor zijn en op welke manier je ze dus makkelijk(er) kunt verslaan.

TypeBijvoorbeeldMet welk type verslaan?
NormalChansey / TogepiFight
FightMachoke / PrimapePsychic / Flying / Grass
FlyingStaravia / HoothootElectric / Ice / Rock
PoisonArbok / KoffingGround / Psychic
GroundDiglett / SandshrewWater / Grass / Ice
RockGeodude / OnixWater / Grass
BugCaterpie / BeedrillFire / Flying / Water / Ice
GhostMisdreavus / GastlyPsychic / Dark
StealSkarmonyFire / Water / Fight
FirePonyta / MonfernoWater
WaterHorsea / SeakingGrass / Electric
GrassBayleef / TangelaFire / Flying
ElectricPikachu / LuxrayGround
PsychicAbra / Mr. MimeDark / Ghost / Bug
IceJinx / LaprasFire / Electric
DragonlDratini / DragonairPsychic / Ice
DarkUmbreon / MurkrowFight

Natuurlijk is het mogelijk om met een hele sterke Pokémon veel verschillende types te verslaan. Als het verschil in level groot genoeg is, zal dit weinig problemen opleveren. Echter, wanneer de beide Pokémon ongeveer hetzelfde level zijn, is het handig deze lijst te raadplegen.

Heb jij aanvullingen op dit schema, of denk jij dat de informatie niet goed is? Laat dan een reactie achter zodat ik dit hulpmiddel zo effectief mogelijk kan maken!
© 2009 - 2017 Dekonink, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Pokémon Black en WhitePokémon Black en WhitePokémon Black en White zijn de twee nieuwste Pokémon games voor de Nintendo DS. De spellen zit vol met nieuwe features d…
Pokémon Go: hoe maak je je Pokémon sterker?Pokémon Go: hoe maak je je Pokémon sterker?In Pokémon Go is het de bedoeling om zoveel mogelijk verschillende Pokémon te vangen. Hiervoor moet je daadwerkelijk naa…
Pokémon Go: tips om meer verschillende Pokémon te vindenPokémon Go: tips om meer verschillende Pokémon te vindenIn de app Pokémon Go is het de bedoeling om zo veel mogelijk Pokémon te verzamelen. Als je een Pokémon vindt die je nog…
Wat is Pokémon GO en is het spelen van het spel wel veilig?Wat is Pokémon GO en is het spelen van het spel wel veilig?Pokémon GO is de rage van de zomer van 2016. Het is een interactieve game, waarbij met behulp van je smartphone Pokémons…
Pokémon Go: hoe kun je aanvallen in een Pokégym?Pokémon Go: hoe kun je aanvallen in een Pokégym?Pokémon Go is een app die gespeeld kan worden op je mobiele telefoon. Om het spel daadwerkelijk te spelen, is het de bed…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: ASSY, Pixabay
  • http://wiki.answers.com http://geocities.com/meowthpage2000/walkthrough.html http://gamedragon.mysites.nl/mypages/gamedragon/399252.html http://www.pokemon-paradijs.com/pokedex/pokedex.php http://homepages.nyu.edu/~ll1208/pikachu.jpg

Reageer op het artikel "Specifieke type Pokémon verslaan"

Reacties

Rico, 06-02-2014 22:00 #4
Waarom kan een grond pokemon het best een elektriciteit verslaan en geen water?

Sofie, 02-05-2012 12:46 #3
Mijn dragonair kon goed tegen de ice beam van articuno, en dat is toch een dragon tegen een ice type? Mijn dragonair was ook in een veel lager level.

Chris, 19-06-2009 18:25 #2
Ehm, na de 7e badge in bij de Pokétchcompany, ja ik was even de naam kwijt het is Pokétch. Dan zie je welke soort aanval goed is tegen welke (dubbel) soorten.

Chris, 17-06-2009 18:21 #1
Goed artikel, maar er zijn een hoop pokemon die dubbel soort zijn. Dan heb je meteen weinig aan deze blog, zowiezo heb je met d/p een nav-systeempje die laat zien welk soort je het best kan gebruiken. Reactie infoteur, 18-06-2009
Bedankt voor je reactie!
Natuurlijk zijn er veel Pokémon dubbel, maar over het algemeen zou dit je aardig op weg kunnen helpen.

Over dat Nav-systeem, dat ken ik niet? Of ik heb het nog niet gevonden?

Infoteur: Dekonink
Gepubliceerd: 12-06-2009
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Reacties: 4
Schrijf mee!