Oplossingen Scribblenauts Wereld 1
Scribblenauts is een puzzelspel waarbij je de puzzels moet oplossen door woorden op te schrijven. Deze puzzels zijn niet altijd even gemakkelijk, want je moet maar net op de juiste woorden komen. Scribblenauts is volledig Nederlandstalig te spelen en dat maakt het gelukkig wel wat makkelijker. Maar toch kan het lastig blijven om de puzzels op te lossen. Daarom vind je hier alle oplossingen van Sribblenauts, wereld 1, volledig met de Nederlandse woorden die je kunt gebruiken.
Wat is Scribblenauts?
Scribblenauts is een spel voor op de Nintendo DS. Het spel is een puzzelspel en het is de bedoeling voorwerpen op te roepen die je kunnen helpen met het oplossen van de puzzels. Deze woorden kun je oproepen door ze op te schrijven. Je kunt vrijwel alle woorden gebruiken, want de database heeft meer dan 20.000 keuzemogelijkheden. Door de goede woorden te gebruiken kun je de puzzels oplossen.
Verschil tussen actie en puzzellevels
Er zijn bij Scribblenauts zowel actielevels als puzzellevels. Bij alle levels is het de bedoeling om de Starite (een ster) te halen. Bij de actielevels kun je deze starite krijgen door erheen te gaan. Bij de puzzellevels zul je de starite tevoorschijn moeten toveren door een bepaalde actie uit te voeren. Je kunt een level halen, daarna komt er een moeilijkere variant vrij, waarbij je het level drie keer achter elkaar, telkens anders zult moeten oplossen.
Oplossingen van wereld 1 – De tuinen
Scribblenauts is verdeeld in verschillende werelden. Je begint het spel in wereld 1 (ook wel de tuinen genoemd) en van de ollars (geld) die je verdient kun je de andere werelden openen. In elke wereld zijn 22 puzzels te vinden, 11 puzzellevels en 11 actielevels. Het spel begint met een tutorial die je door moet, om een uitleg over het spel te krijgen. Daarna begin je automatisch in wereld 1. Hieronder vind je de oplossingen van de puzzels in de eerste wereld. Er zullen minstens drie verschillende oplossingen bij elke puzzel staan, zodat je het in ieder geval kunt oplossen. Er kunnen echter ook meerdere oplossingen bijstaan. Je kunt dan kiezen en zelf bepalen wat je gaat doen. Er zijn altijd meer oplossingen mogelijk. Jouw idee staat er misschien niet tussen, maar dat betekent niet dat het fout is. Je kunt je aanvullingen op de puzzels dan ook in een reactie onderaan dit artikel zetten.
Oplossingen puzzelspellen wereld 1
Alle puzzels hebben een hint, zodat je een idee hebt wat je moet doen. Daarna zul je de oplossing moeten vinden. Hieronder vind je de oplossingen van de puzzels 1-1 tot en met 1-11.
Puzzel 1-1
Geef twee van hen wat ze zouden gebruiken |
Oplossing 1 | Politie: geweer | Kok: lepel |
Oplossing 2 | Dokter: thermometer | Kok: deegroller |
Oplossing 3 | Politie: handboeien | Dokter: stethoscoop |
Puzzel 1-2
Vang de vlinder |
Oplossing 1 | Vlindernet (gooi het eerst op de vlinder om hem naar beneden te krijgen) |
Oplossing 2 | Trampoline |
Oplossing 3 | Ladder |
Puzzel 1-3
Gebruik de schans om dichter bij hem te komen! |
Oplossing 1 | Fiets |
Oplossing 2 | Skateboard |
Oplossing 3 | Auto |
Oplossing 4 | Slee |
Puzzel 1-4
Geef de boer drie boerderijdieren |
Oplossing 1 | Paard, koe, varken |
Oplossing 2 | Kip, haan, hond |
Oplossing 3 | schaap, kalkoen, geit |
Puzzel 1-5
Fris hem op! |
Oplossing 1 | Limonade |
Oplossing 2 | Water |
Oplossing 3 | Frisdrank |
Oplossing 4 | Regenwolk |
Puzzel 1-6
Herenig het meisje en haar kat |
Oplossing 1 | Kattenvoer |
Oplossing 2 | Pyromaan |
Oplossing 3 | Brandweerman |
Oplossing 4 | Roltrap |
Puzzel 1-7
Help hem zijn werk te doen! |
Oplossing 1 | Bijl |
Oplossing 2 | Cirkelzaag |
Oplossing 3 | Zaag |
Puzzel 1-8
Ruim het park op en verwijder de vlieg |
Oplossing 1 | Ruim vuil zelf op, gebruik vliegenspray en ladder |
Oplossing 2 | Schoonmaker, geweer voor de vlieg en het vuil in de boom |
Oplossing 3 | Doe al het vuil in de afvalbak, gebruik vuur voor de boom |
Puzzel 1-9
Gooi alles ervanaf zonder vals spel of wapens |
Oplossing 1 | Bal |
Oplossing 2 | Boek |
Oplossing 3 | Tennisbal |
Oplossing 4 | Aambeeld (er boven op laten vallen) |
Puzzel 1-10
Bescherm het eten, maak maak de hippie niet van streek door de mieren iets aan te doen |
Oplossing 1 | Pak het brood op en ren rond |
Oplossing 2 | Gebruik twee miereneters |
Oplossing 3 | Pak het brood en gebruik Pegasus om te vliegen |
Puzzel 1-11
Breng de bloemen terug naar haar mandje! |
Oplossing 1 | Zwaard voor de dieren, vleugels om te vliegen |
Oplossing 2 | Geweer voor de bij, een föhn voor het water, pegasus om te vliegen |
Oplossing 3 | Dood de dieren met een leeuw, gebruik een vliegtuig om te vliegen |
Oplossingen actielevels wereld 1
Je kunt bij de actielevels van Scribblenauts komen door op het explosietekentje te klikken rechts onderin het scherm. Bij de actielevels moet je bij de Starite zien te komen en hierbij dien je de juiste voorwerpen te gebruiken. Hieronder volgen de elf oplossingen van de actielevels in wereld 1 van Scribblenauts.
Actielevel 1-1
Haal hem naar beneden |
Oplossing 1 | Bijl |
Oplossing 2 | Voetbal |
Oplossing 3 | Ladder |
Oplossing 4 | Bever |
Actielevel 1-2
Twee knoppen, één schakelaar |
Oplossing 1 | Gooi de stenen op de knoppen, zet de schakel om |
Oplossing 2 | Gebruik twee aambeelden en zet de schakel om |
Oplossing 3 | Gebruik een baksteen en een gewicht en zet de schakelaar om |
Actielevel 1-3
Er zijn drie manieren! |
Oplossing 1 | Gebruik een snorkel om door het water te gaan |
Oplossing 2 | Gebruik een schep om door het zand te gaan |
Oplossing 3 | Gebruik vleugels om er overheen te vliegen |
Actielevel 1-4
Het hek is kapot maar jij kunt het maken! |
Oplossing 1 | Gebruik een kraai om de knop om te zetten |
Oplossing 2 | Gebruik een arend om de knop om te zetten |
Oplossing 3 | Gebruik een uil om de knop om te zetten |
Actielevel 1-5
Pak mijn Starite! |
Oplossing 1 | Bind een touw vast aan het ijzer en gebruik een magneet |
Oplossing 2 | Gebruik vleugels om boven te komen, gebruik een ketting om het ijzer weg te halen en de ster te pakken |
Oplossing 3 | Vlieg omhoog met vleugels, duw het ijzer weg en pak de ster met een riem |
Actielevel 1-6
Graaf zoals je wilt |
Oplossing 1 | Vlieg omhoog met een UFO, en gebruik een pikkel om te graven |
Oplossing 2 | Vlieg naar boven met een vliegend tapijt en gebruik een schep om te graven |
Oplossing 3 | Vlieg omhoog met vleugels en gebruik een geweer om door de grond te komen |
Actielevel 1-7
Zeker nie in Kansas... of wacht... |
Oplossing 1 | Gebruik een zwart gat om de tornado weg te halen |
Oplossing 2 | Gebruik vleugels en vlieg naar boven |
Oplossing 3 | Gebruik een kangoeroe om door de tornado te gaan |
Actielevel 1-8
Kijk uit voor de barracuda's |
Oplossing 1 | Gebruik een bijl om het hout kapot te maken, gebruik een haai voor de vissen en een snorkel om te zwemmen |
Oplossing 2 | Gebruik een tornado |
Oplossing 3 | Gebruik een tractor om het hout weg te halen, en een duikpak om snel te zwemmen |
Actielevel 1-9
Kijk uit waar je loopt! |
Oplossing 1 | Gebruik vuur voor het ijs en een geweer voor de beer, oaj de starite |
Oplossing 2 | Roep God op, gebruik een bom voor het ijs en god zal de beer doden, gebruik een parachute om bij de ster te komen |
Oplossing 3 | Gebruik een Trex voor de ijsbeer, een schep om te graven en vleugels om omhoog te gaan |
Actielevel 1-10
Verhaal over struikeldraden |
Oplossing 1 | Gebruik een föhn voor de haai, maak de plank kapot met een bijl en gebruik een snorkel om te zwemmen |
Oplossing 2 | Dood de haai met een zwart gat, een bom voor de plank en een duikpak voor het water |
Oplossing 3 | Bind een touw aan de starite, trek hem van het plateau door een ladder op te gaan en pak hem als je over de struikeldraad gaat |
Actielevel 1-11
Soms zijn de dingen precies zoals ze lijken! |
Oplossing 1 | Gebruik vleugels om naar boven te gaan en laat een computer op de knop vallen |
Oplossing 2 | Gebruik pegasus om te vliegen, gooi een steen op de knop |
Oplossing 3 | Vlieg met een vliegend tapijt en gebruik een aambeeld voor de knop |
Andere oplossingen voor de levels?
Heb jij andere oplossingen voor de genoemde levels? Je kunt ze dan plaatsen in een reactie bij dit artikel om zo andere mensen op ideeën te brengen!