InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > The Sims Freeplay

The Sims Freeplay

The Sims kun je nu ook op je smartphone of tablet spelen! The Sims Freeplay is de gratis versie van de Sims. In dit spel hoef je helemaal niks te betalen en het is geen demo. Je kunt met alle Sims in jouw stad spelen en doelen voltooien om beloningen te krijgen.

The Sims Freeplay

The Sims Freeplay is de Sims voor op je smartphone of tablet. Deze versie is geheel gratis en het is geen demo, je kunt dus zolang spelen als je wilt. Er is wel een optie tot betalen, namelijk voor extra geld.
In het spel moet je doelen voltooien. Hiervoor krijg je kleine beloningen en je leert het spel kennen. Je kunt in de stad maximaal met 16 Sims spelen. Je begint met één sim, je kunt de sim helemaal zelf aanpassen of gewoon een willekeurige sim. In het begin moet je een aantal simpele opdrachten voltooien, bijvoorbeeld handen wassen of naar de wc gaan. Later zul je moeilijkere opdrachten krijgen, zoals een nieuwe sim toevoegen aan het spel. Je kunt ook gebouwen neerzetten op je kavel, zoals een plek waar je dieren kan kopen. Hoe meer gebouwen en huizen je hebt, hoe meer je stad waard zal zijn. Bij een bepaalde waarde krijg je een beloning.
Het spel is geschikt voor: Android apparaten, iPhone, iPad en iPod.

Speelscherm

Het speelscherm is erg scherp en duidelijk. Hoe groter je smartphone, hoe groter het speelscherm uiteraard. Bovenin zie je de balk met jouw level, het aantal xp en hoever je bent in procent. Daarnaast zie je ook de datum en tijd. We zien dan ook gelijk een ding wat opvalt in het spel. De datum en tijd zijn namelijk gelijk aan die van ons. Dit maakt het spel een stuk realistischer. De interacties duren echt seconden of minuten zoals ze bij ons zijn. Dit kan soms erg vervelend zijn, maar ook wel weer leuk. Als je 's avonds het spel speelt, dan zal het ook echt donker zijn in het spel.

Tekens in het scherm

Bovenin het scherm staat een balk met je niveau, het aantal xp, de tijd en nog 4 verschillende tekentjes. Het meest linkse tekentje is het geld wat je hebt, de simoleons. Daarnaast zie je het aantal lifestyle points, hiermee kun je interacties meteen voltooien of speciale voorwerpen kopen. Naast de lifestyle points zie je het aantal Sims dat je hebt en daarnaast de waarde van je stad. Er is ook nog een mogelijkheid tot het kopen van simoleons of lifestyle points. Dit kan door op het roze winkelwagentje te klikken.
Aan de linkerkant van het scherm zie je ook een aantal tekentjes, namelijk de vrienden, je werk en de 'simtracker'. Dat laatste is een speciaal paneeltje waarmee je van sim kan verwisselen. Je bestuurt dus alle Sims in jouw stad.
Onderin zie je de sim die je op dat moment bestuurt. Je ziet zijn/haar humeur en het doel wat je moet voltooien. Rechtsonderin het scherm staan de tekentjes voor de stad, opties, bouwen en sim aanpassen.

Besturing

Het spel is vrij simpel in de besturing en deze wordt ook in het begin uitgelegd. Je kunt inzoomen met je vingers of met het zoom-tekentje rechtsbovenin. Het scherm kun je ook draaien, dit doe je met twee vingers. Om je sim iets te laten doen, klik je op het object en kies je voor de goede interactie. Hier staat ook bij hoeveel tijd de interactie kost. Sommige zullen enkele seconden duren, maar er zijn ook interacties die een aantal uur duren. Je kan je sim maar één ding tegelijk laten doen en je moet dus wachten tot je sim klaar is voor je een nieuwe interactie kan doen.

Tips

Het spel is dus makkelijk te spelen, maar wel in het Engels. Geld verdienen gaat een stuk moeilijker in dit spel, dan bij de gewone sims. Hier vind je een aantal tips om snel geld te verdienen.
  • Let goed op je hond, elke keer als deze een ballonnetje boven zijn hoofd heeft, klik je daarop. Hij zal dan gaan graven en dingen vinden. Dit kan variëren van 1 simoleon tot wel 50 simoleons. Soms vindt hij ook 1 lifestyle point.
  • Ga naar je stad. Boven de huizen zul je ballonnetjes zien met geldtekentjes. Dit geld kun je ophalen.
  • Klik op het ballonnetje boven je mailbox. Je krijgt hier je dagelijkse loon.
  • Leg een aantal moestuintjes aan. Je kunt hier 'bell peppers' planten, deze kosten niets en je kunt ze verkopen voor 4 simoleons per moestuintje. Het duurt maar 30 seconden voor ze klaar zijn.
  • Houd al je Sims in 1 huis. De spullen van de andere huizen kun je dan verkopen.

Updates

Het spel heeft inmiddels vrij veel updates gekregen, waardoor de gameplay steeds leuker en mooier wordt. De laatste versie van The Sims Freeplay die te downloaden is voor Android bevat ook extra huisdieren.

Let op:

Het spel is een vrij zware en grote download en vereist dus een mobiel apparaat met veel ruimte. Oudere apparaten zullen het spel niet makkelijk meer aan kunnen vanwege de grootte. De download zelf is al 22MB en om het spel te installeren is er zeker nog 560MB nodig.

Lees verder

© 2012 - 2019 Ghostattack, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
PC game The Sims 3PC game The Sims 3De Sims 3 is in 2009 uitgekomen. Bij dit spel zijn vele uitbreidingen beschikbaar, waardoor de Sims 3 leuker wordt om te…
The Sims 4: Een huis bouwenThe Sims 4: Een huis bouwenIn de game The Sims 4 kun je de mooiste en duurste huizen bouwen voor je sims. Je kan een mansion bouwen of een klein si…
The Sims abracadabra: tips en trucs om sims te laten toverenThe Sims is al weer een ‘oud’ computerspel. Immers er ligt al tijden een opvolger van deze populaire game is de winkel o…
DrawSomething, teken en raad!DrawSomething, teken en raad!DrawSomething, ook wel bekend als DrawSome is een applicatie ondersteund door iOS en Android. Het spel was tot korte tij…
Applicaties voor de smartphoneApplicaties voor de smartphoneIn Nederland heeft bijna iedereen een smartphone, een handige mobiele telefoon met vele mogelijkheden tot communicatie,…

Reageer op het artikel "The Sims Freeplay"

Reacties

Chiara, 27-07-2015 21:59 #17
Hoe moet je het huis inspecteren als je gaat trouwen?

Anne, 11-11-2014 22:23 #16
Hoe moet je bij de verborgen eenhoorn het hek inspecteren?

Yara, 10-12-2013 19:03 #15
Ik heb een nieuwe opdracht en dat is bouw een werkplaats hoe moet dat?

Britt, 30-11-2013 10:21 #14
Ho laat je twee sims goede vrienen worden?

Gaby, 17-10-2013 10:26 #13
Ik speel al een poos sims op mijn iPhone. Nu heb ik de opdracht onderhandelen met een simstende plant, maar hoe doe ik dat?

Mimi, 03-10-2013 16:13 #12
Mijn Sims zit "vast" in de andere wereld. Zodra ik op zijn icoontjes klik sluit het spel af. Ik kan nu ook geen punten verdienen (paarse) help!

Nienke, 26-08-2013 21:04 #11
Hallo ik heb de sims al een poosje en ik wil graag dat ze gingen trouwen dus ik kocht een ring. al een paar keer maar ze wijzen steeds af. mijn vraag is hoe kan ik ze wel laten trouwen?

Jessica, 03-06-2013 14:14 #10
Hoe kan je twee sims goede vrienden laten worden?

Manon, 16-05-2013 16:59 #9
Jammer dat ze niet automatisch naar werk gaan.

Marit, 23-02-2013 11:25 #8
Hallo ik speel dit spel pas net op de iPad, ik heb 2 personages gemaakt, er staat dat ik 2 van de 5 mensen in mijn stad heb wonen, mijn vraag is: hoe ken ik meer mensen in m'n stad zetten, alvast bedankt!

Julian, 27-01-2013 00:07 #7
Hoe bouw ik nieuwe gebouwen? En hoe kan ik kiezen wat?

Nico, 18-01-2013 16:06 #6
Hoe laat ik een sims naar zijn werk gaan? Alvast bedankt

Lisa, 12-11-2012 16:12 #5
Ik heb dit spel ook op de ipad, maar als ik wil afsluiten, gaan ze dan ook vanzelf naar hun werk of niet? Ik heb het pas net, maar ik heb van al mijn 4 sims nog geen salaris gekregen. Weet iemand hoe dit werkt?

Mandy, 12-11-2012 07:00 #4
Ik heb 4 dagen geleden een stadion gebouwd en nu moet ik meedoen aan wedstrijden.
Vorige keer had ik de opdracht; ballet. En nu; karate. Maar allebei de keren moet ik jonge sims gebruiken en die heb ik niet. Hoe kan ik jonge sims krijgen?

Loes, 13-07-2012 16:27 #3
Ik ben freeplay sims aan het spelen en er is een doel die ik moet doen dat is:
Smeed het verbond van een ware vriendschap. Laat twee van je Sims goede vrienden van elkaar worden. Hoe? Door heel veel schteten te laten en elkaars stroomstoten te geven natuurlijk!

Mijn vraag is: Hoe moet dat?

Pascal, 26-06-2012 22:41 #2
LET OP!

Je kunt ook geld verdienen door je Sims te laten rijden. Als je ze volgt laten ze muziek noten vallen. Dat levert ook geld op! Van 1 tot 59 doller!

Wilmaa, 25-04-2012 16:17 #1
Ik ben nou al een tijdje sims free play aan het spelen. En ben nu bij een opdracht dat ik sims moet laten trouwen en dan samen wonen. Maar je kan pas trouwen als ze samen woont. Dus hoe kan ik dit oplossen. Help a.u.b.

Infoteur: Ghostattack
Laatste update: 01-10-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Verschillende games
Reacties: 17
Schrijf mee!