InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > PC game The Sims 3

PC game The Sims 3

PC game The Sims 3 De Sims 3 is in 2009 uitgekomen na lang wachten. Inmiddels zijn er al vele uitbreidingen beschikbaar, waardoor de Sims 3 steeds leuker wordt om te spelen. Dit artikel is bestemd voor degene die de Sims 3 niet kennen en is een beschrijving van het spel.

Beschrijving

De Sims 3 is een simulatie spel waar je de kans krijgt om 1 persoon of meerdere te sturen in hun leven. Je kunt kiezen om zelf een persoon te creëren (of meerdere) of je kunt kiezen uit de bestaande personen. Vervolgens kun je ze in een bestaand huis plaatsen of er zelf een laten bouwen. Je hebt als het ware een hele stad tot je beschikking. Je bestuurt je Sims in hun leven door een baan voor ze te zoeken, hen ervaringen te laten opdoen en zich te ontwikkelen.

Doel van het spel

Het spel heeft op zich geen specifieke doelen, maar je Sims hebben zelf wel hun eigen wensen en levensdoelen. Afhankelijk van hoe je je Sims zich laten ontwikkelen zullen ze deze wensen en doelen aan je bekend maken. Je kunt zelf kiezen of je deze dan daadwerkelijk wilt uitvoeren (jij bent de bestuurder), maar doe je dit goed dan wordt je hier ook voor beloond. Je zou kunnen zeggen dat het doel van het spel is om je Sims een succesvol en gelukkig leven te laten leiden.

Activiteiten in het spel

Dit zijn er eigenlijk teveel om op te noemen. De activiteiten die hieronder genoemd worden zijn de activiteiten uit het basisspel en niet de uitbreidingen.

Leven

Je begint als Sim met een startkapitaal van 16000 Simoleons (Simgeld) en hiervoor zijn er in de stad die je kiest (er zijn 2 steden beschikbaar in de basisversie) een aantal huizen beschikbaar waar je je Sim in kunt plaatsen. Je kunt dan kiezen of je je huis wel of niet inclusief met meubilair wilt hebben. Dan is het tijd om geld te gaan verdienen en kennis op te bouwen. Je hebt hierbij verschillende keuzes:
  • Een baan zoeken
  • Boeken gaan schrijven (computer nodig en kennis van schrijven)
  • Schilderen (schildersezel nodig en schilder kennis)
  • Gitaar spelen voor publiek( je hebt een gitaar nodig en ook kan je pas iets verdienen als je kennis niveau 6 hebt in gitaarkennis)

Vervolgens kun je naarmate je geld verdient je huis leuker maken en op zoek gaan naar een partner en een familie stichten.

Bouwen en decoreren

Je kunt zowel huizen gaan bouwen als openbare ruimtes (parken, visvijvers, etc.) Het bouwmenu is eigenlijk redelijk simpel aangezien je op de juiste delen kunt klikken om toegang te krijgen tot de verschillende onderdelen. Let er natuurlijk wel op dat wanneer je je Sim in het huis wilt laten wonen, dat je Sim dit huis ook kan betalen. Je kunt er ook voor kiezen om je huis alvast te gaan decoreren en inrichten.

Uitbreidingen

Er zijn inmiddels vele uitbreidingen in de Sims 3 beschikbaar, waaronder:
  • Na Middernacht: een uitbreiding voor nachtelijke activiteiten van je Sim.
  • Ambities: kies leuke beroepen voor je Sims.
  • Middeleeuwen: breng je Sims terug in de middeleeuwen.
  • Beestenbende: Je Sims krijgen huisdieren.

Let op

Omdat de Sims een vrij groot spel is en veel uitbreidingen heeft, is het belangrijk dat je computer aan de juiste vereisten voldoet zoals je op de achterkant van het hoesje van het spel kunt zien. Voldoet je computer niet of nauwelijks hieraan, dan zul je dit merken in het spel. De graphics laden dan minder snel en het spel op zich zal trager zijn

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "PC game The Sims 3"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 16-11-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: De Sims 3
Schrijf mee!