InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Apps kopen zonder creditcard

Apps kopen zonder creditcard

Je wilt een bepaalde app kopen in de Google Play store op je Android telefoon. Maar helaas heb je niet de beschikking over een creditcard? Wat nu? Is het voor jou niet mogelijk om apps te kopen? Die is er gelukkig wel! Lees hier verder hoe je toch apps kunt kopen via jouw android smartphone of tablet zonder in het bezit te zijn van een creditcard.

Google Play

Via de Google Play store is het mogelijk om apps te kopen via je Android smartphone of tablet. Je kunt zowel betaalde als gratis apps downloaden en installeren. Wanneer je betaalde apps wilt kopen moet er afgerekend worden met een Google Wallet account. Hiervoor moet je in beschikking zijn van een creditcard. Gelukkig is het wel mogelijk de gratis apps te installeren zonder een Google Wallet account. Vaak komt het voor dat er bij gratis software reclame gemaakt wordt. Vaak is dit reclame waarmee de app-ontwikkelaar geld verdient. Tevens zal er vaak reclame verschijnen met de melding om up te graden naar een betaalde versie, waarna de reclame ook zal verdwijnen. Helaas is voor deze upgrades ook een Google Wallet account vereist.

De enige optie om apps te kunnen kopen is een Google Wallet account aanmaken. Bij het Google Wallet account moet vervolgens een betaalmiddel aangegeven worden waarmee je de online aankopen wilt betalen. Als enige middel kan hiervoor een creditcard geselecteerd worden.

Apps kopen zonder creditcard

Helaas is het in de Google Play Store ook niet mogelijk om apps te schenken aan iemand. Het heeft dus ook geen nut om een vriend of kennis die wel in bezit is van een creditcard te vragen. Gelukkig zijn er wel andere manieren om via de Google Play Store Android apps te kunnen betalen en downloaden. Een voorbeeld hiervan is de 3V Card of Voucher.

3V Card of Voucher

3V Card en Vouchers zijn prepaid creditcards welke online via 3V of bij winkels zoals Primera, Texaco en BP te verkrijgen zijn. 3V is een Nederlandse instellingen. De 3V kaarten hebben hetzelfde principe als de prepaid simkaarten, waarmee je beltegoed koopt om weer te kunnen bellen. Zo zijn ook de 3V kaarten op te waarderen om weer limiet te hebben om aankopen te doen. Wanneer je een 3V kaart of voucher gekocht hebt is het mogelijk deze in te voeren bij het Google Wallet account. Een 3V kaart of voucher komt immers in aanmerking voor een creditcard.

3V voucher

De voucher is eenmalig in gebruik en kan niet worden opgewaardeerd. De 3V voucher blijft vier maanden geldig. Mocht je de voucher langer dan vier maanden in bezit hebben, of is het bedrag verbruikt dan zal er opnieuw een voucher aangeschaft moeten worden.

3V Card

De 3V Card kost eenmalig 10,-. Hierna is het saldo op te waarderen met IDEAL. Echter wordt hiervoor wel om een kleine vergoeding gevraagd door 3V. De toeslag is vrij laag, wat prima te doen is mocht je maar eens in de zoveel tijd een app nodig hebben van een klein bedrag. De 3V Card kan zelfs gebruikt worden wanneer je bijvoorbeeld bij een hotel of restaurant wilt betalen.

Opwaarderen metToeslag
20,00 2,00
30,00 2,00
50,00 2,00
75,00 2,00
100,00 2,00
150,00 2,00

Tegoed over

Mocht je na een bepaalde periode nog geld over hebben op je 3V Card of Voucher kun je het geld altijd laten terugstorten op je eigen bankrekening. Hiervoor wordt 5,00 in rekening gebracht met een maximumbedrag van 1000,- per overboeking.
© 2013 - 2017 Anteur, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • https://www.3vcard.nl/
  • http://www.alleszondercreditcard.nl/apps-kopen-zonder-creditcard/

Reageer op het artikel "Apps kopen zonder creditcard"

Reactie

Frank de Vries, 29-08-2016 18:02 #1
Lijkt me heel handig om te doen.

Infoteur: Anteur
Gepubliceerd: 17-10-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Reacties: 1
Schrijf mee!